Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondrit staat New York

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rondrit staat New York

Mijn oudste zoon woont sinds een paar maanden in New York. We schikken hem binnenkort te gaan bezoeken.
    We plannen om eerst naar Toronto te vliegen. Van daaruit zouden we met de trein naar de Niagara Falls willen gaan. We zouden daar een drietal overnachtingen boeken om daarna de grens over te steken. Daar willen we dan (op US grondgebied) een auto huren om een goeie week rond te toeren tussen de Niagara Falls en New York. De auto wordt nadien in de buurt van de stad New York ingeleverd.
    Terugvlucht vanuit New York.

Zijn er mensen vertrouwd met deze regio die ons kunnen zeggen wat we vooral niet mogen missen.
    Bedankt voor alle info.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Rondrit staat New York

Op het eerste zicht geen al te toeristische regio ?

Mijn zoon zegt dat langs de kust afdalen via Boston en zo de moeite is.

Comment

nabij Boston "Martha's Vineyard" ongelooflijk de moeite.. zeker een overnachting waard!

In NY de Apple store zeker en vast eens bezoeken en voor de rest in NY zoveel te zien.. buurten, winkels, restaurants, clubs, bars... zoals ooit mooi gezongen "the big city life"
      poof

Comment

Heb er voor mijn werk dikwijls lange perioden gewoond (Rochester) en kan je wel enkele bezienswaardigheden opnoemen.Vanuit Niagara zuidwaarts naar Rochester. Eventueel bezoek aan George Eastman House en Kodak Cie voor geschiedenis van fotografie. Verder naar Buffalo (indien je interesse hebt in Amerikaans voetbal) en ook zuidwaarts naar de Finger Lakes, bekend om zijn microklimaat met prima wijncultuur. De natuur is er wondermooi rond september-october (Indian Summer).
        Verdere opties voor onderweg naar New York:
        - Universiteitsstad Syracuse (studentenleven vooral begin october)
        - Aanrader is omweg te maken over Philadelphia (Museum of Art, Liberty Bell, e.a.). In de onmiddellijke omgeving tevens bezoek aan Amish County (kennen geen TV, rijden nog in sierlijke buggies, speciale klederdracht, mooi handwerk ,...).
        - Indien je extra tijd hebt ga dan ook langs via Washington.
        Je kan beter je wagen daar afleveren en dan per spoor (Amtrak) naar New York gaan waar je zonder enig probleem aankomt in central station.
        Als je nog nooit in New york gereden hebt zal je beslist toe zijn aan wat tranquilizers.
        Goeie reis en veel photogeweld.
        P.S. In NY beslist eens gaan kijken in omgeving van 39th street als je nog wat geld over hebt voor fotosnuisterijen.

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

We dachten Philadelphia en Washington voor een volgende keer te houden, en dan zuidelijk van New York te gaan, maar misschien is je hint nog niet zo slecht.
          Het is inderdaad wel de bedoeling om de auoto buiten New York in te leveren en dan vanuit Brooklyn (bij mijn zoon) de stad te gaan verkennen.
          Ik ben al twee keer vluchtig in NY stad geweest, dus ik heb al enig idee.
          Iemand ervaring met een goeie betaalbare verhuurfirma ? Alamo of één van de klassiekers (Hertz, Avis...)

Comment

in die regio zeker zorgen dat je langs B&H passeert en dat je op voorhand de limiet van je credit cards hebt opgetrokken

Comment

Voilà de heen- en terugvlucht is al geboekt.

Nog een praktisch vraagje: ik heb nog zo'n heel oud rijbewijs met een foto op van 35 jaar geleden. Als ik informeer om dat te vernieuwen zegt men altijd: wacht nog efkes, binnenkort moeten ze toch allemaal vernieuwd worden.
              Nu maak ik me wel wat zorgen of ik met dat oud rijbewijs in de states ga mogen rondrijden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Voilà de heen- en terugvlucht is al geboekt.

Nog een praktisch vraagje: ik heb nog zo'n heel oud rijbewijs met een foto op van 35 jaar geleden. Als ik informeer om dat te vernieuwen zegt men altijd: wacht nog efkes, binnenkort moeten ze toch allemaal vernieuwd worden.
                Nu maak ik me wel wat zorgen of ik met dat oud rijbewijs in de states ga mogen rondrijden ?
                Bij het ontbreken van ID-cards wordt in de US de Drivers licence klassiek als identificatiemiddel aanzien. In officiële milieus zoals luchthavens, banken, e.d. dus geen probleem met je officieel paspoort, maar in het interland () zijn de locale tradities diep ingeburgerd en als je foto dan afwijkt kan je wel moeilijkheden krijgen. Sommige autochtonen weten amper waar Washington of LA of Miami ligt. Hoe verder je je van de kusten verwijdert, hoe meer dat gevoelen zich bij de locale bevolking ontwikkelt.

