Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe gaan jullie tewerk op het BD forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe gaan jullie tewerk op het BD forum

Ja, hiermee worstel ik al enkele jaren (ook met die kleine hersenen, maar dat is hopeloos bij mij)
    Nu, zoals Antoine beschrijft zit het probleem niet zozeer in nieuwe items, wel in het nutteloos herhaald opstarten van identieke items ..
    Ik wil een DSLR kopen ? Wat raden jullie mij aan ?
    Ik wil een prijs voor mijn werk, wat mag het kosten ?
    Waar kan ik gratis aan webspace geraken om mijn foto's te tonen ?
    Hoe moet ik macro doen en welke lens heb ik daar voor nodig ?

Onze leefgroep is duidelijk uit zijn voegen gebarsten (ik wil hier geen discussie over beginnen noch kritiek geven) maar daardoor is de aangroei van nieuwe items inderdaad groot, heel groot en wordt alles onoverzichtelijk. Een oplossing bieden zal niet gemakkelijk zijn.
    Ik denk, maar vreesd at dit niet lukken zal, ligt bij de gebruiker zelf die best eerst even een paar weken meeloopt in enkel lezen, lezen en pas na een maand of twee zijn eerste vragen kan en mag stellen. Zichzelf verplichten eerst de onuitputtelijke hoop informatie die we hier hebben te raadplegen en dan uit een duidelijke vraag weet te formuleren die inderdaad aanleiding geeft naar nieuwe bijkomende informatie ...
    Nu, dit laatste zal en is zeker niet makkelijk en ook ik heb wel boter boven het hoofd.
    Maar toch, die zoek-functie wordt veel te weinig gebruikt en vooral, we hebben veel te weinig tijd om zelf iets te zoeken... RTFM geldt niet alleen bij de informatici (waar ik ook bij hoor), maar bij iedereen die iets aanshcaft en aan RTM niet toekomt en hoopt dat een ander het antwoord geeft ipv er zelf naar te zoeken.
    Nu, de aanwas aan items geldt in alle sub- en gewone fora-delen ... Twee dagen weg levert beelden op om een paar avonden mee te vullen, alleen al kijkwerk, laat staan beoordelen ... Misschien moeten we onszelf dan maar verplichten van slechts 1 keer per week, 2weken, maand een item op te starten ?
    Ik weet het niet, maar een inkrimpen van het vele aantal items dat dagelijks geopend wordt zou wel een welgekomen actie zijn.
    Je kan dit vergelijken met een open vergadering. Met hoe meer we zijn, hoe meer vragen er komen en raar maar waar, hoe meer repetitieve vragen er gesteld worden.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Je zou bijvoorbeeld de directe link “Markeer forums als gelezen” kunnen gebruiken alleen ben je dan alles kwijt.
      Als je in een bepaald subforum zit (bvb "Chit Chat") dan kan je daar bij "forumopties" (juist onder de paginanummers) kiezen voor "markeer DIT forum als gelezen". Dan ben je niet alles kwijt

Ik ga trouwens eerst naar Gebruikersinstellingen om te zien op welke geabonneerde topics er nieuwe berichten zijn en dan ga ik verder naar bepaalde subforums...
      "Nieuwe berichten" gebruik ik niet meer, te onoverzichtelijk geworden.
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Trouwens, ik wil ook een filter waarbij alle 18+ foto's bovenaan komen te staan, dan moet ik niet zo zoeken....
        Ik dacht dat daarvoor nu die tags dienden.
        Bij de zoekfunctie staat er onderaan zo één tag in 't extra groot

Ik heb momenteel vrij veel dode momenten op't werk, dus ik kan de subfora die me interesseren goed in de gaten houden.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik was gewend met het menu “nieuwe berichten te werken” echter dit werkt voor mij niet meer.

Ik wordt namelijk gek van de stroom aan berichten in Camera's & Accessoires.
          Er worden topics geopend zonder eerst eens even een zoekslag te doen.
          Je krijgt dan het volgende voorbeeld.
          Ik wil een SB600 kopen.
          Ik wil een SB800 kopen
          SB600 – SB800 welke van de twee.
          Flitser voor Nikon
          Flitser voor D80
          Enz.
          Op sommige fora wordt dit soort topics door de moderator automatisch gesloten en wordt verwezen naar een algemeen topic.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Ik dacht dat daarvoor nu die tags dienden.
            Bij de zoekfunctie staat er onderaan zo één tag in 't extra groot

Ik heb momenteel vrij veel dode momenten op't werk, dus ik kan de subfora die me interesseren goed in de gaten houden.
            Kijk eens in m'n signature
            Nieuw op BD: Gebruik labels (tags) om de zoekfunctionaliteit te optimaliseren.
            Ik probeer steeds tags toe te voegen in de topics, als iedereen dat meer en meer gaat doen, kan je zo ook gerichter bepaalde zaken terugvinden.

Update: herlees deze draad nog eens, bevat ook een nuttige tip inzake het opvolgen van bepaalde topics
            Last edited by James71; 28 augustus 2008, 10:53. Reden: update

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              Kijk eens in m'n signature

Ik probeer steeds tags toe te voegen in de topics, als iedereen dat meer en meer gaat doen, kan je zo ook gerichter bepaalde zaken terugvinden.

Update: herlees deze draad nog eens, bevat ook een nuttige tip inzake het opvolgen van bepaalde topics
              Met dat gericht zoeken daar heb ik geen probleem mee.

Het gaat mij om de functie nieuwe berichten.
              Deze functie is volgens mij in de huidige vorm niet functioneel genoeg.
              Ik heb namelijk geen zin om iedere keer door een aantal pagina's te scrollen.

Ik klik hier al genoeg, heb al twee muizen versleten.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om er een sorteerfunctie, op forum, in aan te brengen.
              Beter was een filter, maar dat vergt waarschijnlijk veel meer aanpassing.

mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Als je in een bepaald subforum zit (bvb "Chit Chat") dan kan je daar bij "forumopties" (juist onder de paginanummers) kiezen voor "markeer DIT forum als gelezen". Dan ben je niet alles kwijt
                Hé hé, weer iets bijgeleerd vandaag
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

... Het gaat mij om de functie nieuwe berichten.
                  Deze functie is volgens mij in de huidige vorm niet functioneel genoeg.
                  Ik heb namelijk geen zin om iedere keer door een aantal pagina's te scrollen.
                  ...
                  Elke hoofdpagina, van de subforums waar ik regelmatig een kijkje neem, staat in "Mijn favorieten" van m'n browser. Twee kliks en ik ben waar ik moet zijn. (Het witte pijltje vóór de titel van het draadje, brengt mij bij de eerste reactie die ik níét gelezen heb.)

Wil ik de draadjes volgen waarin ik zelf gereageerd heb, dan vind ik die onder "Directe links" bij "Mijn reacties". Tweemaal klikken.
                  (Het witte pijltje vóór de titel van het draadje, brengt mij bij de eerste reactie die ik níét gelezen heb.)

Wil ik een draadje volgen waarin ik (nog) niet gereageerd heb, dan abonneer ik mij. Later kan ik na twee kliks een topic uitkiezen.
                  (Het witte pijltje vóór de titel van het draadje, brengt mij bij de eerste reactie die ik níét gelezen heb.)

Een extra selectie in "Nieuwe berichten" heb ik dus niet nodig.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                  X