Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming leden

[QUOTE=Doc_Holiday;2013148]
    Het bleek niet over mij te gaan dus sorry doc.
    Last edited by Guest13; 8 oktober 2008, 14:41. Reden: vekeerde persoon

Comment

Geen probleem, sorry voor het misverstand. Ben blij dat het opgelost is.
      Last edited by Doc_Holiday; 8 oktober 2008, 14:50.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

gaan jullie lekker!!!!!!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat sommigen een en ander verkeerd interpreteren, ik verwijt niemand dat ze niet akkoord gaan met de gang van zaken en iedereen mag zijn mening hebben, ook die dat de tegengestelde mening hebben van mij maar waarom altijd in het openbaar?

Als het over nieuw materiaal gaat wordt er niet aanvaard dat bepaalde winkeliers bekritiseerd worden op hun manier van doen of op hun prijzen of service.
          Dat gaat meestal om verkopers waar de meesten van ons nooit iets mee te maken hebben of die ze zelfs van geen kanten kennen.
          Als het echter om tweedehandsmateriaal gaat dan is dit een zaak tussen mensen die hier een groep vormen op het forum en regelmatig met elkaar communiceren (de meesten) of dezelfde hobby delen.
          Waarom zou men dan tussen eigen leden commentaar moeten gaan geven i.p.v. het vriendelijk en beleefd te houden?
          Als je ziet wat over sommige leden hier geschreven wordt vind ik dat eigenlijk zielig, het is een bedrieger, het is een leugenaar, een profiteur of wat dan ook.

Welk nut heeft dan nog een forum te hebben waar het de bedoeling is op een menselijke manier met elkaar te communiceren, om een groep te vormen of om samen eens iets te doen zoals een shooting day?

Ik beklaag mij soms meer en meer dat ik de moeite doe om jaarlijks mijn bijdrage te doen (dubbel zelfs) aan een forum waar een beperkte bende er alleen maar op uit is steeds commentaar te geven op hun medemensen of op allerhande.
          Is het nu zo moeilijk om iemand op een beleefde manier te wijzen op zijn (eventuele) fouten? Stuur een berichtje, krijg je geen antwoord dan trek je gewoon zelf je conclusies en ga inderdaad elders iets kopen.

Hetzelfde gebeurt ook als iemand een probleem heeft met zijn PC, er zijn er die alle moeite doen om een deftig antwoord te formuleren en er zijn er die direct alles moeten afbreken.
          Het is ieders recht een bepaald product te gebruiken, waarom het dan direct afbreken of zeggen dat ge dat maar niet moet gebruiken? Als je geen interesse hebt, reageer dan niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            En over de centen... troost u, ik verdien een stuk meer dan jij en heb 0,0 onkosten. Woon gratis, rij gratis....
            Dan vraag ik mij wel af waarom net jij mij aan het lijntje gehouden hebt met een lens die ik verkocht?
            Enfin, aan het lijntje houden is veel gezegd, eerst interesse tonen en dan niets meer.
            Uw woorden :

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday
            Ik hoop dat je er niet direct vanaf raakt, ik zoek die al een tijdje maar het budget laat het momenteel niet toe
            Ik ga ze misschien ook niet zo heel veel gebruiken maar soms is ze wel eens handig.
            Of was dat ook zo een van die trukjes om het goedkoper proberen vast te krijgen?
            Het is dus blijkbaar niet altijd de verkoper dat iets wijsmaakt.
            Last edited by VerSeg; 8 oktober 2008, 18:04.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Ik ben niet geinteresserd in die lens nieuw, als ze in okkasie een redelijke prijs deed, dan had ik een "allrounderke" voor ????
              50.. 60 euro had ik redelijk gevonden, maar 100 + verzenden voor iets dat 100,66 euro nieuw kost ?? No way.
              Dat is uw volledig recht en dat betwist niemand ... maar MOET de verkoper ze aan die prijs laten omdat jij dat graag zo zou hebben?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dan vraag ik mij wel af waarom net jij mij aan het lijntje gehouden hebt met een lens die ik verkocht?
                Enfin, aan het lijntje houden is veel gezegd, eerst interesse tonen en dan niets meer.
                Uw woorden :

