Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming leden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming leden

Als ik iets verkoop, dan probeer ik daar zoveel mogelijk voor te krijgen.
    Als ik iets koop, dan probeer ik dat zo weinig mogelijk te betalen.

Het is aan koper en verkoper om te zien wat mogelijk is en wat niet.
    De koper moet maar vergelijken en de nodige opzoekingen doen voor hij beslist.
    En iemand dat iets duurder verkoopt dan nieuwwaarde elders kan dit nog altijd met de beste bedoelingen doen.
    Er zijn mensen die altijd alles in een duurdere zaak "met service" (volgens hun) kopen en dan al een pak meer betalen dan elders in een online-winkel. Als die een miskoop doen of nadien beslissen dit te verkopen dan nemen zij ook hun aankoopprijs als basis om de tweedehandsprijs te berekenen. Wat is daar mis mee?

Het is heel moeilijk om voor iemand anders te beslissen wat die moet vragen.
    Als ge te veel vraagt voor uw spullen en niemand toont interesse, dan blijft ge er mee zitten.

Zelf heb ik al een paar spullen verkocht hier via BD aan een wat mij betreft redelijke prijs voor de koper maar toch met een groot verlies voor mij. De reacties die je krijgt lopen heel ver uiteen.
    Sommigen zeggen dat de prijs eerlijk is maar dat ze besloten hebben nieuw te kopen, anderen zeggen gewoon eerlijk dat ze elders goedkoper gevonden hebben, anderen vragen de prijs en laten dan nooit meer iets van zich horen. En dan zijn er een paar die u bijna uitkafferen als bedrieger omdat ge volgens hun veel te veel vraagt en ze doen dan een bod voor 1/2 of zelfs 1/3 van uw vraagprijs.
    En uiteindelijk heb je dan de koper die eerst eens komt zien of je object zijn prijs wel waard is (toestand, test, ...) en die beslist te kopen.

Het grootste probleem ligt niet bij de koper of verkoper maar door niet-geïnteresseerden die zich met uw verkoop of aankoop komen moeien.

Voorbeeld :
    Wees eerlijk, wat zou jij doen als je een lens nieuw 2500€ betaalt, je ze 6 maand later verkocht krijgt aan 2000€ niettegenstaande een buitenlandse online-winkel ze voor ongeveer dezelfde prijs aanbiedt? Zou jij het dan leuk vinden als iemand anders hier komt zeggen dat je veel vraagt en de koper beter elders gaat?

Het is toch simpel? Geen interesse voor die prijs, kijk dan zelf elders uit en moei u niet met andermans zaken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Voorbeeld :
      Wees eerlijk, wat zou jij doen als je een lens nieuw 2500€ betaalt, je ze 6 maand later verkocht krijgt aan 2000€ niettegenstaande een buitenlandse online-winkel ze voor ongeveer dezelfde prijs aanbiedt? Zou jij het dan leuk vinden als iemand anders hier komt zeggen dat je veel vraagt en de koper beter elders gaat?
      De reden waarom ik dit topic begonnen ben, daar gaat het zelfs niet om een buitenlandse online winkel waar het goedkoper is. Zelfs hier in België kan je ze goedkoper vinden.
      Als je hem dan een gewoon mailtje stuurt, zegt hij dat zijn lens meer waard is dan een nieuwe omdat ze gekalibreerd is. Wat ETB gewoon gratis doet als je uw lens binnen doet (onder garantie), meerwaarde?? 0,0 dus!!

En ja als ik iets zou aanbieden en men zegt mij dat je het in Belgie goedkoper kan kopen dan mijn 2de hands prijs dan zou ik mijn prijs aanpassen.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        En ja als ik iets zou aanbieden en men zegt mij dat je het in Belgie goedkoper kan kopen dan mijn 2de hands prijs dan zou ik mijn prijs aanpassen.
        Het is ook niet altijd zo dat het draait hoor ...
        Bij een verkoop hier op BD was er zelfs zo ne slimme dat zelf een aankondiging gemaakt had voor hetzelfde materiaal als de mijne en er mij dan kwam op wijzen dat het elders goedkoper was ... ge hebt van alle soorten zelle.
        Daarom zeg ik, moei u niet met andermans zaken en controlleer zelf als je iets wil kopen.
        Niets belet u echter een PM te sturen naar de verkoper en hem hierop te wijzen voor het geval hij het zelf niet weet.
        Als je hem dan een gewoon mailtje stuurt, zegt hij dat zijn lens meer waard is dan een nieuwe omdat ze gekalibreerd is.
        Simpel ... geen overeenkomst, geen interesse meer door u en case closed.
        Last edited by VerSeg; 30 september 2008, 16:22.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Niets belet u echter een PM te sturen naar de verkoper en hem hierop te wijzen voor het geval hij het zelf niet weet.
          Had ik gedaan, dan komt hij met zijn belachelijke uitvlucht van kalibratie. Als je dat dan ontkracht, dan krijg je enkel nog terug succes met het zoeken naar een goedkopere lens. Volgens hem is een lens laten kalibreren zelfs een lijdensweg. Dat is dan toch echt de mensen in het zak proberen zetten als je zoiets gaat vertellen om je materiaal verkocht te krijgen.

