Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc toren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe pc toren

De mijne is 5 jaar oud, werkt nog uitstekend, is naar maat gemaakt om foto bewerkingen te doen, maar wat traag voor video (512mb werkgeheugen), er zitten 2 hd's in, 1 voor de progs en 1 voor data.
    Iemand een idee wat een nieuwe toren kost ( enkel de toren) om ook video te bewerken? met 1 hd ( die andere hd bouw ik er zelf in) liefst met xp voorîngestalleerd (als dat nog kan tenminste)?
    en geen onnodige prul dat mee opstart.

Is niet dringend, gewoon een natte vinger.
    Last edited by toerist; 13 november 2008, 17:35.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: nieuwe pc toren

Ik zou al zeker gaan voor een intel 2 QUAD processor, een Q6600 (prijs qualiteit ) of Q9450 als je wat meer centen hebt.

Als je echt windows XP wil blijven gebruiken hou er dan rekening mee dat je niet meer dan 3Gig RAM kan steken.
    Bij Vista kan dit al zeker tot 8Gig en meer afhankelijk van de versie

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik heb snel even één en ander bij elkaar geklikt op de PC Builder van Alternate.be en ik kom op iets rond de €1000 uit, zonder top-of-the line spullen te nemen noch budget hardware aan te klikken.

Tom.

Comment

xp kan nog, voorgeinstalleerd zal al wel moeilijker zijn, maar xp is nog altijd te koop, voor een 700 euro zal je wel ongeveer het neusje van de zalm hebben ( Xp ( kost ook al een 100 euro ) kast, dvd, en dvd -rw, 500 gb hard disk ( alles sata ) quad processor, 3gb ram, een 1024 mb schermkaart, 12 usb's, firewire, en alle toeters en bellen ( kaartlezer enzoverder...)

Comment

tot hiertoe al bedankt
          ik kan natuurlijk ook wat geheugen bijsteken.....heb een prima moederbord ( asus A7V600)
          maar is al 5 jaar en draait alle dagen

1.000 euro is wel al prijzig
          daarom ook die natte vinger

misschien eerst wat geheugen bijsteken en verder sparen.......
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            xp kan nog, voorgeinstalleerd zal al wel moeilijker zijn, maar xp is nog altijd te koop, voor een 700 euro zal je wel ongeveer het neusje van de zalm hebben ( Xp ( kost ook al een 100 euro ) kast, dvd, en dvd -rw, 500 gb hard disk ( alles sata ) quad processor, 3gb ram, een 1024 mb schermkaart, 12 usb's, firewire, en alle toeters en bellen ( kaartlezer enzoverder...)
            oh, maar die dvd-rw zou ik gewoon overzetten naar die nieuwe pc, heb pas maar een nieuwe....
            George Orwell

Comment

aai, dan moet ik de prijs hard aanpassen 700 euro -35 euro voor nen dvd rw 20 speed , is 665 euro voor nen toren.
              Maar als ge dan toch van plan bent om die dvd er uit te halen is uwen oude "niet echt meer in 100% toestand" misschien ook de kast gebruiken ( is - 40 euro) dus nog 625 euro, laat die kaartlezer er van 9 euro ook uit ... 616 euro, maar dan hebt ge nog ne even rappe bak, ( wel in een oude kast ) ( voeding kunt ge vermoedelijk niet meer gebruiken, want de nieuwe video kaarten gebruiken zoveel dat ge met een 400-500 watt voeding niet veel meer bent.. dan komt er wel een 100 euro terug bij om een "silent voeding ) dus dan is het 716 euro. ( oeps dat is meer dan in het begin.) ( voeding los en kast los kost meer dan een nieuwe kast MET voeding in...)
              Dit is maar om te lachen wat ik nu zei...
              Als je dit bedrag niet in gedachten had... waarom stel je dan de vraag??
              ik zou graag ne nieuwe canon kopen, minstens ne 5DMII, alleen heb ik nog maar 200 euro er voor ter beschiking, is even grote .....
              Ne pc die "iets presteerd.. gaat u rond de 700 - 900 euro kosten voor den bak, en dan is het gene merknaam pc.
              als je het kan. steek 3Gb ram, en je kan terug veeel meer, en dat kost je een 60 tot ..... euro naargelang het type van ram dat je kan steken... ( de meest gebruikte nu is 20 euro per GB. DDR2 .. maar hoe ouder het model ddr of nog minder.. dan betaal je 2..3...6 keer meer) ( effe gekeken waar ik alles haal, als je DDR gewoon steken hebt .. bv de pc2700 , gaat je dat al een 150 euro kosten.. bij Sd ram ga ik nog niet meer zien dan( is zeker X 2). Is hij dat nog wel waard... een pc van 5 jaar oud , daar 150 euro kosten aan doen, om hem een jaar langer te kunnen gebruiken, en dan toch ne nieuwe moeten kopen omdat hij het toch "net" niet afkan?