Of was dat ook zo een van die trukjes om het goedkoper proberen vast te krijgen?
                Het is dus blijkbaar niet altijd de verkoper dat iets wijsmaakt.
                Misschien omdat ik wil wachten tot de zaak die we opgericht hebben genoeg opbrengt om nieuw materiaal te kopen en het niet meer uit "eigen zak" te betalen. Wij hebben een eigen zaak en die moet maar genoeg opbrengen om nieuw materiaal te kopen voor de eigenaars. Wat het ook eerlijker houdt intern, maar ga onze ganse interne keuken hier niet uit de doeken doen hoor.
                Last edited by Doc_Holiday; 8 oktober 2008, 19:11.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Dat is uw volledig recht en dat betwist niemand ... maar MOET de verkoper ze aan die prijs laten omdat jij dat graag zo zou hebben?
                  Dat niet, maar ik als goedgelovende 2e handskoper, die geen tijd heeft om zich goed te informeren, zou graag toch ergens een plek op het internet hebben.... waar hij verwitigd wordt, dat die lens nieuw minder kost, dan zijn gevraagde 2e handsprijs....

En dat vondt ik vroeger hier zo tof
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Dat niet, maar ik als goedgelovende 2e handskoper, die geen tijd heeft om zich goed te informeren, zou graag toch ergens een plek op het internet hebben.... waar hij verwitigd wordt, dat die lens nieuw minder kost, dan zijn gevraagde 2e handsprijs....
                    En dat vondt ik vroeger hier zo tof
                    Ik snap zeker uw redenering wel maar de meesten onder ons vergelijken al wat een pot choco (om maar een voorbeeld te geven) kost in verschillende winkels, dan ga je toch ook met duur materiaal vergelijken wat de beste voorwaarden zijn?
                    Niet zeggen dat je met internet niet heel snel een nieuwwaarde kan opzoeken hé.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• Re: Bescherming leden

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Wij hebben een eigen zaak en die moet maar genoeg opbrengen om nieuw materiaal te kopen voor de eigenaars.
                      Veel succes met je zaak, hopelijk kan je veel nieuw materiaal aankopen en het daarna hier goedkoop aanbieden.
                      PS Lees de smiley erbij hé, dit is goed bedoeld.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Kijk ik koop een nieuw toestel van laat ons zeggen 100 euro, een half jaar later is er een nieuw model, en vlam, dat toestel van mij zakt ineens naar 600 euro nieuw.
                        Is het dan nog eerlijk dat ik er 800 euro voor vraag ( het heeft tenslotte 1000 gekost )
                        eerlijk misschien wel, maar ga ik het nog aan die prijs kwijt geraken : ik denk noppes
                        Als ik zie dat ne canon 20D bij aankoop 1100 euro kostte, en na den 30D en de 40D en de 50D
                        staan die hier nu te koop voor 250..300 euro.
                        DAT is okkasie. Ook zo met de lenzen. Ik heb hier nog ene liggen van 500 euro, ne EF schuifzoom, ( autofocus) die geraak ik voor geen100 euro meer kwijt. ( nen echte oude EF 100-300, f5 over het heel zoombereik ( gene 4,5-5,6 ofzo) : was toen bij aankoop net iets boven de 20000fr. ) want wie wil nog ne schuifzoom waar de frontlens van meedraait???
                        Daarom okkasie moet okassie zijn, dat er lenzen zijn die meer hun waarde houden, dat begrijp ik ( de L lenzen bv.) maar gewone lenzen... die worden steeds minder waard in tijd gezien.
                        Dan vind ik niet dat je mag zeggen hij heeft er 160 gekost en ik vraag er 100 voor, als hij nu nieuw 100 euro kost.
                        Want met internet kan men nu alles vinden, dus men moet niet zeggen zoveel of zoveel heeft dat gekost.... we surfen 3 minuten en we weten dadelijk de reele verkoopprijs nu is. ( Ik maak hem er op attent, en ... het word niet geaprecieerd... wel ... ik hoop dat hij hem verkocht krijgt, maar als de koper internet heeft ( wat nu toch wel iedereen heeft, en zeker als hij die lens hier ziet staan ) dan weet hij toch dadelijk, dat is ne miskleun van ne prijs.

