Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plasma ontploft - TV in standby slecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Plasma ontploft - TV in standby slecht?

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    Wij zetten ook altijd alles uit. Met het schakelknopje van de stekkerdoos (je weet wel zo'n lichtgevend oranje knopje ) Inclusief onze indibox. Die zet zijn eigen gewoon terug op wanneer hij terug stroom krijgt. Moet dan wel 1 min rebooten, maar dat ben je snel gewoon. Eerst stroom opzetten, dan katten eten geven, dan tv kijken
    Hier idem met de digicorder van Telenet. ( ik heb wel geen katten) .
    Anders staat de harde schijf 24 uur op 24 te draaien....
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Inmiddels een dagje verder. Vandaag wilde ik iets anders aanleggen, en het werkte niet. De ontploffing had de hoofdschakelaar doen uitvallen, en de verliesstroomschakelaar. Beiden had ik weer aangelegd en alles marcheerde, buiten dit ene onderdeel vandaag. Nog een aparte zekering was ook afgegaan. Ik leg deze dus vandaag weer aan, en patat, weer algemene stroompanne, en nog een ontploffing, nu met rook onderaan aan TV... vergeten stopcontact uit te trekken.
      Nu betrouw ik het zaakje niet meer. Voor mij is ie helemaal stuk.
      Voortgegaan met de eerste tip, om even met de verzekering te praten. Dit blijkt dus inderdaad in de polis te zitten, en ging geen probleem geven. Men gaat normaal gezien uitbetalen op basis van de oude (dure) prijs, min een economische waardevermindering, maar 4 jaar oud is niet oud voor een TV.
      Een nieuwe TV zal waarschijnlijk minder gaan kosten dan wat ik zal ontvangen van de verzekering, en ie is groter (40 inch ip 37 inch), LCD en full HD... Ik was recent al overgestap naar Goldshake van Telenet met HD-digicorder ..
      Ik schat (voorlopig) de zaken in als eind goed, al goed. Nog even afwachten.

We hebben geen brand gehad, en ik denk niet dat de TV vanaf nu volledig afgezet zal worden. Standby zal de regel blijven, denk ik, vrees ik. Moest ik nog eens die pech hebben, reken ik op onze rookdetectoren die in huis hangen.
      Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
      En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Wanneer de brandweer in een bedrijf komt voor brandpreventie, zeggen ze altijd: stand-by UIT !!!!
        En die mensen geloof ik nu zie
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Wanneer de brandweer in een bedrijf komt voor brandpreventie, zeggen ze altijd: stand-by UIT !!!! En die mensen geloof ik nu zie
          Als de brandweer haar eigen instructies volgt, hoeft ze nooit uit te rukken.
          Last edited by Jos Vanhengel; 24 oktober 2008, 11:37.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik schakel de tv ook altijd volledig uit, en de pc + alle voedingen (van monitor printer, scanner, luidsprekers...) worden uitgeschakeld door de "hoofdschakelaar" (=schakelaar op het stekkerblok waar alles op aangesloten is) uit te zetten.

Alleen de nieuwe modem van Scarlet moet ingeschakeld blijven, anders heb ik geen telefoon.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jambo Bekijk bericht
              Inmiddels een dagje verder. Vandaag wilde ik iets anders aanleggen, en het werkte niet. De ontploffing had de hoofdschakelaar doen uitvallen, en de verliesstroomschakelaar. Beiden had ik weer aangelegd en alles marcheerde, buiten dit ene onderdeel vandaag. Nog een aparte zekering was ook afgegaan. Ik leg deze dus vandaag weer aan, en patat, weer algemene stroompanne, en nog een ontploffing, nu met rook onderaan aan TV... vergeten stopcontact uit te trekken.
              Voortgegaan met de eerste tip, om even met de verzekering te praten. Dit blijkt dus inderdaad in de polis te zitten, en ging geen probleem geven. Men gaat normaal gezien uitbetalen op basis van de oude (dure) prijs, min een economische waardevermindering, maar 4 jaar oud is niet oud voor een TV.
              Een nieuwe TV zal waarschijnlijk minder gaan kosten dan wat ik zal ontvangen van de verzekering, en ie is groter (40 inch ip 37 inch), LCD en full HD... Ik was recent al overgestap naar Goldshake van Telenet met HD-digicorder ..

