Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming leden

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    dit al eens gelezen:
    9.15. Handelaars
    Handelaars zijn steeds welkom op Belgiumdigital, maar ze mogen het forum niet gebruiken voor hun commerciële boodschappen. Daar bestaan de bannermogelijkheden voor. Handelaars kunnen maximaal tweemaal per jaar een set persoonlijk fotomateriaal als tweedehands aanbieden in de Koopjeshoek. Aan forumleden die de koopjeshoek misbruiken om een handel in tweedehands fotomateriaal op te zetten kan hiervoor de toegang tot het forum ontzegd worden.
    Handelaar zijn gebonden aan de regels opgesomd in hoofdstuk .

grt,bouk.
    Bouk, opnieuw, definieer handelaar, ikzelf heb al 7 of 8 toestellen en een 10-tal lenzen verkocht op "aangeboden", dus ik misbruik de koopjeshoek?????
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      En wat is dan de juiste/goede nieuwprijs?
      De laagste prijs op de markt? Dus ook de nieuwprijs van één of andere internetwebshop zonder service?

Toen ik mijn Nikonmateriaal verkocht waren er ook kwieten die afkwamen met prijzen van dubieuze webshopjes, buitenlandse winkels en dergelijke...waar leg je de grens?
      De prijs van Konijn/Rubens?
      Idd ... Toen ik destijds mijn niet eens zo oude Canon G6 te koop aanbood op twee bekende 2e hands sites kreeg ik direct een aantal kompleet belachelijke biedingen ... tot ik begreep dat die haaien gewoon een handeltje dreven .. de koper een bodemprijsje aanbieden en indien je verkoopt zie je 's anderendaags je materiaal met een 50% of meer hogere prijs terug aangeboden op e-bay moet de verkoper dan ook niet beschermd worden ?
      De vraag is dus of dit soort "grappen" hier ook wordt uitgehaald ? Ik denk dat de balans twee kanten heeft hoedanook . iemand vertellen dat zijn prijs te hoog is, dat is hoedanook een puur subjectieve en persoonlijke inschatting die voor de potentieele koper niet eens relevant kan zijn tenzij de vraagprijs buiten proportie is (zoals onlangs 1800,00 voor een Canon 400D op een verkoopssite) Als de koper daar dan in trapt dan zou ik die koper aanraden om nooit wat dan ook te kopen want hij riskeert zich ieder keer te laten rollen ... tenzij het hem niet kan schelen wegen bezit van meerdere petroleumbronnen

.. en BTW in mijn begindagen op BD heb ik hier een Sigma 105mm gekocht via "aanbod" en ik heb daar toen een heel redelijke prijs voor betaald en ik ben daar nog steeds heel heel tevreden mee want ik vond dat een serieuze buitenkans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Bouk, opnieuw, definieer handelaar, ikzelf heb al 7 of 8 toestellen en een 10-tal lenzen verkocht op "aangeboden", dus ik misbruik de koopjeshoek?????
        ja zeker... als je dat binnen een half jaar doet wel, kijk de regelementen er maar op na.
        en dat; (binnen een half jaar meerdere aanbiedingen doen) gebeurt hier op BD steeds meer.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ja zeker... als je dat binnen een half jaar doet wel, kijk de regelementen er maar op na.
          en dat; (binnen een half jaar meerdere aanbiedingen doen) gebeurt hier op BD steeds meer.
          grt,bouk.
          ik volg bouk.... er zijn daar andere kanalen voor....

Comment

Het is niet de eerste keer dat dit onderwerp aan bod komt hier.
            En zoals iedereen hier me kent, kon ik nu een gans verhaal opbouwen over deze materie

Daarom blijf ik graag bij hetgeen ik ooit al eerder zei:-
            - enkel ver- of aankoop tussen vzw-leden.

Dit is geen kwestie van "discriminatie" of elk ander woord of uitleg met een negatieve weergave.
            "Uitleg" en pseudo-verweer in deze materie is zeer snel gevonden....
            Die zaken kan ik verder makkelijk weerleggen, stuk voor stuk.
            BD is baas in eigen huis. BD bepaalt hoe de zaken zijn.
            Je bent het daar mee eens of niet mee eens. Kies maar.
            Van vzw-leden is meer informatie ter beschikking en ik zie die info als bescherming of garantie
            en ook als een soort 'rem' tegen domme dingen of ondoordachte zaken..
            Een soort van sociale controle.
            Mag ik het platjes zeggen: ge gaat uw eigen vrienden of kennissen toch niet kl**** he?

- koop van mensen die je door en door kent.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik volg je stelling wel voor een stuk...
              Wat ga je doen met de 'niet' vzw leden ( zoals ik).... die het dan wel ter goede trouw doen zonder bijbedoelingen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Een soort van sociale controle.
                Mag ik het platjes zeggen: ge gaat uw eigen vrienden of kennissen toch niet kl**** he?

Theo, dat je weet je even goed als ik, dat dit lulkoek is, als er geld mee gemoeid is, is vriendschap altijd een ver te zoeken woord . En dat is geen instelling die je verandert met een groene bol. Dat ligt gewoon aan de persoon.
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  Wat ga je doen met de 'niet' vzw leden ( zoals ik).... die het dan wel ter goede trouw doen zonder bijbedoelingen?
                  Het gaat over beperking van risico's en bescherming.
                  Ik heb een paar goede vrienden die fotograaf zijn.
                  Mochten zij mij iets aanbieden dan kan ik dat kopen met mijn ogen toe

Een niet-vzw-lid: heeft de keuze he Blue Point.
                  Hij of zij kan lid worden en gebruik maken van aan- of verkoop op BD.
                  Verder begrijp ik héél goed wat je wilt zeggen maar een oplossing vraagt
                  een beslissing
                  Een persoonlijke of op maat gemaakte oplossing kan niet.
                  Je moet iedereen, de groep, beschouwen en iedereen gelijk voor dezelfde "wet".

