Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

valt het jullie ook op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• valt het jullie ook op?

dat er soms honderden hits zijn op een topic en amper maar een paar reakties? zelfs soms gewoon geen reaktie
    zeker bij "beoordeling" valt het wel op
    ook zijn het meestal dezelfde die een reaktie plaatsen en ook meestal dezelfde die veel reakties krijgen....
    als slechts 10 procent van de bezoekers een reaktie zou plaatsen zou het er al heel anders uitzien en ook krijg je dan een beter beeld van hoe het beter/anders zou kunnen

erg motiverend werkt dat natuurlijk niet als je in een leerfase zit denk ik

mss normaal weet ik niet
    http://www.jvs-photography.be/

Re: valt het jullie ook op?

U vraag of opmerking is hier al meerdere malen in verschillende topics verschenen.

Het bewijs dat er ook niemand op reageert wil natuurlijk ook al heel veel zeggen, maar uw vraag of opmerking zal op niet veel gejuich worden onthaald.

is ze terecht of onterecht???

De "oude garde" hier op BD hebben natuurlijk een soort van band met elkaar... dat is normaal, en dat ze dan wat meer antwoord of een reactie geven op een topic is dan voor mij ook meer dan normaal, al zijn er heel veel van de "oude garde" die echt hun best doen hier.

Ikzelf ben nog niet zo heel lang hier actief, maar als ik een dag of 2 de website niet heb bezocht en eens de nieuwe topics overloopt gaat meer dan de helft over iets wat al honderden keer is gevraagd hier.

Oke, daar wordt dan een, twee en drie keer op geantwoord maar dat velen de moeite niet meer doen om te zoeken komt volgens mij niet ten hoede van deze site.

Er geen vernieuwing..... enkel nog wat luiheid.

Op fotografisch gebied heb ik de laatste tijd zeker nog niet veel gepost ( tijdgebrek ) maar als je graag reacties wil, maak dan dat wat je brengt of publiceerd iets mooi of vernieuwend is....... de oude garde zal je dan vroeg of laat wel opmerken en je werk beoordelen...... en zij niet alleen.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

het gaat niet specifiek over mijn posts hoor, ik spreek in het algemeen ,zelf zal ik niet klagen
      en idd sommige vragen zijn al meermaals de reveu gepasseert en het word dan saai om daar telkens weer op te moeten antwoorden dat begrijp ik maar daar doel ik niet op , ik heb het eigenlijk enkel over de foto's die gepost worden, denk dat het zeker voor de beginner toch erg is iets te posten en dan bang afwachten wat men er van gaat zeggen en uiteindelijk dan geen reaktie te krijgen of zo
      want waarom post je foto's ?? juist ja , om te horen wat collega fotografen er van vinden , en dikwijls merken die zaken op die je zelf niet eens zag ....en dan is het leuk om te horen dat het mss beter was om zo of zo te doen...

de "die hards" die hier al naam en faam hebben ja, waarom die posten weet ik zo niet direkt maar zij tonen ook graag hun werk en ook dat is leuk omdat daar wel veel uit te leren valt, maar spijtig genoeg krijgen zij de meeste comments, ergens logisch natuurlijk omdat zij pronkstukjes posten...

Comment

Mij valt het meestal op bij een bezoekje dat er weeral honderden topics zijn bijgekomen, en amper tijd heb voor een paar reakties.

Comment

Dat is een vaststelling die volledig juist is.
          Bij momenten is er even verbetering en dan valt het weer stil.

Moest iedereen hier op het forum eens de moeite doen om als hij op een foto in showcase commentaar geeft, ook eens een commentaar te geven op een foto in beoordeling of de beginnershoek dan zou dat een heel pak schelen.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

100 procent akkoord!!

Comment

wat voor reactie moet een mens geven ?

Ik heb geen verstand van fotografie, en ik weet dat. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het mooi vindt of dat het op niks trekt en een klein beetje grijze zone daar tussen, maar meer niet en zo zitten er hier nog velen tussen (alhoewel ze het niet zullen willen toegeven ).....

Mijn vraag, heeft er iemand nut aan dergelijke commentaar ? Neen dus
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Een deel van de 'stille views' komt van deze lurker. Ik ben nog niet ervaren genoeg om veel toe te voegen aan de topics, maar slurp wel gretig tips en mooie beelden op Op basis van wat ik hier leer evalueer ik mijn foto's en kom ik vaak tot de conclusie dat ze hier nog lang niet thuis horen... Ik ben geen bijzonder actieve fotograaf, maar ik zie langzaam verbetering in mijn foto's komen en dat komt mede door lurken op dit forum
                Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
                  Een deel van de 'stille views' komt van deze lurker. Ik ben nog niet ervaren genoeg om veel toe te voegen aan de topics, maar slurp wel gretig tips en mooie beelden op Op basis van wat ik hier leer evalueer ik mijn foto's en kom ik vaak tot de conclusie dat ze hier nog lang niet thuis horen... Ik ben geen bijzonder actieve fotograaf, maar ik zie langzaam verbetering in mijn foto's komen en dat komt mede door lurken op dit forum
                  Jasmine waren toch een leuke opnamen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    wat voor reactie moet een mens geven ?

