Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dvb-t

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dvb-t

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    schotel met 30 meter kabel is geen probleem, heb er ene staan van 60 cm ( den originele tv vlaanderen ) en 30 meter kabel, en ontvangst is perfect.
    Goe nieuws voor mij

Tnx voor de info.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
      op deze link kan je gebaseerd op de postcode zien wat de te verwachten ontvangst gaat zijn. Bij mij is het in ieder geval over heel de lijn 0% (toch in ieder geval met een binnenantenne)
      Die link heeft het over "tijdens de werken". Wat ze er verder mee bedoelen
      Jij hebt met een binnen antenne in Waarloos geen signaal dus ... Heb je dat uit ervaring of heb je dat uit die kaartjes ?

Tjerri

Comment

niet uit ervaring...
        Zou het wel willen proberen aan de pc boven, maar dan moet ik natuurlijk eerst wel een antenneke aanschaffen. Moest ik natuurlijk weten van iemand waar het wel gaat bij mij in de buurt, dan schaf ik het mij direkt aan.

Comment

Zie je wel
          flickr

Comment

Hi,

Ik had eerst een gevoede antenne (dus met versterker vermoed ik). Beeld was nogal tot zeer slecht (storingen, spookbeelden, onscherp). Een jaar of 2 geleden via Ebay.fr een DVB-T (of TNT zoals zij dat noemen) ontvanger gekocht, omdat dat in België toen amper te vinden was. Veel betere kwaliteit nu en praktisch geen storingen meer: ik vreesde gezien de slechte analoge ontvangst voor veel artefacten of gewoon wegvallend beeld, maar die vrees was onterecht. Zeker aan te raden zou ik zeggen (in ieder geval met een actieve antenne).
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              Prachtig! Ik heb nu al Canvas+ en Ketnet+. Gisteren de zenderlijst geupdated...

Grtz,
              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Heb me gisteren een ontvanger en een binnenantenne aangeschaft.
                Wat een sof Mijn initiële vrees dat ik tengevolge van onze LEW (laag energie woning) een slechte ontvangst zou hebben is hierbij bevestigd. Drievoudig glas is dus nefast voor DVB-T uitzendingen. Dat bakske gaf "Geen signaal" toen ik het inplugde. Nadat ik mijn toestel tot aan het raam had gesleept en de antenne buiten had geplaatst : 7 (zeven !) tv-kanalen + x radiokanalen. Tot mijn stomme verbazing kon ik 4 franstalige kanalen ontvangen (ik woon in groot Zemst). Antenne terug achter ruit : noppes

Soit, ik heb een hele avond liggen (letterlijk te nemen) spelen met een goeie richting en heb uiteindelijk een plaats gevonden waar ik toch het signaal kan oppikken van "één", "canvas" en "canvas+". De antenne staat op een zeer ongelukkige plaats en ik heb ze moeten vasttapen want een mm naar rechts, links, onder of boven en ... "Geen signaal". Ik kan natuurlijk in de zomer in de tuin gaan zitten

Anyway, mijn boodschap : opletten met dikke (spouw)muren (45 cm) en drievoudig warmtewerend glas indien je een binnenhuisantenne overweegt.

Uiteraard is minder tijd voor tv meer tijd om foto's te maken / bewerken

Slu !

Tjerri
                Last edited by Tjerri; 31 oktober 2008, 10:51. Reden: schrijffoutje verbeterd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Heb me gisteren een ontvanger en een binnenantenne aangeschaft.
                  Wat een sof Mijn initiële vrees dat ik tengevolge van onze LEW (laag energie woning) een slechte ontvangst zou hebben is hierbij bevestigd. Drievoudig glas is dus nefast voor DVB-T uitzendingen.
                  Dat hoeft niet aan je LEW te liggen. Ik woon ook in een super-geisoleerde woning (bouwjaar 2004, EPC = 0,7!) en heb vorige week net een nieuwe TV met ingebouwde DVB-T tuner gekocht. Met een stukje coax kabel waarvan een centimeter of 15 van gestript als antenne ontvang ik in huis, dwars door dubbel beton en driedubbel glas 22 TV zenders en een stuk of 35 radio kanalen (dat is overeenkomstig het volledige aanbod van KPN hier in Nederland).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                    Dat hoeft niet aan je LEW te liggen. Ik woon ook in een super-geisoleerde woning (bouwjaar 2004, EPC = 0,7!) en heb vorige week net een nieuwe TV met ingebouwde DVB-T tuner gekocht. Met een stukje coax kabel waarvan een centimeter of 15 van gestript als antenne ontvang ik in huis, dwars door dubbel beton en driedubbel glas 22 TV zenders en een stuk of 35 radio kanalen (dat is overeenkomstig het volledige aanbod van KPN hier in Nederland).
                    Driedubbel glas Dat moet dan kogelvrijglas zijn
                    Alle gekheid op een stokje ... Met een gestripte coax kabel dus. Nooit gedacht dat zoiets zou kunnen werken maar dat moet ik eens gaan proberen. De kabel zit nog "binnen" het huis he ? En hoe heb je die kabel gestript ? Tot op de buitenste koper mantel of zie ik hier iets over het hoofd ?

