Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

setup dringend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: setup dringend

Bij de meeste laptops zit toch een CD waarmee je terug kan naar de fabriekstoestand ?
    Bij de nieuwe, moet je die wel zelf aanmaken...

Als je die niet hebt : gebruik een "echte" windows XP CD : opstarten via CD (die dingen zijn bootable), tijdens de installatie de C: formateren en daarna Service pack 3 en alle drivers installeren (die je normaal op de site van de laptop terugvindt).
    En dan het boeltje nog eens laten updaten, zodat je alle updates binnen hebt.

Veel leute ermee ;-).
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
      Opstarten met XP cd, partities verwijderen, nieuwe partie aanmaken en die laten formatteren.

Welk merk is het ? Bij de meeste merken kan je online alle drivers downloaden, en dan is het het probleem van dienen dat hem krijgt om die te gaan zoeken ;-)
      Dit is niet altijd correct.
      Zo is er bv bij Acer een versie in hun aspire-reeks (bv 2920) die alleen maar de drviers heeft van Vista.
      Wil je XP installeren dan haal je gegarandeerd mizerie in je nek en niet alle hardware zal draaien ...
      Bij navraag bij ACER krijg je gegarandeerd een njet, evneens geen ondersteuning ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

waarom geen FreeBSD?
        FreeBSD is an operating system used to power modern servers, desktops, and embedded platforms.

dan hoef je nooit meer te formatteren. Geen brol, boeght of braft meer op je pc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
          waarom geen FreeBSD?
          FreeBSD is an operating system used to power modern servers, desktops, and embedded platforms.

dan hoef je nooit meer te formatteren. Geen brol, boeght of braft meer op je pc.
          ha neen ? tiens tiens aka wel wel ...
          (klassieke non event oplossing waar TS geen kant mee op kan .. I've been there and done it many times ... it stinks )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Bij de meeste laptops zit toch een CD waarmee je terug kan naar de fabriekstoestand ?
            Bij de nieuwe, moet je die wel zelf aanmaken...
            Ik vroeg me al af of er iemand hier aan gedacht zou hebben?
            Bij alle laptops heb je de mogelijkheid met ofwel een recoveryCD die je hele systeem terug naar fabrieksinstellingen zet, ofwel is er een verborgen partitie waarop de recovery staat, en die je kan opstarten via een toetsencombinatie bij het opstarten. De juiste werkwijze vind je normaal gezien terug in je handleiding.

Alleen als de schijf ooit vervangen geweest is, of de hele schijf overschreven is met een windowsCD, is de kans reeel dat die verborgen partitie verwijderd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Dit is niet altijd correct.
              Zo is er bv bij Acer een versie in hun aspire-reeks (bv 2920) die alleen maar de drviers heeft van Vista.
              Als hij zijn Windows wil herinstalleren zal het vermoedelijk wel om dezelfde versie gaan dat er al op stond zekers?
              Laat ons zeggen dat je in geval van Vista dan de Vista DVD erbij haalt.
              En als je herinstalleert heb je ook alle drivers ... als je tenminste de restore set hebt.
              Last edited by VerSeg; 25 september 2008, 22:56.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

waarom geen FreeBSD?

laat hem anders nen gentoo compilen of solaris eropzetten... als ge een andernatief wilt voorstellen kunt ge beter iets nemen als ubuntu, fedora of mandrake
                http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als hij zijn Windows wil herinstalleren zal het vermoedelijk wel om dezelfde versie gaan dat er al op stond zekers?
                  Laat ons zeggen dat je in geval van Vista dan de Vista DVD erbij haalt.
                  En als je herinstalleert heb je ook alle drivers ... als je tenminste de restore set hebt.
                  Juist, maar veel laptops zijn pre-installaties en dan zit de oorspronkelijk CD er niet bij.
                  Ik beschik over een laptop en een PC. De laptop is pre-installed en de PC heb ik zelf een OS gekocht

Dus, als ik XP wil herinstalleren op de laptop gebruik ik ofwel de recovery-cd (die ik gelukkig ook heb gemaakt). Anders gebruik ik een OS die ook wel XP is, maar niet over alle drivers specifiek dvoor dat type laptop beschik.

Nu, ik volg wel je logica hoor, ten gronde hbe je wel gelijk, maar de praktijk vertelt me vaak andere toestanden ...

Zelf heb ik ook een image van beide machines. Daar zit dan de OS kompleet in, maar ook alle geïnstalleerde programma's met hun aangepaste parameters. Ik zou toruwens iedereen aanraden hierover eens na te denken en dat ook te doen. Een herinstallatie van de OS en de bijhorende prog's duurt bij mij hooguit een uur vnaf scratch. Let wel, mijn data staan wel op een andere schijf (is niet gelijk aan een andere partitie, wel degelijk schijf)
                  Maar hiermee is de TS natuurlijk niet geholpen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Mocht je het ding terug aan de praat krijgen ...
                    Eer je format C: doet (moet wel een dubbele punt achter)
                    hier een gratis progje om een backup te maken van al je huidige systeemdrivers...

http://www.clickx.be/downloads.cfm?id=91707

Een aanrader ...

PS. Is die panne ontstaan nadat je één of andere exorbitant programma hebt geïnstalleerd ?
                    Dat is zo ongeveer het allerhandigste stukje software dat ik in tijden heb gezien. Ik heb het dan ook maar meteen gedownloaded.

als je een originele XP hebt, en je verzamelt met het progje hierboven je drivers en je downloadt ook SP3 (http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en), dan kan je met Nlite (http://www.nliteos.com) eigenlijk zeer eenvoudig je drivers en SP3 slipstreamen en zo een XP disc speciaal op maat van jouw PC maken.
                    Voor mij was dit de enige mogelijkheid om van mijn Vistamachine een dual boot Vista/XP te maken, omdat de driver van mijn SATA RAID array dus niet geïnstalleerd raakte via een floppy. Nlite rocks!
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Dit krijg ik als ik op de Clickx link klik.

he web site you are accessing has experienced an unexpected error.
                      Please contact the website administrator.

The following information is meant for the website developer for debugging purposes.
                      Error Occurred While Processing Request
                      The parameter is incorrect

GEWIJZIGD: intussen werkt de link terug.
                      Last edited by nete; 29 september 2008, 00:04.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Juist, maar veel laptops zijn pre-installaties en dan zit de oorspronkelijk CD er niet bij.
                        Meestal is er een procedure om zelf die recoverCD aan te maken. Hij HP bv. zaten die er vroeger bij, nu moet je er zelf voor zorgen via een klein programma'tje...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                        X