Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop laptop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aankoop laptop?

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
    Op OSX kan je geen AutoCAD gebruiken, een programma dat ik bijna dagelijks nodig heb.
    Grtz,
    Palladio
    Vector Works? Of moest het autocad zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yorino Bekijk bericht
      Vector Works? Of moest het autocad zijn?
      Vector Works zou een dure oplossing geweest zijn. Via de campus krijgen we licenties voor de student version van AutoCAD. We mogen gerust met iets anders werken, maar dan is het voor eigen rekening. En zulke programma's zijn voor de portemonnee niet van de poes... zeker niet voor een arme student als ik!
      Bovendien wordt er enkel initiatie gegeven voor AutoCAD. Andere programma's moet je dus zelf onder de knie krijgen als je ze wil gebruiken, wat op zich natuurlijk niet zo'n groot probleem is...
      Als ik over een paar jaar weer toe ben aan een nieuwe computer, maak ik terug de overweging om alles te switchen. Maar momenteel dus probleemloos Vista-gebruiker.

Grtz,
      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

volg dit draadje met veel interesse, wil ook zo,n ding aanschaffen. Ga binnenkort nl voor 3 weken in een hotel wonen tijdens de verbouwing van het huis.
        het hotel heeft internetaansluiting, wat voor laptop zou ik nodig hebben om mijn dagelijkse rondje BD te doen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

in jou geval en voor jou doeleinde kan je gerust de goedkoopste nemen die er is want met elke laptob kan je het internet op ... voor mij zou het mijn hoofdcomputer worden die ik dan ook nog hier en daar wil meenemen, dus dat ligd wat anders...
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            in jou geval en voor jou doeleinde kan je gerust de goedkoopste nemen die er is want met elke laptob kan je het internet op ... voor mij zou het mijn hoofdcomputer worden die ik dan ook nog hier en daar wil meenemen, dus dat ligd wat anders...
            aha bedankt, dan van de week maar eens zo,n lappie aanschaffen, want drie weken in een hotel zonder BD, wordt een ramp natuurlijk.
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              aha bedankt, dan van de week maar eens zo,n lappie aanschaffen, want drie weken in een hotel zonder BD, wordt een ramp natuurlijk.
              grt,bouk.
              Niet vergeten van een vodaphone kaart bij te pakken, voor moesten ze in het hotel geen draadloos of wired internet aanbieden
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Een 17" inch om mee te zeulen en foto's op te verwerken? Waarom zou je niet voor een MacBook Pro gaan?

Ik ben een tevreden Dell gebruiker, en dat is deze week nog maar eens bewezen nu dat ik een XPS M1330 heb bijgekocht om m'n XPS M1730 te vergezellen. Die 1730 is echt een powerhouse (zit nu 700GB plek in!) maar 't is ni echt "mobiel".

13,3" XPS'je met LED backlight, Vista Business, 3GB ram en HSDPA module ingebouwd, slot-loading DVD burner en HDMI uitgang voor een luttele 1000 euro. Daar heb je geen MacBook Pro voor.

Maar 13,3" inch is waarschijnlijk te klein voor u. En een draagbaardere 17" als diene MacBook Pro ken ik niet... tenzij misschien die nieuwe Studio's van Dell die er gaan aankomen?

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Niet vergeten van een vodaphone kaart bij te pakken, voor moesten ze in het hotel geen draadloos of wired internet aanbieden
                  geen idee waar je het over hebt hoor, er staat: op iedere kamer internetaansluiting aanwezig!!!
                  grt,bouk.

Comment

Ik volg dit ook op de voet, maar voor mij is het om de 1.5 jaar oude laptop te vervangen, die met photoshop en enkele foto's open zeer traag werkt, hij komt altijd virtueel geheugen te kort.
                    Het moet een laptop zijn, maar het gewicht speelt geen rol, blijjft altijd op de salontafel staan.
                    En buiten surfen enkel gebruikt voor fotobewerking met een aantal progjes.
                    Klein kodakske

Comment

Ga eerst een kijken in een computerzaak naar de schermen van de laptop's en neem eventueel een stick met foto's mee. Kijk naar de foto's en beoordeel deze op de laptops... Er zijn laptops die een blauw scherm, blauwe zweem hebben die daarvoor niet geschikt zijn... Kijk ook naar de harde schijf en 't geheugen... de meeste zijn nu al 3GB... dus das OK. Misschien dat je een laptop kunt nemen die ook voor spellen is uitgebracht... hier is beeld meestel dik in orde. Ik denk dat je 't beste af bent met Acer laptops...

Tim Wilmsen.
                      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Dell met ultrasharp monitor,

altijd al content van geweest.

die xps 1330 ziet er verdomd sexy uit

Spijtig dat ik geen enkele reden heb voor zo een te kopen, lol.

Comment

P.S. bij laptops nooit vergeten, evenveel jaren garantie nemen als jij hem denkt te gebruiken !!!

Als er ooit iets aan scheelt buiten garantie kan je anders beter een nieuwe kopen (moederbordje of lcd apart kosten nogal wat geld van die dingen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Omdat je aan die acer heel wat tijd (werkuren gaat spenderen), om die draaiende te houden. Aan die mac niet, 'k ga wel weer als een apple fanboy afgeschilderd worden maar soit. Een mac maakt je productiever, en dat is meer dan het verschil in prijs waard.
                            Toch relatief hoor, op mijn bureel werk ik al 1.5 jaar met een acer, nog nooit werkuren aan gespendeerd om draaiende te houden, zelfs nog nooit moeten rebooten omdat iets vastliep. Die Mac fanaten zijn wel erg goed in overdrijven....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Toch relatief hoor, op mijn bureel werk ik al 1.5 jaar met een acer, nog nooit werkuren aan gespendeerd om draaiende te houden, zelfs nog nooit moeten rebooten omdat iets vastliep. Die Mac fanaten zijn wel erg goed in overdrijven....
                              als ik hier zie, hoeveel topics er hier opgestart worden ivm met anti-virus programma's, vragen naar programma's omdat de pc trager begint te lopen, en dat ze deze weer willen versnellen. En wat voor trukken en wat voor tijd daar ingestoken wordt alleen nog maar voor die onozelheden . Wat voor tijd er ingestoken wordt om de juiste drivers te vinden, te gebruiken en daar dan nog de juiste meest up to date versie te installeren.... Dan weet ik zeker dat ik niet overdrijf .
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

niemand die hier met een sony werkt?? die schijnen ook nogal degelijk te zijn (en zijn ook nogal aan de prijs tov andere modellen)
                                dell is nogal moeilijk aan te raken vind ik alleen via internet en das niet zo mijn ding (ik weet niet of het op eenandere manier ook kan?) heb ze eigenlijk nog ni gezien in een computerwinkel behalve in de carrefour maar dan heb je keuze uit 2 modellen....als ze al in vooraad zijn natuurlijk...
                                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                                X