Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dvb-t

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dvb-t

Nu de analoge tv-uitzendingen via antenne gaan stoppen is het tijd om op oudere tv's een adapter voor omzetting analoog naar digitaal te zetten.

Wie heeft ervaring met de KONIG DVB-T scart en waar kan je dat kopen in Belgie,liefst een winkel niet via internet.

Reeds bedankt voor de reacties
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Re: Dvb-t

100% positief hier! Ik heb trouwens een DVB-T onvangen en Antenne op overschot (wegens doorterkken van digitale tv), moest je interesse hebben...

Het beeld is zuiver, geluid is prima. Geen last van interferentie of wat dan ook!
    Het toestel dat ik gebruikte is van Konig, en kan via scart aangesloten worden.

Voor meer interesse/info mail je maar naar kevin(at)emmab.be

K.
    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
    visit : http://www.emmab.be/

Comment

Ik hang er ook aan voor zo'n spul
      Waar ik naar benieuwd ben : hoe is de ontvangst van deze antenne in functie van de ruimte waarin je je bevindt ? M.a.w. hoe gevoelig is die DVB-T voor drievoudig glas, dikke muren, moet die antenne voor een venster staan, etc ... Anders moet ik uitkijken naar ofwel schotel ofwel een leiding trekken naar buiten voor DVB-T antennetje op te stellen.

Slu !

Thierry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
        Waar ik naar benieuwd ben : hoe is de ontvangst van deze antenne in functie van de ruimte waarin je je bevindt ? M.a.w. hoe gevoelig is die DVB-T voor drievoudig glas, dikke muren, moet die antenne voor een venster staan, etc ... Anders moet ik uitkijken naar ofwel schotel ofwel een leiding trekken naar buiten voor DVB-T antennetje op te stellen.

Slu !

Thierry

Ik gebruik(te) hem in een ruimte van 5m op 3m, antenne vlak bij een supergeisoleerde muur (totaal dikte vd muur = 33cm), met superisolerend en geluidswerend glas in de ramen. Stond op ongeveer 2 meter van een raam. Beeld en geluid = perfect! Zelfs teletekst werkt zonder problemen, en een pak sneller dan via de "antenne" of kabel.
        *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
        visit : http://www.emmab.be/

Comment

En vanaf 3 november is ook het één+ en canvas+ aanbod beschikbaar via DVB-T !
          flickr

Comment

Slu !

Thierry
            (voolopig?) Ook DVB-T gekozen .. verbluffend goede ontvangst met een (aktieve) mini staafantenne van nog geen 20€. Regio rond brussel .. 6 zenders zonder problemen .. oud huis met dikke muren en dubbel glas .. Antenne gewoon op de schoorsteen in 't midden van het huis. loopt als een trein ! (en na 3nov heb ik dus 8 of 9 zenders ? zo laat men mij geloven )

FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              En vanaf 3 november is ook het één+ en canvas+ aanbod beschikbaar via DVB-T !
              ??

Wie televisie keek via een oud toestel zonder teletekst, krijgt die service vanaf 3 november nu wel te zien. Plus, naast Eén en Canvas/Ketnet ook alle VRT radiozenders. Eén+, Canvas+ en Ketnet+ worden voorlopig via DVB-T niet aangeboden.

Bron: radiovisie.eu

De huidige DVB-T'ers zullen wel moeten resetten op 3 november...

Grtz,
              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Heb hier een eenvoudig spulletje van Freecom.... (usb + in combi met de pc).
                Niet slecht maar heel af en toe onderbrekingen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Heb hier een eenvoudig spulletje van Freecom.... (usb + in combi met de pc).
                  Niet slecht maar heel af en toe onderbrekingen.
                  Uw ervaring interesseert mij ... In mijn "computerkot" hier (vroegere gelijkvloerse kolenkelder haha) heb ik ook een kleine TV staan, maar dat is een stokoud spul zonder enige supplementaire aansluiting buiten de analoge antenneplug ..

Een nieuwe TV kost algauw minstens 200€ + dan nog de digitale tuner..

Ik was aan het napluizen of bvb zo een PC tuner via usb iets waard is .. Het merk "Pinnacle" heeft er redelijk wat .. Iemand enige ervaring hiermee ? (ong 70€ meen ik)

TIA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                    ??

De huidige DVB-T'ers zullen wel moeten resetten op 3 november...

Grtz,
                    Palladio
                    Als het van Danny Vandenbossche en Kris Peeters afhangt...
                    Maar niet vanaf 3 november, daar zat ik fout.
                    De twee heren in kwestie vinden namelijk dat het "+" aanbod voor iedereen beschikbaar moet zijn. En aangezien de DVB-T technologie veel meer zenders kan broadcasten... wat houdt hen tegen?

Fingers crossed
                    Last edited by guRuh; 28 oktober 2008, 19:19.
                    flickr

Comment

Altijd zeer tevreden DVB-t kijker geweest, maar toch niet kunnen weerstaan aan TVV - ik miste toch een aantal buitenlandse zenders.

Kwaliteit is top.

En naar de TS - check eens dit http://forum.belgiumdigital.com/f95/...et-227394.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
                        Altijd zeer tevreden DVB-t kijker geweest, maar toch niet kunnen weerstaan aan TVV - ik miste toch een aantal buitenlandse zenders.

Kwaliteit is top.

En naar de TS - check eens dit http://forum.belgiumdigital.com/f95/...et-227394.html
                        Als ik bovenstaande link aanklik krijg ik volgende boodschap :

Tjerri, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
                        Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Probleempje dus ...

Ivm TVV ... Dat is m'n volgende stap maar loop tegen praktische problemen aan (plaatsing schotelantenne ). Hoe lang is je kabel (schotel - set-up box) ? Ik vrees nl. dat ik zo'n 30 m nodig ga hebben en dan hik ik tegen het maximum aan.

Slu !

Tjerri

Comment

schotel met 30 meter kabel is geen probleem, heb er ene staan van 60 cm ( den originele tv vlaanderen ) en 30 meter kabel, en ontvangst is perfect.

Comment

Als ik bovenstaande link aanklik krijg ik volgende boodschap :

Tjerri, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
                            Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Probleempje dus ...

Ivm TVV ... Dat is m'n volgende stap maar loop tegen praktische problemen aan (plaatsing schotelantenne ). Hoe lang is je kabel (schotel - set-up box) ? Ik vrees nl. dat ik zo'n 30 m nodig ga hebben en dan hik ik tegen het maximum aan.

Slu !

Tjerri
                            Linkje verwijst naar een BD-members koop/verkoophoekje - daarom heeft niet iedereen toegang. Is een advertentie voor mijn DVB-T setje.

Comment

op deze link kan je gebaseerd op de postcode zien wat de te verwachten ontvangst gaat zijn. Bij mij is het in ieder geval over heel de lijn 0% (toch in ieder geval met een binnenantenne)

Comment

Working...