We hebben geen brand gehad, en ik denk niet dat de TV vanaf nu volledig afgezet zal worden. Standby zal de regel blijven, denk ik, vrees ik. Moest ik nog eens die pech hebben, reken ik op onze rookdetectoren die in huis hangen.
              Je rekend er blijkbaar reeds op een nieuwe TV terugbetaald te krijgen.
              Wacht eerst maar een de expertige af, waarschijlijk zal het alleen de voeding zijn die het heeft begeven, varister en of condensator.

Comment

Blijkbaar ligt het zoals gezegd in het voedings gedeelte, anders zou de hoofdzekering niet uitgevallen zijn, reparatie van een voeding kan geen grote kost zijn t.o.v. de waarde van een nieuwe TV, ik denk ook niet dat de verzekering hier ooit gaat tussen komen, zoalang er geen andere zaken rond het toestel verbrand zijn, of je moet kunnen bewijzen dat het defekt veroorzaakt is door een externe oorzaak, bvb bliksem enz ...

4k zou zeggen eerst laten onderzoeken door een expert.
                Am@eurke BD0682BE
                Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

Comment

Als dat spel tweemaal een kleine ontploffing geeft, vertrouw IK dit niet meer! En de verzekeringen zullen dit van mij MOETEN aanvaarden. Ik zou niet graag mijn huis zien afbranden , omdat nog een kleinigheidje ook geraakt was bij voorgaande voorvallen.
                  Die TV moet het huis uit. Liefhebbers kunnen zich al aanmelden, zou ik bijna zeggen.
                  Last edited by jambo; 24 oktober 2008, 12:07.
                  Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                  En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Vandaag is onze plasma TV van Sony (37 inch) 'ontploft'. Een knal, een klein rookwolkje dat van boven eruit kwam, en dat was het dan. 4000 euro betaald 4 jaar geleden, en gedaan.
                    Garantie noppes, herstelling... zullen we nog moeten zien.

Zijn er nog BD'ers met dergelijke ervaringen? Je kan altijd eens pech hebben, en dit is dan zo, maar toch, ervaringen delen met anderen kan interessant zijn.

Mijn vrouw blijft bij haar bewering dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat de TV bij ons altijd in standby blijft staan. We leggen nooit de I/O knop af. Ik vind dit onlogisch. Dat er meer electriciteitsverbruik is, OK, maar ontploffen??? Zou dit de voeding kunnen zijn? Is 4 jaar, 4 uur spelen per dag, en 20 uur in standby teveel voor zo'n TV.

Alle ideeën en reacties zijn welkom.
                    De transfo van je TV is dus altijd onder spanning blijven staan 4 jaar lang. Mocht u deze in stand-by plaatsen, dan zou hij het 5 maal langer uit houden.Volgens uw tijden dus 20 Jaar.
                    Eigenlijk heb je geluk gehad dat je erbij was. Sinds ik een opleiding blustechnieken heb gevolgd weet ik wel wat doen met mijn elektrische toestellen. Zoals daar zijn mijn TV, droogkast en frituurketel. Mijn vorige TV heeft het 15 jaar uitgehouden. Ook een droge plof en een beetje rook. (Steeds in stand-by geplaatst.) moet zijn uitgezet met de I/O knop.
                    Last edited by powerkiller; 24 oktober 2008, 13:33.

