Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Bescherming leden

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Nog nooit iemand gehoord die op ebay is opgelicht? Daar hebben ze nochtans ook al uw gegevens voor je iets kan verkopen
    Ik doe nooit ebay
    Als ik iets nodig heb....NODIG HEB he, dan ga ik naar winkel.
    En ebay kan ik in de verste verte niet vergelijken met BD.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      wel het is weer zover, iemand die weer ne lens verkoopt, en die is ( als ik in ene winkel zie ) : 40 centiemen goedkoper ( Is dan wel ne nieuwe met garantie hé,) en als ik bij nen "dozenschuiver zie (zoals ze het hier zeggen) daar kost hij nieuw nen euro goedkoper. ( voor dezelfde specifieke lens)

Het word wel hoogtijd dat men zoiets zou mogen zeggen ... want de koper die genen internet fultime heeft of die het "surfen" nog niet zou kennen... die word wel den dupe.

OF zijn er soms mannen die hier nieuwe lenzen mogen aanbieden?????
      Een winkeltje maken ofzo????
      Scherpie...
      Haalt niks uit.
      Heb je iets nodig, echt nodig dus, doe zoals ik: ga naar de winkel.
      Heb je 100 lenzen nodig?

Normaal gezien kom je met drie à vier lenzen toe.
      Een gans leven als het moet....
      Koop direct goed materiaal en verzorg dat goed.
      Meer is het niet.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik doe nooit ebay
        Ik kan ebay ook niet vergelijken met hier : want op ebay is het wel goedkoper dan hier ( soms )
        Last edited by Guest13; 12 oktober 2008, 00:41. Reden: typfout

Comment

Ik kan ebay ook niet vergelijken met hier : want op ebay is het wel goedkoper dan hier ( soms )
          Hahaha, seg jong
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

... de koper die genen internet fultime heeft of die het "surfen" nog niet zou kennen... die word wel den dupe.
            En die zou dan wel direct naar een verkoop op BD komen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik doe nooit ebay
              Uw antwoord slaagt nergens op.
              Ik zeg dat om te bewijzen dat het mensen niet tegenhoud om iemand op te lichten als hun persoonlijke gegevens bekend zijn.
              Nu ga je ineens zeggen dat mensen maar naar de winkel moeten gaan, je blijft maar van mening veranderen om uw gelijk proberen te krijgen.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Uw antwoord slaagt nergens op.
                Ik zeg dat om te bewijzen dat het mensen niet tegenhoud om iemand op te lichten als hun persoonlijke gegevens bekend zijn.
                Nu ga je ineens zeggen dat mensen maar naar de winkel moeten gaan, je blijft maar van mening veranderen om uw gelijk proberen te krijgen.
                Doc?
                Wat ik wil aantonen:
                - ik heb e-bay niet nodig en ik zal er ook niks kopen of aanbieden
                - ik heb de aan- en verkoop van BD niet nodig

Doc... ik wil zelfs geen occasies.
                Dus ofwel ga ik naar de winkel omdat ik die mensen ken en ze kennen mij.
                Verder heb ik een paar vrienden en als die mij iets zouden aanbieden dan kan ik dat
                kopen met mijn ogen dicht.
                Het gaat over risico's die een koper kunnen overkomen of die kunnen vermeden worden.

Als jij je goed voelt bij e-bay of andere mogelijkheden in deze aard:
                please, be my guest

Ik neem graag nota van zaken die goed verlopen zijn maar in feite interesseren ze me niet echt.
                Al de rest, wat mis is gelopen heeft aandacht nodig en daar moet iets aan gedaan worden.

Ik ben geen puber meer, dus dat gelijk krijgen laat dat maar over aan de echte pubers
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Doc?
                  Wat ik wil aantonen:
                  - ik heb e-bay niet nodig en ik zal er ook niks kopen of aanbieden
                  - ik heb de aan- en verkoop van BD niet nodig

Doc... ik wil zelfs geen occasies.
                  Dus ofwel ga ik naar de winkel omdat ik die mensen ken en ze kennen mij.
                  Verder heb ik een paar vrienden en als die mij iets zouden aanbieden dan kan ik dat
                  kopen met mijn ogen dicht.
                  Het gaat over risico's die een koper kunnen overkomen of die kunnen vermeden worden.

Als jij je goed voelt bij e-bay of andere mogelijkheden in deze aard:
                  please, be my guest

Ik neem graag nota van zaken die goed verlopen zijn maar in feite interesseren ze me niet echt.
                  Al de rest, wat mis is gelopen heeft aandacht nodig en daar moet iets aan gedaan worden.

