Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop laptop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop laptop?

ik heb hier nul komma niks kennis of ervaring mee dus....
    het enige verschil wat me opvalt is de prijs
    wat is zo tegenwoordig een "goede " laptop want al die types ik kan er toch niet aan uit..
    voornamelijk bedoeld voor mijn fotografie dus fotoshop moet zeker vlot draaien en een flinke hd mag er ook in, het scherm moet eveneens behoorlijk zijn een 17 inch zou aangenaam zijn
    prijs van ondergeschikt belang
    oja erg belangrijk graag ook eentje dat het kan verdragen om regelmatig meegezeuld te worden!!

ken er niks van , wat kan ik best kopen
    van een mac weet ik al helemaal niks maar als die beter zijn mag dat ook!
    http://www.jvs-photography.be/

Re: aankoop laptop?

Zonder nadenken: Macbook Pro van Apple.
    (2500 euro basis uitvoering)

Vriend van mij beantwoordt aan jou voorwaarden
    Zeulen met dat ding in zijn rugzak, weinig computerkennis en geen tijd
    om te prutsen en te zoeken in wat hij wil bekomen als resultaten.
    Hij maakt gebruik van de software die op deze computer staat.
    Ontdek de MacBook Pro laptop met de M4-familie van chips. Kies een model of pas nu uw eigen model aan op apple.com

Hij gebruikt zelfs geen muis en je moet hem bezig zien als hij hier
    thuis met dat ding werkt...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Zonder nadenken: Macbook Pro van Apple.
      (2500 euro basis uitvoering)

Vriend van mij beantwoordt aan jou voorwaarden
      Zeulen met dat ding in zijn rugzak, weinig computerkennis en geen tijd
      om te prutsen en te zoeken in wat hij wil bekomen als resultaten.
      Hij maakt gebruik van de software die op deze computer staat.
      Ontdek de MacBook Pro laptop met de M4-familie van chips. Kies een model of pas nu uw eigen model aan op apple.com

Hij gebruikt zelfs geen muis en je moet hem bezig zien als hij hier
      thuis met dat ding werkt...
      die macs mogen allemaal wel heel goed en deftig zijn, er moet toch een reden zijn waarom deze acer bijna 1000 euro goedkoper is, en toch op nagenoeg elk vlak beter specs heeft dan die mac (behalve gewicht dan maar dat valt nog heel goed mee, heb hem vandaag eens kunnen vasthouden)

als je mij daarvoor een goede uitleg kan geven, schakel ik zonder probleem over naar mac volgend jaar. Zoniet ga ik voor deze Acer (of zijn opvolger tegen dan)
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        die macs mogen allemaal wel heel goed en deftig zijn, er moet toch een reden zijn waarom deze acer bijna 1000 euro goedkoper is, en toch op nagenoeg elk vlak beter specs heeft dan die mac (behalve gewicht dan maar dat valt nog heel goed mee, heb hem vandaag eens kunnen vasthouden)

als je mij daarvoor een goede uitleg kan geven, schakel ik zonder probleem over naar mac volgend jaar. Zoniet ga ik voor deze Acer (of zijn opvolger tegen dan)

Omdat je aan die acer heel wat tijd (werkuren gaat spenderen), om die draaiende te houden. Aan die mac niet, 'k ga wel weer als een apple fanboy afgeschilderd worden maar soit. Een mac maakt je productiever, en dat is meer dan het verschil in prijs waard.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Omdat je aan die acer heel wat tijd (werkuren gaat spenderen), om die draaiende te houden. Aan die mac niet, 'k ga wel weer als een apple fanboy afgeschilderd worden maar soit. Een mac maakt je productiever, en dat is meer dan het verschil in prijs waard.
          Hier ben ik het mee eens.
          Je mag gerust fanboy zijn
          Dit heeft ongetwijfeld zijn redenen en eentje is de bedrijfszekerheid
          en de kwaliteit van het materiaal.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

Zit wel veel op die Acer voor die prijs verdorie.

'k Weet niet hoe goed het scherm is voor fotobewerking (toch niet glanzend?) en hoe goed het voor jou moet zijn.
            Hoe stil draait die?
            Heb geen flauw idee of het nu nog zo is, maar Acer was gekend voor goeie maar niet de stevigste laptops.

