Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat de ingebouwde blue-ray-speler van de PS3 tot een van de betere op de markt behoort, alleen moet je een afstandsbediening bijkopen naar comfort toe. Toch goed om weten als gamen je ook kan bekoren ( en dit voor zo'n 400 € + afstandsbediening)
'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'
De beeldkwaliteit van de PS3 die blu-ray afspeelt kan me niet helemaal behoren in tegenstelling tot andere spelers die ik gezien heb en dat is nu al ondertussen anderhalf jaar terug.
Waarom niet wachten tot de Blu-ray-recorders betaalbaar zijn?
Persoonlijk lijkt me 800 euro een behoorlijke smak geld om alleen maar enkele schijfjes te kunnen bekijken... (maar dat maakt iedereen natuurlijk voor zichzelf uit).
Heb een en ander uitgeprobeerd en het is bij ons de Sony geworden.
Uiteindelijk is BluRay ook een product van Sony en zij volgen ook goed met updates van firmware en zo.
Het grootste verschil tussen de goedkopere en duurdere toestellen zijn de ondersteunde coderingen/formaten.
Als je er eentje wil kopen kijk dan maar goed uit, hetzelfde toestel kan tot 200€ schelen van de ene winkel tot de andere.
Hier staat de Samsung BD-P1400. Dewelke wij dan weer verkozen boven een Sony model.
Toestel geeft zeer goed beeld en geluid. Juist het "laden" van een film (20tal seconden) is naar de langzame kant, maar doet niets af aan de kwaliteit van het toestel. ik heb hem een goed half jaar geleden gekocht voor een 450 euro.
Uiteraard doet de tv hier ook zen zeggetje in hé... een full-hd is toch onontbeerlijk voor de (echte) kwaliteit van Blu-ray te tonen.
PS3 is zeker een aanrader, en kan je ook upgraden, wat soms nieuwe mogenlijkheden bied
en je kan hem ook gebruiken als mediaplayer via wifi naar tv enzo....
Voorlopig lijkt een Blu ray speler me nog altijd veel te duur. Ze zijn wel al een pak goedkoper geworden, maar voor mij zullen ze eerste onder de 175€ moeten duiken voor de duurdere toestellen (zoals nu een echt goeie DVD-speler voor een 100€ te koop is).
Ik heb een blu-ray speler van panasonic de DMP-BD10EG-S waar ik best tevreden over ben, dit alles aangesloten op de panasonic versterker SA-XR700EG-S, daar een Panasonic Vierra 42 inch plasma scherm op met een Bose accoustimas 15 boxenset die is geupgrade naar een 6.1 systeem. Al zeg ik hetzelf, het is subliem.
Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy https://500px.com/marnix_photography
De beeldkwaliteit van de PS3 die blu-ray afspeelt kan me niet helemaal behoren in tegenstelling tot andere spelers die ik gezien heb en dat is nu al ondertussen anderhalf jaar terug.
En waarom zou die beeldkwaliteit niet exact dezelfde zijn als alle nadere spelers? Waar zit het verschil? Leg dat eens uit.
En waarom zou die beeldkwaliteit niet exact dezelfde zijn als alle nadere spelers?
Waarom rijdt een Lada niet even goed als een Porsche? Het zijn ook twee auto's. (alhoewel)
Gewoon omdat ze in bepaalde toestellen nu eenmaal betere componenten gebruiken dan in de andere. Op een basis-TV gaan de meesten inderdaad niet veel nut hebben aan een top BD-speler maar alles is navenant.
Waarom rijdt een Lada niet even goed als een Porsche? Het zijn ook twee auto's. (alhoewel)
Gewoon omdat ze in bepaalde toestellen nu eenmaal betere componenten gebruiken dan in de andere. Op een basis-TV gaan de meesten inderdaad niet veel nut hebben aan een top BD-speler maar alles is navenant.
Maar een BD speler vormt een digitaal signaal, volgens een vast schema aan gepubliceerde algoritmes. Het zou best kunnen dat de een wat minder stroom verbruikt, of wat compacter is of een betere bediening aanbiedt, maar een digitaal signaal is wat er naar de TV gaat.
Alsof een CD in de ene speler met digitale uitgang beter klinkt als een andere speler met digitale uitgang
Comment