Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buiten ramen afschuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: buiten ramen afschuren

Ik heb dat jaren geleden eens gedaan met een afbijt gel om de oude lagen eraf te krijgen.
    Het product en moest ik met een kwast er redelijk dik opsmeren en een tijdje laten inwerken.
    Daarna met een harde schuurborstel alles afwrijven en met veel water afspoelen.
    Bij eventuele hardnekkige plekken opnieuw behandelen.

Als alles eraf was alles, goed laten drogen en dan met glaswol de restjes verwijderen.
    Dan alles goed ontvetten.
    Het was een hele karwei maar na deze behandeling waren alle oude lagen weg.
    Na het oliën zag het houtwerk er als nieuw uit.
    Schuurpapier was me ten zeerste afgeraden omdat je de groeven zou zien bij gebruik van schuurpapier

In ieder geval zagen mijn ramen er als nieuw uit na deze behandeling.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

btw iemand tips om veilig het dak op te gaan, 'k was daarnet begonnen om mijn dak kapel af te schuren, en 'k kreeg van voorbijgangers de commentaar dat ik onveilig bezig was. Had gewoon ladder tegen dakgoot gezet, en was het dak op gegaan..... Maar blijkbaar zou het veiiger zijn, als ik nog een ladder op het dak legde Heb ik geprobeerd maar dat riskeer ik me niet, die ladder verschuift gewoon als je er tegen komt, en ik kan ze niet tegen de dakgoot vastzetten, die is volgens mij niet al te stevig (ja een mens let daar allemaal niet op als hij een huis koopt )
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        btw iemand tips om veilig het dak op te gaan, 'k was daarnet begonnen om mijn dak kapel af te schuren, en 'k kreeg van voorbijgangers de commentaar dat ik onveilig bezig was. Had gewoon ladder tegen dakgoot gezet, en was het dak op gegaan..... Maar blijkbaar zou het veiiger zijn, als ik nog een ladder op het dak legde Heb ik geprobeerd maar dat riskeer ik me niet, die ladder verschuift gewoon als je er tegen komt, en ik kan ze niet tegen de dakgoot vastzetten, die is volgens mij niet al te stevig (ja een mens let daar allemaal niet op als hij een huis koopt )
        Zet een stelling, dat is alvast veel goedkoper dan een kapotte rug of een invalidewagentje voor de rest van je leven.
        Deze tip is goed bedoeld
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

Comment

lijkt me een lastige situatie om een stelling te zetten ?

Zo hoog is dat nu ook weer niet

Comment

Lijken mij sneldekpannen Die ken je omhoog schiven en dan op de panlatten gaan staan,veel veiliger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
              Lijken mij sneldekpannen Die ken je omhoog schiven en dan op de panlatten gaan staan,veel veiliger
              Beginnen met mijn ramen te verven, en dan ineens het dak demonteren, en binnenkort hier een thread, help ik krijg water binnen hoe begin ik er aan om het probleem op te sporen zeker

Comment

Zet je stelling of laaste plank iets lager dan je dakgoot.
                Mocht je tijdens de dakwerken van je dak schuiven, dan kom je veilig op je stelling terecht ipv op de harde grond.
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

Comment

Afschuren met de Fein machine ,the best there is, (maar duur gereedschap).

Comment

heb je die ladder niet verkeerd om!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                      Afschuren met de Fein machine ,the best there is, (maar duur gereedschap).
                      Neen, die heeft aan de andere kant ook zo'n extra steun, is zo'n ladder die je als kleine stelling kan gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heb je die ladder niet verkeerd om!!
                        grt,bouk.
                        neen is een lader waar je ook een brug mee kan maken. kan je langs beide kanten dus gebruiken.

Comment

Afschuren met waterschuurpapier met de hand en wat geduld.
                          Schuurwerk is wellastig maar geeft goed resultaat.

grt
                          Met Vele Groeten-Cuvoll-
                          Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
                          BD 1000BE

Comment

leuk te lezen dat er soms nogal vreemde reakties komen op een vraag als dit, waarschijnlijk is Bouk dat ook al opgevallen want die heeft ook een schildersbedrijfje gehad lees ik

tipje: wacht nog wat en spaar een beetje verder en laat het doen door een schilder voor je ,
                            bespaard je zelf een hoop werk en t'is goed gedaan , de meeste tips hier geven als resultaat dat je na een jaar of mss 2 terug opnieuw kan beginnen......

tipje : gebruik NOOIT een machiene voor je ramen! (hoor eens rond (niet bij den hubo he) bij mensen die hun ramen lieten schilderen , van een machiene zal echt geen sprake zijn!
                            vraag eens aan meneer oosterzele die laat zijn prachtige huis ook door een schilder doen, je kan het zeker zelf doen hoor maar informeer je eerst goed voor je je ramen naar de bliksem helpt

suc6
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

wel ik zit nu met schuurpapier (sandblaster 3m) korrel 80 bezig. En op sommige plaasten valt de vorige verf eraf, dat het zo proper is, alsof ik terug met nieuw hout zit, en op andere blijf ik schuren, en komt er niks af.... daarom mijn vraag of ik wel goed bezig was met de hand.
                              Al eens een verfafbrander geprobeerd op de delen die je niet kan afschuren?
                              Ben hier bezig een tuinhuis van zo'n dikke verflaag te ontdoen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                ...vraag eens aan meneer oosterzele die laat zijn prachtige huis ook door een schilder doen...
                                Dank u, dank u

Mijn schilder gebruikt géén machien (en ook geen verfbrander ), wel een soort stevige krabber, schuurpapier & ontweringswater.

Comment

Working...
                                X