Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lcd tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lcd tv

Hallo,

Mijn 8 jaar oude Philips CRT TV heeft net de geest gegeven.
    Met de huidige HD hype (de INDI HD receiver heb ik al...) ben ik dus op zoek naar een degelijke LCD tv.
    Max. 32" (vandaar dus geen plasma) : want groter past gewoon niet op de kast waar ik hem wil op plaatsen.
    Persoonlijk had ik gedacht aan een Philips 32 PFL 9603. Is dat een degelijk ding ?
    Als ik kieskeurig en een aantal andere sites erop nalees blijkt dat redelijk te kloppen. Als ik de PCM van augustus erop nalees heeft het ding een slechte beeld-processing chip (toch wel belangrijk voor een LCD-TV), ondanks dat het de laatste versie is van Philips.

Tips zijn uiteraard altijd welkom. En waar koop je die het best in het verre West-vlaanderen ??? Media-markten en andere grootwarenhuizen zou ik eigenlijk liever vermijden...
    Last edited by polleke_cgc; 16 augustus 2008, 22:24.
    Groeten,

Polleke

Re: Lcd tv

Vriend van me heeft onlangs in de Makro een Samsung LCD gekocht is daar tot zeer tevreden mee.Ik zelf heb liever plasma maar daar gaat het hier nu niet over.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je als je nog niet digitaal kijkt eens in de winkel vraagt om hem gewoon analoog op de kabel te hangen.Je zal zien dat er per merk enorme verschillen zitten in beeld kwaliteit.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

LG heeft een 32inch plasma op de markt gebracht dit jaar : http://www.kieskeurig.nl/product/769...010052015B.htm

Ik denk persoonlijk een degelijk alternatief voor de overgehypte LCD's.

Groetjes
      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        ...
        Max. 32" (vandaar dus geen plasma) : want groter past gewoon niet op de kast waar ik hem wil op plaatsen...
        een goeie raad van een ervaringsdeskundige: koop hem groot genoeg om ten volle van je HD te genieten! Mijn eerste flatscreen werd een 37" voor op de slaapkamer, en ik stel vast dat bij HD uitzendingen ik steevast naar de rand van het bed kruip (zeg zowat 2 meter van het scherm) om er ten volle van te genieten. De SD uitzendingen zijn beter genietbaar vanaf het hoofdeinde van de bed (zowat 4 m van het scherm). Voor mijn pa heb ik in zijn salon dus een 46" Samsung aangeraden; hij zit zowat 4 meter van het scherm, SD is nog steeds genietbaar (ook al wegens de 100 Hz technologie van zijn toetsel), en HD is gewoon verbluffend. Als je te ver van HD zit verlies je het voordeel van HD (het scheidend vermogen van je ogen wordt te laag om de verdubbelde pixeldichtheid te zien), en als je te kort op SD zit wordt het ongenietbaar (je begint individuele pixels te zien), dus het is heel belangrijk om dat in jouw kijksituatie proberen in te schatten. Van goudwaarde is hierbij een electrozaak die zowel SD als HD op een (mogelijk identiek) scherm toont, want de precieze afstanden hangen onder andere van de kwaliteit van je ogen af (hoe betere ogen, hoe verder je moet gaan zitten, of hoe kleiner je scherm mag zijn).

Met andere woorden, maak niet de fout de diameter van je scherm te laten afhangen van toevallige omstandigheden zoals de afmetingen van een kast die daar toevallig staat. Een flatscreenmeubel vind je tegenwoordig voor rond de 125-150€, dus daarvoor moet je 't niet laten, en bedenk wel dat je riskeert 5 tot 10 jaar naar je toestel te kijken.

succes!
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
          Met andere woorden, maak niet de fout de diameter van je scherm te laten afhangen van toevallige omstandigheden zoals de afmetingen van een kast die daar toevallig staat. Een flatscreenmeubel vind je tegenwoordig voor rond de 125-150€, dus daarvoor moet je 't niet laten, en bedenk wel dat je riskeert 5 tot 10 jaar naar je toestel te kijken.

succes!
          Bedankt voor je reactie.
          Maar "de kast die daar toevallig staat" is een wandmeubel dat zowat de hele muur inpalmt, en de enige plaats bevat waar ik een TV kan neerplanten. Ik ben echt niet van plan mijn interieur aan te passen omdat ik een nieuwe TV nodig heb, temeer daar die kast een pak meer kost dan het TV'tje dat ik erop wil plaatsen...