Comment

Veel succes met je zaak, hopelijk kan je veel nieuw materiaal aankopen en het daarna hier goedkoop aanbieden.
                          PS Lees de smiley erbij hé, dit is goed bedoeld.
                          Mercikes. Als het verder gaat zoals we begonnen zijn komt dat wel goed.

Comment

Ik denk dat sommigen een en ander verkeerd interpreteren, ik verwijt niemand dat ze niet akkoord gaan met de gang van zaken en iedereen mag zijn mening hebben, ook die dat de tegengestelde mening hebben van mij maar waarom altijd in het openbaar?

Als het over nieuw materiaal gaat wordt er niet aanvaard dat bepaalde winkeliers bekritiseerd worden op hun manier van doen of op hun prijzen of service.
                            Dat gaat meestal om verkopers waar de meesten van ons nooit iets mee te maken hebben of die ze zelfs van geen kanten kennen.
                            Als het echter om tweedehandsmateriaal gaat dan is dit een zaak tussen mensen die hier een groep vormen op het forum en regelmatig met elkaar communiceren (de meesten) of dezelfde hobby delen.
                            Waarom zou men dan tussen eigen leden commentaar moeten gaan geven i.p.v. het vriendelijk en beleefd te houden?
                            Als je ziet wat over sommige leden hier geschreven wordt vind ik dat eigenlijk zielig, het is een bedrieger, het is een leugenaar, een profiteur of wat dan ook.

Welk nut heeft dan nog een forum te hebben waar het de bedoeling is op een menselijke manier met elkaar te communiceren, om een groep te vormen of om samen eens iets te doen zoals een shooting day?

Ik beklaag mij soms meer en meer dat ik de moeite doe om jaarlijks mijn bijdrage te doen (dubbel zelfs) aan een forum waar een beperkte bende er alleen maar op uit is steeds commentaar te geven op hun medemensen of op allerhande.
                            Is het nu zo moeilijk om iemand op een beleefde manier te wijzen op zijn (eventuele) fouten? Stuur een berichtje, krijg je geen antwoord dan trek je gewoon zelf je conclusies en ga inderdaad elders iets kopen.
                            .
                            hoe je het maar bekijkt.

als je een tweedehands objectief koopt via BD en je betaalt méér dan de goedkopere webshop dan dan kan je moeilijk argumenteren dat je jaarlijks lidgeld iets heeft opgebracht.

als je je eigen objectieven hier duurder kan verkopen dan nieuwprijs.. dan heeft je jaarlijks lidgeld zich zo terug betaald

het systeem van vroeger was veel beter voor de "groep". als koper wist je wat een faire prijs was en wat niet.
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

In de forum reglementen vinden we:

In 6. Adverteren en handelaars op Belgiumdigital staat o.a.:

Zoals ook in de forumregels van de koopjeshoek vermeld wensen we daar geen handelaars. Iemand die op een half jaar, 3 camera's verkoopt in de koopjeshoek kan moeilijk een particulier genoemd worden.

Ik ken er toch een aantal die hier alleen komen om fotoapp. te koop aan te bieden.
                              Als je dit als forumleiding goed vindt, schrijf dan niet zo een onzin in de forumreglementen.

Ik heb persoonlijk geen probleem met het al het aangebodene, wel heb ik vaak vraagtekens bij de spullen die worden aangeboden.
                              Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat het gaat om nieuwe ongebruikte camera's en objectieven die nog maar net in de winkel liggen.

Zo een aanbieding kun je toch moeilijk onder privé verkoop scharen.

M.b.t de prijzen, de verkoper vraagt en de koper bepaald of hij koopt dit is overal zo en daar kun je naar mijn mening ook weinig aan veranderen.

Als koper moet je altijd rondkijken naar de hoogte van de prijzen en de geboden service.
                              Als dan ook nog de kwaliteit in overeenstemming is dan is iedereen gelukkig.

mvg
                              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

Als koper moet je altijd rondkijken naar de hoogte van de prijzen en de geboden service.
                                Als dan ook nog de kwaliteit in overeenstemming is dan is iedereen gelukkig.

mvg
                                Antoine
                                dan zoekt een mens op't net en komt op een foto forum terecht
                                foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                                X