Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Factuur met dure leveringskosten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Factuur met dure leveringskosten

Hoi allemaal, hopelijk kan iemand me een beetje helpen met onderstaande probleem:

Sinds vorig jaar zijn ik en mijn vriendin aan het bouwen .. so far so good alleen nu heb ik een factuurtje gekregen waar ik toch een beetje een probleem mee heb.
    Gaat over een levering klinkers (2 paletten) ... bij bestelling ben ik gewoon in de winkel geweest, prijs gevraagd en wanneer ze konden leveren (moest allemaal een beetje snel gaan). Vandaag heb ik dan ook de factuur gekregen volgens wat er besproken was (niets op papier gezet bij bestelling) + 72euro leveringskosten ... en dat lijkt me toch een beetje veel... of niet?
    Anyway wat zou ik hieraan eventueel kunnen doen, iemand ervaring mee?

greetz
    My Flickr

Re: Factuur met dure leveringskosten

Wat ge kunt doen ... ofwel gewoon betalen, ofwel eens met die mensen een klapke gaan doen, ofwel zeggen dat ge niks besteld hebt en dat ze hun bazar mogen terughalen.
    Nu ja, 72€ lijkt veel maar hoever zijn ze daarvoor moeten gaan?
    Als diene gast daarvoor een uur onderweg is ben je al een werkuur kwijt hé en diene camion rijdt ook niet gratis.
    En ja, ik snap ook dat als ge aan het bouwen zijt elke Euro er eentje te veel is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het tegelbedrijf en mijn werf zijn geen 10min. van elkaar. Ik heb zelfs nog diezelfde dag gebeld om te vragen of ze zeker zouden leveren en ja want dan kwam zijn leverancier leveren, naast de klinkers waren er nog stalen voor in zijn winkel ook bij wist hij me te vertellen.
      Ik denk dat een bezoekje met factuur aan de winkel hetgeen is dat ik ga doen eerstdaags.
      My Flickr

Comment

Mijn 2€

Het geld niet betalen. NIETS betalen.
        Laat hen bedelen voor hun geld en laat hen uitleggen waarom.

Van hieruit kan ik niet oordelen wie gelijk heeft......
        Anders betaal je, per overschrijving , het bedrag dat je moet betalen.
        Heel eerlijk volgens je geweten.

Hetgeen ze daarna nog zouden betwisten moeten ze maar uit je zakken sleuren...... Met dure dreigbrieven en dreigende incasso buro's als het moet....
        Maar zij zijn aan zet;

Mijn 2€ na van alles meegemaakt te hebben met de mensen van de bouw....

Groetjes
        Skitch
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

72 euro om 2 paletten te verzenden... daar willen de meeste bedrijven voor tekenen, want dat is ongeveer de kostprijs per palet.

De algemene verkoopsvoorwaarden eens nagelezen? Welke afspraken zijn er gemaakt over het leveren, want de leveringskosten vallen altijd ten laste van de koper, tenzij uitdrukkelijk vermeld dat het om een FRANCO-levering gaat.

Kortom, 't is snel snel moeten gebeuren, wat nooit echt de verstandigste beslissing is... Zou 't echt op dat kwartiertje gekomen hebben om die bestelling te plaatsen...? Don't think so.

Er wordt hier gesugereerd van 'uit je zakken sleuren', 'dure dreigbrieven' en 'incassobureaus' is niet bepaald de te volgen route. Mensen kennen precies niks anders meer dan rechtzaken bij 't minste...

Ga eerst eens van man-tot-man praten met de verkoper zelf. Dat kan al wonderen doen en misverstanden én eventuele frustraties uit de weg ruimen, want dat is het probleem tegenwoordig: er wordt veel te weinig gepraat. Dat lijkt ook uit je aankoop zelf. Had je maar voordien gepraat ipv te denken dat alles qua vervoerskosten en bijkomende kosten gratis is

De volgende keer dus wat meer tijd nemen voor dergelijke aankoop en je goed informeren naar bijkomende kosten, zeker als het om een levering gaat! Laat dan best ook alles op papier zetten, en je zal zien dat je een stuk sterker in je schoenen staat dan dat nu het geval is

Hopelijk komen JULLIE er vlug uit.

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Ga eerst eens van man-tot-man praten met de verkoper zelf. Dat kan al wonderen doen en misverstanden én eventuele frustraties uit de weg ruimen [...]
            Tot die met jou komt praten of een simpel camioneurke echt wel zoveel moet verdienen, zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Mijn 2€

Het geld niet betalen. NIETS betalen.
              Laat hen bedelen voor hun geld en laat hen uitleggen waarom.

Van hieruit kan ik niet oordelen wie gelijk heeft......
              Anders betaal je, per overschrijving , het bedrag dat je moet betalen.
              Heel eerlijk volgens je geweten.

Hetgeen ze daarna nog zouden betwisten moeten ze maar uit je zakken sleuren...... Met dure dreigbrieven en dreigende incasso buro's als het moet....
              Maar zij zijn aan zet;

Mijn 2€ na van alles meegemaakt te hebben met de mensen van de bouw....

Groetjes
              Skitch

Da's dus de fantastische mentaliteit van de "klant" de dag van vandaag: "Wilt ge uw centen? Ziet maar dat ge eraan geraakt!"

Comment

Het gaat hier toch niet over 2 EuroPalletten die nog bij jou staan? (Te herkennen aan een 'stempel' EUR op 1 van de blokken aan de zijkant) Want dan betaal je ook een soort van waarborg voor het pallet dat je nadien kan terugkrijgen als je het terug geeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                  Da's dus de fantastische mentaliteit van de "klant" de dag van vandaag: "Wilt ge uw centen? Ziet maar dat ge eraan geraakt!"
                  Ben ik ook wel mee eens.
                  Dat kan dus niet.
                  En als de leverancier iets "vergeten" is te vermelden tijdens de mondelinge
                  bestelling dan kan dat niet proper zijn OF hij is het idd. vergeten.

