Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cruise Control Gevaarlijk ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cruise Control Gevaarlijk ?

Op de 80 km weg nabij Utrecht is CC ideaal. Men heeft daar een actieve trajectcontrole wat zich terugverdient aan boetes...

Ik rij er dagelijks met mijn auto (geen CC) en merk dat ik toch afgeleid raak door mijn km-teller. Je hebt er je aandacht echt nodig (een grote serie afslagen), dus steeds naar de teller spieken is niet gewenst. Ralfs auto heeft wel CC en daarmee rij ik veel ontspannener over dat stuk. Is het druk, dan kom je nooit aan 80 dus is de CC niet nodig, maar is het rustig dan kan je rustig 80 rijden met de voetjes klaar voor aanpassingen als iemand wat onhandig in of uit voegt.

Met de vele flitspalen in NL vind ik CC ook veiliger op doorgaande wegen. Constant tempo rijden ipv racen van paal naar paal en daar dan even remmen... Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die nooit leren om rekening te houden met de veiligheid van medeweggebruikers, maar dat ligt niet aan de CC
    Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

yep, voor mij ook CC graag.
      Heb het niet in mijn auto maar in die van mijn vrouw (VW Touran), ze snapt soms niet waarom ik zo vaak op dat knopke zit te klikken in de 30, 50 en 70 zones.
      Je moet er wel degelijk je hoofd bijhouden om niet verkeerd te klikken vind ik, de motor reageert zeer snel om te accelereren naar de ingestelde snelheid.
      Bij lange afstanden op de snelweg probeer ik wel mijn voet tegen het gaspedaal te houden. Maar daar merk je idd dat je af en toe je been s beweegt om het s te ontspannen.

Mvg
      Gert
      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Een tijdje terug was er op de radio een topic naar aanleiding van het verbod op cruise control op de Antwerpse ring. Dat schijnt daar te zijn wegens een naar het oordeel van Nederlandse deskundigen foutief oordeel: volgens hen levert cruise control een rustiger verkeersbeeld op en minder ongelukken.
        Het is trouwens vreemd om te horen dat cruise control op de Ring niet gewenst is, want er staan verkeersboden die aangeven dat het verboden is om zonder cruise control te rijden, namelijk een verbodsbord MET een streep erdoor. En 2x - is +.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Een tijdje terug was er op de radio een topic naar aanleiding van het verbod op cruise control op de Antwerpse ring. Dat schijnt daar te zijn wegens een naar het oordeel van Nederlandse deskundigen foutief oordeel: volgens hen levert cruise control een rustiger verkeersbeeld op en minder ongelukken.
          Het is trouwens vreemd om te horen dat cruise control op de Ring niet gewenst is, want er staan verkeersboden die aangeven dat het verboden is om zonder cruise control te rijden, namelijk een verbodsbord MET een streep erdoor. En 2x - is +.
          Is dat niet gewoon de oude standaard? Ik herinner mij denk'k "verboden claxonneren" op dezelfde manier...
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Tuurlijk is CC gevaarlijk.
            Val maar in slaap (gebeurt je waarschijnlijk nooit, maar dagelijks zijn hier wel voorbeelden van) en je auto of vrachtwagen blijft tegen 120 doorrijden tot op de eerstvolgende file!
            Als ik minister van verkeer was zou ik CC radikaal verbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              Val maar in slaap (gebeurt je waarschijnlijk nooit, maar dagelijks zijn hier wel voorbeelden van) en je auto of vrachtwagen blijft tegen 120 doorrijden tot op de eerstvolgende file!
              Tja, anders is in slaap vallen natuurlijk niet gevaarlijk .

Comment

Hmm den eerste cruise control, die mij naar de volgende file brengt, zonder dat ik eerder uit de bocht vlieg of in de berm terecht kom als ik in slaap val, die wil ik hebben
                To make your dreams come true, wake up

Comment

omtrent die auto discussies...

iemand stelde het volgende "als je in slaap valt ga je onbewust je gaspedaal harder induwen"

met de gemiddelde auto in 5de (of 6de) ga je dan sneller rijden dan met CC (als je slaaprijdt)

eigenlijk is zon CC dan "veiliger"
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

In Belgie is een CC enkel handig bij een trip op de snelweg.
                    Maar met de huidge verkeersdrukte zal je deze steeds terug mogen inschakelen na op de remmen te hebben moeten staan

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      In Belgie is een CC enkel handig bij een trip op de snelweg.
                      Maar met de huidge verkeersdrukte zal je deze steeds terug mogen inschakelen na op de remmen te hebben moeten staan
                      Da's maar eens aan 't hendeltje trekken en hij herneemt naar de vooraf ingestelde snelheid. Da's juist 't mooie aan 't systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        omtrent die auto discussies...

iemand stelde het volgende "als je in slaap valt ga je onbewust je gaspedaal harder induwen"

met de gemiddelde auto in 5de (of 6de) ga je dan sneller rijden dan met CC (als je slaaprijdt)

eigenlijk is zon CC dan "veiliger"
                        Als je CC hebt dan rijdt de auto aan de ingestelde snelheid.
                        Als je met CC gas bijgeeft gaat je auto ook sneller rijden (bij inhalen bijvoorbeeld) en zodra je het gas lost gaat die terug naar de ingestelde snelheid.
                        CC belet dus niet om harder te kunnen rijden met het gaspedaal.
                        CC schakelt zichzelf uit bij aanraking van het rempedaal of de ontkoppelingspedaal.
                        Als je wil beletten dat je harder gaat rijden, dan moet je ofwel je voet van boven het gaspedaal weghalen zodat je er niet op kan duwen ofwel een snelheidsbegrenzer gebruiken, maar ook deze kan je normaal gezien passeren door het gaspedaal volledig of snel in te duwen.
                        Het veiligste is gewoon wakker blijven.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X