Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgisch voetbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgisch voetbal

Uit De Standaard website van deze avond:

Voetballer Vincent Kompany keert dan toch terug naar Hamburg. 'Ik verlaat de olympische selectie en neem dinsdag het vliegtuig naar huis', verklaarde de verdediger maandagavond aan Sporza. 'Ik ben teleurgesteld omdat ik geen steun van de bond voel. Ik vind het ook heel jammer dat ik mijn land in de steek moet laten.'
    Kompany besliste besliste zondag tegen de wil van zijn club Hamburg in bij de olympische selectie te blijven, maar dat viel in Duitsland niet in goede aarde.

Hamburg, dat de speler had verzocht terug te keren naar Duitsland, eiste dat maandag onomwonden en dreigde met een klacht bij de FIFA tegen Kompany én de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

Hamburg overwoog ook de onmiddellijke schorsing van Kompany te eisen voor alle volgende wedstrijden die de Belgische ploeg moet spelen op de Olympische Spelen.

De KBVB had eerder laten weten dat Kompany eenzijdig had beslist bij de olympische selectie te blijven. Bondsvoorzitter François De Keersmaecker vertelde dat Kompany zichzelf en de KBVB in een moeilijk parket had gebracht en sloot niet uit dat Kompany woensdag tegen Nieuw-Zeeland niet zou worden opgesteld om nog meer problemen te vermijden.

Hamburg had voor de start van het olympisch voetbaltoernooi met de KBVB afgesproken dat Kompany na de eerste twee wedstrijden zou terugkeren naar Duitsland.

Kompany kreeg vorige week donderdag in de eerste wedstrijd tegen Brazilië (0-1) twee keer geel en was daardoor geschorst voor het duel van zondag tegen gastland China (2-0).

vdy
    Ik ben nu niet de grote voelballiefhebber maar lees net dat Company toch naar Hamburg terug reist omdat hij van onze eingenste Belgische voetbalbond geen steun kreeg om langer bij de olympische selectie te blijven.

Hoe kan een Belgische bond niet iemand steunen om eventueel te schitteren op de OS? Dat moet mij nu toch iemand uitleggen. Hoeveel OS kan een speler in zijn carriere meemaken? Inderdaad, heel weinig en dan gan we op zo'n manier om met onze spelers?????

Is het ook niet fout van voetbalcompetities te starten als de OS bezig zijn? Men weet dat men (de clubs) verscheidene van hun spelers kwijt kan zijn door de OS, waarom dan niet 2 weken uitstellen die hele competie? Ja, dan verschuift de winterstop ook met 2 weken maar kan er ook iet creatiefs voor gevonden worden toch.

Re: Belgisch voetbal

Meestal gaat het er hem niet om dat de spelers een week of twee onbeschikbaar zijn voor hun ploeg, maar eerder om het risico op kwetsuren.

De ploegen betalen de wedde van de voetballers en zijn dus defacto de patron. Zolang er geen goede regeling is omtrent het vergoeden van de ploegen voor de onbeschikbaarheid van hun (uitgeleende) spelers door kwetsuren is, zullen de ploegen blijven mopperen. M.i. niet onbegrijpelijk.
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
      Meestal gaat het er hem niet om dat de spelers een week of twee onbeschikbaar zijn voor hun ploeg, maar eerder om het risico op kwetsuren.

De ploegen betalen de wedde van de voetballers en zijn dus defacto de patron. Zolang er geen goede regeling is omtrent het vergoeden van de ploegen voor de onbeschikbaarheid van hun (uitgeleende) spelers door kwetsuren is, zullen de ploegen blijven mopperen. M.i. niet onbegrijpelijk.
      Dat ze voor een tijdelijke verzekering zorgen he Sven, alles opgelost.
      Hadden we eindelijk nog eens een Belg die Belg wilde zijn
      Maar hij mag niet.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Eerst bestolen worden tegen Brazilië en nu dit weer ... ik denk dat er met schrik zitten om tegen die Belgskes te spelen
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
          Eerst bestolen worden tegen Brazilië en nu dit weer ... ik denk dat er met schrik zitten om tegen die Belgskes te spelen
          Juist Erwin.
          Onze jongens willen... er is inzet en redelijk samenspel.
          Er zijn er wel een paar die wat meer teamgeest of ploeggeest kunnen toepassen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
            ... ik denk dat er met schrik zitten om tegen die Belgskes te spelen
            't Schijnt dat de trainer van Hamburg een Nederlander is. Zegt dat genoeg?
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dat ze voor een tijdelijke verzekering zorgen he Sven, alles opgelost.
              Hadden we eindelijk nog eens een Belg die Belg wilde zijn
              Maar hij mag niet.

Een verzekering tegen wat? 1 maand geblesseerd, 1 week of de rest van zijn carrière? Dat is gewoon niet te betalen. Hamburg doet gewoon flauw. Barcelona laat Messi en co toch ook gewoon spelen?
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                't Schijnt dat de trainer van Hamburg een Nederlander is. Zegt dat genoeg?
                ga eens kijken, hoevel voetballers er in de Nederlandse competitie spelen en allemaal toestemming hebben gekregen voor de Spelen!! dat zegt genoeg.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kompany heeft nu toch wel zijn paspoort vergeten zeker voor zijn terugvlucht
                  Last edited by Sultana; 12 augustus 2008, 12:05. Reden: Verkeerde schrijfwijze Kompany

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Company heeft nu toch wel zijn paspoort vergeten zeker voor zijn terugvlucht

Kompany
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Kompany
                      Of moeten we nu Komtnypa zeggen?
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Kompany
                        Inderdaad, even te snel geweest

Comment

Ik hoop dat de bond zorgvuldig omspringt met deze jonge duivels want dit is volgens mij een groep waar nog veel potentieel in zit.
                          Daarom denk ik ook dat het wenselijker zou zijn dat er een buitenlandse trainer komt die onafhankelijk en zonder of beter gezegd langs beide zijde van de taalgrens aanvaard wordt ... maar dat is weer een andere discussie zeker.
                          Last edited by erwin; 12 augustus 2008, 12:26.
                          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ondanks al de lovende berichten in de pers vond ik het geleverde spel tegen
                            China toch niet te best. Missen de Chinezen die huizenhoge kans in het begin van de match niet, krijgen we een heel andere wedstrijd.
                            Bij de eerste tegenstoot van België was het prijs.
                            Verder heb ik veel slechte passing gezien en slordig omgaan met de counter-
                            mogelijkheden. Zelfst tegen 9 man duurde het dan nog tot de 80 ste minuut
                            vooraleer die bevrijdende tweede goal er kwam.
                            Ik begrijp gewoonweg het optimisme niet dat bij iedereen heerst. Het was allerminst hoogstaand en we hebben veel te lang in angst gezeten voor
                            een gelijkmaker.
                            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                              Ondanks al de lovende berichten in de pers vond ik het geleverde spel tegen
                              China toch niet te best. Missen de Chinezen die huizenhoge kans in het begin van de match niet, krijgen we een heel andere wedstrijd.
                              Bij de eerste tegenstoot van België was het prijs.
                              Verder heb ik veel slechte passing gezien en slordig omgaan met de counter-
                              mogelijkheden. Zelfst tegen 9 man duurde het dan nog tot de 80 ste minuut
                              vooraleer die bevrijdende tweede goal er kwam.
                              Ik begrijp gewoonweg het optimisme niet dat bij iedereen heerst. Het was allerminst hoogstaand en we hebben veel te lang in angst gezeten voor
                              een gelijkmaker.
                              tja wat heb je liever, heel goed spelen en verliezen of het tegendeel!!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X