Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je kan in Photoshop wel met vectoren werken. Je maakt een 'path', en dit bestand bewaar je als .psd of .pdf zonder het beeld te flattenen en alles wat vector is blijft vectorieel, ook als je het gaat printen. Als je trouwens een tekstlayer als tekstlayer laat bestaan als je het bestand bewaart als .pdf, dan blijven je teksten vectorieel in de pdf. Succes ermee.
Je kan in Photoshop wel met vectoren werken. Je maakt een 'path', en dit bestand bewaar je als .psd of .pdf zonder het beeld te flattenen en alles wat vector is blijft vectorieel, ook als je het gaat printen. Als je trouwens een tekstlayer als tekstlayer laat bestaan als je het bestand bewaart als .pdf, dan blijven je teksten vectorieel in de pdf. Succes ermee.
Je kan je 'path' ook exporteren naar Illustrator.
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Inderdaad Kariboe , je kan zelfs je Illustrator file als vector in photoshop plaatsen ....
Lang geleden dat we elkaar ontmoet hebben (...CS).
Hehe, je maakt me nieuwsgierig
Geef eens wat hints... voorlopig kan ik je niet thuisbrengen...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ik vrees dat degene die zeggen dat photoshop vectors kan maken het toch fout hebben.
Ok je kan vector achtige zaken maken in photoshop maar het blijft steeds een raster en geen vector
Zelfs met een path maak je geen vector in photoshop maar nog steeds een rasterized image.
Hierbij dan ook een voorbeeld waarin je kan zien dat photoshop geen vectors kan maken en illustrator wel:
Ik vrees dat degene die zeggen dat photoshop vectors kan maken het toch fout hebben.
Ok je kan vector achtige zaken maken in photoshop maar het blijft steeds een raster en geen vector
Zelfs met een path maak je geen vector in photoshop maar nog steeds een rasterized image.
Hierbij dan ook een voorbeeld waarin je kan zien dat photoshop geen vectors kan maken en illustrator wel: http://i37.tinypic.com/dbshnn.png
Je moet je bestand NIET flattenen, dus de vectorlayers behouden, en bewaren als .psd of .pdf. Bekijk bijvoorbeeld de .pdf maar nadat je hem hebt bewaard .... en??
Men bestand was nogaltijd diezelfde layer zonder hem te rasterizen toen ik hem vergrootte
Idd als je hem opslaat naar pdf dan blijft hij wel van kwaliteit bij het inzoomen maar het is en blijft zo dat photoshop geen vector programma want zoals ik al zei... als je in photoshop je shape gaat uitvergroten gaat hij heel pixelated worden en krijg je niet hetzelfde effect als een echt vector object in illustrator
~ Visit my Blog ~
~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~
Idd als je hem opslaat naar pdf dan blijft hij wel van kwaliteit bij het inzoomen maar het is en blijft zo dat photoshop geen vector programma want zoals ik al zei... als je in photoshop je shape gaat uitvergroten gaat hij heel pixelated worden en krijg je niet hetzelfde effect als een echt vector object in illustrator
Comment