Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op internet gaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op internet gaan

Is het alleen dat draadloos dat niet werkt ? Als je de router op je modem aansluit, en je pc via draad op je router aansluit, heb je dan internet ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Is het alleen dat draadloos dat niet werkt ? Als je de router op je modem aansluit, en je pc via draad op je router aansluit, heb je dan internet ?
      Yep,dat werkt met de kabel
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hier heb je dan toch 2 uitgangen (4 normaal gezien). Is je probleem toch opgelost

Of het zou moeten zijn dat je dan weer draadloos wil werken, omdat je draadloze router er terug tussen staat .

Maar dan beginnen we bij het begin, met hier eerst de laaste firmware op te zetten, voor we verder gaan kijken
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Ongelooflijk maar waar !!!!
          Niet te hard lachen hé maar bij ons zeggen ze " Da's om uw blote kl.... van op te freten "
          Heb gisteren 3uur bezig geweest,dan werkte het...dan weer niet en na 3uur(ondertussen weer een zere rug)....helemaal niets meer.Al een syst.herstel gedaan want...'k zal wel iets verkeerd gedaan hebben zeker.Niets werkte nog,geen Email,geen internet to ik dacht...mss de laptop eens proberen en wat bleek....dat ging ook niet.Toen begon ik met m'n boere comp.verstand te beseffen dat Scarlet eruit lag.
          Gelukkig dat ik dat laatste ontdekte want m'n comp en aanverwante lag bijna bij de onderburen.
          Zoals in m'n handtekening staat "Oefening baart vanalles" en "Heel veel geduld"
          Nu ga ik eerst wat eten en dan nog eens proberen.
          Last edited by Macroshopper; 8 augustus 2008, 07:38.

Comment

Verbining is er,laag signaal maar geen internet.Zal waarschijnlijk aan config liggen maar verder raak ik niet.Moest iemand zich geroepen voelen....altijd welkom.

Comment

Marc, dit weekend lukt me niet, maar pm me gerust...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ben van Aartselaar, mocht je er echt niet uitgeraken.

Beste is de routing uit je scarlet box halen en ppoe doen via de us robotics router. Da's hoe ik het thuis heb draaien.

Ander alternatief is routing op de scarlet box gebruiken (zodat je nog support krijgt als je naar scarlet belt) en dan de US robotics router routing uitzetten en als switch + wireless gebruiken.
                Denk dat het 2de in uw geval het beste is. (hoeveel bekabelde poorten heeft die us robotics ?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Idd ... een switch lost in dit geval totaal niets op .. meerdere PC's met hetzelfde IP adres ? 't zou moeten lukken dat zoiets werkt
                  Telenet geeft al jaar en dag meerdere ip's bij alle abbo's, het geeft dus geen enkel probleem om meerdere pc's via een hub of switch op de modem aan te sluiten.

Een router is voor een leek veel complexer om te installeren, terwijl je een switch gewoon moet inpluggen & voila!

wat security betreft geeft een router wel enkele extra voordelen (maar enkel en alleen als je hem juist instelt en weet wat je doet)...

spijtig genoeg denken veel mensen dat ze dit kunnen maar slagen in werkelijkheid er maar weinigen in om dit veilig te configureren (zeker met draadloos internet)... Ik moet in een stad met mijn iphone gemiddeld 30meter stappen op een onbeveiligd netwerk te vinden en te kunnen surfen/downloaden op een ander zijn rekening.

tips voor wifi configuratie:
                  -SSID broadcast uitschakelen
                  -mac-adress filter opzetten zodat andere netwerkkaarten geen reactie krijgen
                  -de sterkste encryptie kiezen ook al is het paswoord dan wat langer.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                    Hey Macroshopper,

Wat je nodig hebt volgens hetgeen je omschrijft is een switch. Deze heeft over het algemeen 4 uitgangen en 'splitst' het internetsignaal naar deze 4 uitgangen. Een goeie switch is bv 1ne van Dlink: Kost je 13 euro.

