Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help file recover op network drive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help file recover op network drive

Sja.. eens in de zoveel tijd druk je op de verkeerde knop en is er een map of inhoud weg. Gister gebeurde het door een verkeerde backuphandeling... grrrrrrrrrrrrrr

Iemand ervaring met een prog die wel probleemloos netwerkschijven kan undeleten zonder extra server software te installeren?

Damn.. ik had zon mooie tool hiervoor en weet toch niet meer hoe die heet.

Let op.. het gaat om NETwerkschijven.. niet om locale schijven.

Deze dus.

En nee.. via USB gaat het ook niet.
    En uitbouwen wil ik ook niet.

Ik wil een tooltje dat werkt hahaha. Heb nu al 10 demos geprobeerd, maar in 9 van de 10 gevallen zie ik de schijf niet en als ik em zie wil het prog een hostprogramma installeren maar krijg dan weer geen verbinding??

Om gek van te worden.

Hellup?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Help file recover op network drive

Ik vrees voor de zaak, want op netwerk drives zit je meestal via smb te werken, je gaat over een protocol, en dat protocol heeft beperkingen. En de meeste van die tooltjes gaan de file allocation table rechtstreeks aanspreken, dat kun je gewoon niet via smb (dacht ik, lijkt me ook niet logisch, want je zit niet echt met een schijf te werken)
    To make your dreams come true, wake up

Comment

is misschien een dom antwoord en je zal deze misschien al wel geprobeerd hebben maar ik ben wel tevreden van Getdataback NTFS/FAT...

Moet je normaal gezien netwerkschijven mee kunnen onderzoeken...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Lijkt me toch vrij onlogisch, dat je data zou kunnen recupereren op een netwerk drive. Een netwerkdrive is gewoon een stuk software die je data die ergens op een schijf staat op het netwerk publiceert, maar die software publiceert alleen maar de bestanden, die aanwezig zijn niet de fysische schijf.

En om data te kunnen recupereren moet je de fysische schijf kunnen aanspreken, de file allocation table, om te zeggen dat data die als gedeleted gemarkeerd staat, als bestaande te kunnen zetten.

Het zou schoon zijn, moest je ergens op een bepaalde netwerk schijf rechten hebben om data te schrijven, dat je dan met software ineens de fat van die fysieke schijf kunt aanspreken, er zou nog een servertje meer gehackt worden .
        Mijn klein boerenverstand zegt me dus, dat het in theorie helemaal niet mogelijk is, wat je wilt ..... Maja theorie en praktijk, en mijn klein boerenverstand, die komen niet altijd overeen
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Hoi Madmax, ik had ook hetzelfde NAS als jouw, maar de 750Gb versie. Deze is er een tijd geleden mee opgehouden. De hardware deed het niet meer, maar de schijf zelf was nog in orde. Ik wilde de data nog recupereren, maar dit lukte in eerste instantie niet. Na hééél wat opzoekings werk is het mij dan toch gelukt. Wat ik ondertussen allemaal teweten gekomen ben, moet jou zeker helpen om je data te recupereren.

Wat je zal moeten doen is het volgende: De schijf uit de behuizing halen. Je verliest dan wel je garantie, maar de garantie is gelukkig niets waard, dus dat is niet zo erg.
          Je zal een SATA schijf vinden, en die zal je in je PC moeten installeren.
          De schijf is geformateerd voor linux, en het deel met de gegevens op is geformateerd in het XFS bestandssysteem. Het zal dus noodzakelijk zijn om de schijf via Linux te benaderen.
          Hiervoor heb ik Ubuntu gebruikt. Je kan namenlijk opstarten vanaf de CD zonder iets te installeren (Live CD dus).
          Wanneer Ubuntu opgestart is zal je je schijf moeten mounten. Je moet tewetenkomen onder welke naam je schijf herkend wordt onder linux. ik heb hiervoor gparted gebruikt. Daarmee kon ik eenvoudig nagaan welke naam de gegevens partitie had. (in mijn geval "/dev/sda2"). Je moet dan die partitie gaan mounten en aangeven dat het om een XFS bestandssysteem gaat. (iet in de aard van : " sudo mount /dev/sda2 /media xfs ") Nu kon ik aan alles dat op de schijf stond in de map /media.

Een datarecovery tool voor linux ken ik niet, maar dat moet zeker te vinden zijn.
          Ik ben er heel zeker van dat je op deze manier je data terug kan krijgen.
          Het belangrijkste wat je moet weten is dat je de fysieke schijf in een PC zal moeten steken, en dat de partitie geformateerd is met het XFS bestandssysteem. (FAT en NTFS tools zullen dus onmogelijk kunnen werken)

Verder moet ik zeggen dat Lacie Ethernet disk mini, BROL is, het is véééél te traag via netwerk, en ze zijn onbetrouwbaar, want ze gaan heel snel stuk (vooral een warmte probleem).
          (ik heb de mijne ondertussen vervangen door een Windows Home Server, die net het zelfde doet, en nog véél meer.)

succes

Comment

Working...
          X