Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoogspringen- Dames.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoogspringen- Dames.

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
    no offense maar Sporza niet gevolgd? Wat hebben ze daar allemaal uitgezonden en op www.sporzaolympia.be kon je ALLES wat op tv werd uitgezonden live volgen.

Wat betreft uitzendingen in het nieuws : die zijn beperkt qua tijd en moeten dus keuze's maken...
    Ik denk dat James Joyce bedoelt dat ze het gedurende het jaar alleen maar over voetbal en wielrennen hebben...
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      no offense maar Sporza niet gevolgd? Wat hebben ze daar allemaal uitgezonden en op www.sporzaolympia.be kon je ALLES wat op tv werd uitgezonden live volgen.

Wat betreft uitzendingen in het nieuws : die zijn beperkt qua tijd en moeten dus keuze's maken...
      Ik heb voor de kwaliteit en deskundigheid van de BBC gekozen... Het gaat me trouwens niet alleen om de Olympische Spelen. Atletiek valt nog mee maar vele andere sporten komen amper aan bod.
      Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce Bekijk bericht
        Heeft er toevallig iemand stembanden over?

Eén constante bij die twee medailles... zowel de entourage van Gevaert als van Hellebaut hebben alles bijna op eigen houtje moeten doen. Vorig jaar nog vertelde Wim Vandeven dat ze geen geld kregen om een stage of iets dergelijks te doen.
        Los van deze twee prachtige prestaties en enkele andere zeer goede was het over het algemeen niet goed. Als de BOIC-bobos', ... nu ballen aan hun lijf moesten hebben, gaven ze hun ontslag. Zet enkele van onze voormalige kampioenen in hun plaats, zij weten wat er nodig is! En haal al onze beste trainers terug uit het buitenland maar betaal hen goed! We hebben schitterende universiteiten (Gent helpt Hellebaut, Leuven o.a. wielrenners, ...), de kennis is er maar men "weigert" ze te gebuiken.
        Zorg voor uniforme selectiecriteria; wat mij betreft neem je die van de internationale federaties. Ik spreek even voor mijn eigen sport (badminton) maar we mochten van de wereldfederatie twee spelers afvaardigen maar het BOIC weigerde...
        En tot slot een oproep naar de pers: er is meer dan voetbal en wielrennen! Hoe kunnen we in hemelsnaam in de breedte werken wanneer zo weinig andere sporten écht in beeld komen!
        Tallent is één zaak...België +/- 12.000.000 inwoners.De vijver om hier in te vissen is opmerkelijk kleiner dan vele van onze buurlanden.

Kennis...ja, we hebben de kennis met onze verschillende top- universiteiten dat is waar, maar niet de middelen om deze om te zetten in de praktijk.Maak de verschillende sporten aantrekkelijker voor de privé investeerders en we komen al een stuk verder....zie maar naar het tennis.

Waarom presteren andere landen en dan vooral de Zuid-Europese landen dan zoveel beter als wij....wel heel simpel.Daar zijn immers labo's aktief die onder 't mom van algemene gezondheid speciaal opzoek zijn naar stimulerende middelen.Middelen die nu NIET, of nog niet opspoorbaar zijn...neem een bloedstaal van de meeste Spanjaarden,Intalianen,Grieken enz...en biedt deze binnen een vijftal jaren ter controle aan, dan valt zeker 50% reeds door de mand. Alleen mag je dit nu niet zeggen want daar is geen bewijs/basis voor.
        Last edited by t'web; 23 augustus 2008, 15:41.
        Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
          Tallent is één zaak...België +/- 12.000.000 inwoners.De vijver om hier in te vissen is opmerkelijk kleiner dan vele van onze buurlanden.

Kennis...ja, we hebben de kennis met onze verschillende top- universiteiten dat is waar, maar niet de middelen om deze om te zetten in de praktijk.Maak de verschillende sporten aantrekkelijker voor de privé investeerders en we komen al een stuk verder....zie maar naar het tennis.

