Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Digitale tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet Digitale tv

Ik vroeg mij nu af hoeveel je eigenlijk aan digitale tv betaalt van telenet per maand of jaar?

Ik geraak er niet aan uit op de website.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Vooral "kijkcomfort" zou mij interesseren en heb ik dan ook echt zo'n nieuwe tv nodig om mijn beeld te verbeteren?

Grtz R
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Re: Telenet Digitale tv

Ik heb nu enkele maanden digitale tv van Telenet.Ik betaal 6 euro in de maand.Dus 12x6 = 72 euro.
    Dan heb je voor dit bedrag een digirecorder met harde schijf. Geen extra pakketten. Je betaalt wel op je kabel abonnement maar 12% Btw als je digitale tv neemt.

Je kan opnemen van andere zenders terwijl je een andere zender bekijkt. Heb je nog een CRT klassiek beeldbuis tv daar heb ik geen ervaring mee of het beeld beter zal zijn !!
    Ik vond mijn analoog signaal goed op mijn plasma, maar digitaal is toch nog wat anders.

Mijn zus heeft TV Vlaanderen op een crt TV en zij vind het beter... ik prefereer toch mijn samsung plasma scherm.

Af en toe werpen ze je een visje toe bij Telenet. De maand augustus was er gratis het pakket 10 Docu & Lifestyle zenders te zien.
    Last edited by Fabbe; 31 augustus 2008, 11:23.

Comment

Je betaalt de gewone jaarlijkse bijdrage, maar met een iets lager btw-tarief + een maandelijkse bijdrage voor de huur van de digibox of digicorder.

Het is dus wel duurder dan de analoge aansluiting.

Voor HD-tv zal je nog meer moeten betalen, en dan heb je ook een aangepast toestel nodig voor de beste beeldkwaliteit.

Voorlopig blijf ik gewoon analoog kijken, ik heb geen zin om nog meer te betalen, de tv-programma's worden er toch niet beter van.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Je kan de box of corder ook kopen dan betaal je normaal niets extra zolang je geen extra opties neemt (zoals prime ,passion etc...)of films huurt , hierbij krijg je dan wel extra zenders .
        Heb er ook een tijdje aan gedacht het te nemen maar pas toch nog een tijdje.
        Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Je betaalt de gewone jaarlijkse bijdrage, maar met een iets lager btw-tarief + een maandelijkse bijdrage voor de huur van de digibox of digicorder.

Voor HD-tv zal je nog meer moeten betalen, en dan heb je ook een aangepast toestel nodig voor de beste beeldkwaliteit.

Voorlopig blijf ik gewoon analoog kijken, ik heb geen zin om nog meer te betalen, de tv-programma's worden er toch niet beter van.
          Tja, wat zenden ze maar uit......

Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
          Je kan de box of corder ook kopen dan betaal je normaal niets extra zolang je geen extra opties neemt (zoals prime ,passion etc...)of films huurt , hierbij krijg je dan wel extra zenders .
          Heb er ook een tijdje aan gedacht het te nemen maar pas toch nog een tijdje.
          Zo ook aan gedacht, maar als ik zie welke meerwaarde ze me geven... slechts 2 zenders die me zouden boeien, Discovery en NG... maar daarvoor een snuk geld betalen is me erover. Dus wacht ik nog wel een aantal jaren....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            Ik heb nu enkele maanden digitale tv van Telenet.Ik betaal 6 euro in de maand.Dus 12x6 = 72 euro.
            Dan heb je voor dit bedrag een digirecorder met harde schijf. Geen extra pakketten. Je betaalt wel op je kabel abonnement maar 12% Btw als je digitale tv neemt.
            Ik heb nu mijn digibox gekocht (als hij na 2 jaar nog werkt heb je winst ). Maar die 6 euro is peanuts. Ik heb hier juist mijn factuur gehad

dus 107,33 euro abonnement kabel-tv + 29,04 euro auteursrechten (digital tv)= 136,37 euro + 12% btw = 152,74 eur.

dus als je huurt is het 224 euro per jaar, en dan heb je nog niet eens hd tv, of heb je er nog een extra packetje van 5 euro per maand extra bij (bvb hd). Het is verdomd kostelijk geworden tv kijken !!!!

Denk toch als ik het einde van het jaar me een nieuwe plasma ga aankopen, dat ik naar tv vlaanderen ga overschakelen, die geven tegenwoordig toch 1 hd kanaal gratis.
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Bedankt allemaal,

dus 107,33 euro abonnement kabel-tv + 29,04 euro auteursrechten (digital tv)= 136,37 euro + 12% btw = 152,74 eur.
              Dat is dan in 1 keer te betalen? en niet een bepaald bedrag per maand ofzo?

Het is inderdaad een dure zaak precies.....en een plasma of LCD heb ik niet....ik denk dat ik misschien ook nog een tijdje zal wachten tot ik een nieuwe tv koop?

En dan komt de vraag >> Plasma of LCD?
              De dag van vandaag is er te veel aanbod, ze maken de mensen zot

Grtz R.
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Da's te zien hoe ge dat bekijkt ...

