Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beest van aan pc....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een beest van aan pc....

Test even of je geheugen stabiel boven de 900Mhz kan draaien.

Ik heb goedkoper geheugen en vanaf ik daarboven ga loopt het bij mij fout.

Weet nu wel niet wat je bedoeling is,

als je gewoon het nieuwste wilt, moet je gewoon kopen, lol.

Ik zeg alleen dat ik in uw geval zou proberen het meeste uit je huidige te halen ;-).

Sta zelf ook op het punt van een nieuwe, mijn hoofdcomputer wordt 4 jaar in mei...
    en ik denk dat er dan wel meer real life zal geweten zijn van de nieuwe intels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
      Test even of je geheugen stabiel boven de 900Mhz kan draaien.

Ik heb goedkoper geheugen en vanaf ik daarboven ga loopt het bij mij fout.

Weet nu wel niet wat je bedoeling is,

als je gewoon het nieuwste wilt, moet je gewoon kopen, lol.

Ik zeg alleen dat ik in uw geval zou proberen het meeste uit je huidige te halen ;-).

Sta zelf ook op het punt van een nieuwe, mijn hoofdcomputer wordt 4 jaar in mei...
      en ik denk dat er dan wel meer real life zal geweten zijn van de nieuwe intels.
      Tegen mij Joris ?
      Gisteren een paar keren het bios "bestudeerd" maar ik kan daar niets aanpassen.
      Ik vond wel een zeer interessante en zeer praktische "tutorial" over het samenstellen van een
      game-pc, op de website van Corsair.
      Je kan dit volgen via deze link.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

http://www.tones.be/pdf/offerte/6b36...deb2015b7f.pdf

dit lijkt me toch wel iets moois om mee te starten
        http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
          http://www.tones.be/pdf/offerte/6b36...deb2015b7f.pdf

dit lijkt me toch wel iets moois om mee te starten
          Heel mooi zelfs
          Dik 160.000 frank, oud Belgisch....

Maar idd., een beest van een machine!
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Sorry dat ik alle Windows fanaten met hun supersnelle pc,s te woord ga maar er gaat echt niets boven een gewone simpele Powerbook" van Apple.
            Soms heb ik in mij MAc OS, 3 virtuele XP operating systems draaien en die geeft nog geen hik.
            En nu vraag je je misschien af waarom die dat doet. Wel om oudere spellen van de kids bijvoorbeeld te spelen of een programma wat niet compitatibel met Mac OS of gewoon om te stoeien met XP..Als ik hierin iets fout doe dan zet ik gewoon een virtuele copy van het geheel terug en ik kan weer verder.
            En de processor van de Power book die draai dat allemaal netjes op de achtergrond. Terwijl menig Xp pc,s gewoon hier met 1 virtuele sessie over de kop gaan. Apple is gebaseerd op LINUX en het is algemeen geweten dat die zijn Kernel vele malen beter is dan Windows..
            Voor de prijs moet je dit niet laten..
            Als je dan toch echt kracht wil dan moet je maar ergens een tweedehandse DELL Presission 690 of 470 op de kop weten te tikken met een Nvidia Open GL kaart derin..Qaudro 3400 of zelf hoger derin.
            Deze pc,s worden gebruikt om alleen maar grafische programmas zoals Unigrafics,Pro engineer en Autocad.
            Als deze pc,s dan nog niet zwaar genoeg zijn voor Photoshop dan weet ik het nie meer..
            Succes met je aankoop...Of heb je er al 1.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

schoonSpikke,

Neen, ik heb nog geen nieuwe pc.
              Zelf "draai" ik ook 3Ds Max. in mijn huidige config en dat gaat zeer goed.
              Hiermee maak ik scenery voor spellen...

Het verbaast me telkens weer te lezen over virtuele omgevingen waarin bijv. XP draait
              en daarin een toepassing bij een Mac.-pc.
              Het verbaast me dus, waar zo'n Mac zijn kracht blijft halen
              Ik ben wel overtuigd van de kracht van Linux, daar niet van.