Ik ben geen puber meer, dus dat gelijk krijgen laat dat maar over aan de echte pubers
                  Als je het toch niet wil gebruiken hier of niet nodig hebt, waarom dan zit je hier dan te zeggen hoe het moet?? Laat de mensen die het wel willen gebruiken dan hun mening geven over hoe ze het willen zien.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Als je het toch niet wil gebruiken hier of niet nodig hebt, waarom dan zit je hier dan te zeggen hoe het moet?? Laat de mensen die het wel willen gebruiken dan hun mening geven over hoe ze het willen zien.
                    wel, nu moet ik den Doc gelijk geven, niet iedereen kan ( wil ) nieuw betalen ( ik zou de occasie auto's niet willen die op de baan rijden), dus ja ik koop eens een okkasie ( ook nieuw als de prijs me aanspreekt ) maar ik zou dan wel willen dat een okkasie lens "okkasie is, en niet meer als de nieuwwaarde, en daar vind ik dat er een systeem zou moeten zijn om iedereen er op attent te maken dat er hier spullen aangeboden worden ( zonder garantie ) en dat die even duur zijn als nieuw.
                    EN DAAR BLIJF IK BIJ luid roepend.
                    Niet iedereen is kapitaalkrachtig genoeg om die L lenzen nieuw te koepen, dan is er maar 1 alternatief..... Maar soms is dat alternatief NIET BD.

Comment

Howla

Doc,

Mag ik dan wel zeggen dat ik erg inzit met alle collega's hier?
                      Het klinkt misschien wat melig of naïef maar daar komt het op neer.

Mag bijv. een kettingroker géén mening hebben over gezondheid en milieu?
                      En een beroepsrenner kan maar best zwijgen over de betere wandelschoenen?

Ik kan je wel gerust stellen als het over duiven zou gaan: ik heb nog nooit mee gevlogen
                      Daar weet ik dus niks over maar ik heb wel interesse
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Op deze manier lossen jullie deze discusie nooit op en dit hoeft eigenlijk ook niet.

Iedereen mag zijn eigen mening, principes er op na houden.

Of je nu iets nieuw in de winkel koopt of op het internet je gaat altijd kijken waar je het beste (goedkoop en de beste service) terecht kunt.
                        Dit is ook het geval als je besluit om iets tweedehands te kopen.

Als de verkoper te hoog inzet dan zal hij zijn product niet verkopen.

Een BD lid beschermen tegen mogelijke risico's is nagenoeg onmogelijk.
                        Het is en blijft een transactie tussen koper en verkoper.

@Scherpie, Dat mensen hun spullen aanbieden die bijna zo duur zijn als de nieuwwaarde heeft ook een oorzaak.

Ik heb mijn D700 in een prof. winkel gekocht en heb daar dan ook de volle prof prijs voor moeten betalen. Als ik hem gekocht had bij de z.g.n. dozenschuifers dan had ik waarschijnlijk 200 euro minder hoeven te betalen.
                        Principes kosten vaak geld dus ook voor mij.

Deze z.g.n. dozenschuivers drukken ook de tweedehands prijzen naar beneden.

Vergeet niet dat je 1 jaar fabriekgarantie hebt, het tweede jaar moet je krijgen van die dozenschuiver als hij tenminste nog schuift.

mvg
                        Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          @Scherpie, Dat mensen hun spullen aanbieden die bijna zo duur zijn als de nieuwwaarde heeft ook een oorzaak.

Deze z.g.n. dozenschuivers drukken ook de tweedehands prijzen naar beneden.

Vergeet niet dat je 1 jaar fabriekgarantie hebt, het tweede jaar moet je krijgen van die dozenschuiver als hij tenminste nog schuift.

mvg
                          Antoine
                          Ik had wel 2 winkel gezet in mijne post, en winkel 1 is wel ne "gerenomeerde vakhandel" of hoe noemen jullie dat. Daar waar de klant nog koning is
                          ( dat hij evenduur staat als die dozenschuiver , daar kan ik natuurlijk ook niet aan doen. )

Comment

mag ik nog iets aan toevoegen aan prijzen wat ik dus nog niet de revue heb zien passeren.

als je iets koopt en je verkoopt het terug (als particulier) dan verlies ja al onmiddellijk de btw... Dus op een lens van 1000 euro geeft dat een sommetje van 790 euro. Soms zie ik hier prijzen van 800 euro en meer voor dezelfde lens en een jaar oud... tja... als je dicht in de buurt zit en hij is echt op-en-top kan het eventueel een gewin zijn voor de koper... maar als ik van de ene kant van BE naar de andere kant moet rijden... dan kan ik idd een nieuwe kopen in de winkel

en ik vind het zo ook geen geldige reden zijnde als: hij is gecallibreerd.... als je een tweedehandse wagen koopt... dien je dan ook al zijn voorgaande onderhoudsbeurten ook in rekening te brengen?

En zo ja, ik heb er hier ook al gezien die meer vroegen dan de ware nieuwprijs (vergelijkingen met 3 winkels)

Comment

eindelijk ene die me gelijk geeft dat er zijn die meer vragen als de nieuwprijs.

Comment

Als je het toch niet wil gebruiken hier of niet nodig hebt, waarom dan zit je hier dan te zeggen hoe het moet??
                                Doe jij dan eigenlijk niet een klein beetje hetzelfde?
                                Je begint dit topic met commentaar op een tweedehandsverkoop : http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2004496 (#1) en je haalt even later aan dat je nog alleen nieuw wil kopen omdat je een eigen zaak hebt : http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2013474 (#97).
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X