Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Factuur met dure leveringskosten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Factuur met dure leveringskosten

Hoi,

Allemaal al bedankt voor jullie reacties.
    Heb vandaag even gebeld met de leverancier om uitleg over de maat van de klinkers, er zijn 2 verschillende maten geleverd (de dikte is anders). Er is niets op papier gezet buiten een hand geschreven prijs in een cataloog van een fabrikant. In de cataloog staat dan wel de juiste dikte ... ergens moet er toch iets serieus mis zijn, daar de 2 klinkers normaal in het zelfde kleur moeten zijn is dat niet 100% het geval, ik vermoed dat de 'te dunne' klinkers van een andere fabrikant komen.
    Over de verzendingskosten heb ik nog niet eens iets vermeld 'voorlopig'.
    Anyway, de man ging mij terugbellen als hij op kantoor was deze avond... en natuurlijk heb ik niets meer vernomen.

De klinkers staan niet op europaletten maar gewone 'wegwerp' paletten, geen borg dus.

Ik heb bij bestelling wel naar leveringskosten gevraagd maar de man heeft daar geen antwoord op gegeven ... kan me niet echt meer herinneren waarom maar denk gewoon dat de persoon die ik voor me had niet de gewoonlijke was om bestelling op te nemen.

Afin, morgen bel ik wel terug en zie ik wel verder

greetz
    My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Het is wel zo dat de leverancier hier "prompt" heeft geleverd en dat was
      toch ergens belangrijk niet?
      'promt' is niet helemaal correct, de afspraak was dat ik ze binnen de week zou hebben en het zijn er 2 geworden...
      My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        Da's dus de fantastische mentaliteit van de "klant" de dag van vandaag: "Wilt ge uw centen? Ziet maar dat ge eraan geraakt!"
        'k Weet ook niet wie gelijk heeft.
        Maar de andere kant van de medaille is er ook :
        Een voorbeeldje van hoe het komt dat je soms achterdochtig wordt : (is me overkomen.....) :
        1 ) Je gaat een oud huis verbouwen.
        2 ) De aannemer zet een een dure stelling rond je huis. Om overal bij te kunnen. Die stelling opbouwen kost een fortuin. De huurprijs per maand kost een fortuin.
        3) Eens dat die stellingen er staan krijg je wel een faktuur, elke maand. ELKE MAAND, (neen, ik roep niet...ik schreeuw...).....
        4) Maar de aannemer is niet te zien. IS dringend nodig op een andere werf.
        5 ) Als die aannemer dan toch aan je huis begint te verbouwen dan gebruikt die de stelling wlechts de laatse 2 maanden van het anderhalf jaar dat die stelling er staat.
        6) Je kan er een mooie auto voor kopen voor al dat geld.
        7) Die aannemer krijg t zijn percentje.
        8 ) Ik ben niet de "klant van vandaag". Ik ben de naïeve dommerik.
        9) Al de andere "bouwperikelen" wil ik je besparen.

No bad feelings hoor Carola. 'k Begrijp je best. Maar elkéén heeft zijn eigen ervaringen. En degene die ik heb met "de bouw" zijn niet van de mooiste.
        Integendeel.
        En inderdaad : je zou van minder verzuren en wantrouwig worden voor alles wat met bakstenen te maken heeft.

Groetjes
        Skitch
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Er zijn er die 72€ vragen om twee paletten klinkers te leveren.
          Er zijn er die 16€ vragen om een lensdop te versturen.

