Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beest van aan pc....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een beest van aan pc....

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dat versta ik Rik maar om te gamen is zo'n keuze toch niet slecht

Heb zelf intussen wat gezocht
    De nieuwe Nehalem Intels (Core i7) met verplicht min. 3 latjes DDR3 vind ik de moeite.
    Zowel Asus als MSI hebben moederborden die je kan gebruiken.

Om meer ramgeheugen in te zetten ben ik bijna verplicht om 64 bit te gaan niet?
    En dan vrees ik een beetje voor de spellen, 't spelen van games.

Harde schijven zijn een zwakke schakel dus een paar Raptors zijn wel aangewezen.
    Ik heb mijn systeem dual boot geinstalleerd... winsows XP voor wat niet draait op Vista en vista-64 voor photo werk... werkt prima..
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      Ik heb mijn systeem dual boot geïnstalleerd... windows XP voor wat niet draait op Vista en vista-64 voor photo werk... werkt prima..
      Is idd. een oplossing.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
        Ik kom op 4500 euro voor eentje zonder scherm ;-).
        Als je wat telefoneerd heb je die wel voor 3000 euro denk ik.
        Off Topic:
        Da's iets wat ik al wel vaker heb gehoord van Dell gebruikers, maar snap niet goed hoe 't dan in z'n werk gaat... Zijn de prijzen die online staan bij een bepaalde configuratie dan geen vaste prijzen? Ben ik (en velen met mij) dan dom om gewoon een goede promo af te wachten en via het internet te bestellen? Als het om mijn centjes gaat leer ik graag wat bij!

Grtz,
        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Off Topic:
          Da's iets wat ik al wel vaker heb gehoord van Dell gebruikers, maar snap niet goed hoe 't dan in z'n werk gaat... Zijn de prijzen die online staan bij een bepaalde configuratie dan geen vaste prijzen? Ben ik (en velen met mij) dan dom om gewoon een goede promo af te wachten en via het internet te bestellen? Als het om mijn centjes gaat leer ik graag wat bij!

Grtz,
          Palladio
          Jong, ik word bijna zot van al die variaties en prijzen...en dat is juist de bedoeling van die fabrikanten.

Nu ben ik echt aan 't zoeken naar de snelste componenten (onderdelen) en de meest krachtige.
          Bij Tones kan je zo'n pc zelf configureren maar ja wat is dan het beste wat je kan aanschaffen.

Ik "werk" nu met een Intel(R) Core(TM)2 Quad Cpu, Q6600 op 2,40GHz.
          Echt groot verschil merk ik echt niet... met bijv. een dual core ook op 2,40 GHz.
          Last edited by theokus; 14 november 2008, 16:01.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

als je nu zit met een Q6600 is er eigenlijk niks echt de moeite om te gaan upgraden vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Om meer ramgeheugen in te zetten ben ik bijna verplicht om 64 bit te gaan niet?
              Een 32-bit OS kan maximum 4GB geheugen toewijzen.
              Let dan ook op met een videokaart waar 1GB geheugen op staat ... dit telt mee in het maximum 4GB toewijsbaar geheugen. Als uw videokaart 1GB geheugen toegewezen wordt, dan kan je maar 3GB RAM meer toewijzen ook al steekt er meer in.

Een 64-bit OS kan inderdaad meer dan 4GB toewijzen maar dan MOET al je hardware wel 64-bit ondersteunen en dus ook de juiste 64-bit drivers gebruiken.
              Als je ook maar één 32-bit driver installeert dan is het totaal toewijsbaar geheugen weer beperkt tot 4GB. Eveneens uw programma's moeten dan 64-bit zijn om van alles te kunnen genieten waar je geld in gestoken hebt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Let dan ook op met een videokaart waar 1GB geheugen op staat ... dit telt mee in het maximum 4GB toewijsbaar geheugen. Als uw videokaart 1GB geheugen toegewezen wordt, dan kan je maar 3GB RAM meer toewijzen ook al steekt er meer in.

Een 64-bit OS kan inderdaad meer dan 4GB toewijzen maar dan MOET al je hardware wel 64-bit ondersteunen en dus ook de juiste 64-bit drivers gebruiken.
                Als je ook maar één 32-bit driver installeert dan is het totaal toewijsbaar geheugen weer beperkt tot 4GB. Eveneens uw programma's moeten dan 64-bit zijn om van alles te kunnen genieten waar je geld in gestoken hebt.
                Just VerSeg... en daar zit ik dan mee he
                Ik heb nu 32 bit, 4 GB ram en 512MB op de grafische kaart.