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Dus best maar een internationaal rijbewijs aanvragen ? Ik heb er nog eentje liggen,maar niet meer geldig.

Comment

Dus best maar een internationaal rijbewijs aanvragen ? Ik heb er nog eentje liggen,maar niet meer geldig.
                    Mijn (vrij recent) rijbewijs vormde nooit een probleem voor de verhuursmaatschappijen, maar voor de zekerheid misschien toch een internationaal aanvragen? 95% kans dat je het niet nodig hebt, maar val je bij de andere 5%, dan sta je daar wel mooi...
                    ---
                    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

De voorbije jaren reeds tientallen malen een wagen gehuurd in de VS. Nog nooit een probleem gehad en op al mijn reizen naar ginder heeft men mij nog nooit een internationaal rijbewijs gevraagd. Mijn Belgisch Rijbewijs met een foto van 1981 (was toen 18) heeft altijd volstaan.

Wanneer men je naar een ID vraagt (soms bij gebruik van een credit card of in een liquor store om te bewijzen dat je de legal age hebt om wijn of bier te kopen ) gebruikte ik vroeger altijd mijn paspoort om mij te identificeren. Tegenwoordig volstaat het Belgische eID, wellicht omdat dit ongeveer hetzelfde formaat heeft als een US Drivers License.

Ook in de remote places heb ik na al die jaren nooit een probleem gehad. Zelfs niet bij het tot staan brengen na "speeding" of na een total loss crash met een huurwagen 15 jaar geleden. Mijn Belgisch Rijbewijs was ook toen voldoende om te bewijzen dat ik een auto mocht besturen (enfin d'as een ander verhaal)
                      DigiCam

Comment

Zijn er mensen vertrouwd met deze regio die ons kunnen zeggen wat we vooral niet mogen missen.
                        Bedankt voor alle info.
                        Ik zou van Niagara Falls naar Boston rijden door het zuidelijk gedeelte van Adirondack National Park (het grootste in USA dacht ik). Wat noordelijker in het park (Lake Placid) hebben ooit de Olympische Winterspelen plaats gevonden. Vergeet zeker geen Vermontse maple syrup te kopen. Na Boston zeker Cape Cod bezoeken, ga naar het Visitor Centre en zie wat voor rondleidingen er zijn met een Ranger, die zijn zeer interessant. Ook Newport is de moeite. En nadien op 't gemakske doorrijden naar New York.

Comment

Wanneer ben je van plan om te vertrekken en hoeveel tijd heb je tussen aankomst en vertrek?

Zelf vertrek ik over enkele weken op bezoek bij kennissen op Cape Cod.

Tussen de Falls en NY is er inderdaad niet zoveel specatulairs te beleven.
                          als je de zuidkant van NY voor ene volgende keer wil houden (doe dat maar, want alleen voor Philladelphia, Baltimore en Whasington DC zal je al een tijdje nodig hebben) dan raad ik je aan om vanuit Buffalo richting New Hampshire te rijden. Ik weet het, het is een omweg, maar wel eentje die de moeite waard is. Oktober is de beste maand omdat de indian summer dan voor de mooiste herfstkleuren zorgt.

Aanraders zijn dan:

Mount Washington
                          Kangamangus highway (60 km kronkelende wegen door de white mountains.

Daarna via Lake Winnipisaukie (of zoiets) naar Boston.
                          Aanraders in Boston:
                          Fanieull hall/Quincy market
                          Government center
                          Hancock building
                          Boston Common
                          State house

Even een zijsprongetje naar Cape Cod. Rij tot het oostelijke puntje Provincetown voor exentrieke beelden (je zal wel zien als je daar bent).
                          Heel mooie natuur!

Daarna richting Rhode Island. Bezoek daar maar New Port waar je geweldig grote 'buitenverblijven' van de New Yorkse upper class van de 19e eeuw kunte zien (genre Vanderbilt).

Dan richting NY. Als van de 'bovenkant' NY binnenrijdt dan zal je misschien wel een ander NY leren kennen (voor zover je dat nog niet zou gedaan hebben).

succes!

Comment

Iedereen alvast al bedankt voor de nuttige info !

Comment

Working...
                            X