Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goodbye Richard Wright

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goodbye Richard Wright

Gisteren overleed voormalig Pink Floyd toetsenist Richard Wright na een kort gevecht met kanker op 65-jarige leeftijd.

Time is gone, the song is over, thought I'd something more to say ...

Re: Goodbye Richard Wright

Goodbye cruel world,
    I'm leaving you today.
    Goodbye,
    Goodbye,
    Goodbye.

Jammer dat hij zo vroeg al moest gaan!

Peter

Comment

Ik heb altijd al genoten van Pink Floyd, met als persoonlijk absoluut hoogtepunt hun concert in 1994 op de weide van Werchter.

Hij zal door mij zeker gemist worden... Amen
      Grtz, Tigra-Boy
      ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

was net op TV, jammer en veel te vroeg.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

2 traantjes wegvegen, toch wel één van de meest legendarische muzikanten voor mij.
          Pink Floyd in 1987 gezien in Rotterdam, ben al fan van 1976.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
            Ik heb altijd al genoten van Pink Floyd, met als persoonlijk absoluut hoogtepunt hun concert in 1994 op de weide van Werchter.

Hij zal door mij zeker gemist worden... Amen
            Idd Tigra Boy, vrijdag 2 september 1994, ik herinner het me nog als was het gisteren!

Comment

Londen 1980 The Wall
              gr, eb

Comment

R.I.P. Richard Wright

en R.I.P. Pink Floyd.

Eind '68 in Utrecht, Juni '71 Amsterdamse bos (met Humble Pie en America) en voorjaar '88 in Rotterdam.

Carpe diem.

Karel

Comment

Mensen..dit was de muziek die voor de eerste keer bij mij kiekevel deed ontstaan.
                  Wat gaan wij zijn muziek missen.
                  Ik vond hem het herkenningsbord van pink floyd..als hij nog maar 1 vinger op een toetsenbord zette..wist je direct van wie het kwam...zo herkenbaar.
                  Het rare is...sinds eergisteren was mijn collectie van ^pink floyd kompleet.

Ik ga je missen Ricky

Een fan,

Ronny

Comment

What shall we use
                    To fill the empty spaces

Het ga je goed, Richard Wright!
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

het was lente 1967....en ik hoorde Arnold Lane.....was direkt verkocht
                      jammer
                      nouja nu is Syd niet alleen meer ......
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                        Het rare is...sinds eergisteren was mijn collectie van pink floyd kompleet.
                        Een gouden tip, Ronny: zorg dus dat je altijd nog een album mist van je favoriete groep! Wie weet wat er anders gebeurt!?

Grtz,
                        Palladio
                        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Ben ook fan van Pink Floyd van het prille begin. Mijn eerste kennismaking met de groep was in Kasterlee, 1967 of daaromtrent, een popconcert dat Kastival heette. Ben ze al die jaren blijven volgen, samen, apart, opnieuw samen... Net onlangs was er sprake van een mogelijke reünie volgend jaar:
                          With both Roger Waters and Nick Mason on board, it seems a Pink Floyd reunion rests on the shoulders of guitarist David Gilmour

Ik heb heel van de groep en van de aparte bandleden. Vorig jaar nog heb ik via de iTunes music store een album van Rick Wright gedownload: Broken China, niet onaardig, zij het geen Pink Floyd (net zoals het laatste optreden dat ik van Roger Waters zag in het Sportpaleis vorig jaar: erg aardig, maar geen Pink Floyd).

Rick: Shine on you crazy diamond! *

* al is die song wellicht voor Syd Barrett geschreven.

Daarom draai ik vanavond speciaal voor jou Great Gig in the Sky
                          Last edited by LesC; 19 september 2008, 16:44. Reden: zin toegevoegd
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Sh*t, de eventuele reünie waar velen op hoopten zal er dus nooit komen .
                            Hier in de kast ligt nog mijn eerste vinylleke, 33 toeren (Dark side of the moon) dat ik koester en me doet terugdenken aan de schooltijd waar ik buiten vloog omdat ik het aandurfde een dergelijke plaat mee te brengen naar de Engelse les ...
                            Money, .. ik krijg hier kippevel.
                            Gelukkig blijven hun noten verder gecoverd door the Australian Pink Floyd die door Pink Floyd werd uitgeroepen als hun beste covergroep ooit.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Ik heb trouwens twee leuke covers van Dark Side of the Moon:

Dub Side of the Moon (natuurlijk dub-reggae!)

Return to the Dark Side of the Moon, een echte tribute-plaat.

Ook tijdens de laatste show die ik van Roger Waters gezien heb (in mijn vorige post vermeld), werd de integrale Dark Side of the Moon opgevoerd. Nu wachten op de DVD van die show.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X