Bij Tones wordt die socket i7 cpu, enkel met 64 bit besturing aangeboden...
                Dus daar gaan we weer: ik weet dus niet of 32 bit zal draaien, of is het te zot om los te lopen
                om met zo'n cpu 32 bit te draaien.

En anderzijds kan ik best leven met 32 bit software.
                En er is bij mijn weten weinig 64 bit software waar ik op "geil"
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

als je nu zit met een Q6600 is er eigenlijk niks echt de moeite om te gaan upgraden vrees ik.
                  Misschien toch Joris?
                  Van 2,4 GHz naar 3 gaan?
                  Of zijn dit zotte kosten denk je?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Denk niet dat het zo veel verschil gaat geven, en de meeste laten zich zowiezo goed overclocken, mijn 2.33 draait gezellig meer als 3Ghz zonder te zweten. (is wel een Core2Duo, en om te gamen maakt het overclocken wel een verschil)

De nieuwe generatie intel dat je naar aan het kijken was zal wel iets anders zijn, maar ik vrees dat het daar nog net te vroeg voor is.

Misschien als je toch wilt spelen de moeite van je "oude" pc te voorzien van betere koeling en grafische kaart, sneller DDR2 geheugen, zodat je hem rustig kan overclocken ?

Dan over een maand of 6 een nieuw systeem, als de nieuwere technologie iets volwassener is, en als er software voor is.

Comment

Denk niet dat het zo veel verschil gaat geven, en de meeste laten zich zowiezo goed overclocken, mijn 2.33 draait gezellig meer als 3Ghz zonder te zweten. (is wel een Core2Duo, en om te gamen maakt het overclocken wel een verschil)

De nieuwe generatie intel dat je naar aan het kijken was zal wel iets anders zijn, maar ik vrees dat het daar nog net te vroeg voor is.

Misschien als je toch wilt spelen de moeite van je "oude" pc te voorzien van betere koeling en grafische kaart, sneller DDR2 geheugen, zodat je hem rustig kan overclocken ?

Dan over een maand of 6 een nieuw systeem, als de nieuwere technologie iets volwassener is, en als er software voor is.
                      Heb nu een GeForce 9800 GTX, 512 ram.

geheugen: DDR2 (PC2-6400)

Ik heb nog 2 andere latjes liggen.

CM2X1024 - 6400
                      5-5-5-12
                      800MHz
                      1024 MB

XMS2 - 6400

Maar welk is nu het snelste geheugen.
                      Ik heb wat moeite met die cijfers en getallen
                      Last edited by theokus; 14 november 2008, 18:03.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        ik weet het niet, denk dat die tijd voorbij is van de workstations (zoals vroeger silicongrahics)... weet je dat google.com op heel goedkope hardware draait? inplaats van de hardware duur en redundant te maken hebben ze de software redundant gemaakt...

geen nood voor ECC, SCSI, XEON daar... betwijfel trouwens (kan mij vergissen natuurlijk) als er veel mensen die "serieus" bezig zijn, dit doen met een workstation uitgerust met XEON's, ECC, etc...
                        ECC is trouwens trager, d'r zit fout controle in, en veeel duurder, dus niet nodig voor photoshop, dit is enkel voor critische applicaties...

De Core I7 zal vermoedelijk sneller zijn dan de E8600, doch ik zou vandaag (de core I7 is nog maar twee weken uit...) er nog niet op durven verwedden (Mickeysoft kennende) dat Vista v64 er al feilloos (lees stabiel) op zal draaien...

jaja, een trage kaart moet het natuurlijk niet zijn... maar je zal niet sneller werken met een Nvidea 7600 vergeleken met een Nvidea 8800... 't scheelt wel bijna 200€, dus een trage kaart is relatief... kan je trouwens nog trage kaarten kopen? Adobe raad aan voor CS4 om 128k te hebben in je kaart... 't zal al zoeken worden om minder als 256 te vinden...

