Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstappen naar mac

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overstappen naar mac

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Het moet overal
    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Niet met doordeweekse usb-stickjes
    Ok, we zijn het er dus over eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
      ah ja? nog nooit gene miserie gehad op pc op mac wel n kaart verknoeid gehad, als je mac dan nog ns moeilijk gaat doen en nergens je kaartje toont om hem weg te gooien, nog mooier, dan mag je eerst je mac uit smijten en dan het kaartje uit halen. bij pc kaarten uit halen zonder weggooien, nog nooit miserie gehad...
      Speciale Mac dat u heeft
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
        dan mag je eerst je mac uit smijten en dan het kaartje uit halen
        Van tussen de brokstukken??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ok, we zijn het er dus over eens

Zonder discussie, zouden er geen discussie fora zijn, dus is het maar best dat we het er niet over eens zijn, 't zou hier anders maar triestig zijn
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Zonder discussie, zouden er geen discussie fora zijn, dus is het maar best dat we het er niet over eens zijn, 't zou hier anders maar triestig zijn
            Zoals ze zeggen in 't Amerikaans : "we agree to disagree"
            Last edited by hvr_oosterzele; 25 augustus 2008, 13:41.

Comment

Overstap naar mac - toch niet simpel (?/!)

Na jarenlang werken (en het hebben van diverse soorten van miserie) met windows en PC, komt stilaan de overweging om naar een Apple-computer uit te kijken.

Zoals reeds zovelen hier hebben beschreven, speelt ook bij mij de vraag: welke software om mee te werken.

1- Voor de 'gewone' toepassingen (excel, word en powerpoint) zal dit wel geen problemen opleveren. Er is een Office-voor-Mac.

Voor een vervanging van dBase (met maar simpele bestanden) is het al wat zoeken. Wordt het Bento (goedkoper, in het engels) of FileMaker (in het nederlands, maar duurder)?

2- Lang werk ik reeds met PaintShop Pro.
              Dit bestaat nog steeds niet voor Mac . Dus wordt dat Photoshop Elements (?). PE kan waarschijnlijk hetzelfde, maar het is wel weer wat zoeken en aanpassen voor men er vlot mee werkt.

3- Intussen heb ik zo een 15000+ foto's die geklasseerd en snel terug te vinden zijn met IMatch van Photools.
              En dat is dan een ander paar mouwen. Want al die foto's zijn van een hoop sleutelwoorden voorzien die in aparte velden staan.
              Om beschrijvingen in EXIF en/of in IPCT te stoppen, daar heb ik nooit gedacht (te complex; met "eigenschappen" ging vlotter en is veel flexibeler).
              Dus, ... wil ik me nu een gigantische herwerking van "tags" besparen (want daar heb ik echt geen zin in), moet ik windows op een Mac gaan draaien.

De gouden tip van RikH indachtig, om liefst geen windows op een mac te gebruiken, stelt me dan wel voor een probleem.
              Men koopt een Mac om van alle windows- en virus-zorgen vanaf te raken, en nu stelt men zich -ondanks een Mac- daar weer terug aan bloot.
              Of zie ik dat te somber in?

Grt,
              Francis
              Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Hoe weet ik dat ik XP SP2 heb? Ik kan legaal aan "XP Professional Upgrade (32-bits)" komen, maar is dat die SP2 waar jullie het over hebben?

Zijn er verder nog dingen die ik echt moet weten als ik windows via bootcamp op een imac wil installeren? Kan het ook fout gaan?

Kan ik dan ook via beide systemen op internet?

Alvast bedankt, Steven

Comment

Ik heb nog geen beslissing genomen, maar om mijn foto's ter plaatse te verwerken op festivals/events dacht ik aan een MacBook.

Ik heb nu een zware "desktop replacement" met 700GB aan schijfruimte en alle toeters en bellen die ik maar wens, maar wat me ontbreekt is het "draagbare" aspect.

Een MacBook leek me een goedkope sidekick voor op locatie, maar nu begin ik toch sterk te twijfelen: de Dell XPS M1330 biedt me meer voor 't zelfde geld. Vooral de aanwezigheid van de ExpressCard sleuf en het LED scherm zijn de overtuigende pijlers, alsook de HDMI uitgang en de Geforce. Ook m'n Vodaphone mini-card kan ik overbouwen. Qua draagbaarheid zijn ze volgens mij echt wel gelijk.

Een ander punt is dat ik niet weet wanneer men bij Apple met nieuwe modellen gaat afkomen, want ze laten niks los totdat die dingen plots te bestellen zijn. Als ik er vandaag een bestel, kan het zijn dat morgen een nieuw model uitkomt en dan mis ik misschien weer die nieuwigheden die niemand zag aankomen.

Het OS kan me geen lap schelen. We hebben nu al een iBook en Mac OS X is niet beter of niet slechter, gewoon anders. Ik ben de response van de muis niet gewoon, trouwens, en ik vind de manier waarop je veel met het toetsenbord kunt doen in Windows fijner dan bijvoorbeeld het scrollen met beide vingers op het touchpad.

Daarbij komt nog dat dat toestel gaat gebruikt worden icm met mijn huidige XPS M1730 en met een toekomstige nieuwe werkmachine (de desktop replacement zal zijn "replacement" aspect wat verliezen) waardoor ik de voedingen die ik al heb, de accesoires, enz. beter kan combineren.

Ik ga misschien weer anti-Apple overkomen laat maar komen die commentaar.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Ik ga misschien weer anti-Apple overkomen laat maar komen die commentaar.

Dave
                    Baneen jong. 't Is een kwestie van gewoonte. Als ik op de Dell van mijn vrouw moet werken krijg ik gewoon de zenuwen omdat dat scrollen met 2 vingers niet gaat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Baneen jong. 't Is een kwestie van gewoonte. Als ik op de Dell van mijn vrouw moet werken krijg ik gewoon de zenuwen omdat dat scrollen met 2 vingers niet gaat .
                      Hmm.. misschien eens kijken of die niet diezelfde feature heeft als ik hier, waarbij de rechterrand van het touchpad dient om te scrollen. Da kan ook misschien helpen.

Dave
                      pixelpusher

Comment

In de maand mei overgestapt naar Mac. Nog geen moment spijt van gehad. Af en toe Access (heb office 2008 gekocht zonder access) nodig... Aanvankelijk draaide ik hiervoor windows via Bootcamp, maar na een vervelende Malware heb ik die partitie verwijderd en heb nu efkes in test VMWare Fusion draaien (test-licentie van 1 maand). Voorlopig nog heel tevreden, en indien ik tevreden blijf koop ik de vm-licentie. Alhoewel, ik overweeg om het pc-gedoe op de mac af te schaffen, en indien nodig efkes een andere machine (trage laptop of pc op werk) te gebruiken.
                        Voordeel van Fusion of Parrallels is dat je data van een "mac"-schijf rechtstreeks in windows kan gebruiken, en omgekeerd. Geen geknoei meer met externe schijven en usb-sticks.

Ik zou zeggen : draai de knop om en ga voor mac!
                        BD0910BE

Comment

Working...
                        X