Ik heb geen verstand van fotografie, en ik weet dat. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het mooi vindt of dat het op niks trekt en een klein beetje grijze zone daar tussen, maar meer niet en zo zitten er hier nog velen tussen (alhoewel ze het niet zullen willen toegeven ).....

Mijn vraag, heeft er iemand nut aan dergelijke commentaar ? Neen dus
                    Zo denk ik er voor mijzelf eigenlijk ook wel over...

Als er daarom iets is wat ik wel graag zou willen zien op dit forum is een mogelijkheid om náást een reactie te geven op een foto, óók punten te kunnen geven aan een foto.

Punten geven op een foto is wel wat onpersoonlijker dan commentaar of opmerkingen erbij te schrijven. Ook zal de fotograaf er minder van leren. Toch denk ik dat een fotograaf er méér aan heeft dat hij door middel van een gemiddelde cijfer van de gegeven punten kan zien hoe zijn foto gewaardeerd wordt dan dat hij, zoals het nu is, alleen maar kan zien dat honderden mensen zijn/ haar foto wel hebben bekeken maar er niets over hebben gezegd.

Ik zie vaak (hele) mooie platen op BD maar kan er meestal weinig gefundeerde kritieken op geven. Zo ervaren ben ik zelf ook nog niet.... En om nu bij elke foto alleen maar te kunnen zeggen dat ik 'em mooi of niet mooi vind schiet ook niet echt op en heeft de fotograaf ook niet veel aan. Dit zou ik dus sneller kunnen doen door middel van het geven van een cijfer want dat zegt dan net zoveel.

Want laten we wel zijn, ik denk dat, naast het feit dat veel mensen geen gefundeerde kritiek kunnen/ willen/ durven geven, ook de factor tijd een rol speelt. Er worden hier dagelijks zoveel foto's gepost dat het voor de meeste mensen niet haalbaar is om bij elke foto iets bij te schrijven...
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Dat heeft verschillende redenen:

- Het forum is te groot geworden om overal op te kunnen reageren. Alleen al alles bekijken slorpt serieus wat tijd op.

- Ik bekijk veel meer topics dan dat ik erop reageer. Soms reageer ik wel eens met een kort lijntje tekst, maar 'k heb liever op minder topics te reageren, maar dan wel commentaar bij te schrijven waar de TS iets kan uit leren, dan overal op te reageren waar toch niemand iets aan heeft.

- Vaak worden ook foto's gepost waar -mocht er reactie op komen- de reply'er automatisch méér tijd in steekt dan de tijd die de fotograaf erin stak de foto te maken. Daarom, wees veel kritischer op jezelf voor je iets post! Verwacht niet als je bij wijze van spreken je geheugenkaart op BD post dat mensen op iedere foto gaan reageren. Met kijken naar ander werk kan je ook veel leren, vaak meer dan de reacties die je op je eigen foto's krijgt, maar dat wordt vaak vergeten!

Mvg,
                      Frederic

Comment

Dit is een discussie waar we met de moderatoren, medewerkers en raad van bestuur al vaak hebben over gediscussieerd.
                        Met de recenste forumstructuur hebben we geprobeerd de fotobeoordelingen uit te splitsen zodat men gepaster kon foto's beoordelen volgens hun eigen kennis en voorkeur.
                        Momenteel zien we niet hoe we dit probleem op bd kunnen aanpakken met een nog nieuwe structuur omdat het vooral een menselijk probleem is maw men bekijkt veel meer foto's dan dat men een reactie heeft.
                        Commentaar bij fotobeoordeling is ook moeilijker omdat er expliciet gevraagd wordt om een beoordeling te maken maw iets meer dat "mooie reeks" of "knappe scherpte".

Hou ook rekening dat in de viewteller de zoekrobots constant de teller in de hoogte jagen.

Mocht Immanuel Kant een bd'ers zou hij met zijn categorische imperatief stellen dat " als je zelf graag reacties krijgt op je foto's; stel dan ook de vraag geef ik wel vaak een reactie? "

Want zoals gesteld ga je (on)bewust vlugger reageren bij iemand die jou heeft voorzien van een reactie.
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          Mocht Immanuel Kant een bd'ers zou hij met zijn categorische imperatief stellen dat " als je zelf graag reacties krijgt op je foto's; stel dan ook de vraag geef ik wel vaak een reactie? "

Want zoals gesteld ga je (on)bewust vlugger reageren bij iemand die jou heeft voorzien van een reactie.
                          Op zich is dit natuurlijk wel zo. Maar veel mensen (waaronder ikzelf) reageren toch vaak niet op een foto omdat ze er weinig zinnigers over kunnen zeggen dan 'mooie reeks' of iets dergelijks.