Waarom presteren andere landen en dan vooral de Zuid-Europese landen dan zoveel beter als wij....wel heel simpel.Daar zijn immers labo's aktief die onder 't mom van algemene gezondheid speciaal opzoek zijn naar stimulerende middelen.Middelen die nu NIET, of nog niet opspoorbaar zijn...neem een bloedstaal van de meeste Spanjaarden,Intalianen,Grieken enz...en biedt deze binnen een vijftal jaren ter controle aan, dan valt zeker 50% reeds door de mand. Alleen mag je dit nu niet zeggen want daar is geen bewijs/basis voor.
          Absoluut waar!
          Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Merçie Lowie
            Ik weet wel niet of de cijfers kloppen maar ik zal 't eens vragen aan Sonck
            Er is wel een heel belangrijk verschil tussen Kim Gevaert en Tia Hellebaut: Tia is absolute wereldtop, Kim is bijna wereldtop. Met alle respect voor Kim die absoluut alles uit haar carrière heeft gehaald wat eruit te halen was, ze was nooit echt in de running voor olympisch goud, noch solo, noch in ploeg. Die zilveren medaille is natuurlijk schitterend, maar je kan er niet omheen dat de besten (amerikanen en jamaicanen) hun stokje kwijtraakten. In het hoogspringen daarentegen zat de wereldtop zonder uitzondering samen, en was Tia van bij het begin wel degelijk een te duchten kanshebster. Dit was geen toevalstreffer. Maar voor alles is Tia Hellebaut hét voorbeeld van het competitiebeest: zij is één van die zeldzame atleten die in staat is op de belangrijkste momenten boven zichzelf uit te stijgen, met een onbelgisch/onvlaams (misschien antwerps?) stalen geloof in eigen kunnen. Dat natuurlijk naast talent, een tomeloze inzet en het maniakale schaven aan de techniek: 99.99% is niet genoeg, het moet 1000% goed zijn. En daarnaast nog écht sympatiek. Sterk! Welgemeende felicitaties!
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
              Er is wel een heel belangrijk verschil tussen Kim Gevaert en Tia Hellebaut: Tia is absolute wereldtop, Kim is bijna wereldtop. Met alle respect voor Kim die absoluut alles uit haar carrière heeft gehaald wat eruit te halen was, ze was nooit echt in de running voor olympisch goud, noch solo, noch in ploeg. Die zilveren medaille is natuurlijk schitterend, maar je kan er niet omheen dat de besten (amerikanen en jamaicanen) hun stokje kwijtraakten. In het hoogspringen daarentegen zat de wereldtop zonder uitzondering samen, en was Tia van bij het begin wel degelijk een te duchten kanshebster. Dit was geen toevalstreffer. Maar voor alles is Tia Hellebaut hét voorbeeld van het competitiebeest: zij is één van die zeldzame atleten die in staat is op de belangrijkste momenten boven zichzelf uit te stijgen, met een onbelgisch/onvlaams (misschien antwerps?) stalen geloof in eigen kunnen. Dat natuurlijk naast talent, een tomeloze inzet en het maniakale schaven aan de techniek: 99.99% is niet genoeg, het moet 1000% goed zijn. En daarnaast nog écht sympatiek. Sterk! Welgemeende felicitaties!
              Gedeeltelijk waar...
              De sporttak waar Kim haar ding in doet is honderdmaal meer bezet als waar Tia in aktief is, dus gelieve deze parameter ook in beoordeling te nemen.
              Last edited by t'web; 23 augustus 2008, 16:06.
              Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce Bekijk bericht
                Heeft er toevallig iemand stembanden over?

