|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| BD-Mededelingen Hier verschijnen berichten vanuit de BD-crew. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, enkel replies doen. Algemene 'polls' van de crew worden ook in dit forum geplaatst. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Hier is over nagedacht! Ik waardeer deze optie, de toekomst zal echter uitwijzen of dit top of flop is!
Mvg Janvangent
|||||
|
Mooi initiatief, en misschien al direct iets bij vermelden dat iets "mooi" vinden heel subjectief is . . . dus ik zou zeggen, zie een minder goede beoordeling niet als een persoonlijke aanval op je fotografische kunsten . . .
|
Goed idee!
Groeten, Miriam
|
Citaat:
Zeker niet persoonlijk opvatten dus!
|
Wel een goed idee, maar nog iets heel belangrijk!
De poster in kwestie moet zijn eerst gepost foto's ook laten staan. Soms worden deze nog eens vervangen door bewerkte versies of andere wijzigingen en zo kan je beoordeling weer beinvloeden... Lesley. |
|
||||
|
Goed initiatief, maar imho. zou het mss. leerrijker zijn voor de inzender dat de waardering zou gegeven kunnen worden op verschillende niveau's, zoals bvb. compo, scherpte, belichting, originaliteit, ... want één "algemene" waardering zegt niet noodzakelijk wàt precies wél of niet als goed of slecht wordt ervaren.
Mss. moeilijk om te implementeren, maar ik vond dat ik deze suggestie toch moest meegeven. |
|
|||||
|
Citaat:
Bewerkte versies kunnen indien nodig steeds in een reply in de loop van de topic bijgevoegd worden, dat is geen enkel probleem.
|
Citaat:
Je zou dus kunnen stellen: deze foto krijgt 5 sterren omdat de belichting, compositie en scherpte perfect zijn, maar -1 ster omdat de kleuren niet 100% correct zijn weergegeven. Zo kan ieder voor zich zijn eigen waardering opbouwen.
|
Hmmm,
Op het eerste zicht een zeer leuk feature, en helpend voor de toevloed aan topics. Echter zullen op die manier mensen die vaak aanwezig zijn en het merendeel van de topics doorlopen, nu om tijd te winnen geneigd zijn enkel naar die topics te gaan kijken die flink wat sterren krijgen. De lager gerangschikte topics zullen minder gelezen worden, hoewel dat dus niet altijd slechte foto's zijn. Dit kan een eerste (en volgende) stemmer zijn smaak totaal niet zijn, maar kan wel als invloed hebben dat vrijwel niemand nog kijkt. Wie nu zegt dat dit niet waar is, loopt tegen zijn zelf gebouwde muur. Want wat is immers de functie van dit? Waarom vind men dit goed? Tijdswinst voornamelijk, toch? Welnu, dan heb je wat hierboven staat ook als gevolg. Zeg je, ik breng toch karakter op om ook naar die slechter gerangschikte foto's te gaan kijken, wat is dan nog het nut van de waardering??? Ik zal me ook betrappen enkel nog naar de 'mooie' te gaan kijken om tijd te winnen, en dnek dat ik niet de enige ben... ps: Dit zal bouk ook niet helpen om aan de 25.000 posts te geraken, vermits ie nu ngo enkel moet aanklikken
|
Misschien kunnen de ondergewaardeerde topics toch een waardering krijgen in de vorm van opbouwende commentaren, om in de toekomst beter te doen.
|
Ik heb dezelfde bedenking als ajuin. De functie dient om aan te tonen welke de betere foto's zijn om tijd te besparen, maar de betere foto's zijn voor iedereen anders.
Toch vind ik het leuk om te zien dat de moderatoren hier luisteren naar opmerkingen en ook daadwerkelijk naar oplossingen zoeken
|
|
||||
|
Citaat:
En lut, er zal ook naar 'mindere' gekeken worden en geholpen (wat dan wel weer niet het doel is van showcase!!), maar door de toevloed toch slechts in mindere mate vermoedelijk...
|
Citaat:
Raar,.... Als je een echt goede titel hebt, loopt daar massa volk op af. Het zal altijd iets zijn.... gewoon aanzetten die handel, en dan zien we wel uit praktijkervaring... |
|
|||||
|
Citaat:
Langs de andere kant, als we mede daardoor de échte "kiekjes", de nietszeggende snapshots kunnen weren uit Showcase, zijn we met z'n allen ook beter af op termijn.
|
Hopelijk werpt het nieuwe idee, vruchten af....
De toekomst zal dit uitwijzen,,,,een objectieve scoring geven zal echter niet voor iedereen weggelegd zijn. (jammer genoeg --- want iemand anders benadelen --- is uzelf bevoordelen) Moest dit systeem niet lukken....is mijn voorstel: Gewoon de topics beperken.....misschien wel tot 1 of 2 per week. Misschien wel drastisch,,,,maar let wel,,,,indien er veel minder foto's opstaan,,,kan men ook de moeite doen om een foto grondig te bekijken en te beoordelen....Dan wordt er waarschijn ook meer commentaar gevoegd bij de foto's.... Volgens mij hebben we met z'n allen toch graag, dat er naar onze foto's gekeken wordt,,,,en nog liever,,,als we dan ook nog commentaar krijgen.... Hoe dikwijls zien we niet de opmerking staan : "Al zoveel keren bekeken, en maar zoweinig of géén commentaar geplaatst" Op het huidige ogenblik is de overvloed aan foto's niet meer bij te houden,,,,we moeten selectief tewerk gaan,,,,en dan vallen de minder sterke of goede foto's nogal eens uit de boot. En als slot wil ik nog meedelen, dat BD nog héél lang mag doorgaan. En bedankt aan alle medewerkers achter de schermen. |