Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac en cd of dvd branden..traaaag!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mac en cd of dvd branden..traaaag!

Ben voor de rest heel tevreden met mijn appeltje.
    Maar...
    Ik versta niet dat men daar zo een verschrikkelijk trage cd-dvd brander insteekt.
    een cd Branden 24x speed.
    Of brand ik cdees verkeerd?
    Ik heb de instelling zo gedaan dat wanneer er een cd of dvd schrijfbare in de computer word geplaatst, dat dan finder opent en dan de gegevens in de map slepen.
    Ik zie ook dat die na het branden een controle doet..en deze duurt nog is zo lang als het branden zelf. Kan je dat uit zetten?

Groetjes,

Ronny

Re: Mac en cd of dvd branden..traaaag!

dit is niet de snelste manier, omdat je pc eerst een volledige image gaat maken van de bestanden die je gaat branden (één bestand even groot als alles dat je gaat wegschrijven) en vervolgens pas begint met het effectief wegschrijven...

bekijken Toast eens, 't is niet gratis waar werkt wel vlotjes.

Er zijn waarschijnlijk ook gratis programma's die dit snel kunnen...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik gebruik eveneens Toast op mijn Mac.
      Stukken beter dan de standaard CD/DVD brander.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik gebruik de ingebouwde opties altijd om iso's terug op dvd te zetten, en daar heb ik in de verste verten geen klagen over. Begin deze week mandriva 2008.1 nog op dvd geschreven 4gig.Max 15 minuten ofzo. Kom ik ben mijn boterhammen beginnen smeren en tegen dat mijn bord terug bij de vaat stond, was mijn dvd geschreven
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Bedankt voor de tips.
          Voor de rest kan ik geen min puntjes vinden op macske.
          Een cd van 500 mg. branden duurt bijna 15 minuten.
          Een cd branden van 500 mg op pc duurde 3 minuten.
          Toch wel een groot verschil vond ik maar misschien doe ik wel iets niet goed.
          Volgens een bepaalde website zou hiet ook kunnen via "schijfhulpprogramma" maar dat moet ik nog is uitzoeken, ik ben nog maar een bleuke op mac.

Groetjes,

Ronny

Comment

wel ik werk altijd via schijf hulpprogrammas.... niks moeilijk aan, zoals alles op mac, wijst zijn eigen uit
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik ga wel akkoord met Ronny's bemerking. Ik ben sinds april in het bezit van een erg snelle Mac (Intel iMac 2,8GHz) en alles gaat sneller dan op mijn oude iMac G4, behalve het branden. Duurt nog steeds lang, vind ik. Gelukkig heb ik tijd genoeg en doe ik onderwijl wat anders.
              Ik gebruik ook gewoon het Schijfhulpprogramma (Disk Utility), geen extern programma zoals Toast. Is er iemand die de twee eens kan vergelijken, qua snelheid?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                Bedankt voor de tips.
                Voor de rest kan ik geen min puntjes vinden op macske.
                Een cd van 500 mg. branden duurt bijna 15 minuten.
                Een cd branden van 500 mg op pc duurde 3 minuten.
                Toch wel een groot verschil vond ik maar misschien doe ik wel iets niet goed.
                Volgens een bepaalde website zou hiet ook kunnen via "schijfhulpprogramma" maar dat moet ik nog is uitzoeken, ik ben nog maar een bleuke op mac.

Groetjes,

Ronny
                Met Toast is een CD branden van 700 Mb op 3 minuten totaal geen probleem.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                X