Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op internet gaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op internet gaan

Op de modem (internet en telefoon) heb ik maar 1 uitgang om naar de PC te gaan.bestaat de mogelijkheid om daar een stekker in te pluggen zodat ik 2 uitgangen heb en hoe heet dat ding.Wil geen router gebruiken omdat ik het stom vind als je mss 1u. per week op internet gaat.Router verbruikt en geeft warmte af.Ik ben een belg.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Op internet gaan

Wireless van de geburen?

Je hebt een router nodig.

Of mits de juiste netwerk config op de eerste pc een 2 netwerk kaart erin met een kabeltje naar de 2e (idealer wijze via een switch die ook warmte afgeeft.)

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Op de modem (internet en telefoon) heb ik maar 1 uitgang om naar de PC te gaan.bestaat de mogelijkheid om daar een stekker in te pluggen zodat ik 2 uitgangen heb en hoe heet dat ding.Wil geen router gebruiken omdat ik het stom vind als je mss 1u. per week op internet gaat.Router verbruikt en geeft warmte af.Ik ben een belg.
    Last edited by jwllms; 7 augustus 2008, 00:07. Reden: aanvulling
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Een andere primitieve? methode is om een tweede netwerkkaart in de PC te steken en de 2e PC via een cross kabel te verbinden met deze 2e netwerkkaart. dan op de PC die verbonden is met de modem ICS = Internet Connection Sharing activeren op de 2 PC's (de ene als "master" de andere als "slave") Nadeel .. de PC waar de modem aan hangt moet aan staan als de 2e PC op Inet wil ...
      FWIW

Comment

Gebruik van laptop bijna altijd aan stopcontact telefoon(Modem living) PC is met kabel verbonden(20m verder) Dus zou ik graag met 2de kabel vanuit modem naar laptop gaan.
        Laptop is voorzien voor draadloos te gaan maar m'n buren zijn allemaal beveiligd.

Comment

Zelfs als je maar 1 pc in huis hebt, ben je best met een router. Een betere anti-inbraak beveiliging als dit kun je niet hebben !!!!!

Ok, je bent niet beschermd tegen virussen en trojans, omdat dit namelijk software is, die je "zonder het te beseffen" zelf op je pc installeert. Maar dank zij een router zit je pc niet rechtstreeks meer op internet, en weet niemand het ip adres van je pc !!!.
          Alle communicatie gebeurt via je router, je pc is dus volledig afgeschermd van het internet. Als je pc rechtstreeks op internet staat, en er staan poorten open, shares name it... Je beseft niet half wat er op je pc open staat, of staat te luisteren en wat een potentieel gevaar is, dat er op je pc ingebroken wordt. Je moet maar eens in een dospromt een netstat -a uitvoeren om te zien wat er allemaal open staat. Je pc is uiterst kwetsbaar.

Als je een router plaatst, op die soho routers gebeurt er altijd nat en pat. Is je pc niet bereikbaar van het internet, mag je op die pc doen en laten wat je wil, niemand gaat daar misbruik van kunnen maken, want niemand kent het ip adres van je pc..... Alleen het ip adres van je router is zichtbaar op het internet, en daar zijn ze dan nog niks mee, want ze weten niks van de adresseringen die achter je router zitten..... Ik zou hier nog een ganse boek kunnen over schrijven, en 'k zal het vanavond misschien nog doen als er vragen zijn. Maar neem het van me aan, zelfs heb je maar 1 pc in huis, voor je eigen veiligheid zet er een router tussen naar het internet !!!!
          To make your dreams come true, wake up

Comment

...
            en bij mij gaat de stekker van de router uit als de computer uit gaat.
            Ideaal zo'n stekker-blok met een schakelaar. Alle stroom uit, alle sluipverbruik weg.
            just my 2cts
            What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Zelfs als je maar 1 pc in huis hebt, ben je best met een router. Een betere anti-inbraak beveiliging als dit kun je niet hebben !!!!!

Ok, je bent niet beschermd tegen virussen en trojans, omdat dit namelijk software is, die je "zonder het te beseffen" zelf op je pc installeert. Maar dank zij een router zit je pc niet rechtstreeks meer op internet, en weet niemand het ip adres van je pc !!!.
              Alle communicatie gebeurt via je router, je pc is dus volledig afgeschermd van het internet. Als je pc rechtstreeks op internet staat, en er staan poorten open, shares name it... Je beseft niet half wat er op je pc open staat, of staat te luisteren en wat een potentieel gevaar is, dat er op je pc ingebroken wordt. Je moet maar eens in een dospromt een netstat -a uitvoeren om te zien wat er allemaal open staat. Je pc is uiterst kwetsbaar.

Als je een router plaatst, op die soho routers gebeurt er altijd nat en pat. Is je pc niet bereikbaar van het internet, mag je op die pc doen en laten wat je wil, niemand gaat daar misbruik van kunnen maken, want niemand kent het ip adres van je pc..... Alleen het ip adres van je router is zichtbaar op het internet, en daar zijn ze dan nog niks mee, want ze weten niks van de adresseringen die achter je router zitten..... Ik zou hier nog een ganse boek kunnen over schrijven, en 'k zal het vanavond misschien nog doen als er vragen zijn. Maar neem het van me aan, zelfs heb je maar 1 pc in huis, voor je eigen veiligheid zet er een router tussen naar het internet !!!!
              Bedankt voor de hele goeie uitleg.