Persoonlijk vind ik het vaak zelfs moeilijk om te zeggen wát ik er mooi aan vind. Veel foto's spreken je gewoon aan of niet. Met het beoordelen via een cijfer kan ik dan toch een waardering voor een foto geven zonder daarbij elke keer dezelfde ' mooie reeks' of 'strakke plaat' etc. te hoeven typen.... Wat net zo veel of weinig zegt als het beoordelen via een cijfer.

En als ik zelf een foto plaats waar weinig of geen reactie op komt weet ik helemaal niks. En dan ga ik me afvragen; Heeft men m'n foto wel gezien? (want ik weet dat zoekrobots ook mee worden geteld in de teller) Vind men het gewoon niks? Of vind men het wel wat maar weten ze er niets over te zeggen? Of krijg ik geen reactie omdat ik zelf te weinig reageer? (omdat ik zelf dus te weinig zinnigs weet te zeggen op veel platen)

Ik krijg dan liever een beoordeling via een cijfer dan helemaal geen reactie. En ik denk dat dit voor veel meer mensen geldt....
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Op zich is dit natuurlijk wel zo. Maar veel mensen (waaronder ikzelf) reageren toch vaak niet op een foto omdat ze er weinig zinnigers over kunnen zeggen dan 'mooie reeks' of iets dergelijks.

Persoonlijk vind ik het vaak zelfs moeilijk om te zeggen wát ik er mooi aan vind. Veel foto's spreken je gewoon aan of niet. Met het beoordelen via een cijfer kan ik dan toch een waardering voor een foto geven zonder daarbij elke keer dezelfde ' mooie reeks' of 'strakke plaat' etc. te hoeven typen.... Wat net zo veel of weinig zegt als het beoordelen via een cijfer.

En als ik zelf een foto plaats waar weinig of geen reactie op komt weet ik helemaal niks. En dan ga ik me afvragen; Heeft men m'n foto wel gezien? (want ik weet dat zoekrobots ook mee worden geteld in de teller) Vind men het gewoon niks? Of vind men het wel wat maar weten ze er niets over te zeggen? Of krijg ik geen reactie omdat ik zelf te weinig reageer? (omdat ik zelf dus te weinig zinnigs weet te zeggen op veel platen)

Ik krijg dan liever een beoordeling via een cijfer dan helemaal geen reactie. En ik denk dat dit voor veel meer mensen geldt....
                            Ik volg je hier in en heb dat dan ook al eens voorgesteld.
                            Het antwoord was dat men dit vroeger al eens had geprobeerd.

Als ik naar de meeste reacties in showcase kijk komt dit nog net niet op knippen en plakken aan.
                            Reacties als "een mooie serie, mooi gedaan, ik volg, lijkt er wel verdacht veel op.
                            Dus zou bijvoorbeeld een of meerdere sterren (mag ook een cijfer zijn) geven een mogelijke oplossing zijn.

Het forum is idd te groot geworden om overal op te kunnen reageren.
                            Als je alleen al alle foto's zou willen bekijken is dit nagenoeg niet mogelijk.

In het verleden was ik heel veel te vinden in fotodiscussie (extra). Ik heb daar altijd zeer uitgebreid mijn reacties geplaatst.
                            Doordat ik daar regelmatig te vinden was kreeg je vaak een bepaalde band met de TS.
                            Ik had dan ook vaak het gevoel dat er een goede wisselwerking was die leidde tot betere fotografie.

Met de huidige forum structuur heb ik dit willen voortzetten echter op dit moment ben ik helemaal afgeknapt.

Dit afknappen heeft niet alleen te maken met de nieuwe structuur, maar ook met de hoeveelheid aan nieuwe topics.
                            Ik heb al twee muizen versleten van het klikken.

Ik heb dan nu ook besloten even wat rustiger aan te doen.
                            Misschien dat ik straks weer wat meer energie heb om e.e.a. weer op te pakken.

mvg
                            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                              Ik volg je hier in en heb dat dan ook al eens voorgesteld.
                              Het antwoord was dat men dit vroeger al eens had geprobeerd.

Als ik naar de meeste reacties in showcase kijk komt dit nog net niet op knippen en plakken aan.
                              Reacties als "een mooie serie, mooi gedaan, ik volg, lijkt er wel verdacht veel op.
                              Dus zou bijvoorbeeld een of meerdere sterren (mag ook een cijfer zijn) geven een mogelijke oplossing zijn.
                              ......
                              In dit topic kun je de perikelen van de Star Wars nog eens rustig nalezen
                              http://forum.belgiumdigital.com/f19/...en-116900.html

Verspreid over gans het forum zullen nog wel topics en post staan welke de invoering van het sterrensysteem hekelen.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                              X