TS zal er waarschijnlijk ook niet aan gedacht hebben om te vragen of de
                  levering gratis is of niet.

Eigenlijk kan ik niet oordelen of hier een "deugeniet" te zoeken valt
                  Het is wel zo dat de leverancier hier "prompt" heeft geleverd en dat was
                  toch ergens belangrijk niet?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

72 € voor levering lijkt me toch ook redelijk veel.
                    Klinkers staan meestal al op pallet, dus die mag rustig in de prijs van de klinkers gerekend zijn (en dan gaan ze wel wegwerppalletten gebruiken).

Als een chauffeur 40 €/h kost : 10 min. laden, 2x10 min. rijden en 10 min lossen : is 40 min. of 30 €.

Die kar rijdt niet voor niets : 10 min aan 40 km/h = 7 km x 2 = 14 km.
                    Aan 0.5 €/km = 7 €.

Dat transportje zou toch moeten lukken voor 40 € i.p.v. 72€.

Ik zou inderdaad gewoon eens bellen en vragen of daar geen 30 € af kan...
                    Zorg wel dat je er geen uur mee bezig bent, want dan betaal je beter gewoon die 72 € ;-).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Inderdaad best eens gaan praten met de leverancier denk ik.
                      Aangezien hij dicht bij jou woont heb je deze firma in de toekomst misschien ook nog eens nodig.
                      Altijd beter dat je overal nog welkom bent in de toekomst. Je weet nooit wie of wat je later nog zal nodig hebben.
                      En daarbij : als je naar het totaal bedrag van je woning gaat kijken zal deze 72 Euro het verschil niet maken denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ben ik ook wel mee eens.
                        Dat kan dus niet.
                        En als de leverancier iets "vergeten" is te vermelden tijdens de mondelinge
                        bestelling dan kan dat niet proper zijn OF hij is het idd. vergeten.

TS zal er waarschijnlijk ook niet aan gedacht hebben om te vragen of de
                        levering gratis is of niet.

Eigenlijk kan ik niet oordelen of hier een "deugeniet" te zoeken valt
                        Het is wel zo dat de leverancier hier "prompt" heeft geleverd en dat was
                        toch ergens belangrijk niet?
                        Sluit ik mij bij aan.

Het is overigens niet ondekbaar dat de leverancier bij 'kleine' leveringen wel leveringskosten moet aanrekenen om uit de kosten te komen, al is 72€ wel veel. Eén telefoontje naar de leverancier kan waarschijnlijk al heel wat euro's opleveren.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

heb je ergens/waar/wanneer iets getekend!!
                          zo ja heb je een afschrift; effe lezen, zo nee, niets aan de hand.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik heb verleden week 6 paletten klinkers besteld
                            volle vracht gratis levering maar zet maar eens 6 paletjes op een opligger zit precies niks op . leveringskosten 75euro
                            dit is mij op voorhand verteld

brandstofprijzen stijgen
                            chauffeur moet betaald worden, vrachtwagen moet betaald worden en niet onbelangrijk er moet winst gemaakt worden.
                            maar wel een euro korting indien je de klinkers zelf plaatst.
                            11-300mm
                            jeff heylen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              72 € voor levering lijkt me toch ook redelijk veel.
                              Klinkers staan meestal al op pallet, dus die mag rustig in de prijs van de klinkers gerekend zijn (en dan gaan ze wel wegwerppalletten gebruiken).

Als een chauffeur 40 €/h kost : 10 min. laden, 2x10 min. rijden en 10 min lossen : is 40 min. of 30 €.

Die kar rijdt niet voor niets : 10 min aan 40 km/h = 7 km x 2 = 14 km.
                              Aan 0.5 €/km = 7 €.

Dat transportje zou toch moeten lukken voor 40 € i.p.v. 72€.
                              1. Klinkers zijn zo goed als nooit op europaletten, maar dat is nog het minste
                              2. Je berekening kan theoretisch misschien wel kloppen, maar de praktijk is vaak anders...
                              Wat doe je met:
                              - de aankoop van die vrachtwagen...? Of kreeg die baas die gratis denk je?
                              - alle vaste kosten van die vrachtwagen, zoals eurovignet, taksen...enz
                              - de keren dat die chauffeur in de file staat bij aan-huis-leveringen
                              - de keren dat er niet geleverd kan worden omdat die klant doodleuk niet thuis is
                              - eventuele ongevallen of verkeersboetes
                              - verzekering voor die chauffeur tegen eventuele letsels
                              - afwezigheid van de chauffeur door eventueel opgelopen letsels (vooral rugklachten)

Kortom, 'k vrees dat je dikwijls een keer in eigen vingers zou snijden mocht dat jouw vraagprijs zijn
                              Die werkgever wil ook verdienen aan dat transport, wat heel normaal is, al was het maar voor alle risico's -zoals ik zopas opsomde- in te dekken. Maar daar wordt allemaal geen rekening mee gehouden. Die mens vraagt 72 euro, dan wordt er meteen geredeneerd dat die 72 euro netto in z'n zakken plooit.

@ de TS: bel eens naar eender welke transportfirma en vraag eens prijs voor zo'n zending. Geef hen gegevens over de afstand, het volume, het gewicht en je zal zien dat je met die 72 euro een zaakje deed

@Carola: volledig gelijk!

Mvg,
                              Frederic

Comment

Working...
                              X