Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstappen naar mac

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overstappen naar mac

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Dat dacht ik toch ook.
    Nee hoor, bij een PC hoeft dat meestal niet. Alleen als op de externe media iets van drivecache (dacht dat ze het zo noemde) is ingeschakeld. Dit is bij usb-sticks en geheugenkaarten standaard niet het geval. Ik heb het ook nooit gedaan, gewoon het spul eruit halen. Bij een Mac dit dus zeker wel even in de gaten houden.

Wat betreft de overstap naar Mac, ik ben net overgestapt en het is geweldig !
    Eindelijk een computer die werkt
    Alles is gewoon veel logischer, goed uitgedacht en simpel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartZ Bekijk bericht
      Nee hoor, bij een PC hoeft dat meestal niet.
      Toch wordt aangeraden een kaart of USB stick altijd te verwijderen via "hardware veilig verwijderen" want die drivecache is niet de enige reden, er is ook risico op electrische schade : klik

Comment

ook vrij onlangs overstap gedaan van PC -> iMAC
        3Dmax en andere (zware) soft zul je best onder bootcamp draaien.
        zo benut je de volledige hardware van je computer (hier dus Autodesk Architecture 2009).
        bootcamp is trouwens GEEN programma, maar een feature waardoor je gewoon
        je iMAC op XP SP2 of VISTA kan opstarten, en die dus als een gewone PC werkt.
        (pas wel op dat je een installatieschijf van XP SP2 of van VISTA hebt!)

wat "goedkope" soft betreft: check de apple-site bij downloads voor free- en shareware.

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Als ik het goed begrijp hebben jullie niet zulke goede ervaringen met windows op een mac te zetten? Ik heb daar ook niet zo'n goed gevoel over...
          Toch is dat geen probleem hoor !

Als je Parallels installeert (is een Mac programma) of VMWare (ook een Mac programma) dan kan je daarna perfect Windows installeren.

Hetgeen wat er dan gebeurt als je met Windows wil werken is dat je Parallels opstart en er opent zich op je Mac een programma, net zoals alle andere Mac programma's. Toevallig is dat dan Windows met het gewone windows venster net zoals een PC. Je ziet geen verschil met een Windows PC (het IS Windows).
          Je kan zelfs met de muis uit het Windows-venster gaan en gewoon verder werken met de Mac en omgekeerd.

Zelf ben ik ook een Mac-fan maar ik heb Scala nodig (professionieel programma voor het maken van narrow casting TV) en dat bestaat enkel maar in Windows uitvoering. Om die reden ben ik overgeschakeld naar een intel Mac zodat ik via Parallels ook in Windows kan werken.
          Gaat wel goed hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Dat is foute info, op een PC moet je dat evengoed doen!
            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Dat dacht ik toch ook.
            Toch wordt aangeraden een kaart of USB stick altijd te verwijderen via "hardware veilig verwijderen" want die drivecache is niet de enige reden, er is ook risico op electrische schade : klik
            Nope, da's pas lezersbedrog.

USB is gemaakt om hot-swappable te zijn. "Safely remove hardware" verandert op electrish niveau niks. De USB stekker is zo ontworpen dat als je 'm er insteekt of uittrekt dat de grondpinnen als eerste contact maken zodat zulke "glitch" zich niet voordoet.

Zie ook hier.

The connector construction always ensures that the external sheath on the plug contacts with its counterpart in the receptacle before the four connectors within are connected. This sheath is typically connected to the system ground, allowing otherwise damaging static charges to be safely discharged by this route (rather than via delicate electronic components).
            "Safely remove hardware" gaat enkel op logisch niveau ervoor zorgen dat de hardware niet meer gebruikt wordt, zodat datastructuren netjes achtergelaten worden en fragiele bestandssystemen niet corrupt worden.

Het verschil tussen Mac en PC is dat je Mac altijd zal waarschuwen dat het uittrekken niet netjes is, terwijl je PC daar niets over zal zeggen. Je doet het trouwens ook best niet met een NTFS geformatteerde schijf, zoals een zware externe harde schijf.

Met USB sticks is dat niet. Zodra de schrijflichtjes uitgaan na een bewerking, trek je'm er gewoon uit.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Met USB sticks is dat niet. Zodra de schrijflichtjes uitgaan na een bewerking, trek je'm er gewoon uit.

Dave
              Dus ook op Mac?

Comment

Dus ook op Mac?
                Eigenlijk wel ja, maar op mac krijg je dan een vervelend scherm, van dat je uw harware verkeerdelijk verwijderd hebt.... Soit op mac is het gemakkelijker, om uw drive naar de vuilbak te slepen, dan wat je op windows moet prutsen om uw usb stick te stoppen.

Op mac doe ik het automatisch, naar de vuilbak slepen, omdat het me hier minder werk levert (anders moet ik achteraf nog op ok klikken om die foutboodschap weg te krijgen), en op windows wacht ik gewoon tot het lichtje uit is, dit is ook het minste werk.... informatici zijn nu eenmaal tamme mensen
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Soit op mac is het gemakkelijker, om uw drive naar de vuilbak te slepen, dan wat je op windows moet prutsen om uw usb stick te stoppen.
                  Ah bon, hebt ge al ne keer gezien hoe het moet op Vista? Twee muisklikken. Zonder slepen.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Ah bon, hebt ge al ne keer gezien hoe het moet op Vista? Twee muisklikken. Zonder slepen.

Dave
                    Bah neen, 'k trek er puur uit gewoonte die stick gewoon uit, dus 'k heb er op vista nog niet naar gekeken hoe je correct die stick moet verwijderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Bah neen, 'k trek er puur uit gewoonte die stick gewoon uit, dus 'k heb er op vista nog niet naar gekeken hoe je correct die stick moet verwijderen
                      Daarnet zei je nog dat je moest prutsen? Bah, al die stomme vooroordelen toch

Dave
                      pixelpusher

Comment

Daarnet zei je nog dat je moest prutsen? Bah, al die stomme vooroordelen toch

Dave
                        2000, xp was een serieuze omweg, bij vista heb ik zelfs de moeite niet meer gedaan om het na te kijken, hoe het eigenlijk moet. Ik had toch al de slechte gewoonte van xp, om de stick er uit te trekken, zonder die eerst te stoppen. Tot heden ten dage nog maar 1 keer problemen gehad met een stick, dus wakker lig ik er echt niet van.

Zelfs op linux geeft dat heden ten dage geen problemen meer, om gewoon als het schrijven gedaan is de stick gewoon te verwijderen.

Comment

Dave
                          Jamaar, ik dacht dat het niet moest???

Comment

Het moet overal, om te vermijden dat er toevallig schrijfopperaties plaats vinden, op de moment dat je uw stick verwijdert, en dat je daardoor corrupted files of erger, een corrupte stick krijgt ....

Comment

Dat is foute info, op een PC moet je dat evengoed doen!
                              ah ja? nog nooit gene miserie gehad op pc op mac wel n kaart verknoeid gehad, als je mac dan nog ns moeilijk gaat doen en nergens je kaartje toont om hem weg te gooien, nog mooier, dan mag je eerst je mac uit smijten en dan het kaartje uit halen. bij pc kaarten uit halen zonder weggooien, nog nooit miserie gehad...
                              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Niet met doordeweekse usb-stickjes neen. Grote schijven zijn geformatteerd met NTFS, en daar doe je 't beter wel.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X