Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista pc -> progr. openen in XP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vista pc -> progr. openen in XP

Kent iemand een oplossing voor hetvolgende :

Dochter moet voor haar studies een programma installeren op haar laptop. Op haar laptop staat Vista. Het programma blijkt echter niet te werken onder Vista zeggen ze, wel onder XP.
    (Programma waar het over gaat is : Eiffel, zou een programmeertaal zijn).

Hoe los ik dit op ?
    Ik heb eens gehoord over Virtual PC. Zou dat lukken ?
    Ik heb ook eens gehoord dat je bij Vista zou kunnen kiezen of je bepaalde programma's in Vista of XP wil openen. Maar dan moet ik er ook XP op zetten, of niet ?

Graag een beetje hulp

Re: Vista pc -> progr. openen in XP

Bestaat er onder Vista geen compatibility mode meer ? ttz de gesimuleerde omgeving van ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Bestaat er onder Vista geen compatibility mode meer ? ttz de gesimuleerde omgeving van ...
      Die is er zeker.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Volgens de supportsite van Eiffel werkt de recente versie echter wel op Vista. Als we het over dezelfde software hebben tenminste.

Requirements
        Computer/Processor PC with 300 MHz or higher Pentium II class processor or equivalent recommended.
        Operating System Windows NT/2000/XP/2003/Vista (.NET support is for Microsoft Windows 2000, XP and 2003 only).
        Memory 512MB of RAM (1GB recommended).
        Hard Disk 500MB of hard disk space (1GB recommended). Hard disk space requirements will vary depending on configuration; custom installation choices may require more or less space. Space required for installation of the Microsoft .NET Framework will also be required.
        Drive CD-ROM drive (not required when downloading EiffelStudio).
        Display 1024 x 768 or higher resolution video adapter and monitor.
        Peripherals Keyboard and mouse or compatible pointing device.
        ISE_PLATFORM windows for 32 bits version of Windows, win64 for 64 bits version of Windows.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ja vmware erop zetten, en onder die vmware een 98 of xp laten draaien
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
            Ik heb ook eens gehoord dat je bij Vista zou kunnen kiezen of je bepaalde programma's in Vista of XP wil openen.

Op het programma doe je een rechtermuisklik. Daar kies je eigenschappen en dan het tabblad compatibiliteit. Daar een vinkje zetten bij Uitvoeren als. Kies daar dan XP.

Comment

Zou het lukken met die "comptabiliteit" ? Ik ga het in het weekend eens proberen, als ze thuis is.
              @ verseg : ik weet niet precies welke versie het is. Ik heb enkel vernomen dat het "Eiffel" heet.

Als ik er niet uit kom, dan geef ik hier wel een gil

Comment

't Is sowieso goed om een virtuele machine te hebben. In mijn profiel gebruik ik die om op 'fishy' websites te gaan, en om downloads te doen. Zelfs searches doe ik daar ook, omdat een simpele search via een search engine ook al risico's inhoudt. ben ik met alles klaar: SNAP en terug naar de cleane beginsituatie.
                In 't profiel van mijn kinderen draait er ook eentje voor al hun spelletjes, dan belasten die mijn PC tenminste niet. En wordt de VM te traag... SNAP!
                Er komt bij mij niets op de PC wat niet via een VM gepasseerd is.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  't Is sowieso goed om een virtuele machine te hebben.
                  En wat bedoel je dan met virtual machine ? Bedoel je daarmee "virtual pc" waarover ik sprak ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                    En wat bedoel je dan met virtual machine ? Bedoel je daarmee "virtual pc" waarover ik sprak ?
                    Onderandere, dit valt zelfs gratis te downloaden bij microsoft
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

De download van Eiffel is ondertussen gebeurd, en voor zover ik kan zien werkt het dus wel degelijk onder Vista. Het waren dus blijkbaar geruchten van anti-Vista mensen dat Eiffel niet onder Vista zou draaien

Wat ik me nu wel afvraag is : wat is het wezenlijke verschil tussen 32 of 64 bit ? Ik kon bij de download namelijk kiezen tussen 32 of 64 bit. Haar Vista op haar laptop is 32 bit, dus heb ik dat maar gekozen.
                      Maar wat is nu het wezenlijke verschil ?
                      Waarvoor wordt dit gebruikt (32 of 64 bit) ?
                      En merkt de gebruiker hier iets van ? Heeft dit enkel met snelheid te maken ?

Comment

De 64 bit is voor als je Vista 64 draait
                        Zowel architectuur als software moet dan 64 bit zijn om de vooropgestelde performantie te halen.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          De 64 bit is voor als je Vista 64 draait
                          Zowel architectuur als software moet dan 64 bit zijn om de vooropgestelde performantie te halen.
                          Ja, zo ver was ik ook mee
                          Maar wat is nu het wezenlijke verschil ?

Comment

Het wezenlijk verschil is dat een 64 bit processor tegelijk 64 bits verwerkt, en een 32 bitter slecht 32 in een klokcyclus.
                            In theorie is die 64 bitter dus 2 maal zo snel. Daarnaast is het geheugenbereik dat zo'n processor rechtstreeks kan aanspreken veel groter.
                            32 bits kan max. 4 GB aanspreken (in de praktijk iets minder, doch dit terzijde), een 64 bitter kan een pak hoger gaan.

Om 64 bit goed te laten draaien moet alles 64 bit aankunnen (dus processor, besturingssysteem, software, ...).
                            32 bit software laten draaien onder een 64 bit besturingssysteem kan, maar zal trager werken omdat je een geheugenstroom hebt van 64 bit, terwijl er maar 32 nodig zijn en effectief gebruikt worden.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Het wezenlijk verschil is dat een 64 bit processor tegelijk 64 bits verwerkt, en een 32 bitter slecht 32 in een klokcyclus.
                              In theorie is die 64 bitter dus 2 maal zo snel. Daarnaast is het geheugenbereik dat zo'n processor rechtstreeks kan aanspreken veel groter.
                              32 bits kan max. 4 GB aanspreken (in de praktijk iets minder, doch dit terzijde), een 64 bitter kan een pak hoger gaan.

Om 64 bit goed te laten draaien moet alles 64 bit aankunnen (dus processor, besturingssysteem, software, ...).
                              32 bit software laten draaien onder een 64 bit besturingssysteem kan, maar zal trager werken omdat je een geheugenstroom hebt van 64 bit, terwijl er maar 32 nodig zijn en effectief gebruikt worden.
                              heeft dit verhaal ook invloed, als je spelletjes op je laptop speelt!!
                              eigenlijk een vraag van Corien, over haar nieuwe speeltje(de laptop).
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X