Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Definitie van "nivelleren" van grond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Definitie van "nivelleren" van grond

Ik wil grondwerken laten uitvoeren door een grondwerken.
    In zijn offerte staat "nivelleren" van de grond.

Wat betekent dit eigenlijk (hoe ver gaat dit)?
    Kan ik ervan uitgaan dat na het nivelleren ik kan beginnen te zaaien van gras?
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Re: Definitie van "nivelleren" van grond

Het zal inderdaad effen zijn maar het zou me sterk verbazen of je er direct gras kan zaaien. Het verwijderen van steentjes en andere rommel zal nog steeds voor jou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Ik wil grondwerken laten uitvoeren door een grondwerken.
      In zijn offerte staat "nivelleren" van de grond.

Wat betekent dit eigenlijk (hoe ver gaat dit)?
      Kan ik ervan uitgaan dat na het nivelleren ik kan beginnen te zaaien van gras?
      Allez, no offence, maar stond zijn telefoonnummer niet op die offerte...? Wij kunnen hier wel ons gedacht zeggen, maar dat zal altijd van bedrijf tot bedrijf afhangen. Het beste is dat als je vragen hebt over een offerte, je die meteen ook richt aan de firma in kwestie.

My 2 cents...

Mvg,
      Frederic

Comment

Nivelleren betekent inderdaad op niveau brengen. Het grootste stuk van het terrein zou op harken na klaar moeten zijn voor zaaien. Of de randen van het terrein en plaatsen dicht bij obstakels(muren afsluitingen...)ook volledig afgewerkt zullen zijn valt te bezien. Het zal afhangen van aannemer tot aannemer, maar meer dan wat rondlopen met de schop zou er niet mogen overblijven.
        Wel een tip: wat ik als kraanman al heb zien afkomen dat teelaarde moest voorstellen... Als er grond moet aangevoerd worden, probeer dan eerst eens te zien wat het is.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Nivelleren gaat van de grootste bulten aftoppen en de diepste putten vullen tot zaaiklaar.Als je direct wil zaaien zal je er één moeten hebben die het terein eerst nivelleert, stenen en ander bouwafval verwijderen, dan frezen en wellen en terug nivelleren met laserapparatuur.
          Dan kan je het terrein perfect waterpas hebben of een vast afwatering geven en toch vlak.Dit zul je wel eens aan Uw aannemer moeten vragen in welke categorie het nivelleren zit
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

Comment

Working...
          X