Processor E8600: 250€
                        Motherboard: 150€
                        Disk 500G: 60€
                        2 raptors: 200€
                        grafische kaart 9500GT met 512: 80€
                        Geheugen 4Gb ram OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 1333Mhz PC3-10666 DDR3 Gold Edition Series 9-9-9-26 : 180€
                        kast... vanaf 50€

is.... 920€...

en de software...

ik kan je verzekeren... naar mijn gevoel... vliegt het! kan nog sneller... we kunnen overclocken... ;-)

de recentste games , niettegenstaande ze nog zelden gebruik maken van dual of quad core, doen het toch beter op een quad core, ik vermoed dat het renderen van de beelden en de combinatie met een goede grafische kaart daar voor iets tussen zit... 'k zou zeggen... zoek het eens op...

2gb RAm als je lightroom en photoshop open hebt staan... is simply not enough... je stelt steenvast vast dat het systeem weer serieus aan 't pagen is...

dus dan ga je naar 4gb, want 3gb is geen optie... logisch dat je ze alle 4 wil gebruiken?
                        Workstations z'n bedoeld voor de "zware" applicaties en daar maakt dergelijke hardware echt het verschil. Die ECC zijn effectief trager, maar je wil echt niet hebben dat een sterkteberekening waar je al een nachtje aan bezig bent, de mist ingaat door een geheugenfout.
                        En yep : als je Pro-engineer en Mechanica deftig wil draaien, met assemblies die een beetje de moeite zijn, dan gebruik je beter een echt workstation... De tijd is trouwens niet zo lang geleden (een dikke 10 jaar) dat een CADwerkstation + software +/- 2.000.0000 BEFkes kostte (voor elk de helft ongeveer...). Het is maar sinds windows NT4 dat de prijs van de hardware (en later de software) fel gedaald is...

Die Core i7 is echt wel de moeite. Toch als je deze test mag geloven.

En waarom zou windows niet stabiel draaien op die nieuwe hardware ? T'is voor intel echt niet het moment om er eens "neven" te slaan. AMD is nog altijd aan het achtervolgen, maar die zijn ook niet dom...

En had ik het hier over 2 GB ? Als je 4 GB onder Windows 32 bit gebruikt, geraak je netto aan die 3GB (allé : ietske meer).... Heel wat laptopkes worden met 3 GB voorzien (kijk maar eens bij HP). Hoe ze dan dual channel aan de praat krijgen, is me ook wel een raadsel, doch dit terzijde... Voor die 30 € meer zou ik er ook wel 4 in stoppen;-).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb net eens de berekening gemaakt se ...

Zelf iets deftig ineen steken : +- 2690€ voor de hardware.
                          Het samenstellen bij een gekend merk : 2900€.

Zelf monteren is dus duurder want bij de merk-PC zit er :
                          • Windows Ultimate 64-bit
                          • Antiviruspakket 36 maand
                          • Allerlei software
                          • Mooiere afwerking van het geheel (samenpassende onderdelen zoals kaartlezer)
                          • Garantie op het geheel
                          • Het spel is al gemonteerd zonder risico's voor u

Nu ben ik zelf wel voorstander om zelf iets samen te stellen maar het aanbod wordt bij sommigen zo groot dat ge het er bijna niet zelf meer voor kan doen.
                          Nog iets beter verhoogt de prijs direct met 1000€.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Alle drivers die voor dat programma belangrijk zijn.

Ik heb hier 6GB in mijn Vista x64 zitten en ik kan hier toch echt wel tot 5GB 'in use' gaan. (VMware)
                            Last edited by Destn; 15 november 2008, 00:32.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Alle drivers die voor dat programma belangrijk zijn.

Ik heb hier 6GB in mijn Vista x64 zitten en ik kan hier toch echt wel tot 5GB 'in use' gaan. (VMware)
                              Oeps ...
                              Correctie van eigen info ...
                              Het ging hem inderdaad om 32-bits programma's, de drivers moeten altijd 64-bit zijn.

64-bits versies van Windows Vista bieden geen ondersteuning voor 32-bits stuurprogramma's.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oeps ...
                                Correctie van eigen info ...
                                Het ging hem inderdaad om 32-bits programma's, de drivers moeten altijd 64-bit zijn.

64-bits versies van Windows Vista bieden geen ondersteuning voor 32-bits stuurprogramma's.
                                http://support.microsoft.com/kb/946765/nl
                                Da's logisch eh.

En voor de 32-bits progs wordt er een WOW64 omgeving gecreëerd.

Net zoals je vroeger wow32 had voor 16-bit progs.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X