Dit is geen kritiek, enkel een paar vaststellingen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Als iemand zin en tijd heeft...
                Zou graag eens de samenstelling zien van een ferme pc.
                (op basis van Windows)
                Een 8 core MacPro kopen en daar - oh horror - Windows op draaien (niet virtueel hé, gewoon boodcamp)?

Comment

Oh, leuk een Mac vs Windows discussie.

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Sorry dat ik alle Windows fanaten met hun supersnelle pc,s te woord ga maar er gaat echt niets boven een gewone simpele Powerbook" van Apple.
                  Soms heb ik in mij MAc OS, 3 virtuele XP operating systems draaien en die geeft nog geen hik.
                  En nu vraag je je misschien af waarom die dat doet. Wel om oudere spellen van de kids bijvoorbeeld te spelen of een programma wat niet compitatibel met Mac OS of gewoon om te stoeien met XP..Als ik hierin iets fout doe dan zet ik gewoon een virtuele copy van het geheel terug en ik kan weer verder.
                  En de processor van de Power book die draai dat allemaal netjes op de achtergrond. Terwijl menig Xp pc,s gewoon hier met 1 virtuele sessie over de kop gaan.
                  Ik heb bij me thuis op mijn Windows Vista ook vaak een W2K8 server die Exchange 2K7 draait samen met een terminal server cluster draaien (2 x W2K3 Enterprise server) in VMware.
                  Ook zonder een 'hik' te geven. Dus snap je vergelijking niet zo goed.

Apple is gebaseerd op LINUX en het is algemeen geweten dat die zijn Kernel vele malen beter is dan Windows..
                  LINUX != UNIX !!!!

Ehhhh

Voor het budget van een Mac kun je IMHO toch een heeel deftige PC samenstellen.

Sorry dat ik wat tegengas geef.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Een 8 core MacPro kopen en daar - oh horror - Windows op draaien (niet virtueel hé, gewoon boodcamp)?
                    Dat lijkt me "ogenschijnlijk" idioot...

Hans, het is de software die de populariteit van een systeem bepaalt.
                    Op een krachtige Windows-pc kan je ALLES draaien.
                    Geen enkel ander systeem kan dit in "natuurlijke" toestand.
                    (Er zijn hier collega's die drie systemen in huis hebben.)
                    Het is ook daarom dat een gebruiker er de (kleine) nadelen bijneemt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Dat lijkt me "ogenschijnlijk" idioot...

Hans, het is de software die de populariteit van een systeem bepaalt.
                      Op een krachtige Windows-pc kan je ALLES draaien.
                      Geen enkel ander systeem kan dit in "natuurlijke" toestand.
                      Euh.... volgens mij gaat omgekeerd perfect hoor en een MacPro is toch veel mooier dan dat "monster" dat ik hierboven gezien heb .

Trouwens, is er niet een tijd terug een test geweest om de snelste Windows laptop te selecteren, dat bleek toen ook een MacBook te zijn.

Pas op, ik spreek dus niet over Windows versus OSX hé, ik werk ook op alle twee de systemen. Maar zelfs al zou ik enkel Windows draaien dan zou ik nog een Mac nemen, alleen al om het design.
                      Last edited by hvr_oosterzele; 19 november 2008, 16:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Euh.... volgens mij gaat omgekeerd perfect hoor en een MacPro is toch veel mooier dan dat "monster" dat ik hierboven gezien heb .

Trouwens, is er niet een tijd terug een test geweest om de snelste Windows laptop te selecteren, dat bleek toen ook een MacBook te zijn.

Pas op, ik spreek dus niet over Windows versus OSX hé, ik werk ook op alle twee de systemen. Maar zelfs al zou ik enkel Windows draaien dan zou ik nog een Mac nemen, alleen al om het design.
                        Die bak staat toch onder uw bureau?