Eén constante bij die twee medailles... zowel de entourage van Gevaert als van Hellebaut hebben alles bijna op eigen houtje moeten doen. Vorig jaar nog vertelde Wim Vandeven dat ze geen geld kregen om een stage of iets dergelijks te doen.
                Los van deze twee prachtige prestaties en enkele andere zeer goede was het over het algemeen niet goed. Als de BOIC-bobos', ... nu ballen aan hun lijf moesten hebben, gaven ze hun ontslag. Zet enkele van onze voormalige kampioenen in hun plaats, zij weten wat er nodig is! En haal al onze beste trainers terug uit het buitenland maar betaal hen goed! We hebben schitterende universiteiten (Gent helpt Hellebaut, Leuven o.a. wielrenners, ...), de kennis is er maar men "weigert" ze te gebuiken.
                Zorg voor uniforme selectiecriteria; wat mij betreft neem je die van de internationale federaties. Ik spreek even voor mijn eigen sport (badminton) maar we mochten van de wereldfederatie twee spelers afvaardigen maar het BOIC weigerde...
                En tot slot een oproep naar de pers: er is meer dan voetbal en wielrennen! Hoe kunnen we in hemelsnaam in de breedte werken wanneer zo weinig andere sporten écht in beeld komen!
                Just J.J.
                Als ik alleen al denk aan Fredje D.B. die nu schoenen verkoopt.
                Daar is niks mis mee maar ik vind het hemeltergend.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

zat hier ook op het puntje van mijn stoel hoor en had alles al ingetikt, maar moest alleen effe wachten of het Zilver of GOUD werd.
                  zie de tijd van mijn post maar, dat is nl precies de tijd dat ze zeker van GOUD was en ik wilde de eerste zijn om jullie te feliciteren.
                  nogmaals Van Harte hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

knappe finale toch! ben zeker 3x rechtgesprongen. slecht voor de tikker
                    Vriendelijke groeten, Sven
                    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

en we kunnen het allemaal herbeleven :
                      Sporza neemt het op zich om van de populaire sporten sociale gebeurtenissen te maken en kleine sporten te doen begrijpen en bewonderen. Het merk bedient zowel de sportfan als de sporttechnicus, door de sportwereld nauw te volgen vanuit verschillende standpunten.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                        knappe finale toch! ben zeker 3x rechtgesprongen. slecht voor de tikker
                        en hoe hoog sprong je!!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                          Als ze het bandje met de Brabaconne nog maar vinden

Schitterend gedaan, Tia
                          da van frankrijk hebben ze daar ook,en leterme was er om mee te zingen!
                          grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                            Die zilveren medaille is natuurlijk schitterend, maar je kan er niet omheen dat de besten (amerikanen en jamaicanen) hun stokje kwijtraakten.
                            Als je aan aflossingen wil deelnemen, dan moet je zorgen dat je je stokje NIET kwijtraakt, dat is een essentieel onderdeel van een aflossingswedstrijd.
                            USA en Jamaïca waren op de spelen dus helemaal niet de "beste" alossingsploegen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en hoe hoog sprong je!!
                              grt,bouk.
                              ik schat op z'n minst 25 volle centimeters!
                              Vriendelijke groeten, Sven
                              Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Ik vind de prestatie van Tia ook enorm.
                                Hoogspringen mag dan niet de drukstbezette discipline zijn, maar haar bescheidenheid vooraf, en perfecte aanpak is buitengewoon.

Vergelijken tussen sporten is sowieso verschrikkelijk moeilijk. Er is maar één vrouw die met een gouden medaille hoogspringen naar huis gaat. Bij Judo (en versta dus niet dat judo een sport is voor doetjes) zijn er wel een stuk of 6 vrouwen met een gouden medaille.
                                Ik blijf ze bewonderen, die atleten die jaren voor hun sport leven en dan op het juiste moment klaar zijn en niet doodgaan van de zenuwen. Dank U aan alle Tia's, Gella's, Kim's, Justine's enzovoort.

Wat de selectiecriteria betreft, vind ik soms onbegrijpelijk dat er mensen naar de OS gestuurd worden die niet in de buurt van de TOP10 ter wereld komen. We zouden ons moeten afvragen of het zin heeft om met 96 atleten naar China te gaan, als er hoogstens een 10-tal in de buurt van een medaille kwam.

Maar in elk geval :
                                Proficiat aan Tia, en het vrouwenteam!

Comment

Working...
                                X