Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands laptop met gegevens van vorige eigenaar.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweedehands laptop met gegevens van vorige eigenaar.

Ik heb via een tweedehandssite een laptop gekocht. nu heb ik de computer even aangestoken maar alle gegevens van de vorige eigenaar zitten er nog allemaal op.
    Zelf de mails en paswoorden staan overal vermeld.

Nu is het natuurlijk niet de bedoeling om deze gegevens te houdenb en wil ik de pc opnieuw installeren op mijn gegevens.

Nu heb ik dit van mijn leven nog nooit gedaan om een computer te installeren en zou ook niet weten hoe ik moet aan beginnen.

Kan iemand mij een woordje uitleg geven.

PS er zit wel een cd bij Microsoft windows xp professional SP2 Install disc.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Re: Tweedehands laptop met gegevens van vorige eigenaar.

als er een code bijzit(of op de laptop een sticker hangt) dan moet je gewoon opstarten van de cd en de harde schijf formatteren
    kijk hier eens voor een beknopte handleiding

suc6

Comment

Opstarten met de installatie-cd, daar kiezen om alle bestaande partities te verwijderen. Daarna terug partities aanmaken en formatteren in NTFS.
      Dan kunt ge aan de setup beginnen.

Als je wat let op de info dat ge krijgt in de schermpjes kunt ge daar zeker aan uit en anders stel je nog maar eens een vraag hé.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slicky Bekijk bericht
        als er een code bijzit(of op de laptop een sticker hangt) dan moet je gewoon opstarten van de cd en de harde schijf formatteren
        kijk hier eens voor een beknopte handleiding

suc6
        En als er geen code bijzit kan je beter eens een keyfinder installeren op de huidige versie om met dezelfde key te installeren.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Stemmen de gegevens (op de computer) overeen met de verkoper ? Of zit hier mogelijks een heling -geurtje aan ?

Tegenwoordig worden zoveel laptops gestolen, dat je maar nooit weet. (zelf al 2x bestolen geweest).

Om nu terug te komen op jouw probleem. Normaal gewoon de bijgeleverde cd plaatsen en dan opstarten (boot vanaf cd (misschien moet je hiervoor wel op F10 of F12 drukken). Er zal vervolgens een installatie gebeuren (key zit hier normaal ingebakken). Het kan wel zijn dat je nadien moet activeren bij microsoft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rockfire Bekijk bericht
            Stemmen de gegevens (op de computer) overeen met de verkoper ? Of zit hier mogelijks een heling -geurtje aan ?

Tegenwoordig worden zoveel laptops gestolen, dat je maar nooit weet. (zelf al 2x bestolen geweest).

Om nu terug te komen op jouw probleem. Normaal gewoon de bijgeleverde cd plaatsen en dan opstarten (boot vanaf cd (misschien moet je hiervoor wel op F10 of F12 drukken). Er zal vervolgens een installatie gebeuren (key zit hier normaal ingebakken). Het kan wel zijn dat je nadien moet activeren bij microsoft.
            laptop is iderdaad van de persoon wzzrvan ik hem heb gekocht, dit heb ik gecontrolleerd.

Nu is de vraag ga ik dan sommige drivers istalleren bv de cd-rom of de vinger verificatie
            Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.

Comment

Als het de originele cd is, zal je normaal alles geïnstalleerd (drivers, meegeleverde software, ... ) hebben na de setup. Je zal dan best nog eens een windows-update doen. Misschien zijn er ook al recentere drivers voor de pc. (Soms zit er hiervoor ook een tooltje in het startup menu verscholen) anders kan je gaan zoeken op de site van het merk van je notebook.

Zelf installeer ik mijn boel liever vanaf 0, en dan moeten de drivers wel gezocht worden. Hiermee heb je dan echter controle dat je enkel de software installeert die je nodig hebt.

Comment

Gewoon hert user profile van de vorige gebruiker deleten (als hij tenminste niet als Adminstrator inlogte) en voor jezelf een nieuwe user account maken.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Gewoon hert user profile van de vorige gebruiker deleten (als hij tenminste niet als Adminstrator inlogte) en voor jezelf een nieuwe user account maken.

hij is ingelogt als administrator

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                    hij is ingelogt als administrator
                    Dan kan je nog altijd voor jezelf een nieuwe user account aanmaken, dan begin je tenminste met een "proper" profiel.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Dan kan je nog altijd voor jezelf een nieuwe user account aanmaken, dan begin je tenminste met een "proper" profiel.
                      Maar geen cleane installatie ...
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X