Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bereik draadloze routers ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bereik draadloze routers ??

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Makro goedkoop ? 65,80 euro voor twee Netgear Powerline adapters bij aios.be (staat daar onder netwerk/diversen), misschien zijn er nog goedkopere adressen.
    Indien die PC's of notebooks in die caravans op een vaste plaats staan is wireless eigenlijk zinloos. Maar het is een formidabele verkoopshype, zodat de brave gebruiker stilaan denkt dat wireless beter is dan via draad of via powerline adapters. Het kan soms handiger zijn, als een notebook steeds verplaatst wordt bv.
    Als er dus mogelijkheid is om een UTP kabel tussen die caravans te trekken: veruit de beste én goedkoopste én veiligste oplossing.
    En wil je dan toch absoluut draadloos, dan kan je op het uiteinde van de kabel het signaal in de caravan zelf in een simpel wireless access point steken.
    Ik zou dan wel dat AP enkel in werking zetten als je het nodig hebt.
    Dan mag je van mij best kopen, dit is nog de eerste generatie en deze gaan maar tot 14 mbps Rommel dus.

Deel internettoegang via uw bestaande 220V stopcontacten Werkt met verschillende groepen in uw huis 56-Bit DES encryptie zorgt voor de optimale beveiliging Datasnelheid tot maximaal 14 Mbps is sneller dan 802.11b draadloos Compatibel met 10 Mbps of 10/100 Mbps Ethernet producten

De topcoms zijn de 2 de generatie en deze gaan 85 mbps
    14 mbps is heel traag dat is de zelfde snelheid als de eerste generatie wireless B snelheid 11 mbps.

En de prijs van 88 euro is degelijk goede prijs voor deze powerlines, er zijn winkels dat er 105 en meer voor durven vragen. Als je ze dan nog vindt.
    Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Als het 85 mbps adapters zijn is het inderdaad een goeie prijs.

Rest de vraag wanneer je met internet méér dan 14 mbps aan snelheid hebt, en of in de praktijk er enig snelheidsverschil merkbaar is. Toen die 85 mbps adapters ten tonele verschenen, was het snelheidsverschil bij gebruik te verwaarlozen.
      Ik zou het dus zeker geen brol noemen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Vraag is niet wat de theoretische (en die is 14 of 85 Mbs) maar de effectieve maximumsnelheid is. Het maakt wel uit wanneer je 15Mbs internet hebt maar een effectieve doorvoer van 2,3 Mbs of 14,16 Mbs (als ik het effectief maximum bij beide inschat (eigen inschatting) op 1/6 v/h theoretisch maximum).
        En als de adapters ook worden gebruikt voor data-overdracht is de effectieve doorvoersnelheid wel belangrijk.

Comment

Als het 85 mbps adapters zijn is het inderdaad een goeie prijs.

Rest de vraag wanneer je met internet méér dan 14 mbps aan snelheid hebt, en of in de praktijk er enig snelheidsverschil merkbaar is. Toen die 85 mbps adapters ten tonele verschenen, was het snelheidsverschil bij gebruik te verwaarlozen.
          Ik zou het dus zeker geen brol noemen.
          Mensen hebben steeds meer en meer pc's, netwerken in huis.
          Als je die kan aankoppelen met een 85 mbps of de derde generatie 200 mbps powerlan, gaat het interne traffiek veel beter werken.

Utp kabel kan 10/100/1000 mbps aan, mensen dat zo graag de snelheid wensen van de kabel 100 mbps intern netwerk, gaan ze toch een groot verschil zien als je die 14 mbps powerlan gaat gebruiken tegenover de 85 mbps is 6 X sneller.

Mijn voorbeeld dat ik aangaf voor de caravan wireless probleem.
          Als in caravan 1 een router heeft bieden die 10/100 aan en meeste gevallen 1000 mbps.
          Als je daar zo een powerlan 85 mpbs in het stopcontact steekt en een UTP kabel naar router en in caravan 2 ook een 85 mbps zet.

En je zet de zelfde opstelling in 14 mbps op

Als je dan van pc 1 naar pc 2 een bestand wilt doorsturen gaat het pakken beter werken met de 85 dan de 14 mbps.

Nu als 14 mbps zo goed is waarom hebben ze dan 85 en 200 uitgevonden ?
          14 mbps is oud en moet je deze tijd niet meer aankopen, als je het prijsverschil ziet.

Je maar eens proberen grote bestanden van PC naar een klein fileserverke te pompen aan 14 mbps en 85 mbps.
          Alles heeft een reden en je moet verder met de toekomst.
          Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Je hebt 100% gelijk Deefke.

Maar ik schreef dit: Toen die 85 mbps adapters ten tonele verschenen, was het snelheidsverschil bij gebruik te verwaarlozen.

Als dit intussen verbeterd is dan heeft de 14 mbps adapter inderdaad nog weinig zin.
            Ik heb de laatste tijd weinig praktijktests gezien dus ik kan daarover niet oordelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht
              Top com 85 mbps power connectors. ( makro 88 euro voor 2 )
              Ik vermoed dat op een camping op 1 electrisch netwerk zit.

Router --> utp kabel naar powerconnector Topcom --> caravan 1
              Caravan 2 --> powerconnector 2 Topcom --> Utp kabel --> laptop of PC.

Topcom powerlines zijn beveiligd met een bepaalde code dat op de stekker staan.

