Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste backupsoftware

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: beste backupsoftware

    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    Acronis heeft een arsenaal programma's om je harddisk te onderhouden. De naam ontgaat me nu net. Recent was er ook bij een tijdschrift een versie 10 die je via de code van dit magazine levenslang kon laten activeren. Misschien is dit nog geldig. Ik kijk dit straks even na.
    Dit was een CD die bij Clickx werd gegeven, ik dacht 2 of drie weken geleden ....
    Normaal klukt die installatie ook nadien, maar je meot je systeemklok plaatsen in de periode waar dat aanbod actief was.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: beste backupsoftware

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      ...en ik zoek echt naar een oplossing waar de backup minder ruimte inneemt dan de data zelf, en zo te zien gaat dat bij robocopy ook niet precies. of heb ik het mis?
      Yup je bent mis... Het gaat er ook mee.. ik gebruik het zelf ook. Als ik bestanden verwijder op mijn werkschrijf en backup start. Zijn de verwijderde ook weg op de backupdisk.

      btw; wat ben je met een backup die minder ruimte inneemt dan de data zelf? Dan heb je toch geen backup?? enfin...
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #18
        Re: beste backupsoftware

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Heb ik net bekeken, en het lijkt zeer krachtig wegens zeer simpel, maar het gaat hem weer over mirrorren als ik wil dat bestanden die ik verwijder ook in de backup verwijderd worden, en ik zoek echt naar een oplossing waar de backup minder ruimte inneemt dan de data zelf, en zo te zien gaat dat bij robocopy ook niet precies. of heb ik het mis?
        Allsync .... kan direct sync'en in beide richtingen als je wil ook in een specifiek gekozen richting ttz wat bij de source verdwijnt (wegens bvb een delete) wordt ook bij de target geschrapt ... er is een free "light" versie maar de pro versie is nog beter .. (wel goed doordenken want je zit zo je eigen bestanden op te blazen zonder dat je er erg in hebt als je op source en/of target manueel gaat zitten opkuisen ! bij de les blijven ! )
        Ik gebruik het om mijn persoonlijke bestanden (inclusief beelden) te sync'en a) met de grote harde schijf in m'n 2e computer EN b) om mijn "rommel" (inclusief beelden) van mijn 2e computer te sync'en naar de externe HD ..

        BTW Cobian backup is een klassiek on-line back-up programma dat helemaal zelfstandig loopt en naargelang een zelfgekozen back-up patroon time-scheduled backups maakt naar om het even welk medium (bij mij een ext HD) je kan in je profiel(en) kiezen voor alle soorten b'ups fuul, incrementa of differential en any combination van deze .. maakt wel maar een (gesplitst) zip bestand per backup. ('t Is een mimicry van de oude tape backup om zo te zeggen)

        FWIW

        Comment


        • #19
          Re: beste backupsoftware

          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
          Yup je bent mis... Het gaat er ook mee.. ik gebruik het zelf ook. Als ik bestanden verwijder op mijn werkschrijf en backup start. Zijn de verwijderde ook weg op de backupdisk.

          btw; wat ben je met een backup die minder ruimte inneemt dan de data zelf? Dan heb je toch geen backup?? enfin...
          Het sublieme verschil tussen een gewone kopij en een kopij met data compressie ...

          Comment


          • #20
            Re: beste backupsoftware

            500 gb met HDClone duurt denk ik 2 uur ( prof edition)

            Disk Copy, Disk Backup, Disk Rescue!

