Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plasma ontploft - TV in standby slecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Plasma ontploft - TV in standby slecht?

wat moet er dan gebeuren met een tv zoals de mijne???

het is een samsung LE37A656, waarbij ik hem enkel kan op standby zetten, en blijkbaar niet volledig kan afzetten...

heb deze vraag ook al gesteld waar ik het toestel kocht, en daar zei men dan samsung geen volledige afzet functie heeft en enkel standby...

Comment

stekkerdoos mét schakelaar, tevens het goedkoopst denk ik

kan tevens de vraag gesteld worden; waarom wordt er geen volledige aan/uit knop meer voorzien ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

In een tv zit een voorziening in die er voor zorgt dat de TV op de juiste manier wordt opgestart, de zo genaamde watchdog. Als men lukraak de spanning midden in een bewerking wegschakelt zal dus die wacthdog er voor zorgen dat de microprocessor in je toestel zit weer juist opstart. Dat gaat ook vaak heel lang goed, en als er ergens een bitje omvalt dan wordt dat wel weer gecorrigeerd door de software die er in zit. Immers van een TV wordt verwacht dat hij daar tegen kan. Maar dat gaat zo lang goed totdat er zoveel bitjes zijn omgevallen dat het op een gegeven moment toch niet meer goed gaat. Met vaak vreemde storingen als gevolg. Vaak is ook dat weer eenvoudig te herstellen door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (toestel en dus de software te resetten)
        Maar het komt ook regelmatig voor dat je zelf niet bij de resetfunctie kunt komen en er professionele hulp bij nodig hebt. En dat soort storingen komen in vrijwel alle soorten hedendaagse apparatuuur voor, en dan heb ik het over de DVD speler, set up box, harddisk recorder en ook over de TV.
        Waarbij het ene merk/serie van een tv er gewoon meer last van heeft dan een ander.
        Boefje.
        Canon Eos 40D+Canon EF 70-200mm f/4L USM+Canon EF 17-40 f/4L USM+Canon Speedlite 430EX.
        http://www.nlfotografie.nl

Comment

Ik denk niet dat van een paar "omgevallen" bitjes uw beelbuis of plasmascherm gaat ontploffen .. zelfs niet van de laagspanning die uw electronica aandrijft ... er zal wat meer "power" moeten achterzitten om dat vuurwerk te doen starten (of een glorieuze fabrieksof fabricagefout)
          JMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Ik denk niet dat van een paar "omgevallen" bitjes uw beelbuis of plasmascherm gaat ontploffen .. zelfs niet van de laagspanning die uw electronica aandrijft ... er zal wat meer "power" moeten achterzitten om dat vuurwerk te doen starten (of een glorieuze fabrieksof fabricagefout)
            JMHO
            Dat weet hij ook wel, maar hij wou ons duidelijk maken dat een toestel zomaar uitzetten met een priezenblokschakelaartje niet goed was omwille van bitjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Dat weet hij ook wel, maar hij wou ons duidelijk maken dat een toestel zomaar uitzetten met een priezenblokschakelaartje niet goed was omwille van bitjes.
              In die tv's zitten toch alleen maar rom ? Geen gegevens die correct moeten weggeschreven worden voor het afsluiten. Moest daar nu nog een hd inzitten ok.... maar in een tv
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                De correlatie tot de originele vraag ontgaat mij nog steeds .... tenzij de "omgevallen bitjes" een oncontroleerbare op hol geslagen voeding van de "hoogspanning" tot gevolg heeft waar bij men zou moeten concluderen dat de ontwerpers volslagen idioten zouden zijn die zich niet bewust zijn dat dit scenario kan optreden ... .. ik heb daar nogal gerede twijfels over ...
                'k zou trouwens niet weten waarom een uitschakelbare "priezenblok" überhaupt een probleem zou moeten zijn zeker niet als je de TV gewoon met de hoofdschakelaar al hebt uit gezet .. (wat ik ALTIJD doe, geen standby's voor mij ! )
                FWIW