Bij een analoge aansluiting kopen de meesten ook nog een videorecorder, bij digitaal neem je dan meestal de digicorder.
                Je betaalt dan wel iets voor die digicorder maar ge moet geen videorecorder meer kopen ... het een is het ander.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                  Dat is dan in 1 keer te betalen? en niet een bepaald bedrag per maand ofzo?

Het is inderdaad een dure zaak precies.....
                  Analoog of digitaal ... dat abonnement moet ge altijd betalen en die auteursrechten ook.
                  En da's altijd in een keer ... analoog of digitaal.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik heb een lcd besteld en telenet digital tv ook (komen ze aansluiten 22september) ik zal je op de hoogte houden.
                    Voor zover ik het zie is het 8€ per maand (full hd recorder huur en dus ook digitale tv) en de btw idd naar 12%.

Maw verwacht ik iets van een 10% minder te betalen op mijn kabelabonnement (range van 15€ ofzo) en dan 12x8 > iets van 80€ extra op een jaar.

Ik heb uitzendingen van National geogrpahic gezien in full hd
                    dat was wel de moeite vond ik, en nu een nieuwe full hd lcd aansluiten op een analoog signaal ....... ook onnozel he.
                    (natuurlijk zijn bijna alle zenders nog analoog (telenet zet deze om in digitaal via de box of recorder), echte full hd zenders zijn er nog maar 3 ofzo)
                    Als ik het goedheb:

(vink dan enkel full hd aan en je krijgt een lijst met oa :één, ng, exqi en dan de betaalzenders: prime etc)
                    Aan de andere kant verwacht ik ook wel dat er binnen het jaar ofzo misschien nog wel zullen volgen met uitzenden van full hd........allez hoop ik toch (misshien ned1,2,3 )

greetz
                    glenn
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

Comment

Zo ook aan gedacht, maar als ik zie welke meerwaarde ze me geven... slechts 2 zenders die me zouden boeien, Discovery en NG... maar daarvoor een snuk geld betalen is me erover. Dus wacht ik nog wel een aantal jaren....[/QUOTE]

Idd die 2 zenders spreken mij ook het meeste aan nu zie ik vaak s nachts Net.geo. maar das elke dagof week pries hetzelfde nu weet ik niet hoet het zit met de dig TV zender die je de volledige dag ter beschikking hebt ?
                      Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Da's te zien hoe ge dat bekijkt ...

Bij een analoge aansluiting kopen de meesten ook nog een videorecorder, bij digitaal neem je dan meestal de digicorder.
                        Je betaalt dan wel iets voor die digicorder maar ge moet geen videorecorder meer kopen ... het een is het ander.
                        met de videorecorder kan je wel DVDs persen, op de digibox kan dat niet.
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik heb me een week of 2 terug een schotel gaan halen om tegen het einde jaar TV te kunnen kijken (ik had de schotel nodig voor de kabelinstallatie).
                          Toch even opgelet. TVV zit op de Astra 1, wil je HD moet je afstemmen op de Astra 3 en wil je de BBC kanalen en andere overwegend Engelstalige kanalen moet je Astra 2 hebben.
                          Resultaat: een Triax schotel van 78cm met 3 quad LNB's en 4 DISCECQ's om op de 4 punten in huis te kunnen kijken (een sat decoder met ingebouwde recorder oftewel PVR telt als 2 aansluitingen).
                          Kostprijs van deze setup ZONDER decoder(s) is een goeie €400 geweest.
                          Komt nog je HDF-PVR erbij en later nog een draadloos systeempje om je TVV kaart te gebruiken op andere decoders in huis.

Comment

Hoi,

ik heb ook even een klein technisch vraagje ivm digitale televisie. Binnenkort verhuis ik en dan zou ik graag een telenet HD digicorden huren maar over de aansluiting hiervan heb ik een vraag.
                            Het blijft ook nog steeds mogelijk een gewone analoge tv te bekijken veronderstel ik? (dus buiten de digicorder om) ... moet ik dan in mijn tv ruimte 2 coax aansluitingen hebben ... 1 voor de digicorder en 1 voor analoge tv ... of kan dit over 1 coax kabel?

greetz
                            My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaVa Bekijk bericht
                              Hoi,

ik heb ook even een klein technisch vraagje ivm digitale televisie. Binnenkort verhuis ik en dan zou ik graag een telenet HD digicorden huren maar over de aansluiting hiervan heb ik een vraag.
                              Het blijft ook nog steeds mogelijk een gewone analoge tv te bekijken veronderstel ik? (dus buiten de digicorder om) ... moet ik dan in mijn tv ruimte 2 coax aansluitingen hebben ... 1 voor de digicorder en 1 voor analoge tv ... of kan dit over 1 coax kabel?

greetz
                              Dat gaat over 1 coax, die gaat uw digicorder binnen, en gaat van daaruit via scart naar uw tv.... zowel uw analoog als digitaal beeld (relatief gezien, want dat stukje over de scart is ook analoog )
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                              X