Dit is wat anderen durven vragen bij levering van een pallet tegels of ander bouwmateriaal :
          Leveringskosten Belgie: 1 pallet van 18 m2 : 55 euro en 2 pallet : 100 euro 3 palleten : 135 euro
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            1. Klinkers zijn zo goed als nooit op europaletten, maar dat is nog het minste
            2. Je berekening kan theoretisch misschien wel kloppen, maar de praktijk is vaak anders...
            Wat doe je met:
            - de aankoop van die vrachtwagen...? Of kreeg die baas die gratis denk je?
            - alle vaste kosten van die vrachtwagen, zoals eurovignet, taksen...enz
            - de keren dat die chauffeur in de file staat bij aan-huis-leveringen
            - de keren dat er niet geleverd kan worden omdat die klant doodleuk niet thuis is
            - eventuele ongevallen of verkeersboetes
            - verzekering voor die chauffeur tegen eventuele letsels
            - afwezigheid van de chauffeur door eventueel opgelopen letsels (vooral rugklachten)

Kortom, 'k vrees dat je dikwijls een keer in eigen vingers zou snijden mocht dat jouw vraagprijs zijn
            Die werkgever wil ook verdienen aan dat transport, wat heel normaal is, al was het maar voor alle risico's -zoals ik zopas opsomde- in te dekken. Maar daar wordt allemaal geen rekening mee gehouden. Die mens vraagt 72 euro, dan wordt er meteen geredeneerd dat die 72 euro netto in z'n zakken plooit.

@ de TS: bel eens naar eender welke transportfirma en vraag eens prijs voor zo'n zending. Geef hen gegevens over de afstand, het volume, het gewicht en je zal zien dat je met die 72 euro een zaakje deed

@Carola: volledig gelijk!

Mvg,
            Frederic
            20 BEF'kes per kilometer, en 1600 Befkes per uur : daar moet het mee lukken zeker ???
            72€ is er ver over.
            Een sneltransport naar de ardennen kost ons een 100€ met een bestelwagen (150 km). En dan lukt het niet voor 40€ over 14 km. Niet zeveren hé...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              20 BEF'kes per kilometer, en 1600 Befkes per uur : daar moet het mee lukken zeker ???
              72€ is er ver over.
              Een sneltransport naar de ardennen kost ons een 100€ met een bestelwagen (150 km). En dan lukt het niet voor 40€ over 14 km. Niet zeveren hé...
              En als die leverancier kan leveren op 10 plaatsen om maar iets te zeggen....
              Van A naar B > 40 euro.
              Naar C via A + B > ??
              Naar D via A+B+C > ??
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

72€ is er ver over.
                Een bestelwagen verbruikt waarschijnlijk niet meer dan 10l/100km.
                Een vrachtwagen verbruikt er tussen de 25 en 30 per 100km...
                Hetzelfde voor verzekering, taksen, wegenvignet enz...

Bij levering van 2 paletten met klinkers met een bestelwagen vraag ik me af hoe je ze op de grond zult krijgen... Manueel lossen?
                Die vrachtwagen moet dus ook voorzien zijn om 2 zo'n paletten te kunnen lossen. Ook dat toestel kost geld, zowel in aankoop als in verbruik.

Het is dus best dat je appelen met appelen vergelijkt, en peren met peren
                Bel naar gelijk welke transportfirma en vraag wat zo'n levering van 2 paletten klinkers kost.

Mvg,
                Frederic

Comment

We hebben een staalleverancier die werkt met wekelijkse "rondes" aangepast aan de effectieve leveringen. Als we een week kunnen wachten, en de levering "normaal" laten doorgaan, dan levert hij gratis. Als ik een bestelling doe van 10 lasmanchonnekes van 1/2", dan levert hij die gratis met 1 van z'n 40 tonners. Op deze levering doet hij verlies, wat hij wel zal recupereren bij de volgende levering...

Het is allemaal een kwestie van organisatie en manier van opstellen van een factuur.

Als hij op die factuur gewoon 30 € had gerekend voor transport, en die overige 42€ in de prijs van de klinkers had gestoken, dan had er geen haan naar gekraaid...

De meeste leveren franco vanaf een bepaald bedrag. Zouden die allemaal gratis leveren ? Ik denk het niet hé...