Comment

De correlatie tot de originele vraag ontgaat mij nog steeds .... tenzij de "omgevallen bitjes" een oncontroleerbare op hol geslagen voeding van de "hoogspanning" tot gevolg heeft waar bij men zou moeten concluderen dat de ontwerpers volslagen idioten zouden zijn die zich niet bewust zijn dat dit scenario kan optreden ... .. ik heb daar nogal gerede twijfels over ...
                  'k zou trouwens niet weten waarom een uitschakelbare "priezenblok" überhaupt een probleem zou moeten zijn zeker niet als je de TV gewoon met de hoofdschakelaar al hebt uit gezet .. (wat ik ALTIJD doe, geen standby's voor mij ! )
                  FWIW
                  Als ik mijn plasma met de schakelaar uitzet, verbruikt hij nog altijd 24 watt... (ik heb me zo een verbruiksmeter aangeschaft...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                    Als ik mijn plasma met de schakelaar uitzet, verbruikt hij nog altijd 24 watt... (ik heb me zo een verbruiksmeter aangeschaft...)
                    Dat betwist ik niet .. de vraag is enkel wat die 24 watt (allez zeg dat hij 100mA verstookt) nog moet aansturen .. een klok ? of iets "droog" houden aka condensatie beletten ?
                    .. en krijgt zo'n TV een probleem als je de stroom helemaal onderbreekt ?

Comment

Dat betwist ik niet .. de vraag is enkel wat die 24 watt (allez zeg dat hij 100mA verstookt) nog moet aansturen .. een klok ? of iets "droog" houden aka condensatie beletten ?
                      .. en krijgt zo'n TV een probleem als je de stroom helemaal onderbreekt ?
                      De meeste plasma's hebben ingebouwde ventillatoren, die draaien als het toestel te warm wordt.
                      Deze blijven ook draaien als je het toestel uitzet totdat de temperatuur OK is.
                      Da's een van de redenen waarom er bij "sommige" toestellen steeds stroom voorzien is op de printborden.
                      Er zijn ook toestellen die TV-gids informatie binnenhalen zoals bij DVD en HD recorders ... die updates gebeuren meestal ook automatisch als het toestel uit staat en dus ook 's nachts.

Het is niet omdat de meesten "denken" dat er geen nut aan is dat dit ook zo niet is.

En met uw verbruik in stand-by kost die u twee pintjes per maand.
                      Last edited by VerSeg; 9 november 2008, 23:23.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                        Die metertjes zou ik toch niet betrouwen. Vraag even of een technieker in de familie dit nakijkt. Je zou verbaast zijn.

Comment

Om het energieverbruik in huis te beperken, zou ik graag al mijn apparaten uitschakelen met een hoofdschakelaar. Zodat deze apparaten dan ook niets meer van energie kunnen verbruiken.

Alleen de plasma Panasonic TH-46PZ85 heeft een aan/uit schakelaar, moet ik deze Tv nu steeds volledig uitschakelen om deze daarna samen met alle andere apparaten met de hoofdschakelaar uit te zetten? Deze plasma's heeft ook ingebouwde ventilatoren, die draaien als het toestel te warm wordt en ze blijven ook draaien als je het toestel uitzet totdat de temperatuur eindelijk OK is.

De volgende toestellen zijn:

•Surround-Reciever
                          •Plasma Tv
                          •DVD-speler
                          •DVD-Recorder
                          •Kabel HD-Decoder (Telenet)
                          •Voeding subwoofer
                          •Transfo voor afstandbediening
                          •Transfo voor Infraroodverlenger
                          •Transfo voor ledverlichting
                          Sony A7 mkIII
                          Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De meeste plasma's hebben ingebouwde ventillatoren, die draaien als het toestel te warm wordt.
                            Deze blijven ook draaien als je het toestel uitzet totdat de temperatuur OK is.
                            Da's een van de redenen waarom er bij "sommige" toestellen steeds stroom voorzien is op de printborden.
                            Er zijn ook toestellen die TV-gids informatie binnenhalen zoals bij DVD en HD recorders ... die updates gebeuren meestal ook automatisch als het toestel uit staat en dus ook 's nachts.