            Comment


            • #21
              Re: beste backupsoftware

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Het sublieme verschil tussen een gewone kopij en een kopij met data compressie ...
              just...

              probleem met die andere backupsoftware is dat het serieus lang duurt totdat de backup gemaakt is....
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #22
                Re: beste backupsoftware

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Gesnapt... maar ik ben een beetje bang om mijn systeempartities te reduceren. Ik heb al veel gelezen en gehoord dat Vista dan ineens niet meer wil opstarten. Momenteel zijn beide partities ongeveer gelijk verdeeld. Ik heb er dus drie: 3xx Gb voor XP, 3xx GB voor Vista en nog een recovery partitie van 10 GB of zo. Ik zit er niet mee in als ik in geval van problemen de hele zwik opnieuw moet installeren hoor, dus wat mij betreft hoeft een systeembackup niet echt. Heeft nu ook weinig zin vind ik. Dat heeft maar zin als ik die backup neem wanneer alle software die ik gebruik geïnstalleerd en geconfigureerd heb, zodat ik van een 'cleane' situatie kan vertrekken. Nu is dat te laat, omdat er al teveel geïnstalleerd en verwijderd is geweest, waardoor het al niet meer zo clean is, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik draai onder XP ook twee virtuele machines, en onder Vista drie: twee voor mij en eentje voor mijn kinderen waar ze naar hartelust op mogen prutsen. die virtuele machines wil ik wel backuppen, en ook alles van mail, favorites in browsers, enzovoort, en dat van alle profielen. Verder dan gewoon al mijn data, en dat is wel tegen de 400 Gb onderhand.
                Ik heb daar ook aan gedacht hoor, om de twee systeempartities kleiner te maken, maar ik heb daarvoor wel koudwatervrees...
                Af en toe een nieuwe image aanmaken van uw systemen is toch wel nuttig hoor. Denk maar eens aan de vele updates van Micro$oft en af en toe een driver update. Kan soms aardig wat tijdwinst opleveren.
                Mijn systeem, Vista Home, draait op een partitie van 88 Gb en ik ondervind geen problemen hoor.

                Grtz, RF


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #23
                  Re: beste backupsoftware

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rover Bekijk bericht
                  Wat is dan die zogenaamde "bekende reden". Ikzelf gebruik dit al verschillende jaren voor backup van mijn systeem. Heb al enkele keren hiervan gebruik moeten maken. Nog nooit enig probleem gehad.
                  als er echt gekende problemen zijn dan zou ik die ook graag weten vooraleer ik er proefondervindelijk moet achter komen

                  mvg

                  Rover
                  Het probleem met Norton is de snelheid of beter de traagheid. En probeer maar eens Ghost compleet van uw pc te verwijderen. Maar als je tevreden van bent moet je er gewoon bij blijven hé. Mijn Ghost 10.0 en Ghost 2003 liggen hier al een hele tijd in de kast. Ik vind Acronis gewoon veel beter.

                  Grtz, RF


                  Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                  Comment


                  • #24
                    Re: beste backupsoftware

                    Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                    just...

                    probleem met die andere backupsoftware is dat het serieus lang duurt totdat de backup gemaakt is....
                    Backup van 80Gb in minder dan 20 minuten. via Raid schijven met backup-center van microsoft.
                    En ook gecomprimeerd

                    Comment


                    • #25
                      Re: beste backupsoftware

                      Ik heb het volgende gedaan:

                      De schijf waarmee ik werk hangt aan de USB-hub, omdat ik daar ook vanaf mijn laptop aan moet kunnen. De backupschijf hangt direct aan mijn desktop. Mijn foto's staan op mijn harde schijf, en alles van software, muziek, films e.d. op de ander harde schijf.