Slu !

Tjerri

Comment

Ik zal maar bij Telenet blijven....

Ik begrijp niet hoe de VRT er steeds in slaagt om de regio Gent op de grens van het zendbereik van alle zenders te leggen. Je moet hier maar eens rondrijden en naar de autoradio luisteren op het moment dat Radio 2 ontdubbeld wordt: 5 seconden O-VL, 5 seconden W-VL en 5 seconden Brabant enz.... , want die radio kiest elk ogenblik het sterkste signaal.
                      Ik zie nu op het kaartje voor regio Gent zéér slechte of geen ontvangst binnenshuis voor de digitale uitzendingen.
                      Eigenlijk wist ik het al een paar jaar: ooit eens een Freecom digitale tuner voor op PC gekocht, nooit een sikkepit signaal gehad, zelfs niet buiten.

Eigenlijk een schandalige toestand voor één van de grootste steden van Vlaanderen.
                      Last edited by nete; 29 december 2008, 17:04.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                        Alle gekheid op een stokje ... Met een gestripte coax kabel dus. Nooit gedacht dat zoiets zou kunnen werken maar dat moet ik eens gaan proberen. De kabel zit nog "binnen" het huis he ? En hoe heb je die kabel gestript ? Tot op de buitenste koper mantel of zie ik hier iets over het hoofd ?
                        Gestript tot op de kern. In feite is 't niet meer dan een spriet-antenne met de verkeerde afsluit weerstand . Als een passieve spriet in jouw huis niet werkt zal dit ook niet werken...

Maar wat ik er mee duidelijk wilde maken: hoe sterk signaal je krijgt is vooral afhankelijk van het zendvermogen van zender, de afstand tot die zender en tenslotte van de electrische afscherming. Ik zit hier een kleine 7 km van de mast zoals de kraai vliegt. Die mast heeft een zendvermogen van 3 kW. Ik kan hem vanaf het hoogste punt van mijn dak net niet zien.

Zoek eens uit welke mast bij jou in de buurt staat en wat voor zendvermogen hij heeft?

Overigens stap ik binnenkort over van DVB-T naar DVB-C, da's hier goedkoper en beter van kwaliteit.

Comment

Ik ben afgelopen weekend ook overgeschakeld naar DVB-t, en ontvang nu 7 zenders in Sint-Lambrechts-Herk (Hasselt):
                          - Eén
                          - Canvas/Ketnet
                          - Canvas+/Ketnet+
                          - la une
                          - la deux
                          - la trois
                          - Euronews
                          Ik had altijd al een prima analoog signaal (dakappartement op tweede verdieping).

edit: Na reset van de ontvanger (op 3 november) nog steeds dezelfde ontvangst.
                          Last edited by dg; 5 november 2008, 20:10.
                          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Ik wil dit onderwerp graag even terug "aktiveren" via een vraag.
                            Mijn dochter zit op kot in Gent (buurt Ekkergemstraat - Coupure links) op een 2de verdieping.
                            ik wil graag een DVB-T dekoder aanschaffen, maar wil zeker zijn dat een en ander werkt.

is er iemand die in die buurt ervaring heeft met DVB-T en een binnenhuisantenne ( ik wil geen gaten in de muur, vanwege huurvoorwaarden).

Als dit werkt wat kan ik dan best aanschaffen (decoder, al dan niet aktieve antenne).
                            Ik zag dat er een zender van 7kW op de Belgacomtoren staat.

Alvast bedankt voor elke reaktie,
                            karel claessens

Comment

Post #25 geeft niet zoveel hoop voor het Gentse, tenzij er anderen veel betere ervaringen hebben....
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hallo, ik zit ook met 'n probleempje;
                                heb mij een usb Dvb-t ontvanger gekocht van sweex (moo2v2), en op de ene pc werkt het, en op de ander (waarvoor 't bedoeld was..) niet.
                                ik krijg steeds de fout melding "in AVCapture MFC application version is een fout opgetreden en moet worden afgesloten..."
                                wat doe ik verkeerd?
                                volgens de verkoper moet de pc niet aan bepaalde voorwaarden voldoen (AMD athlon 800).
                                alvast bedankt!
                                wim
                                60d met 17-50 2.8 EX HSM, DC, ...en nog steeds heel veel te leren!

Comment

Working...
                                X