Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vectorbestand - photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vectorbestand - photoshop

Kan je in photoshop (CS2) een vectorbestand maken ?
    En zoja, hoe doe je dat ?

Re: Vectorbestand - photoshop

Neen, Photoshop werkt met pixels en niet met vectoren.
    Wil je met vectoren werken, dan heb je Illustrator nodig.

Comment

Je kan werken met een 'smart object', maar ik zie er het nut niet van in.
      Wil je iets maken met vectoren, gebruik je Illustrator.

Desgewenst kun je dat dan (evt als smart object) invoegen in photoshop.
      Fuji FinePix S100fs

Comment

Ok, bedankt

Comment

Je kan in Photoshop wel met vectoren werken. Je maakt een 'path', en dit bestand bewaar je als .psd of .pdf zonder het beeld te flattenen en alles wat vector is blijft vectorieel, ook als je het gaat printen. Als je trouwens een tekstlayer als tekstlayer laat bestaan als je het bestand bewaart als .pdf, dan blijven je teksten vectorieel in de pdf. Succes ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jovdc Bekijk bericht
            Je kan in Photoshop wel met vectoren werken. Je maakt een 'path', en dit bestand bewaar je als .psd of .pdf zonder het beeld te flattenen en alles wat vector is blijft vectorieel, ook als je het gaat printen. Als je trouwens een tekstlayer als tekstlayer laat bestaan als je het bestand bewaart als .pdf, dan blijven je teksten vectorieel in de pdf. Succes ermee.
            Je kan je 'path' ook exporteren naar Illustrator.
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Je kan je 'path' ook exporteren naar Illustrator
              Inderdaad Kariboe , je kan zelfs je Illustrator file als vector in photoshop plaatsen ....

Lang geleden dat we elkaar ontmoet hebben (...CS).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jovdc Bekijk bericht
                Inderdaad Kariboe , je kan zelfs je Illustrator file als vector in photoshop plaatsen ....

Lang geleden dat we elkaar ontmoet hebben (...CS).
                Hehe, je maakt me nieuwsgierig
                Geef eens wat hints... voorlopig kan ik je niet thuisbrengen...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Hehe, je maakt me nieuwsgierig
                  Geef eens wat hints... voorlopig kan ik je niet thuisbrengen...
                  Greetz, Kariboe
                  We hebben elkaar enkele maanden geleden ontmoet ivm. kleurmanagement ...

Comment

Ik vrees dat degene die zeggen dat photoshop vectors kan maken het toch fout hebben.
                    Ok je kan vector achtige zaken maken in photoshop maar het blijft steeds een raster en geen vector
                    Zelfs met een path maak je geen vector in photoshop maar nog steeds een rasterized image.

Hierbij dan ook een voorbeeld waarin je kan zien dat photoshop geen vectors kan maken en illustrator wel:
                    ~ Visit my Blog ~
                    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Ik vrees dat degene die zeggen dat photoshop vectors kan maken het toch fout hebben.
                      Ok je kan vector achtige zaken maken in photoshop maar het blijft steeds een raster en geen vector
                      Zelfs met een path maak je geen vector in photoshop maar nog steeds een rasterized image.

Hierbij dan ook een voorbeeld waarin je kan zien dat photoshop geen vectors kan maken en illustrator wel:
                      http://i37.tinypic.com/dbshnn.png
                      Je moet je bestand NIET flattenen, dus de vectorlayers behouden, en bewaren als .psd of .pdf. Bekijk bijvoorbeeld de .pdf maar nadat je hem hebt bewaard .... en??

Comment

Men bestand was nogaltijd diezelfde layer zonder hem te rasterizen toen ik hem vergrootte

Idd als je hem opslaat naar pdf dan blijft hij wel van kwaliteit bij het inzoomen maar het is en blijft zo dat photoshop geen vector programma want zoals ik al zei... als je in photoshop je shape gaat uitvergroten gaat hij heel pixelated worden en krijg je niet hetzelfde effect als een echt vector object in illustrator
                        ~ Visit my Blog ~
                        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Idd als je hem opslaat naar pdf dan blijft hij wel van kwaliteit bij het inzoomen maar het is en blijft zo dat photoshop geen vector programma want zoals ik al zei... als je in photoshop je shape gaat uitvergroten gaat hij heel pixelated worden en krijg je niet hetzelfde effect als een echt vector object in illustrator
                          bijvoorbeeld:
                          The latest Computer Arts breaking news, comment, reviews and features from the experts at Creative Bloq

Comment

Ha.. ik was dat ook net aant lezen
                            Wou me net komen corrigeren...
                            Heb net ook eens naar dit gekeken (duurt ff om te laden)

Maar ik blijf er nog altijd bij... Als je met vectors wilt werken en je hebt Illustrator in je bezit... gebruik dan illustrator
                            ~ Visit my Blog ~

Comment

Working...
                            X