En mijn mening is nog altijd dat je de mensen die niet alles zo op de voet volgen en wat nieuw zijn met hun hobby tegen zo'n mensen moet kunnen beschermen. Dat gaat het forum ook helpen om goed over te komen. Stel dat je hier zo'n lens koopt en nadien merkt dat die elders goedkoper is of ze zeggen dat op een ander forum. Dan heb je toch iets van, daar zetten ze mij in het zak daar blijf ik weg. Terwijl het weinig moeite kost om de mensen wat te helpen.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Gelukkig kan het ook anders. Enkele weken terug bood hier iemand een body aan van een niet zo populair merk en bleek de prijs hoger te zijn (body was anderhalf jaar oud) dan wat je nu nieuw betaald. Ik schrij een PM naar de verkoper en toon hem de prijs bij Konijn.
            Kreeg een Pm terug dat hij van de verkoop afziet en heeft zijn zoekertje geveegd. Wist niet dat de prijs van de body zo snel gezakt was tov de door hem betaalde nieuwprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
              Hoezo , druk maken??

Een totale leek die pas gestart is met zijn nieuwe hobby (een beetje onkundig over materiaal en prijzen) , en hier voor het eerst onder "lotgenoten" terecht komt, mag je dus afzetten en bezeiken om zelf van je rommel vanaf te geraken??
              Ik heb 2 maal iets gekocht via BD, maar heb zelf altijd wel even gecontroleerd of de prijs een eerlijke prijs was. Niet iedeeen doet dit, maar gaat ervan uit dat leden onder elkaar op een eerlijke manier behandelen.
              Bedankt om toch maar even de handelaarsmentaliteit onder de aandacht te brengen.
              wie heef u in uw gat gebeten man? elke logisch redenerende "leek" zal maar al te goed gaan vergelijken met nieuwwaarde van aangeboden materiaal en zal zich laten informeren door mensen die meer op de hoogte zijn van de zaak. Als ze dat niet doen, zullen ze harde lessen gaan leren door ondoordacht materiaal te gaan kopen.

Het is niet dat het hier over appeltjes en eitjes gaat als er een lens of een body aangeboden wordt. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat iemand zich informeert alvorens 500 of 600 € uit te geven (dat zou ik toch doen).

Als jij iets verkoopt, zou je er dan ook niet zoveel mogelijk voor terug willen hebben? Zeg nu niet neen want dan gelooft niemand je hier.

Dit heeft absoluut ook niets met handelaarsmentaliteit te maken kerel
              Zelfs als ik iets koop van een "gerespecteerd lid van het forum" ga ik ALTIJD controleren of de marchandise hun gevraagde euros waard zijn.

Ga jij je tweedehands auto zo maar te goeder trouw bij eender welke tweedehands-merchant kopen zonder je in te lichten? IK DACHT HET NIET!

Het lijkt alsof je hier opnieuw bedoelt dat leden die wel iets van prijzen kennen, leken geen goede raad mogen geven??
              Ik wil zeker niet zeggen dat mensen die meer op de hoogte zijn van prijzen leken goede raad mogen geven... Je zal dan ook het deel waar IK vertelde dat ik regelmatig nog om prijsadvies vraag niet gelezen hebben.

Ik denk gewoon dat de mods teveel werk zouden hebben met het gedeelte Aangeboden omdat voor de 1 een prijs aanvaardbaar is terwijl die voor de ander te hoog is. Dat is totaal persoonlijk en daarom moet iedereen voor zichzelf uitmaken of hij een vraagprijs wil geven of een bod in de buurt wil doen.

Verder even goede vrienden en nu pintje drinken en aan het eten beginnen...