32" is dus voor mij groot genoeg. T'is in elk geval al groter dan mijn oude 28" CRT... Dus nog even de vraag : Welke 32" TV's zijn degelijk ???

Als ik volgend lijstje geef :
          Sony KDL-32W4000
          Philips 32 PFL 9603D
          Pioneer KRL-32V
          Welk eentje moet ik dan op mijn kast zetten ? Andere voorstellen blijven altijd welkom natuurlijk...
          Last edited by polleke_cgc; 17 augustus 2008, 18:41.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Bedankt voor je reactie.
            Maar "de kast die daar toevallig staat" is een wandmeubel dat zowat de hele muur inpalmt, en de enige plaats bevat waar ik een TV kan neerplanten. Ik ben echt niet van plan mijn interieur aan te passen omdat ik een nieuwe TV nodig heb, temeer daar die kast een pak meer kost dan het TV'tje dat ik erop wil plaatsen...

32" is dus voor mij groot genoeg. T'is in elk geval al groter dan mijn oude 28" CRT... Dus nog even de vraag : Welke 32" TV's zijn degelijk ???

Als ik volgend lijstje geef :
            Sony KDL-32W4000
            Philips 32 PFL 9603D
            Pioneer KRL-32V
            Welk eentje moet ik dan op mijn kast zetten ? Andere voorstellen blijven altijd welkom natuurlijk...
            De Sony 32W4000 is een super toestel al produceert de KDL32E40** (sterretjes staan voor de kleur van de kader 4000 is gewoon donkerblauw aka zwart) door zijn witte passe-partout heb hij net iets levendigere en meer naturelle kleuren. Maar je moet van het design houden. Hardware matig zijn deze hetzelfde.

De Pioneer is ook geen slecht toestel en met 100 hertz technologie wat je beeld altijd veel beter maakt vooral in snel bewegende delen zoals een voetbal die over het scherm rolt ga je met de 100 hertz technologie vlotter zien bewegen terwijl bij een gewone televisie het in schokjes komt.

Het enige wat mij daarbij tegensteekt is dat het paneel gewoon van sharp is met een nieuw omhulsel van pioneer en een iets pittigere prijs ..

Deze 2 tv's naast elkaar zien ? Dat gaat je zal je wel naar Antwerpen moeten verplaatsen naar Hifinesse die klaarblijkelijk nu ook naast Sony, pioneer verkopen. De laatste keer dat ik er voor mijn werk voorbij kwam kleefden er wel stikkers op van totale uitverkoop wegens verbouwingen. misschien kan je daar een mooi prijsje krijgen ?
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Hallo,

Vandaag mijn 1e ronde gedaan. Slechts bij 1 winkel kunnen binnengaan, omdat de 2e de maandag gesloten was. Voorlopig heb ik enkel de Philips z'n ding zien doen... Morgen deel 2 dus.

In die winkel hadden ze ook Loewe staan. De Xelos A 32HD+ 100 vond ik z'n ding beter doen dan de Philips, maar er hangt ook een prijskaartje aan hé...

Dat in de toestellen maar een Sharpje zit, vind ik nog zo erg niet. Veel fabrikanten van LCD-panels zijn er niet hé. Als je Samsung, Lg en Sharp neemt ben je quasi rond vrees ik... Sony en Sharp werken ook samen in de panel-produktie.
              Trouwens in heel wat Loewe's zitten ook Sharp panels, dus zo slecht kunnen ze niet zijn.
              In een ver verleden duwde men in de B&O CRT's ook beeldbuizen van Philips : iemand die daar problemen mee had ? De huidige B&O's worden trouwens lelijker met de dag : die "muurpiano's" al gezien ?

In Antwerpen zal ik vrees ik wel niet geraken. Tegen eind deze week had ik het nieuw ding graag in de living zien staan. Maar toch bedankt voor de tip(s).
              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
              X