Het is niet omdat de meesten "denken" dat er geen nut aan is dat dit ook zo niet is.

En met uw verbruik in stand-by kost die u twee pintjes per maand.
                            .. ha .. en ge noemt dat "nut" ? .. what about "nutteloze luxe" ?
                            .. en aan de prijs van de (opgetelde) pintjes is dat niet niks op jaarbasis ... we zullen wel zien he op=op en na ons de zondvloed

Comment

.. ha .. en ge noemt dat "nut" ? .. what about "nutteloze luxe" ?
                              Een TV op zich is al luxe.
                              Een auto is nuttig maar ook luxe.
                              Een computer is nuttig maar ook luxe.
                              Een microgolfoven is nuttig maar ook luxe.
                              Een diepvriezer is nuttig maar ook luxe.
                              Een telefoon is nuttig maar ook luxe.
                              Een gsm is nuttig maar ook luxe.
                              Een gps is nuttig maar ook luxe.
                              Een eigen woning is nuttig maar ook luxe.
                              Een vakantie is nuttig maar ook luxe.

Te voet naar de markt gaan en ondertussen uw brieven posten, verse groenten kopen en ze op de Leuvense stoof klaarmaken maakt al het bovenstaande overbodig ... maar da's een oude luxe die we niet meer kennen ... de tijd dat men zich met gezonde zaken gelukkig kon voelen.

Maar een ding is zeker ... op alles "kan" men commentaar geven en wat voor de ene nuttig is blijkt voor de andere nutteloos.
                              Niemand verplicht u te kopen wat je niet nodig hebt hé.

en aan de prijs van de (opgetelde) pintjes is dat niet niks op jaarbasis
                              Geen idee ... ik drink geen pintjes, ik geef dat geld aan mijn TV.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Een TV op zich is al luxe.
                                Een auto is nuttig maar ook luxe.
                                Een computer is nuttig maar ook luxe.
                                Een microgolfoven is nuttig maar ook luxe.
                                Een diepvriezer is nuttig maar ook luxe.
                                Een telefoon is nuttig maar ook luxe.
                                Een gsm is nuttig maar ook luxe.
                                Een gps is nuttig maar ook luxe.
                                Een eigen woning is nuttig maar ook luxe.
                                Een vakantie is nuttig maar ook luxe.

Te voet naar de markt gaan en ondertussen uw brieven posten, verse groenten kopen en ze op de Leuvense stoof klaarmaken maakt al het bovenstaande overbodig ... maar da's een oude luxe die we niet meer kennen ... de tijd dat men zich met gezonde zaken gelukkig kon voelen.
                                OT ...
                                Alhoewel een deel van uw lijstje er met de haren bijgesleurd is ga ik idd te voet naar de markt en zo maak ik al mijn lokale verplaatsingen ook, vreemd he ... en in uw zelfde geest van logica is de kans op het inademen van zuivere lucht wordt tegenwoordig een schier ongekende luxe dank zij de meeste items op uw "lijstje"

Maar een ding is zeker ... op alles "kan" men commentaar geven en wat voor de ene nuttig is blijkt voor de andere nutteloos.
                                Niemand verplicht u te kopen wat je niet nodig hebt hé.
                                neen idd .. het probleem is dat iedereen flink opgefokt wordt om toch maar te kopen wat men niet nodig heeft (6/9) en dan nog meent dat dat verantwoord te noemen is

Geen idee ... ik drink geen pintjes, ik geef dat geld aan mijn TV.
                                .. wat dan meteen uw eigen argumentatie ondergraaft shoot the messenger, ignore the message ..

Comment

Working...
                                X