Ik heb een strakke Antec P182 kast met mooi deurtje en stoffilters onder mijn bureau staan.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Wat vinden jullie van deze?

http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_48/OFF01.SHTML
                          Nikon D3100 18-55 VR lens
                          http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                          https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            En de processor van de Power book die draai dat allemaal netjes op de achtergrond. Terwijl menig Xp pc,s gewoon hier met 1 virtuele sessie over de kop gaan. Apple is gebaseerd op LINUX en het is algemeen geweten dat die zijn Kernel vele malen beter is dan Windows..
                            Als je dan toch echt kracht wil dan moet je maar ergens een tweedehandse DELL Presission 690 of 470 op de kop weten te tikken met een Nvidia Open GL kaart derin..Qaudro 3400 of zelf hoger derin.
                            Deze pc,s worden gebruikt om alleen maar grafische programmas zoals Unigrafics,Pro engineer en Autocad.
                            Als deze pc,s dan nog niet zwaar genoeg zijn voor Photoshop dan weet ik het nie meer..
                            Succes met je aankoop...Of heb je er al 1.
                            OS X heeft niets te maken met Linux (nul den botten). Wel met Unix (BSD). En die 2 zijn echt niet vergelijkbaar.
                            En de kernel van linux vele malen beter dan die van windows ??? Ik heb vaag mijn twijfels.
                            Is dat dan de reden dat die kernel om de 6 maanden een nieuwe versie nodig heeft ???
                            De kernel van een Windows server is echt zo slecht niet hoor (en veel verschil heeft die niet met de "gewone" XP of Vista).
                            En workstations worden echt wel voor meer gebruikt dan enkel grafische software. Alle software die veel rekenwerk erdoor jaagt (daar zit 3D CAD uiteraard bij) is gebaat met dergelijke hardware. Voor een 2D CAD pakketje als Autocad heb je echt geen workstation nodig...
                            Pakketten die zware sterkteberekeningen doen (FEMAP, Systus, Ansys...), zware database-programma's, en uiteraard renderen van filmpjes (hoewel dat hoe langer hoe meer wordt "uitbesteed" aan clusters, bv. van een hoop Playstation 3 toestellen).
                            Als je ziet hoeveel data een CERN centrum erdoor jaagt op enkele seconden (op voorwaarde dat dat ringske daar terug aan de praat gekregen wordt). K'zou dat niet graag verwerken met mijn PIV'ke...
                            Groeten,

Polleke

Comment

en deze ?
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                OS X heeft niets te maken met Linux (nul den botten). Wel met Unix (BSD). En die 2 zijn echt niet vergelijkbaar.
                                En de kernel van linux vele malen beter dan die van windows ??? Ik heb vaag mijn twijfels.
                                Is dat dan de reden dat die kernel om de 6 maanden een nieuwe versie nodig heeft ???
                                De kernel van een Windows server is echt zo slecht niet hoor (en veel verschil heeft die niet met de "gewone" XP of Vista).
                                En workstations worden echt wel voor meer gebruikt dan enkel grafische software. Alle software die veel rekenwerk erdoor jaagt (daar zit 3D CAD uiteraard bij) is gebaat met dergelijke hardware. Voor een 2D CAD pakketje als Autocad heb je echt geen workstation nodig...
                                Pakketten die zware sterkteberekeningen doen (FEMAP, Systus, Ansys...), zware database-programma's, en uiteraard renderen van filmpjes (hoewel dat hoe langer hoe meer wordt "uitbesteed" aan clusters, bv. van een hoop Playstation 3 toestellen).
                                Als je ziet hoeveel data een CERN centrum erdoor jaagt op enkele seconden (op voorwaarde dat dat ringske daar terug aan de praat gekregen wordt). K'zou dat niet graag verwerken met mijn PIV'ke...

Ik ben het met Polleke eens.

Wist je trouwens dat Windows Server 2008 en Vista onder de huid één en dezelfde OS zijn.
                                Check de versies maar eens van beide: Windows Version 6.0 Build 6001 SP1

Enkel de Aero en wat user settings zijn anders.

Comment

Working...
                                X