PS : blijven ademen
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Een lid wordt hier volgens mijn goed genoeg op de hoogte gehouden door middel van reklame van stu..73 en konijn ,dus dat kan je dit forum niet aansmeren en wie koopt moet zich op alle manieren proberen te informeren en waar kan dat beter dan hier ,oke hiet is niet netjes spullen te verkopen op die manier maar in de maatschappij lopen er nu eenmaal verschillende types rond.Trouwens dit gaat volgens mij om minder dat 1% van wat aangeboden word dus ...
                En hier vindt je wel leden die aan een rechtvaardige prijs iets verkopen en ik kan het weten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                  Een lid wordt hier volgens mijn goed genoeg op de hoogte gehouden door middel van reklame van stu..73 en konijn ,dus dat kan je dit forum niet aansmeren en wie koopt moet zich op alle manieren proberen te informeren en waar kan dat beter dan hier ,oke hiet is niet netjes spullen te verkopen op die manier maar in de maatschappij lopen er nu eenmaal verschillende types rond.Trouwens dit gaat volgens mij om minder dat 1% van wat aangeboden word dus ...
                  En hier vindt je wel leden die aan een rechtvaardige prijs iets verkopen en ik kan het weten .
                  hier ben ik het dus roerend mee eens
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Ik denk dat het een veel voorkomend iets is dat er teveel gevraagd word.
                    Als je nu bv een computer koopt voor €1000 en je vraagt daar na een jaar €500 voor dan benaderd dat de winkelprijs op dat moment voor dat type, het gaat allemaal zo snel.
                    vb nog geen jaar geleden geheugen latten gekocht voor €39 dezelfde nu €13.
                    Het is aan ieder voor zich tweedehands te kopen of niet maar ik koop niks tweedehands meer.
                    Reden er word doorgaans te veel gevraagd, of er scheeld iets aan.
                    Anderzijds durf ik niets verkopen waar ook maar iets aan scheeld, en iets voor een appel en een ei verkopen dan denk ik ik houd het zelf en beland het in een of andere kast.
                    Vandaag nog heb ik eens gerommeld en computer delen naar het containerpark gedaan waaronder twee moederborden die geen 3maand gedraaid hebben met alles erbij nog in de doos. Als je op tweedehands gaat zoeken vind je nog oudere rommel waar men nog nen hoop geld voor durft vragen. Ik zeg dan ook altijd het is waard wat de zot er voor geeft. (ik wil niet bij die groep behoren).

Beste groeten
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      wie heef u in uw gat gebeten man?
                      Voorlopig nog niemand, en dat wil ik zo houden.

elke logisch redenerende "leek" zal maar al te goed gaan vergelijken met nieuwwaarde van aangeboden materiaal en zal zich laten informeren door mensen die meer op de hoogte zijn van de zaak. Als ze dat niet doen, zullen ze harde lessen gaan leren door ondoordacht materiaal te gaan kopen.
                      In de meeste gevallen heb je gelijk hoor. Maar er zijn er toch nog steeds mensen die ter goeder trouw kopen, dewelke hun zakken laten volladen met de grootst mogelijke onzin. Zelfs als het om een groot bedrag zou gaan.

Als jij iets verkoopt, zou je er dan ook niet zoveel mogelijk voor terug willen hebben? Zeg nu niet neen want dan gelooft niemand je hier.
                      Oke, je gaat me wellicht niet geloven, maar het enige wat ik probeer te vragen is een EERLIJKE prijs. (Da's wellicht de reden waarom ik nooit rijk zal worden)

Zelfs als ik iets koop van een "gerespecteerd lid van het forum" ga ik ALTIJD controleren of de marchandise hun gevraagde euros waard zijn.
                      Maar jij KENT er iets van, he. Ik heb het over LEKEN.

Ga jij je tweedehands auto zo maar te goeder trouw bij eender welke tweedehands-merchant kopen zonder je in te lichten? IK DACHT HET NIET!
                      Nee, ik niet. En als je iets koopt via een echte tweedehandssite zoals e-bay, kapaza of marktplaats, is voorzichtigheid ook altijd geboden.
                      Maar ik kan me perfect voorstellen dat er personen zijn die door het "closer" contact op een forum,ervan uit dat alles wat daar aangeboden wordt ook een eerlijke prijs meegekregen heeft.

Ik wil zeker niet zeggen dat mensen die meer op de hoogte zijn van prijzen leken goede raad mogen geven... Je zal dan ook het deel waar IK vertelde dat ik regelmatig nog om prijsadvies vraag niet gelezen hebben.
                      Er kan misschien een topic gestart worden met "Eerlijke prijzen van tweedehands materiaal".

Ik denk gewoon dat de mods teveel werk zouden hebben met het gedeelte Aangeboden omdat voor de 1 een prijs aanvaardbaar is terwijl die voor de ander te hoog is.
                      Voor de mods is dit idd niet te doen. Die hebben ook nog een leven, he.

