Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop ipod... welke??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop ipod... welke??

    Wij zijn op zoek naar een ipod voor mee te nemen op reis. Nu moet ik zeggen dat ik daar niet veel verstand van heb, In het begin heb ik nog zo'n toestel gehad maar ik vond vooral dat de batterij een korte levensduur had.

    Nu zouden we graag kijken voor een nieuw toestel die aan de volgende verreisten moet voldoen: groot volume aan liedjes, autonomie van de batterij en kwaliteit.

    Er zullen er hier wel enkele onder jullie zijn die zo'n toestel in hun bezit hebben daarom stel ik hier de vraag . wat kunnen jullie mij aanraden?

    Merk ? Type?

    Alvast bedankt
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: Aankoop ipod... welke??

    Merk? Er bestaat maar één iPod hé, die van Apple . Er bestaan wel andere MP3 spelers maar dat zijn geen iPod's.

    Ik zou voor de iPod Classic gaan, nu in één uitvoering : 120 GB @ 229€

    Wij hebben er drie, een 80GB versie, een 160GB versie én zo'n nieuwe 120GB versie.

    Eéntje aan een hifi keten en de twee andere elk in een auto, aangeschakeld aan de muziekinstallatie. Uiteraard worden ze ook los gebruikt en op reis zelfs als extra externe schijf op de laptop.
    Last edited by hvr_oosterzele; 29 september 2008, 10:59.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop ipod... welke??

      Ik heb hier een ipod classic 80 Gb daar kan al een en ander op.
      Batterij gaat wel lang mee dacht een uur of 4 , hangt er van af of je veel het schermpje aanzet om bvb naar films te kijken.

      Zeer tevreden van,maar na de reis ligt het toestel hier aan de kant misschien moet ik het eens te koop zetten.

      Mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop ipod... welke??

        ben ook aan het uitkijken naar een iPOD.
        prijs nano/classic ligt me vrij dicht bij elkaar, zeker als je het verschil in capaciteit bekijkt.
        daarentegen zou de nano meer schokbestendig zijn? ...

        mir, pm graag, mocht je ze te koop aanbieden

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop ipod... welke??

          Zoals niet elke stylo een Bic is, is niet elke mp3 speler een iPod...

          'groot volume aan liedjes' is natuurlijk relatief.
          Ik ben heel tevreden van m'n Creative Zen (4Gb). Daar die enkel voor muziek dient, volstaat 4gb ruimschoots. Het is nooit m'n bedoeling geweest dat dit een permanente database wordt van alle muziek die ik in huis heb.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop ipod... welke??

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            ben ook aan het uitkijken naar een iPOD.
            prijs nano/classic ligt me vrij dicht bij elkaar, zeker als je het verschil in capaciteit bekijkt.
            daarentegen zou de nano meer schokbestendig zijn? ...
            Die schokbestendigheid kan een argument zijn maar die nano's zijn gewoon te klein voor mij. Mijn iTunes bibliotheek is nu al 36GB (416 albums).

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop ipod... welke??

              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Zoals niet elke stylo een Bic is, is niet elke mp3 speler een iPod...

              'groot volume aan liedjes' is natuurlijk relatief.
              Ik ben heel tevreden van m'n Creative Zen (4Gb). Daar die enkel voor muziek dient, volstaat 4gb ruimschoots. Het is nooit m'n bedoeling geweest dat dit een permanente database wordt van alle muziek die ik in huis heb.

              mijn database bedraagt momenteel 25.000 nummers . dus ik heb al redelijk wat ruimte nodig.
              Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
              De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop ipod... welke??

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Die schokbestendigheid kan een argument zijn maar die nano's zijn gewoon te klein voor mij. Mijn iTunes bibliotheek is nu al 36GB (416 albums).
                da's inderdaad een mogelijks punt.
                'k zal eens checken hoe groot mijn itunes-bib momenteel is,
                en de maat daarop schoeien .

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop ipod... welke??

                  Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                  mijn database bedraagt momenteel 25.000 nummers . dus ik heb al redelijk wat ruimte nodig.

                  Denk dat je toch uit je 25.000 nummers een selectie zal moeten maken.

                  ps Als ik mijn ipod classic 80GB verkoop had ik er graag 160 euro voor gekregen.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop ipod... welke??

                    zit nu aan en kleine 40Gb tunes ... dus 80 is allicht minimum.
                    kun je me per pm wat meer gegevens doorsturen, mir?

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop ipod... welke??

                      Niks beter als een ipod touch..... muziek alleen is ook niet alles, als je gewoon begint te worden om dvd's te bekijken op een bankje in het park
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop ipod... welke??

                        Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                        mijn database bedraagt momenteel 25.000 nummers . dus ik heb al redelijk wat ruimte nodig.
                        In de veronderstelling dat je een muziekfreak bent en elke dag gemiddeld 4u muziek luistert, dan heb je ongeveer 1 jaar nodig om elk nummer één keer beluisterd te hebben. Success !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop ipod... welke??

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          In de veronderstelling dat je een muziekfreak bent en elke dag gemiddeld 4u muziek luistert, dan heb je ongeveer 1 jaar nodig om elk nummer één keer beluisterd te hebben. Success !!

                          Mijn verzameling van muziek gaat al tot ongeveer 20 jaar terug. Sedert 4 jaar ben ik gestart met alles op te slaan op mijn computer.
                          Het is misschien onozel om een ipod te kopen voor 30.000 nummer, maar ik kan de rollen ook omdraaien, waarom eentje kopen die 3000 liedjes kan opslaan, dan zal ik ook eventjes bezig zijn met te zoeken wat wel en wat niet op de ipod mag.

                          En nog iets , ik ben nogal een slechte op dat vlak (volgens mijn vrouw) ik wil altijd iets beluisteren dat ik niet mee heb...... bij deze zou mijn probleem ogelost zijn.
                          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop ipod... welke??

                            Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                            ...waarom eentje kopen die 3000 liedjes kan opslaan, dan zal ik ook eventjes bezig zijn met te zoeken wat wel en wat niet op de ipod mag.
                            Juist, daar wil ik mij ook niet mee bezig houden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop ipod... welke??

                              2 shuffles hier van elk 1 gig zeer tevreden over enkel voor liedjes, alhoewel de software niet zo simpel was maar heb het nu onder de knie (schilt van mens tot mens natuurlijk)

                              word gebruikt om te sporten dus voor ons hoeft ie nie groter (toestel en capaciteit)

                              we hebben ook een packard gehad en deze was van kwaliteit niet te vergelijken met de ipod /ook de prijs niet natuurlijk

                              ik doe met mijn vol geladen batteryke toch meer dan 8 uur (das dan weer het voordeel van geen schermpje)
                              Last edited by damien; 30 september 2008, 18:32.
                              Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

                              Comment

                              Working...
                              X