Comment

Als je nog wat kan wachten, zou ik de nieuwe Nehalems afwachten. Die zijn een pak sneller, vereisen wel min 3 DDR3 ram modules, en zijn nu juist uitgebracht. Dus wacht nog een maand of 6 en je koopt dat voor de helft van de prijs.

700€ voor het neusje van de zalm ??? Ik denk het niet. Het neusje bij Intel begint met een extreme processor, maar die starten bij 1000 €/stuk ...

Als je maar 512 MB hebt zitten, zou ik inderdaad daarmee beginnen. Alles wat met video en foto-bewerking te maken heeft zuipt geheugen. Maak daar min. 1 GB van en het zal al een pak sneller gaan.
                Groeten,

Polleke

Comment

zoals ik zei, 't is maar een natte vinger eh, nu zitten er 2 dvd-rw's in mijne pc, eentje kan er wel uit

maar gaat u verder.... we gebruiken ook 1 van mijn 2 hd's....
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                    Ik zou al zeker gaan voor een intel 2 QUAD processor, een Q6600 (prijs qualiteit ) of Q9450 als je wat meer centen hebt.

Als je echt windows XP wil blijven gebruiken hou er dan rekening mee dat je niet meer dan 3Gig RAM kan steken.
                    Bij Vista kan dit al zeker tot 8Gig en meer afhankelijk van de versie

Erwin
                    Vista 64 bit zal je bedoelen, de gewone Vista kan met maximaal 4Gb iets doen.

Comment

Scherpie, DDR 2700 kan normaal perfect vervangen worden door DDR 3200.

Dat kost zo'n 40 euro voor 1 GB bij www.aios.be. (mijn huisleverancier)
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Als je nog wat kan wachten, zou ik de nieuwe Nehalems afwachten. Die zijn een pak sneller, vereisen wel min 3 DDR3 ram modules, en zijn nu juist uitgebracht. Dus wacht nog een maand of 6 en je koopt dat voor de helft van de prijs.

700€ voor het neusje van de zalm ??? Ik denk het niet. Het neusje bij Intel begint met een extreme processor, maar die starten bij 1000 €/stuk ...
                        Polleke : we zijn hierboven wel begonnen met :
                        Ik zou al zeker gaan voor een intel 2 QUAD processor, een Q6600 (prijs qualiteit )...
                        en gestart met ne quad... gij begint al over den extr eme ( nen 8 core ) en dan nog erger over die
                        Nehalems.
                        Ik baseerde me daarop, Een kast met een goei zwaar voeding, en met een goei videokaart, nen 1024, en 3gb geheugen, een kast, en den Xp.. nen 500gb hard disk en nen dvd, en dvd rw.

