Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom zo duur?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waarom zo duur?!

ik wil mijn versie 1.4 van lightroom upgraden naar versie 2.0
    kijk ik op de site van adobe kost dit 99 dollar (=61 euro)
    maar je kunt niet in amerika bestellen, slim van ze. wordt je doorgelinkt naar
    de europese site van adobe.
    kost de upgrade opeens 117 euro (=238 dollar?)
    kan iemand mij misschien uitleggen waar dit belachelijk prijsverschil vandaan komt.
    bedankt.

Re: waarom zo duur?!

Gij weet zekers nie hoeveel da kost om dat over te vliegen.
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

Waarom weet geen mens maar het fenomeen dat bij Adobe $ = € was me in februari 2007 al opgevallen! Hun Creative Suite 2 had toen in de USA en Europa dezelfde prijs: 2500
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

hehe jullie zien enkele dingen over het hoofd...

bv die suite kost idd 2500 USD maar hier kost hij 2500 EURO.... klein verschil

Dit heeft alles te maken met invoer rechten, Belgische belastingen en shipping kosten zijn daar echt maar een zeer klein onderdeel van. Je denkt toch niet dat die per 10 stuks gaan shippen naar Europa
        poof

Comment

Om niet meer geredirect te worden kan je eerst een vpn connectie opzetten naar een americaanse host ( zie bv http://anchorfree.com/downloads/hotspot-shield/ ) op die manier kan je op de amerikaanse site kopen.

j.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotograafrs Bekijk bericht
            ik wil mijn versie 1.4 van lightroom upgraden naar versie 2.0
            kijk ik op de site van adobe kost dit 99 dollar (=61 euro)
            maar je kunt niet in amerika bestellen, slim van ze. wordt je doorgelinkt naar
            de europese site van adobe.
            kost de upgrade opeens 117 euro (=238 dollar?)
            Op 30 juli werd mij 99 euro aangerekend voor de download van de upgrade.
            Dus geen 117.

DPaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

En vergeet ook niet dat de Belze staat met maar liefst 21% btw gaat lopen. Schandalig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                hehe jullie zien enkele dingen over het hoofd...

bv die suite kost idd 2500 USD maar hier kost hij 2500 EURO.... klein verschil
                En ik schreef voordien:
                maar het fenomeen dat bij Adobe $ = €
                Snap je het plaatje Dit was ironisch bedoeld...
                Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  En vergeet ook niet dat de Belze staat met maar liefst 21% btw gaat lopen. Schandalig!
                  Dat is zo voor alle luxe producten in BE hoor, daar is niets schandalig aan (behalve dan als je gans ons economisch systeem in twijfel trekt) .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                    Om niet meer geredirect te worden kan je eerst een vpn connectie opzetten naar een americaanse host ( zie bv http://anchorfree.com/downloads/hotspot-shield/ ) op die manier kan je op de amerikaanse site kopen.

j.
                    Heb je dat zelf al gedaan en zijn er nadien dan geen problemen met de registratie van je software?

Comment

Ik heb geen lightroom.
                      Ik geef alleen maar een tip hoe je je europees ip-address kan verbergen zodat je niet op basis daarvan geredirect wordt....

Jo.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                      Heb je dat zelf al gedaan en zijn er nadien dan geen problemen met de registratie van je software?
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                        Ik heb geen lightroom.
                        Ik geef alleen maar een tip hoe je je europees ip-address kan verbergen zodat je niet op basis daarvan geredirect wordt....

Jo.
                        OK, nieuwe vraagstelling dan... Heb je dit al gedaan met een ander product van Adobe?

Comment

[MOD]
                          Discussie gaat niet over software, maar over prijspolitiek van Adobe
                          Verplaatst naar ChitChat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Dat is zo voor alle luxe producten in BE hoor, daar is niets schandalig aan (behalve dan als je gans ons economisch systeem in twijfel trekt) .
                            Inderdaad.
                            Ga maar eens in de States wonen en word daarna maar eens ziek of werkloos...

Tom.

Comment

Nee.

j.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                              OK, nieuwe vraagstelling dan... Heb je dit al gedaan met een ander product van Adobe?
                              Nikon stuff

Comment

Working...
                              X