Verder even goede vrienden
                      Tuurlijk wel.

en nu pintje drinken
                      Zonet aan mijn tweede Leffe begonnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Als je dat dan ontkracht, dan krijg je enkel nog terug succes met het zoeken naar een goedkopere lens.
                        Awel da's toch een eerlijk antwoord ... als je geen interesse hebt onder zijn voorwaarden wenst hij u succes met het zoeken naar een andere oplossing.

Volgens hem is een lens laten kalibreren zelfs een lijdensweg. Dat is dan toch echt de mensen in het zak proberen zetten als je zoiets gaat vertellen om je materiaal verkocht te krijgen.
                        Als ik mijn lens wil laten calibreren moet die binnen bij een dealer, dan ben ik anderhalf uur onderweg om dit te doen, nadien nog eens zoveel om ze terug te halen. Om niet te vergeten dat je ondertussen uw materiaal een paar weken niet kan gebruiken.
                        Weken wachten en dat geloop erbij vind ik inderdaad veel voor iets onnozel, ook al doen ze het gratis.

Stel dat je hier zo'n lens koopt en nadien merkt dat die elders goedkoper is of ze zeggen dat op een ander forum. Dan heb je toch iets van, daar zetten ze mij in het zak daar blijf ik weg.
                        En als je dan je materiaal koopt bij een veel besproken verkoper en je merkt nadien dat je voor dezelfde prijs hetzelfde materiaal kon hebben met 3 of 5 jaar waarborg i.p.v. 1 jaar, hoe voelt ge u dan?
                        Ge kunt op alles kritiek geven hoor, het is uiteindelijk de klant zelf dat de keuze maakt wat hij wil kopen of niet.

Je wil langs de ene kant BD-leden beschermen ... maar wat dan met de BD-leden die materiaal verkopen? Die moogt ge dan wat ambeteren of wat?

Ik blijf erbij, als je wat wil kopen dan informeer je eerst en als het u niet aanstaat dan koopt ge elders.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Zonet aan mijn tweede Leffe begonnen.
                          Ik weet niet waar je die gekocht hebt maar op bepaalde plaatsen is die in promo.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik weet niet waar je die gekocht hebt maar op bepaalde plaatsen is die in promo.
                            Doeme toch, en ik heb zelfs de laatste druppel schuim nog moeten betalen.

Comment

Awel da's toch een eerlijk antwoord ... als je geen interesse hebt onder zijn voorwaarden wenst hij u succes met het zoeken naar een andere oplossing.

Als ik mijn lens wil laten calibreren moet die binnen bij een dealer, dan ben ik anderhalf uur onderweg om dit te doen, nadien nog eens zoveel om ze terug te halen. Om niet te vergeten dat je ondertussen uw materiaal een paar weken niet kan gebruiken.
                              Weken wachten en dat geloop erbij vind ik inderdaad veel voor iets onnozel, ook al doen ze het gratis.

En als je dan je materiaal koopt bij een veel besproken verkoper en je merkt nadien dat je voor dezelfde prijs hetzelfde materiaal kon hebben met 3 of 5 jaar waarborg i.p.v. 1 jaar, hoe voelt ge u dan?
                              Ge kunt op alles kritiek geven hoor, het is uiteindelijk de klant zelf dat de keuze maakt wat hij wil kopen of niet.

Je wil langs de ene kant BD-leden beschermen ... maar wat dan met de BD-leden die materiaal verkopen? Die moogt ge dan wat ambeteren of wat?

Ik blijf erbij, als je wat wil kopen dan informeer je eerst en als het u niet aanstaat dan koopt ge elders.
                              Als ik een lens wil laten kalibreren rij ik naar ETB geef die af en ga een halve dag shoppen en pik die terug op. Geen zorgen en bij de meeste mannen de vrouw nog content dat je er eens mee gaat winkelen

Mensen die materiaal verkopen en daarbij mensen in de zak willen zetten mag je dus volgens u niet ontmaskeren of hen daarop wijzen? Amaai, verschiet ervan dat test-aankoop nog bestaat. Als ik van u was ging ik via ebay alles kopen in China. Komaan wees toch eens redelijk!!
                              Je gaat inderdaad niemand ambeteren die een deftige prijs vraagt. Maar iets verkopen dat een jaar oud is aan meer dan de nieuwprijs, sorry dat vind ik er serieus over.

Comment

Wat een belachelijke opmerking, hier vergelijk je gewoon nieuwprijzen. Zou jij meer aan een leffe willen betalen die al eens gedronken is dan een nieuwe?

Comment

Working...
                                X