Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

smartphone of gsm + pda?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: smartphone of gsm + pda?

    Beste,

    Vroeger: (tot 3 weken geleden)
    - 1 x Dell X51 PDA
    - 1 x Nokia 6100

    Nu:
    - 1 x HTC TYTN II

    Mijn idee:
    Ik wou af van 2 toestellen die te groot waren om altijd mee te sleuren. Aangezien we op het werk veel smartphones hebben getest wist ik eveens dat ik een smartphone wou die langer meeging dan 2 dagen (en dan bedoel ik wel met bluetooth aan, wifi aan en dat ding gebruiken hé). Hierdoor kwam ik al snel uit bij de TYTN II of Touch Pro. Aangezien ik op het internet een TYTN II vond in prima staat voor mooie prijs, heb ik deze gekocht.

    Ik ben er heel tevreden van en gebruik hem eveneens als GPS (Tomtom 6), dit werkt prima.

    Het enige wat ik als nadeel heb ontdenkt is de omvang. De Touch Pro zal nog in je broekzak passen, maar de TYTN II zeker niet.

    Heb je nog vragen, stuur gerust een pm/email

    Sven

    Comment


    • #17
      Re: smartphone of gsm + pda?

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Dat zijn landen die niet hoog op mijn prioriteitenlijstje staan dus heb ik er geen last van. Aan de andere kant zijn er sowieso voorlopig nog wel landen waarvoor geen kaarten beschikbaar zijn.
      Tja, Canada en/of Amerika zijn (voorlopig toch) ook niet aan mij besteed.

      (er is nog zoiets als een TT 730 )

      Comment


      • #18
        Re: smartphone of gsm + pda?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Ik zie niet in waarom een Smartphone minder lang zou meegaan dan een PDA, mits gelijke 'beginkwaliteit'. En met mijn Nokia 6310i heb ik ook meer dan 5 jaar gedaan. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat de een langer meegaat dan de ander, of juist niet. Veel hangt ervan af hoe je er mee omgaat.
        Die 6210/6310 reeks waren heel degelijke toestellen!
        Last edited by Destn; 6 november 2008, 13:02.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #19
          Re: smartphone of gsm + pda?

          Ik heb enkele maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan, één van de weinige toestellen die alle toeters en bellen had was toen de HTC Touch Cruise en die heeft me nog nooit in de steek gelaten, zelfs nog geen enkele vastloper gehad. Dit is werkelijk een all in one. De opvolger is de HTC Touch Diamond, weeral iets duurder ook denk ik.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: smartphone of gsm + pda?

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik heb enkele maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan, één van de weinige toestellen die alle toeters en bellen had was toen de HTC Touch Cruise en die heeft me nog nooit in de steek gelaten, zelfs nog geen enkele vastloper gehad. Dit is werkelijk een all in one. De opvolger is de HTC Touch Diamond, weeral iets duurder ook denk ik.
            Gebruik je ook GPS op je Touch Cruise? TT6?

            Comment


            • #21
              Re: smartphone of gsm + pda?

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Gebruik je ook GPS op je Touch Cruise? TT6?
              Ik gebruik versie TT 7
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: smartphone of gsm + pda?

                Ik bedoelde eigenlijk deze: http://www.pdashop.be/product/59807/...-brown-nl.html
                Maar die Touch HD ziet er anders ook knap uit

                De verkoper zei: Werd normaal gezien eind dit jaar verwacht, maar 'vermoed' dat het begin volgend jaar wordt..

                EDIT
                Wat voor mij ook een vereiste was: Uitbreidbaar geheugen!

                Comment


                • #23
                  Re: smartphone of gsm + pda?

                  Voor het gebruiksgemak zou ik dus opteren voor een smartphone.
                  Anders ben je veel te veel aan't meezeulen.
                  Sleutels, gsm, pda enz enz moffel dat maar eens deftig weg.