dan kunt ge evengoed zeggen dat ge voor 2000euro gene pc hebt want als ge een kast wilt :
                        Thermaltake Kandalf LCS Silver : Met waterkoeling : €280.00
                        een kastje zonder voeding is ook gene vette :
                        BE QUIET! DARK POWER PRO 1200W (5X)SLI €229.00
                        dan een moederbord :
                        Gigabyte EP45-UD3P ATX 775 QC 1600 FSB DDR2 HD/GBL/R : €173.40
                        dan uwen extreme : we nemen ineens den beste :
                        INTEL CORE2 EXTREME QUAD QX9770 3.2GHZ 1600FSB 12MB BOX : €1,410.00
                        4 gb geheugen :
                        Apacer DDR2 PC6400/800 2 GB Passive cooling : €34.00
                        dan nog nen bleu ray ddvd :
                        SONY BLUE RAY Rewritable BWU-200S 4X SATA : €409.00
                        een schermkaartje :
                        S110 Sapphire ATI HD 4870 X2 2GB GDDR5: €497.00
                        xp proffesional, en installatie.. dat moet kunnen voor een 3000 eurokes , dus das nikske
                        maar DAN !!! hij heeft wel het neusje van de zalm....
                        Ik bedoel maar een deftige kast, met een zware voeding 650 w, cpu ne quad, 3gb ram bord, schermkaart van 1024 mb, Hd, dvd/+RW en xp, dat hj dan nen serieuze pcheeft voor een 700 euro en die zal niet hakkelen over zijn geheugen.. of processor, en voor thuis behoeften zal hij heel snel zijn, ( hij heeft nu maar 512 steken ( wat ik al in genen enkel steken heb ( toegegeven ik heb er 2 met 2 gb, maar de rest draait op 3gb )) .
                        En gij denkt dat die Nehalems binnen een half jaar veeeeeeeeeeel goedkoper gaan zijn.. ????
                        als die op de markt zijn gaan de dual's en de quad's naar beneden, maar die andere ???? niet direct volgens mij, en dan kan je beter wacten op de jeruzalems : worden nog uitgevonden, en als hij daar nog een jaar op wacht dan staan die Nehalems voor een appel en een ei te koop, maar nog beter , wachten op de volgende ....... en binnen 10 jaar ene kopen ..nog goedkoper:
                        10 jaar 700 euro bespaart
                        Want ik lees alleen dat ze er gaan komen, .. in de helft van volgend jaar, ze zouden operationeel worden op het einde van volgend jaar . ze willen graag ...
                        Ik zou die graag vandaag al willen... maar zonder problemen kopen?? het zal nog eens warm moeten worden eer ... en er worden 3 modellen gemaakt... ene low budget van een 300 euro en dan ene van een 900 euro... waar blijft ge danweer met ne realistische prijs, want dat spul moet dan wel ddr3 hebben als minimum, en dat staat op het ogenblik nog altijd :
                        Apacer DDR3 1GB PC8500/1066 €56.00 dus... wees realistisch..

voor mij case closed.

Comment

[QUOTE=polleke_cgc;2051316]Als je nog wat kan wachten, zou ik de nieuwe Nehalems afwachten. Die zijn een pak sneller, vereisen wel min 3 DDR3 ram modules, en zijn nu juist uitgebracht. Dus wacht nog een maand of 6 en je koopt dat voor de helft van de prijs.[/QUOTE]Ik hoop het want voor het MB, de CPU en het RAM zit je nu al aan 2000€ als je dat ineen wil steken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Scherpie, DDR 2700 kan normaal perfect vervangen worden door DDR 3200.

Dat kost zo'n 40 euro voor 1 GB bij www.aios.be. (mijn huisleverancier)
                            Als zen bord het aankan... over de prijs kan ik niet direct iets zeggen :
                            Apacer DDR PC3200/400 1GB €27.90
                            mijn "huisleverancier" http://www.plug-play.be/ heeft die niet op zijne prijslijst staan .

Comment

Als je nog wat kan wachten, zou ik de nieuwe Nehalems afwachten. Die zijn een pak sneller, vereisen wel min 3 DDR3 ram modules, en zijn nu juist uitgebracht. Dus wacht nog een maand of 6 en je koopt dat voor de helft van de prijs.[/QUOTE]Ik hoop het want voor het MB, de CPU en het RAM zit je nu al aan 2000€ als je dat ineen wil steken. [/QUOTE]

Die Nehalem-reeks (Core I7) bestaat nu uit 3 processoren. 1 extreme (die 1000 € kost), en 2 lagere versies die ongeveer 500€ en 300 € gaan kosten. Het moederbord is iets duurder (want het ding heeft een andere socket), neem 200€ en 3 ram latjes van 1 GB (max 1066 Mhz : dus een 60 €/latje).

Als ik goed kan rekenen is dat 880 €... Heb ik ergens gezegd dat je die extreme nodig hebt ??? En het kan dus ook voor 200€ minder (maar ik heb de gewoonte om de "middenmoot" te gebruiken).

En zoals gezegd : wacht nog 6 maanden, dan is de prijs een pak lager...

PS intel heeft de Nehalem's enkele dagen geleden gelanceerd, de eerste zijn te koop vanaf volgende maand... link

Bekijk het eerste prestatiegrafiekje eens, misschien wordt het dan duidelijk... Of de Photoshop benchmark (voor ons niet echt belangrijk...)

Voor mij eveneens : Case closed...
                              Last edited by polleke_cgc; 14 november 2008, 12:05.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X