Comment

Men gaat normaal gezien uitbetalen op basis van de oude (dure) prijs, min een economische waardevermindering, maar 4 jaar oud is niet oud voor een TV.
                      Een nieuwe TV zal waarschijnlijk minder gaan kosten dan wat ik zal ontvangen van de verzekering, ...
                      Als je denkt om van de brandverzekering (waar overigens ook nog een franchise ingebakken zit) een schadevergoeding te krijgen waar je een goede zaak mee doet, vrees ik dat je op het einde van de rit ontgoocheld zal zijn...
                      Wat ze betalen is natuurlijk meegenomen en moet je niet laten liggen, uiteindelijk ben je er voor verzekerd en heb je er premie voor betaald, maar "winst" zal je zeker niet maken.
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Toch wel raar hoe je daar met je stroomzekering omgaat. Ik dacht eventjes dat je pas een dag later had opgemerkt dat je verliesstrooomschakelaar was uitgevallen.

Een onploffing van wat dan ook in je toestel brengt ook schade aan de omringende componenten. Zomaar een condensator of weerstandje vervangen zal niet voldoende zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          De transfo van je TV is dus altijd onder spanning blijven staan 4 jaar lang. Mocht u deze in stand-by plaatsen, dan zou hij het 5 maal langer uit houden.Volgens uw tijden dus 20 Jaar.
                          Eigenlijk heb je geluk gehad dat je erbij was. Sinds ik een opleiding blustechnieken heb gevolgd weet ik wel wat doen met mijn elektrische toestellen. Zoals daar zijn mijn TV, droogkast en frituurketel. Mijn vorige TV heeft het 15 jaar uitgehouden. Ook een droge plof en een beetje rook. Steeds in stand-by geplaatst.
                          Bedoel je nu alles volledig uit met de I/0 knop, of gewoon uit met de afstandsbediening ?
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Bedoel je nu alles volledig uit met de I/0 knop, of gewoon uit met de afstandsbediening ?
                            Uit met de I/O knop. Even aanpassen

Comment

Vandaag is onze plasma TV van Sony (37 inch) 'ontploft'. Een knal, een klein rookwolkje dat van boven eruit kwam, en dat was het dan. 4000 euro betaald 4 jaar geleden, en gedaan.
                              Garantie noppes, herstelling... zullen we nog moeten zien.

Zijn er nog BD'ers met dergelijke ervaringen? Je kan altijd eens pech hebben, en dit is dan zo, maar toch, ervaringen delen met anderen kan interessant zijn.

Mijn vrouw blijft bij haar bewering dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat de TV bij ons altijd in standby blijft staan. We leggen nooit de I/O knop af. Ik vind dit onlogisch. Dat er meer electriciteitsverbruik is, OK, maar ontploffen??? Zou dit de voeding kunnen zijn? Is 4 jaar, 4 uur spelen per dag, en 20 uur in standby teveel voor zo'n TV.

Alle ideeën en reacties zijn welkom.

Zal wel LCD tv zijn zeker? Sony had volgens mij geen Plasma's (toch niet in de kleine modellen).
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke Bekijk bericht
                                Blijkbaar ligt het zoals gezegd in het voedings gedeelte, anders zou de hoofdzekering niet uitgevallen zijn, reparatie van een voeding kan geen grote kost zijn t.o.v. de waarde van een nieuwe TV
                                Een plasma herstellen ze bijna nooit aan huis, die halen ze af en brengen ze terug, die gaat naar een herstelcenter en daar vervangen ze nooit een klein onderdeel maar direct een hele printplaat ... als er geen stroomstoot door de andere printborden gegaan is tenminste.
                                Eigenlijk kunt ge hem dus beter nog een paar keer aanzetten dat hij helemaal naar de knoppen is voor de expert komt.

ik denk ook niet dat de verzekering hier ooit gaat tussen komen, zoalang er geen andere zaken rond het toestel verbrand zijn, of je moet kunnen bewijzen dat het defekt veroorzaakt is door een externe oorzaak, bvb bliksem enz ...
                                Dit is wel degelijk verzekerd zonder er externe zaken moeten branden. De TS heeft dit ondertussen toch al bevestigd?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X