Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alarmsysteem via GSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alarmsysteem via GSM

Ik ben aan het uitkijken naar een alarmsysteem met gsm module. Als je dan bericht krijgt van mogelijke inbraak bv op je werk en je verwittigt de politie moeten die dan verplicht optreden ?
    Zo'n gsm module werkt met een simkaart en belt /stuurt SMS zoals via een gewone telefoonlijn naar een opgeslagen nummer ..bv je eigen gsm nummer

Bij mijn vroegere werkgever was ik als 1ste persoon aangesteld en werd er mij steeds gevraagd of er een interventie gewenst was van politie.

Hopelijk moet het nooit van pas komen, maar je verwacht toch zoals de slogan ''politie je vriend" dat ze optreden
    Last edited by Fabbe; 26 augustus 2008, 20:45.

Re: Alarmsysteem via GSM

Ik snap het probleem niet helemaal. Als je de politie opbelt en zegt dat je aanwijzingen hebt dat ze op adres zus en zo aan het inbreken zijn, dan gaan ze daar toch een kijkje nemen. Dat behoort toch tot de taken van de politie. Je moet toch niet iemand op heterdaad betrappen voor de politie optreedt.

Comment

Ja, maar 'k dacht dat het opbellen van een persoon was, ter voorkoming dat er valse alarmen naar de politie gestuurd worden, als je dan zelf niet kunt gaan controleren of laten controleren of er een inbraak is. Dan snap ik er het nut niet van, kun je uw alarm toch rechtstreeks de politie laten verwittigen... Maar dan krijg je natuurlijk kosten voor valse oproepen.

Dus 'k snap er echt het nut niet van, want dan ga jij valse oproepen maken als er niet echt een inbraak aan de gang is. Als je er zo van wakker ligt, misschien abonnement op een alarmcentrale nemen, dat die voor u komen kijken ? Of wat webcam's in huis die je vanaf het werk kunt volgen
      To make your dreams come true, wake up

Comment

De meeste inbraken gebeuren naar verluidt in minder dan de tijd die de politie nodig heeft om ter plaatse te komen, laat staan dat je nog zèlf de politie moet bellen. Trouwens, ben je altijd en onmiddellijk bereikbaar op je gsm ?
        Beter investeren in een goede diefstalverzekering als je die nog niet mocht hebben.
        Mijn mening.

Tom.
        Last edited by trbt555; 27 augustus 2008, 08:02. Reden: dikke vingers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          De meeste inbraken gebeuren naar verluidt in minder dan de tijd die de politie nodig heeft om ter plaatse te komen, laat staan dat je nog zèlf de politie moet bellen. Trouwens, ben je altijd en onmiddellijk bereikbaar op je gsm ?
          Beter investeren in een goede diefstalverzekering als je die nog niet mocht hebben.
          Mijn mening.

Tom.

Inderdaad.... en de eerste vereiste van je verzekering om een deftige diefstalvezekering af te kunnen sluiten zal de plaatsing zijn van een serieus alarmsysteem door een erkende plaatser, inclusief aangifte hiervan bij de politie...

Silent M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
            De meeste inbraken gebeuren naar verluidt in minder dan de tijd die de politie nodig heeft om ter plaatse te komen, laat staan dat je nog zèlf de politie moet bellen....

Tom.
            Klopt !!! een inbraak duurt slechts maximaal 4 minuten, de inbraak of poging (wil dus zeggen: zich toegang verlenen tot) mag slechts 30 seconden duren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Inderdaad.... en de eerste vereiste van je verzekering om een deftige diefstalvezekering af te kunnen sluiten zal de plaatsing zijn van een serieus alarmsysteem door een erkende plaatser, inclusief aangifte hiervan bij de politie...

Silent M.
              Misschien beter eerst eens informeren bij een verzekeringsmaatschappij alvorens je dergelijke onzin neerpent?
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                Misschien beter eerst eens informeren bij een verzekeringsmaatschappij alvorens je dergelijke onzin neerpent?
                Onzin ? Ik spreek uit ervaring: eens je een bepaald kapitaal aan goederen wil verzekeren zal elke deftige maatschappij garanties vragen, o.a. een alarmsysteem.

Neem bijvb. bepaalde personenwagens die je niet meer kan verzekeren tegen diefstal zonder een GPS tracking toestel te laten installeren. En neen, het gaat hier niet enkel over "exoten" van meer dan 100.000 euro's...

Trouwens, omgekeerd : waarom zouden er anders zoveel alarmsystemen geplaatst worden rekening houdend met bovenstaande feiten omtrent de duur van een inbraak ? Iedereen zou toch het bedrag voor een deftig alarmsysteem enkel uitgeven aan een diefstalpolis....

Silent M.

Comment

denk dat SilentM in de stille allarmsystemen zit gezien zijn naam.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Neem bijvb. bepaalde personenwagens die je niet meer kan verzekeren tegen diefstal zonder een GPS tracking toestel te laten installeren. En neen, het gaat hier niet enkel over "exoten" van meer dan 100.000 euro's...
                    Dit lijkt me allemaal toch een beetje overdreven hoor.
                    mijn vorige wagen was een A3, niet de duurste auto op de markt maar toch 29k catalogus en heel geliefd bij de autodieven.

het enige dat nodig was om een diefstal verzekering daarop te nemen was de standaard transponder. een alarm is zelfs niet nodig.