Grtz
                    Tom
                    Als Macroshopper bij Telenet zit kan dat werken, want je hebt bij de meeste abo's 2 ip adressen ter beschikking.
                    Maar zelfs dan is een router qua beveiliging aangewezen. Een switch gebruikt tenslotte ook stroom.
                    En voor hetgeen dat kost koop je zo'n spullen véél beter in een computerwinkel.
                    Sorry, te laat gezien dat Macroshopper bij Scarlet zit en dat hij al een router heeft.
                    Last edited by nete; 8 augustus 2008, 11:41.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      Telenet geeft al jaar en dag meerdere ip's bij alle abbo's, het geeft dus geen enkel probleem om meerdere pc's via een hub of switch op de modem aan te sluiten.

Een router is voor een leek veel complexer om te installeren, terwijl je een switch gewoon moet inpluggen & voila!

wat security betreft geeft een router wel enkele extra voordelen (maar enkel en alleen als je hem juist instelt en weet wat je doet)...

spijtig genoeg denken veel mensen dat ze dit kunnen maar slagen in werkelijkheid er maar weinigen in om dit veilig te configureren (zeker met draadloos internet)... Ik moet in een stad met mijn iphone gemiddeld 30meter stappen op een onbeveiligd netwerk te vinden en te kunnen surfen/downloaden op een ander zijn rekening.

tips voor wifi configuratie:
                      -SSID broadcast uitschakelen
                      -mac-adress filter opzetten zodat andere netwerkkaarten geen reactie krijgen
                      -de sterkste encryptie kiezen ook al is het paswoord dan wat langer.
                      We zijn hier wel NIET bezig over wireless (althans niet volgens #4), maar toch verkeerd begrepen, heb TS eens gebeld en het blijkt dat het zijn wens is om alles draadloos te doen. Wordt dus kwestie van die aanwezige wireless router geconfigureerd en beveiligd te krijgen.
                      Last edited by nete; 8 augustus 2008, 12:07.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                        Telenet geeft al jaar en dag meerdere ip's bij alle abbo's,
                        Vervang Alle maar door "sommige"

Comment

Hoi Macroshopper,

Ik ben van Mechelen en kan op maandagavond (11/08/08) eventueel eens langskomen indien nodig. Graag een pm of een belleke op 0475/666015 om verder af te spreken.

Groetjes,

Alex_W
                          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Op de modem (internet en telefoon) heb ik maar 1 uitgang om naar de PC te gaan.bestaat de mogelijkheid om daar een stekker in te pluggen zodat ik 2 uitgangen heb en hoe heet dat ding.Wil geen router gebruiken omdat ik het stom vind als je mss 1u. per week op internet gaat.Router verbruikt en geeft warmte af.Ik ben een belg.
                            LMAO En ik dacht dat Nederlanders zuinig waren

Ik heb zo'n stroommeter. Wanneer ik terug ben van mijn vakantie (over twee weken) zal ik eens mijn router een dag of paar dagen meten.... 't kan nooit veel zijn wat 'ie gebruikt...
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
                              Hoi Macroshopper,

Ik ben van Mechelen en kan op maandagavond (11/08/08) eventueel eens langskomen indien nodig. Graag een pm of een belleke op 0475/666015 om verder af te spreken.

Groetjes,

Alex_W
                              Zal straks eens een skypke doen. Bedankt.

Momenteel met laptop draadloos op internet,wel niet beveiligd.PC nog met draad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
                                Hoi Macroshopper,

Groetjes,

Alex_W
                                Voila,alles prof.opgelost door deze sympatieke BDer.Zéééér goeie uitleg,in verstaanbare taal,gekregen.
                                Allemaal,in het bijzonder WYCA,bedankt voor de hulp.We zijn er om te helpen....da's het toffe aan BDers.

Comment

Working...
                                X