Grote nadelen:
            - Windows
            - ziet er nogal, hoe zou ik zeggen, niet mooi uit (hokus pokus design die na een jaar oud aanvoelt), maar dat is voor jou misschien niet belangrijk.
            - O nee, geen verlicht toetsenbord tedikke.

Enfin, ge snapt het ik ben een Mac gebruiker, al 20 jaar lang met een klein ongelukkig intermezzo vreemdgaan.

Comment

Als het niet voor je beroep is, dan kan ik ook Acer aanraden.
              Volgend jaar komt Windows 7 eraan en die zou (?) beter zijn dan Vista.
              Of anders in dual boot Linux erop zetten. Dan heb je een super Mac.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Als het niet voor je beroep is, dan kan ik ook Acer aanraden.
                Volgend jaar komt Windows 7 eraan en die zou (?) beter zijn dan Vista.
                Of anders in dual boot Linux erop zetten. Dan heb je een super Mac.

Grtz, RF
                Een super Mac zonder OSX ?
                Wat ben je met een Ferrari met een motor van een 2 PK'tje?

Terug on topic:
                Toch ook niet onbelangrijk: Heb je al een licentie van Photoshop op PC?
                Als je die toch nog moet kopen, zou ik sowieso voor Mac gaan. (Anders ook eigenlijk... )
                Fuji FinePix S100fs

Comment

het besturingssysteem maakt me eigenlijk geen bal uit ik vind win xp goed en vista ook die werken beide probleemloos bij mij (2 desktop pc's)
                  en ja ik heb licentie voor photoshop extended cs3 dus das ook geen prob.
                  ik heb me laten vertellen dat dell goeie dingen maakt maar die kan je alleen online kopen dacht ik ....
                  van acer word idd gezegd dat ze niet al te duurzaam zijn....
                  ik weet dat alleen maar van horen zeggen en niet uit ervaring....
                  als ik een laptob koop zou die toch een paar jaar moeten meegaan zonder voordurend kapot te zijn, ik ga dat ding dagelijks gebruiken want mijn beide desktop pc kes gaan weg dus...
                  er zijn zoveel types en merken dat ik het echt niet weet ....
                  acer kweet niet ....hier en daar lees je toch wel dat die dingen problemen hebben met vanalles en nog wat....
                  in den aldi kunde er bijtijds al kopen voor een paar 100 eurokes en vreemd genoeg word er wel beweerd dat die dingen vrij goed zijn maar het merk weet ik niet, maar ja ik heb het altijd al vreemd gevonden als je naar den aldi zou gaan en aan de kasse staat " voor mij ne zak patatten en ne laptob"

zijn er nog mensen die veel met hunne laptob werken en er tevreden mee zijn, graag hoor ik jullie ervaringen!
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    zijn er nog mensen die veel met hunne laptob werken en er tevreden mee zijn, graag hoor ik jullie ervaringen!
                    Zelf heb ik een Compaq... al jaren oud en nooit technische problemen mee
                    gehad. (XP Pro)
                    Behalve een klein scheurtje in de kunstof van de bovenplaat,
                    naast de schakelaar.
                    Viel NIET onder de garantie en heb ik zelf kunnen betalen > iets van 70 euro destijds.

Dus...bekijk ook goed de garantiebepalingen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ikzelf ben n gewone macbook.
                      Eerst dacht ik voor een macbook Pro te gaan, vanwille de iets betere grafische kaart en groter scherm. Uiteindelijk is de kleine witte geworden en ik heb het mij nog geen moment betreurd! Het is een subnotebook. Je moet geen speciale rugzakken meesleuren en het gewicht is amper 2 kilo. Het draait heel vlot Photoshop en illustrator naast elkaar. Uiteraard heb ik wel geheugen bijgestoken, maar dat geldt voor quasi alle computers tegenwoordig.
                      Het glossy scherm vind ik absoluut niet erg, het komt de kleurweergave alleen maar ten goede! Ook in gebruik is ie heel gemakkelijk, nog nooit! een vastloper gehad.
                      Kopen die handel!