G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Zal het een beetje verduidelijken voor de onverstaanders of de snelle lezers en die het dan niet begrijpen...

Als mijn verste buur belt naar de politie met de melding van inbraak/verdachte omstandigheden in mijn woning zijn ze verplicht te reageren. Het is nog altijd beter ze kunnen verwittigen dan na een dagtaak thuis te komen en vast te stellen op je alarmsysteem dat ze s'morgens na je vertrek een kraak in je woning hebben gezet !! En sowizo zullen inbrekers bij een sirene in huis het vlugger aftrappen dan dat er niks gebeurt. Bij melding van stil alarm moet je al bereikbaar zijn en dan wordt er steeds gevraagd of er met politie moet opgetreden worden. Tijd die verstrijkt !
                      Ik ga eerstdaags eens gaan informeren bij de lokale politie !

Voor valse meldingen zie ik daar zeker geen probleem in omdat de beveiliging gebeurt met kontakten op de toegangen van de woning en op glasbreuk.

Een diefstalverzekering heb ik en heb geen alarm moeten installeren. Dit zit bij onze maatschappij als bijvoegsel bij de brandverzekering.

Tijdens mijn dagtaken ben ik steeds bereikbaar op mijn gsm dus dat is ook zeker geen probleem ..

En slapen doe ik nog goed hoor

Comment

Ik heb een alarmsysteem met centrale, dus als er een van de sensoren afgaat (en dit kunnen kontakten zijn op deuren/ramen, maar ook infrarood sensors die beweging en warmte detecteren) dan wordt ik gebeld.

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        Voor valse meldingen zie ik daar zeker geen probleem in omdat de beveiliging gebeurt met kontakten op de toegangen van de woning en op glasbreuk.
                        Moet je wel altijd ervoor zorgen dat alle deuren (binnendeuren ook dus) echt 'in de klink' getrokken zijn, heb het al voorgehad dat een deur tussen de keuken en de berging net niet helemaal dicht was ... en je raadt het al, na enkele uurtjes klikt de deur uit het slot en gaat het alarm af natuurlijk, om 1u 's nachts ... dan ben je wakker hoor !
                        Laat je trouwens niet wijsmaken dat een magneet kontakt veilig is, dat omzeilen is heel gemakkelijk hoor, zo'n glasbreuk detector is al iets moeilijker, maar met PVC ramen snijden ze heel je glas eruit, dus detector heeft niet gemerkt ... zorg ervoor dat op strategische punten een IR/bewegings sensor staat, je moet er maar enkele zetten om heel je huis te 'bestrijken', en die zijn een stuk moeilijker te omzeilen.

Mijn alarm is ook voorzien van een 'luisterprint', als er een alarm afgaat kan de centrale onmiddellijk horen wat er binnen voorvalt, en via een luidspreker de mogelijke inbreker 'toeroepen' ... denk dat dit zowat het meest beangstigende is voor een inbreker, de indruk krijgen dat er iemand thuis is terwijl hij net binnen is (alarm gaat na 15 seconden al af).

En wat al vermeld werd is juist, een gemiddelde inbraak duurt tussen de 4 en 5 minuten, de 'braak' zelf mag niet te lang duren ... als je ze het een beetje moeilijk maakt zullen ze bij de buren proberen.
                        Enkel de pro's zullen hun tijd nemen, maar dan moet je natuurlijk de moeite in huis hebben staan qua kapitaal, die kerels nemen hun tijd en laden hun hele bestelwagen vol zonder zich van een alarm iets aan te trekken ... politie is toch nooit binnen de 30 minuten ter plaatse (denk ik toch)

Een alarm is mooi meegenomen, en zorgde voor een redelijke korting op mijn diefstalverzekering (die ook een annex van de brandverzekering is trouwens), maar enkele simpele tips die ervoor zorgen dat ze niet snel binnen zijn kan ook al wonderen doen hoor. Een alarm kan soms wel een vals idee van veiligheid geven ... als ze binnen willen komen ze ook binnen, desnoods met geweld, daarom moet je een speciale code vragen zodat je het alarm kan de-activeren onder dwang maar zodat de centrale toch weet dat er iets scheelt, en dan onmiddellijk de politie waarschuwt.

Mark
                        Last edited by LamboCars; 27 augustus 2008, 19:38.
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ondanks het feit dat ik -in tegenstelling tot wat een bepaald "kenner" hierboven ook moge beweren- NIET werkzaam ben ik de sector, kan ik wat Lambocars schrijft enkel maar bevestigen...

Silent M.

Comment

Ondanks het feit dat ik -in tegenstelling tot wat een bepaald "kenner" hierboven ook moge beweren- NIET werkzaam ben ik de sector, kan ik wat Lambocars schrijft enkel maar bevestigen...

Silent M.
                            ben geen "kenner" en mijn naam is bouk.
                            het was een toespeling op je NickName.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                            X