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
              ...
              en bij mij gaat de stekker van de router uit als de computer uit gaat.
              Ideaal zo'n stekker-blok met een schakelaar. Alle stroom uit, alle sluipverbruik weg.
              just my 2cts
              Mss wel een goeie remedie om van m'n internet verlaving af te raken.Gewoon van dat tot dat uur en gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht

Hey Macroshopper,

Wat je nodig hebt volgens hetgeen je omschrijft is een switch. Deze heeft over het algemeen 4 uitgangen en 'splitst' het internetsignaal naar deze 4 uitgangen. Een goeie switch is bv 1ne van Dlink: Kost je 13 euro.

Grtz
                Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                  Hey Macroshopper,

Wat je nodig hebt volgens hetgeen je omschrijft is een switch. Deze heeft over het algemeen 4 uitgangen en 'splitst' het internetsignaal naar deze 4 uitgangen. Een goeie switch is bv 1ne van Dlink: Kost je 13 euro.

Grtz
                  Tom
                  Het internetabbonement moet in dit geval dan ook voorzien zijn om meerdere pc's te voorzien van een IP-adres. Indien het abo alleen bestemd is voor 1 pc kan het best zijn dat wanneer je de andere wenst te gebruiken geen IP-adres krijgt. De oorzaak hiervan is vaak het MAC-adres waarnaar de internetprovider kijkt: is deze verschillende dan x-tijd geleden --> geen ip-adres.

Zoals reeds door andere gezegd is een klein routertje de beste oplossing om allerhande reden. Wens je het stroomverbruik in te dijken gebruik je een schakelblok met schakelaar of trek gewoon de stekker eruit.

Groetjes,

Alex_W
                  [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Ok, je bent niet beschermd tegen virussen en trojans, omdat dit namelijk software is, die je "zonder het te beseffen" zelf op je pc installeert. Maar dank zij een router zit je pc niet rechtstreeks meer op internet, en weet niemand het ip adres van je pc !!!.... snip
                    !!!
                    Dat is sowieso geen punt omdat het IP adres van je PC's na een router non-routable is ttz je krijgt van de router een "intern" IP adres dat niet direct op het internet kan .. (192.168.x.y bvb of 10.0.y.x)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
                      Het internetabbonement moet in dit geval dan ook voorzien zijn om meerdere pc's te voorzien van een IP-adres. Indien het abo alleen bestemd is voor 1 pc kan het best zijn dat wanneer je de andere wenst te gebruiken geen IP-adres krijgt. De oorzaak hiervan is vaak het MAC-adres waarnaar de internetprovider kijkt: is deze verschillende dan x-tijd geleden --> geen ip-adres.

Zoals reeds door andere gezegd is een klein routertje de beste oplossing om allerhande reden. Wens je het stroomverbruik in te dijken gebruik je een schakelblok met schakelaar of trek gewoon de stekker eruit.

Groetjes,

Alex_W
                      Idd ... een switch lost in dit geval totaal niets op .. meerdere PC's met hetzelfde IP adres ? 't zou moeten lukken dat zoiets werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Idd ... een switch lost in dit geval totaal niets op .. meerdere PC's met hetzelfde IP adres ? 't zou moeten lukken dat zoiets werkt
                        ieder niet-light abbo van eender welke provider voorziet meer dan 1 ip adres. Indien de TS een light abbo heeft, dan is ie idd niks met een switch. Ik dacht aan de goedkoopste oplossing. Router kost meteen wel iets meer dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                          ieder niet-light abbo van eender welke provider voorziet meer dan 1 ip adres. Indien de TS een light abbo heeft, dan is ie idd niks met een switch. Ik dacht aan de goedkoopste oplossing. Router kost meteen wel iets meer dacht ik.
                          Die router heb ik hoor maar......krijg dat ding niet aan de praat ,moest er een goeie ziel uit het Antwerpse mij kunnen/willen helpen zou dat natuurlijk héééééél tof zijn.
                          De scampie's staan klaar.
                          Ikzelf ben van Deurne,omgeving sportpaleis.

Comment

welk merk router heb je staan. En je adsl modem, is dat eentje waar je netwerk kabel kunt insteken. Of wordt die via usb op uw pc aangesloten ?
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

welk merk router heb je staan. En je adsl modem, is dat eentje waar je netwerk kabel kunt insteken. Of wordt die via usb op uw pc aangesloten ?
                              Het is een USRobotics
                              Wirless starter kit 802.11g54Mbps Router met USB Adapter.
                              In de laptop is een wireless verbinding voorzien dus zou ik de USB adapter voor de PC gebruiken.
                              Heeft ooit gewerkt maar na problemen heb ik terug naar de kabel gegrepen.

Comment

Working...
                              X