Nogmaals : die 72€ transport is er ver over.
                  Last edited by polleke_cgc; 10 september 2008, 18:43.
                  Groeten,

Polleke

Comment

En als die leverancier kan leveren op 10 plaatsen om maar iets te zeggen....
                    Van A naar B > 40 euro.
                    Naar C via A + B > ??
                    Naar D via A+B+C > ??
                    Euh : een sneltransport is wat de naam zegt hé : ophalen en rechtstreeks leveren bij de klant : C's en D's zitten daar niet tussen...
                    Groeten,

Polleke

Comment

tel vooral bij de kosten al die zever op van 3 maandelijkse keuring van de laadkraan; laad en los kettingen en riemen die om de haverklap dienen te vervangen worden, diverse verplicht te volgen opleidingen en vca vereisten, een extra administratieve kracht om de ritten een beetje economisch in te plannen en dan nadien veel extra werk om te zorgen dat je aan je centjes geraakt,
                      Begin eens met fatsoenlijke afspraken te maken alvorens je iets koopt, ga anders je klinkers maar in de bouwmarkt van de grote ketens halen, kost waarschijnlijk minder geld, je hebt ze direkt als jij ze nodig hebt ( wel efkes zelf laden en lossen en vervoeren) drie jaar later wil je dan ook nog eens één extra vierkante meter van dezelfde reeks zeker?
                      Je kunt waarschijnlijk dezelfde klinkers elders iets duurder kopen en dan misschien gratis geleverd.
                      Wil je echt goed materiaal en een goeie service bij iemand die je kunt vertrouwen, weet dan dat dit geld kost en laat je niet vangen aan loze beloften en onduidelijke afspraken.
                      Getekend:
                      Een eerlijke hardwerkende kleine zelfstandige die geen megawinsten nastreeft
                      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Euh : een sneltransport is wat de naam zegt hé : ophalen en rechtstreeks leveren bij de klant : C's en D's zitten daar niet tussen...
                        Ah ok, dus zonder andere leveringen?
                        "vandaag gebeld, morgen besteld"
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ah ok, dus zonder andere leveringen?
                          "vandaag gebeld, morgen besteld"
                          Die die wij gebruiken is nog erger : nu gebeld, (meestal) over een uurtje opgehaald, en nog 2 uur later geleverd... (afhankelijk van de afstand natuurlijk).

Just in time zeker ;-)...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Als hij op die factuur gewoon 30 € had gerekend voor transport, en die overige 42€ in de prijs van de klinkers had gestoken, dan had er geen haan naar gekraaid...
                            En zo doen de meesten dat.
                            Om eigenlijk een correcte weergave van de situatie te kennen zouden we eigenlijk moeten weten hoeveel hij voor de klinkers betaalde en wat ze er op een ander voor vragen ... het kan goed zijn dat een andere firma met gratis levering zelfs nog duurder uitkomt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En zo doen de meesten dat.
                              Om eigenlijk een correcte weergave van de situatie te kennen zouden we eigenlijk moeten weten hoeveel hij voor de klinkers betaalde en wat ze er op een ander voor vragen ... het kan goed zijn dat een andere firma met gratis levering zelfs nog duurder uitkomt.
                              13,56 euro / m² BTW excl.
                              een pallet is 10m²

Inmiddels heb ik nog klinkers ontvangen van een andere leverancier en dat kost me 14,97 euro /m² BTW INCL. en hier zijn geen leveringskosten aan verbonden, de leveringsprijs zit in de prijs van de klinkers (40m² aangekocht)
                              Deze laatste zijn 6cm dik, de voorgaande slechts 5cm.

Helaas nog geen telefoontje terug gekregen, morgen doe ik zelf nog maar eens een poging.
                              My Flickr

Comment

Een kleine update:

Vandaag is de firma samen met hun leverancier langsgekomen om onze klinkers te komen bekijken, er is vast gesteld dat er fouten gemaakt zijn en volgende week komen ze alles weer ophalen en de juiste brengen

Die dure leveringskosten lijken nu toch al minder op te wegen tegen de toch wel goede service.
                                My Flickr

Comment

Working...
                                X