Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
ik zou heel snel en op een eenvoudige manier mijn laptop willen leegmaken, alles mag of beter MOET eruit om nadien dan windows terug te zetten.
maar hoe???. geen flauw idee
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Zijn er partities op die schijf aanwezig ?
Is er ergens een partitie of een verborgen folder met specifieke drivers voor de hardware ?
Ik zou even met een partitie-progje kijken wat er allemaal te vinden is op de harde schijf.
Wil wel helpen, maar zo uit de vuist via een forum zonder iets gechecked te hebben vind ik persoonlijk gevaarlijk.
Verifieer in ieder geval of je wel over alle nodige drivers beschikt voor je laptop want daar durft het wel eens grondig fout lopen ...
Het is ook niet omdat er bv nu al XP op statt, bij herinstalleren van een XP je toestel over de nodige drivers zla beschikken ... Laptops zijn vaak eigenaardige grillige dingen met speciallekes die door de fabrikant werden bijgeinstalleerd maar die je wel nodig hebt.
ALs je laptop niet meer opstart zou ik eerst proberen na te gaan waar de oorzaak daarvan ligt ?
ALs eens geprobeert in de bios te geraken ? Als dat niet lukt zit je met grondige problemen.
Na de BIOS even kijken of door een plaate accu bv al je settings niet zijn veranderd of verdwenen. Verifieer die eerst en indien correct proberen op te starten in veiligheidsmodus.
Eventueel de BIOS zo aanpassen dat je kan opstarten via een CD-DVD, USB ... Als dat ook al niet lukt
Lukt dat wel, dan kan je natuurlijk dei format draaien, maar ik zou otch eerst alles afchecken ...
Nog een vragje ? Per toeval één of andere registercleaner gedraait ? Indien van wel kan je bij de betere en legale versies het ongecleande (ook historiek) terug plaatsen en kijken wat er dan gebeurt.
ALs je opstartte met een DVD-CD, USB, moet je dan wel eerst die spullen verwijderen anders boot je vermoedelijk weer op die wijze op, tenzij je ook de test-opstartvolgorde juist hebt ingesteld in BIOS
SUC6
Last edited by Wim.Vanmaele; 25 september 2008, 09:46.
Zijn er partities op die schijf aanwezig ?
Is er ergens een partitie of een verborgen folder met specifieke drivers voor de hardware ?
Ik zou even met een partitie-progje kijken wat er allemaal te vinden is op de harde schijf.
Wil wel helpen, maar zo uit de vuist via een forum zonder iets gechecked te hebben vind ik persoonlijk gevaarlijk.
Verifieer in ieder geval of je wel over alle nodige drivers beschikt voor je laptop want daar durft het wel eens grondig fout lopen ...
Het is ook niet omdat er bv nu al XP op statt, bij herinstalleren van een XP je toestel over de nodige drivers zla beschikken ... Laptops zijn vaak eigenaardige grillige dingen met speciallekes die door de fabrikant werden bijgeinstalleerd maar die je wel nodig hebt.
Absoluut!
Als jer er niets of niet veel van kent dan doe je dit beter niet zelf. Na de format C is alles ook effectief weg. Als je dan neit over de nodige drivers etc. beschikt zal je laptop niet volledig meer functioneren (ik denk maar aan geen geluid, "hotkeys" die niet meer werken etc.)
Je zoekt dan beter hulp bij iemand die er wel iets van kent ...
ik wil eigenlijk gewoon mijn laptop aan iemand geven om er helemaal opnieuw mee te beginnen. er zitten nu enkele errors in waarmee de laptop heel traag opstart en reageert, dus ik daht gewoon even schoon schip te maken.
Mocht je het ding terug aan de praat krijgen ...
Eer je format C: doet (moet wel een dubbele punt achter)
hier een gratis progje om een backup te maken van al je huidige systeemdrivers...
ik wil eigenlijk gewoon mijn laptop aan iemand geven om er helemaal opnieuw mee te beginnen. er zitten nu enkele errors in waarmee de laptop heel traag opstart en reageert, dus ik daht gewoon even schoon schip te maken.
Kan verschillende oorzaken hebben ...
1) Systeemdrvers overschreven door installatie software ...
2) Onderdelen (hardware) die laatste ademstoten heeft
3) één of ander vrisu, trojan, spy ... die de boel op stelten zet ....
4) verkeerde volgorde van opstarten onderdelen zoals bv eerst een refresh virusdatabank vragen via het internet en pas nadien opstarten drivers netwerkkaart(en) ...
...
je ziet heel veel. Als je niet goed ter zake bent, ga liever te rade bij een kenner ...want ook al sje hem cadeau doet aan een ander om te gebruiken, zal die niet echt tevreden zijn als het machine niet correct loopt .... Je weet wel, ik heb het gekregen omdat het toch om zeep is ...
de laptop ligt al maanden stil, nadat die stillaan trager en trager werkte. toen wel geprobeert met allerhande viruscheck, pd doctors programs etc om die terug wat flexibeler te krijgen, maar nooit echt gelukt, het blijft gewoon een supertraag ding, wat in het begin absoluut niet het geval was.
heb er ook bijna alle programma's en data afghaald , maar geen verbetering
Als ik "schoon schip" wil maken dan formatteer ik ook. Een radicale maar zeer doeltreffende manier. Maar, ik ben zelf informaticus en weet dus wel waar ik aan begin
i herinstalleer bv windows XP maar steeds bij "bestanden kopieren" ontbreekt er een bestand en dan geraak ik gewoon niet meer verder. daarom dat ik er liever alles zou willen afgooien, maar blijkbaar is dit niet zo'n goed idee
Opstarten met XP cd, partities verwijderen, nieuwe partie aanmaken en die laten formatteren.
Welk merk is het ? Bij de meeste merken kan je online alle drivers downloaden, en dan is het het probleem van dienen dat hem krijgt om die te gaan zoeken ;-)
Als ik "schoon schip" wil maken dan formatteer ik ook. Een radicale maar zeer doeltreffende manier. Maar, ik ben zelf informaticus en weet dus wel waar ik aan begin
als informaticus .. ooit van "unformat" gehoord ? format cee is allesbehalve "radicaal" en "schoon schip"
Comment