Men stelt aan- en verkoop hier in vraag, dus... dat is mijn oplossing.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

nou dan nog maar even voor de allerlaatste keer:
                    het BD reglement voorziet voldoende in alle voorwaarden en de leden zijn voldoende beschermd.
                    alleen er moet gewoon beter/strenger op die (al bestaande regels) worden gemodereerd.
                    maar ik blijf wel misstanden via het bekende uitroepteken kenbaar maken aan de Mods.
                    er zijn nu (leden) die alleen actief zijn in koop en verkoop en daar stel ik mijn vraagtekens bij.
                    laat die naar de daarvoor bestemde Internetforums gaan met hun handel.
                    mijn zegje gezegd hebbende, groet ik met:
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Theo, dat je weet je even goed als ik, dat dit lulkoek is, als er geld mee gemoeid is, is vriendschap altijd een ver te zoeken woord .
                      Ik zou jou nooit "in 't zak" zetten en ik ben er 100% zeker van dat het omgekeerde ook waar is.

En dat is geen instelling die je verandert met een groene bol. Dat ligt gewoon aan de persoon.
                      Klopt als een zwerende vinger.
                      Een "groene bol" zal van ons geen betere of slechtere mensen maken.

Een oplossing zal wel iedereen in dezelfde richting zetten...
                      Een oplossing voor iedereen he J*
                      Een persoonlijke of op maat gemaakte oplossing kan niet.
                      Je moet iedereen, de groep, beschouwen en iedereen gelijk voor dezelfde "wet".
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

...Een niet-vzw-lid: heeft de keuze he Blue Point.

Men stelt aan- en verkoop hier in vraag, dus... dat is mijn oplossing.

Maar schrik je dan niet enkel de gelegenheidsverkoper af die na een upgrade wat materiaal te veel heeft?
                        De "veel-verkoper " vindt zijn lidmaatschap dan waarschijnlijk wel een goede investering. Dan ga je wellicht wat leden winnen maar of dat diegenen zijn waarop je zit te wachten?
                        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                          Maar schrik je dan niet enkel de gelegenheidsverkoper af die na een upgrade wat materiaal te veel heeft?
                          De "veel-verkoper " vindt zijn lidmaatschap dan waarschijnlijk wel een goede investering. Dan ga je wellicht wat leden winnen maar of dat diegenen zijn waarop je zit te wachten?
                          Die gelegenheidsverkoper moet een keuze maken Lucas.
                          Hij moet voor zichzelf uitmaken wat de moeite waard is voor hem of niet.

Voor de veel-verkoper geldt hetzelfde.

Ik denk niet aan het winnen van nieuwe leden of eventuele slechte investeringen

Iedereen is vrij in zijn doen en laten maar als je wilt participeren moet je het spel meespelen he.

Lucas, ik las hier af en toe: " Dat is een zaak tussen koper en verkoper..."
                          Het is mijn eigen persoonlijke mening maar ik heb daar een beetje moeite mee.
                          Je biedt dus aan- en verkoop aan maar je neemt geen verantwoordelijkheid uit schrik
                          (en terecht) dat dingen uit de hand lopen. Men wil er niets mee te maken hebben.

De verkopers weten precies wat ze in handen hebben, de kopers (nog) niet.
                          De verkoper heeft in deze alle troeven in handen.
                          Loopt het dan fout dan blijft het idd.een zaak tussen die twee waarbij ik het blijvend
                          gevoel heb dat men de koper heeft laten "stikken"....

Mijn tweede ding is dat ik een aan- en verkoop totaal geen meerwaarde vind op een dergelijk forum.
                          Last edited by theokus; 2 oktober 2008, 21:21.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Mijn tweede ding is dat ik een aan- en verkoop totaal geen meerwaarde vind op een dergelijk forum.
                            Ik heb hier al een paar spullen verkocht en zou in godsnaam niet weten waar ik die elders kwijt zou raken. Op ebay met plaatsingskosten en 5% comissie of zo? Dan moet ik al mijn prijzen weer gaan opdrijven.
                            En wat ben ik nog meer tevreden dat ik het meeste ervan verkocht kreeg aan (niet-)betalende leden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Gebaseerd op de realiteit ...

Mensen die echt interesse hadden in mijn materiaal die kwamen kijken en beslisten dan of het zijn prijs waard was of niet.
                              Bijna al diegenen die mij ooit een bericht stuurden dat het te duur was hebben echter nooit meer gereageerd, ook al deed je iets van de prijs af en vroeg je of ze nog interesse hadden.

En als ge nadien, zelfs maanden later gaat kijken naar hun signature of foto's, dan hebben ze niet eens ooit zoiets gekocht waarvoor ze bij u zitten klagen hebben.

De meesten die zeveren en klagen, da's gewoon bemoeiallerij (wat een woord) want als ze uw materiaal te duur vinden kopen ze het toch nooit!

Altijd hetzelfde, geen interesse ... moei er u niet mee!
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Een niet-vzw-lid: heeft de keuze he Blue Point.
                                Haha ...
                                Als je dergelijke discussies leest dan zijn het "bijna" altijd niet-betalende en niet-kopende leden die klagen ...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                                Veralgemenen zekers zoals de rest graag doet?
                                Last edited by VerSeg; 3 oktober 2008, 01:59.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X