                  Zelf heb ik de Apple Iphone en bevalt me prima

                  Comment


                  • #24
                    Re: smartphone of gsm + pda?

                    De reacties gaan alle de kant op die ik had gedacht. (en waar ik eigenlijk ook naartoe neig).
                    Welk toestel precies is nog een andere overweging, net als welk nieuw navigatieprogramma.

                    Anderzijds lijkt de oplossing van Leonidas (smartphone + losse gps) me ook wel iets. Alhoewel ik geen interesse heb in overzeese kaarten, maar eerder in europese o.a. Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, ... Dan kan mijn gps mee op vakantie, daar een auto huren, ...
                    Niet alle merken bieden zulke dekking, heb ik gezien. Navigon blijkbaar wel. Iemand ervaring met Navigon?

                    Blijft nog één onbeantwoorde vraag omdat mijn gsm altijd mee gaat en mijn pda niet. Een smartphone zonder simkaart is dus min of meer een pda. Werkt dat of is een simkaart echt vereist of nodig voor de batterijduur (constant zoeken naar provider bijv.).Of anders gezegd, kan je de telefoonfuncties uitschakelen? Dat zou pas een oplossing zijn.

                    Comment


                    • #25
                      Re: smartphone of gsm + pda?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      De reacties gaan alle de kant op die ik had gedacht. (en waar ik eigenlijk ook naartoe neig).
                      Welk toestel precies is nog een andere overweging, net als welk nieuw navigatieprogramma.

                      Anderzijds lijkt de oplossing van Leonidas (smartphone + losse gps) me ook wel iets. Alhoewel ik geen interesse heb in overzeese kaarten, maar eerder in europese o.a. Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, ... Dan kan mijn gps mee op vakantie, daar een auto huren, ...
                      Niet alle merken bieden zulke dekking, heb ik gezien. Navigon blijkbaar wel. Iemand ervaring met Navigon?

                      Blijft nog één onbeantwoorde vraag omdat mijn gsm altijd mee gaat en mijn pda niet. Een smartphone zonder simkaart is dus min of meer een pda. Werkt dat of is een simkaart echt vereist of nodig voor de batterijduur (constant zoeken naar provider bijv.).Of anders gezegd, kan je de telefoonfuncties uitschakelen? Dat zou pas een oplossing zijn.
                      Normaalgezien kun je de meeste toestellen in Flightmode zetten, dan wordt alle connectiviteit afgebroken (voor op luchthavens enzo).
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: smartphone of gsm + pda?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        De reacties gaan alle de kant op die ik had gedacht. (en waar ik eigenlijk ook naartoe neig).
                        Welk toestel precies is nog een andere overweging, net als welk nieuw navigatieprogramma.

                        Anderzijds lijkt de oplossing van Leonidas (smartphone + losse gps) me ook wel iets. Alhoewel ik geen interesse heb in overzeese kaarten, maar eerder in europese o.a. Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, ... Dan kan mijn gps mee op vakantie, daar een auto huren, ...
                        Niet alle merken bieden zulke dekking, heb ik gezien. Navigon blijkbaar wel. Iemand ervaring met Navigon?

                        Blijft nog één onbeantwoorde vraag omdat mijn gsm altijd mee gaat en mijn pda niet. Een smartphone zonder simkaart is dus min of meer een pda. Werkt dat of is een simkaart echt vereist of nodig voor de batterijduur (constant zoeken naar provider bijv.).Of anders gezegd, kan je de telefoonfuncties uitschakelen? Dat zou pas een oplossing zijn.
                        Massa's informatie over navigatietoestellen en gebruikerservaringen vind je hier : http://www.jouwnav.nl/

                        Met de HTC Touch Cruise die ik gebruik is het simpel het telefoongedeelte uit te schakelen, men noemt dat het toestel in "flight modus" zetten. Alles blijft werken behalve de telefoonfuncties. Dit alles gebeurt eventueel met 1 druk op de knop.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment

                        Working...
                        X