Comment

acer is die on-duurzaamheid toch wel ontgroeid de laatste tijd. Het is inderdaad waar dat hun oude laptops niet van de stevigste en betrouwbaarste waren, maar daar vind je echt niets meer van terug in bvb de nieuwste gemstone reeks
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          Hier een zeer tevreden Dell gebruiker. Momenteel werk ik een jaar en half met een Inspiron 9400 Laptop, zonder ook maar één enkel noemenswaardig probleem te hebben gehad. Ik heb een tijdje nagedacht over een MacBook, maar uiteindelijk was deze optie beter. Op OSX kan je geen AutoCAD gebruiken, een programma dat ik bijna dagelijks nodig heb. En een Apple kopen om er toch maar Windows op te runnen lijkt me weggegooid geld...
                          Als je bij Dell koopt zou ik nu gaan voor de XPS-reeks.

Btw: het merk van den Aldi is Medion. Op zich niet slecht; het probeert zich hoe langer hoe meer af te werken van zijn goedkope naam, en dus te profileren als degelijk en betaalbaar materiaal.

Grtz,
                          Palladio
                          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Twee jaar een Acer gehad met Win XP, nooit enig probleem gehad.
                            Deed die van de hand omdat ik een snellere CPU wou en kocht mij een Dell.
                            Dell met Win Vista op. Na anderhalve maand harde schijf naar de knoppen
                            Veel miserie met Vista (teveel om hier op te sommen). Onlangs kocht ik mij een software programma WinRail9 in het Nederlands. Geïnstalleerd en het programma (van origine Duits) start altijd op in het Duits. Volgens de makers van het programma zou het aan mijn Dell Win Vista liggen. Zelf neem ik dat met een ZEER grof korreltje zout.
                            De service van Acer heb ik nooit nodig gehad, kan dus ook niet zeggen of die goed of slecht is.
                            De service van Dell heb ik al (te) veel nodig gehad en die is gewoonweg UITSTEKEND. Mijn kapotte HD werd al s'anderdaags vervangen bijvoorbeeld, maar moest dit wel zelf doen
                            Een maat van mij heeft precies dezelfde Dell en nooit problemen. Dus...... denk dat ik een maandagvoormiddag toestel heb gevangen
                            De laptops van de Aldi zijn ook uitstekend en je hebt 3 jaar garantie.
                            Mocht ik echter alles herdoen dan kocht ik mij een Acer (liefst met XP erop).

Grtz, RF

PS: @ RuZ, kent ge Linux wel?
                            Dan zou je ook de systeem eisen voor dit OS moeten kennen en dan spreek je niet van een Ferrari met motor van een 2PK'je!

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

hier ook een tevreden Del XPS gebruiker. 't voordeel als je een groot merk koopt (Mac, Dell, HP ,..) is dat je een organisatie achter je hebt staan die heel streng is op de apparatuur en de software die erop staat. Zij zorgen ervoor dat het werkt ipv jij.

Als je bv. op een Dell UNIX wilt draaien, dan werkt dat dadelijk perfect zonder gepruts .. gewoon omdat er een UNIX versie speciaal voor DEL werd ontwikkeld, dus geen gepruts met drivers etc.

had eerst ook een Mac gekregen .. maar 't is mijn ding niet .. mijn collega is super content van z'n mac. 't moet dus ook bij je passen. Acer heeft jammer genoeg een mindere reputatie in de support dan bv. Dell. Ik durf zonder blozen zeggen dat mijn Dell even probleeemloos en even productief is als een Mac van dezelfde prijsklasse (neen, ik koop niet 't goedkoopste model, en ik reken de prijzen inclusief de software die ik gebruik)

een firmwareupdate, een biosupdate .. verrassend hoe vlot dit bij Dell gaat zonder dat je enige technische bage hebt .. ook als je iets fout wilt doen, ze voorkomen het (net zoals bij Mac) tijdens die updateprocedure

naar design toe .. Mac heeft gelikte modeleln .. maar de Dell XPS mag ook gezien worden op dit ogenblik .. en naar mijn smaak is die XPS nog sexier

sinds ik fan ben van m'n dell begrijp ik dat er mensen fan zijn van hun Mac

Comment

Working...
                              X