Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pech met Senseo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pech met Senseo

Heeft de geest gegeven vermoed ik...
    De compressor?
    Die maakte nogal wat lawaai de laatste tijd.
    Of is er redding mogelijk als ik er wat ontkalker door jaag?
    De koffie loopt niet meer door en de compressor is stiller geworden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Pech met Senseo

Wat ontkalker doorjagen is altijd het proberen waard...

De mijne heeft een tijdje geleden ook plots de geest gegeven. M'n waterreservoir had wat kalkaanslag en ik dacht die even mooi te reinigen. Daarna terug met water gevuld en m'n apparaat aangezet. Tot m'n verbazing flikkerde het lampje snel alsof er geen waterreservoir op stond
    Sedertdien nooit meer aan de praat gekregen, altijd dat snel flikkerende lampje...
    Toen ik naar de winkel ging om te vragen als een nieuw reservoir het zou oplossen zeiden ze dat het zeker niets met het reservoir te maken zou hebben, maar dat m'n machine gewoon stuk zou zijn. Bizar, altijd perfect gewerkt en na het reinigen van het reservoir de geest geven... 't zou nogal een toeval moeten zijn.

Enfin, 'k had ook geen zin er het land mee rond te zeulen en heb me dan maar een nieuwe aangeschaft

Hopelijk lukt je ontkalkingspoging en kan je opnieuw genieten van een lekker kopje Senseokoffie

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Wat ontkalker doorjagen is altijd het proberen waard...

De mijne heeft een tijdje geleden ook plots de geest gegeven. M'n waterreservoir had wat kalkaanslag en ik dacht die even mooi te reinigen. Daarna terug met water gevuld en m'n apparaat aangezet. Tot m'n verbazing flikkerde het lampje snel alsof er geen waterreservoir op stond
      Sedertdien nooit meer aan de praat gekregen, altijd dat snel flikkerende lampje...
      Toen ik naar de winkel ging om te vragen als een nieuw reservoir het zou oplossen zeiden ze dat het zeker niets met het reservoir te maken zou hebben, maar dat m'n machine gewoon stuk zou zijn. Bizar, altijd perfect gewerkt en na het reinigen van het reservoir de geest geven... 't zou nogal een toeval moeten zijn.

Enfin, 'k had ook geen zin er het land mee rond te zeulen en heb me dan maar een nieuwe aangeschaft

Hopelijk lukt je ontkalkingspoging en kan je opnieuw genieten van een lekker kopje Senseokoffie

Mvg,
      Frederic
      Heb ik ook gedaan straks Frederic....
      128 knotsen...hahahaha.
      Man man, dure koffie maar ja.

Toen ik verleden jaar mijn wasmachine ontkalkte was die ook meteen naar de knoppen.
      Die machine was oeroud en dat heb ik ook meteen opgelost.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Heb ik ook gedaan straks Frederic....
        128 knotsen...hahahaha.
        Man man, dure koffie maar ja.
        Hangt er van af welke machine je kocht hé... Die van 128 euro is ook niet bepaald het goedkoopste model Die van mij is een stuk goedkoper. Die gadgets proef je toch niet aan je koffie, en gebruik je 9/10 keren toch nooit

Mvg,
        Frederic

Comment

Hangt er van af welke machine je kocht hé... Die van 128 euro is ook niet bepaald het goedkoopste model Die van mij is een stuk goedkoper. Die gadgets proef je toch niet aan je koffie, en gebruik je 9/10 keren toch nooit

Mvg,
          Frederic
          Deze

Niet veel extra's te bespeuren.
          Wel goed en mooi afgewerkt.
          Gemakkelijk te onderhouden.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Tot m'n verbazing flikkerde het lampje snel alsof er geen waterreservoir op stond
            Hoogstwaarschijnlijk is er tijdens het ontkalken iets met het magneetje gebeurt die in het reservoir zit. Die geeft aan wanneer het waterpeil te laag is.
            Wanneer die vast komt te zitten is net net alsof er geen water in het reservoir meer zit en dan flikkert dat lampje.
            Misschien er eens goed aan schudden om het los te krijgen?
            www.bigducksix.be

Comment

Deze

Niet veel extra's te bespeuren.
              Wel goed en mooi afgewerkt.
              Gemakkelijk te onderhouden.
              De zilverkleur, de volumekeuze, de waterniveaulampjes en de LCD-informatie zijn de suplementen.
              Die van mij heeft dat allemaal niet maar is ook zeer makkelijk te onderhouden en m'n koffie zal er niet minder om smaken.
              Mijn Senseo 7820 kostte me minder dan 75 euro

Maar ja, dat is ieder z'n keuze, maar zeggen dat een nieuwe 128 euro kost... Er zijn er anders ook nog van 175 euro

Mvg,
              Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                Hoogstwaarschijnlijk is er tijdens het ontkalken iets met het magneetje gebeurt die in het reservoir zit. Die geeft aan wanneer het waterpeil te laag is.
                Wanneer die vast komt te zitten is net net alsof er geen water in het reservoir meer zit en dan flikkert dat lampje.
                Misschien er eens goed aan schudden om het los te krijgen?
                Dat magneetje zit echt niet vast. Met m'n vinger kon ik het makkelijk indrukken en het keert mooi op z'n plaats terug door het veertje... 'k vind 't echt bizar. In ieder geval staat hij nog in de berging, je weet maar nooit.

Toch bedankt voor de tip!

Mvg,
                Frederic

Comment

mss een tip om ontkalking te vermijden. Wij gebruiken altijd flessenwater in onze senseo. Hoeft geen duur merk te zijn en komt de smaak van je koffie zeker ten goede

groeten,
                  D
                  Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
                    mss een tip om ontkalking te vermijden. Wij gebruiken altijd flessenwater in onze senseo. Hoeft geen duur merk te zijn en komt de smaak van je koffie zeker ten goede

groeten,
                    D
                    Met dat flessenwater vermijd je misschien een ontkalking, maar betaal je eigenlijk stilletjesaan een nieuwe Senseomachine, als je het verschil berekent tussen de prijs van dat 'goedkope flessenwater' en de prijs van het kraantjeswater... Trouwens, eeuwig zal die toch niet meegaan, met of zonder te moeten ontkalken.

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht

groeten,
                      D
                      Toch even opletten, flessenwater zou wel eens meer kalk en andere mineralen kunnen bevatten dan kraantjeswater.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Toch even opletten, flessenwater zou wel eens meer kalk en andere mineralen kunnen bevatten dan kraantjeswater.

Mvg.
                        Robert
                        Het leidingwater in Hasselt wordt ontkalkt.
                        Plus we hebben hier in ons gebouw een aparte ontkalker....
                        Een beetje kalk in het water is niet slecht voor de smaak schijnt het.
                        En dat beetje kalk is dus aanwezig omdat ik dat zie op het aanrecht > de gootsteen.
                        Toch weet ik niet of nu die kalk de oorzaak is hier dat de Senseo niet meer werkt.
                        De compressor is stuk: ik hoor die nauwelijks en er komt een heel klein beetje koffie uit.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Heeft de geest gegeven vermoed ik...
                          Moest dat hier gebeuren ... dan zou ik lichtjes "onhandelbaar" worden tot er een nieuwe in huis was!

Comment

...
                            ...
                            Klinkt als het GBLOD probleem van een D70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                              Moest dat hier gebeuren ... dan zou ik lichtjes "onhandelbaar" worden tot er een nieuwe in huis was!
                              Carola.....
                              Binnen 10 minuten was dat hier geregeld
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X