                      Ik heb Genie Backup Manager geïnstalleerd, en die maakt elke week een backup van alles op de externe schijf en ook dus van mijn foto's, maar ook mijn mail, windows settings, internet explorer settings en favorites, enzovoort. Je hoeft die niet op te zoeken, dat doet de software zelf. Wanneer iemand anders inlogt in zijn account (mijn dochter en mijn vrouw), loopt er een backup voor hun mail en instellingen, hetzelfde als bij mij. De eerste full backup duurt heel lang, vooral omdat er veel op die andere schijf staat. Dat is dus van USB naar USB, en dat is nu eenmaal traag. Van mijn PC naar USB ging een heel pak sneller, ongeveer een uur voor zo'n 100 Gb.
                      Van mijn foto's maak ik ook nog een online backup via ftp, ook via dezelfde toepassing.
                      Verder kan je middels een simpel schuivertje bepalen hoeveel system resources hij gebruikt. Als je nog op je PC wil werken, zet je hem op maximaal systeem, anders op maximaal backup. Vanmorgen zaten mijn processoren (vier stuks, 2,5 Ghz) samen aan 80 tot 90%, en mijn geheugen aan 80% (4 Gb). Mijn vrouw moest haar mail controleren, en dat ging eigenlijk even snel als anders (via switch user). Dus hij gebruikt alle resources, maar verlaagt sterk van prioriteit als er andere dingen gebeuren, en geeft dan resources vrij.

                      je hebt ook zeer uitgebreide mogelijkheden qua scheduling.

                      Wat mij betreft dus een topper.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: beste backupsoftware

                        ik worstelde ook al een tijdje met de vraag, allsync efkens geïnstalleerd en doet prima wat ik vraag
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #27
                          Re: beste backupsoftware

                          Ik hoop binnenkort een HP Mediasmart Server met Windows Home Server op te zetten.

                          Iemand ervaring met deze spullen?
                          Ik heb al wel gehoord dat er bugs in de Windows Home Server software zitten....
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                          Comment


                          • #28
                            Re: beste backupsoftware

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            en wat ik verwijder zou ook in de backup verwijderd moeten worden. Zou dat lukken?
                            Dat moet ik wel handmatig doen: verwijderen op de schijf in de PC en nog eens op de externe schijf.
                            Natuurlijk kan je van tijd tot tijd je externe schijf eens herformateren en terug een nieuwe backup uitvoeren.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: beste backupsoftware

                              Ik gebruik gewoon de backup software dat standaard in Vista Ultimate zit, werkt perfect en maakt ook een echte image.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: beste backupsoftware

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ik gebruik gewoon de backup software dat standaard in Vista Ultimate zit, werkt perfect en maakt ook een echte image.
                                Dat is het hem net: ik hoef geen image. Ik heb een HP dinges Elite gekocht, en wat ik er zo leuk aan vind, is dat de HP software automatisch voorstelt om drivers te updaten. Nooit zelf zoeken dus. Dat betekent dat als ik een nieuwe install moet doen, ik dat gewoon doe met de drivers die op de recovery disks staan, en daarna zoekt ie zelf de nieuwste versies op en installeert die. Daar zit ik dus niet mee in. Verder heb ik mijn XP-disk geslipstreamed met de drivers voor XP ('t andere is Vista), en XP draait dus in dual boot op een andere partitie. Dus die opnieuw installeren is ook een werkje van niks.
                                Dan heb ik gewoon nog een lijstje met alle geïnstalleerde software, die netjes op externe schijven staat (de CD's gebruik ik zo weinig mogelijk), dus dat gaat ook snel genoeg. En dan heb ik nu dus Genie Backup Manager, die een backup maakt van alles waarvan ik dat wil, inclusief gebruikersprofielen, mail, contacts, favorieten, links, documenten... noem maar op. Ik doe dat vanuit mijn vistaprofiel, en GBM geeft mij de mogelijkheid om één backupset voor alle profielen te maken. Dat loopt één keer per week, en klaar is kees. Ik hoef nergens meer op te letten. En 't is een mirroring backup trouwens, dus alles wat van de originele schijven eraf gaat, of mails die gedelete worden, gaan er ook af op de backupschijf. Alles wat een recentere datum heeft, vervangt ook de oude bestanden. Alleen... heb ik (nog) niet gevonden hoe ik een mirror kan schedulen. Het gaat voor Full backup, Incremental en Differential, maar voor mirrored heb ik het nog niet gevonden. Als dat niet lukt is dat jammer, want dat is de enige mogelijkheid om ervoor te zorgen dat souce en destination steeds hetzelfde zijn, inclusief deletes.
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X