Ik moest 40 meter overbruggen in een huis met een garage....
              Router N techonologie gekocht voor die persoon.
              Geraak nog geen 20 meter ver....
              Kabel van telenet naar diene power connector --> waar de router centraal staat op 20 meter, een 2 de powerconnector gezet en zo naar de router.
              Nu staat router centraal en kan de garage op internet en in het huis ook.

Misschien een optie om te overwegen :-)
              Ik vermoed dat de electriciteit van de camping maar van 1 centraal punt komt ....elke caravan heeft wel eigen zekeringkast ......gaan die dingen voor in stopcontact dan nog wel werken ?? Dacht altijd dat het enkel maar in 1 huis kon gebruikt worden ( ben dus leek in deze materie ).
              Die dingen zouden idd wel eens de oplossing kunnen zijn .....
              Mss iemand die daar meer zekerheid over kan geven alvorens ik weer naar de shop ga en router inwissel .....??
              Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Die signalen zouden tegengehouden worden door een electriciteitsteller, maar ik lees daar tegenstrijdige dingen over.
                Als er geen afzonderlijke tellers staan dan zou je moeten weten of de hoofdteller driefasig is of niet. Als de verschillende caravans op verschillende stroomfasen aangesloten zijn dan is er kans dat het niet werkt.
                Indien het werkt zal je ook die adapters moeten beveiligen, want anders kan men in andere caravans met ook zo'n adapter lekker meesurfen.

Een UTP kabel plaatsen is echt geen optie ? (verreweg het beste resultaat).

Comment

Ik wil even dit topic terug vanonder het stof halen.

Ik heb een D-Link 635 wireless router. Die werkt meestal perfect, maar af en toe verlies ik op de eerste verdieping de verbinding. Het signaal is daar nog low, maar de aangegeven verbindingssnelheid is toch nog 54 Mbps en ik zie geen 'verloren' pakketten.
                  Als ik de verbinding verlies, dan zie ik alleen nog een netwerk van de buren dat beveiligd is. Na een minuutje zie ik dan terug mijn eigen net, en kan ik weer verbinden.

Om esthetische redenen zit de router in een boekenkast in de living.

Ik heb al geprobeerd het kanaal te veranderen, maar dat lukt blijkbaar niet. De router laat me niet toe een ander kanaal dan 1 te kiezen. Iemand een idee hoe dat wel zou moeten lukken?

En andere oplossing zou natuurlijk zijn om een andere antenne te verbinden en die bij voorbeeld op de kast te zetten, maar je vind er zo veel, en ze beloven vanalles.

Wie heeft er al eens zo'n antenne aangesloten en merkt een goede verbetering? Laat eens weten welk type je hebt, en waar je dit gekocht hebt? (ik weet dat ebay er vol van staat)

Een range extender zou ook een oplossing zijn, maar ik vind dat er al genoeg 'bakskes' in huis staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ik wil even dit topic terug vanonder het stof halen.

Ik heb een D-Link 635 wireless router. Die werkt meestal perfect, maar af en toe verlies ik op de eerste verdieping de verbinding. Het signaal is daar nog low, maar de aangegeven verbindingssnelheid is toch nog 54 Mbps en ik zie geen 'verloren' pakketten.
                    Als ik de verbinding verlies, dan zie ik alleen nog een netwerk van de buren dat beveiligd is. Na een minuutje zie ik dan terug mijn eigen net, en kan ik weer verbinden.

Om esthetische redenen zit de router in een boekenkast in de living.

Ik heb al geprobeerd het kanaal te veranderen, maar dat lukt blijkbaar niet. De router laat me niet toe een ander kanaal dan 1 te kiezen. Iemand een idee hoe dat wel zou moeten lukken?

En andere oplossing zou natuurlijk zijn om een andere antenne te verbinden en die bij voorbeeld op de kast te zetten, maar je vind er zo veel, en ze beloven vanalles.

Wie heeft er al eens zo'n antenne aangesloten en merkt een goede verbetering? Laat eens weten welk type je hebt, en waar je dit gekocht hebt? (ik weet dat ebay er vol van staat)

Een range extender zou ook een oplossing zijn, maar ik vind dat er al genoeg 'bakskes' in huis staan.
                    eventjes googlen ;

You log into the configuration screen on your Router.

There should be a section or tab named wireless.

On this tab, you can select the channel.

In some Dlink routers, you can select some features which will force the router to use 1 channel.

You should be able to set it for automatic channel selection as well.

Once you make the selection, be sure to apply by pushing the apply button. The router will restart so the new settings can take effect.

ivm met de antennes is het wel eerst eens te kijken welke connector er op zit. Reverse TNC of reverse SMA ?

ik heb deze antenne staan http://www.bidorbuy.co.za/item/13980...e_Antenna.html

maar een zelfbouw biquad of canantenna werkt wel beter.
                    Last edited by Fabbe; 12 augustus 2009, 13:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      eventjes googlen ;

You log into the configuration screen on your Router.

There should be a section or tab named wireless.

On this tab, you can select the channel.

In some Dlink routers, you can select some features which will force the router to use 1 channel.

You should be able to set it for automatic channel selection as well.

Once you make the selection, be sure to apply by pushing the apply button. The router will restart so the new settings can take effect.

.
                      Dit heb ik gedaan, het is me alleen gelukt om de autochannel uit te zetten.
                      Zelfs als ik kanaal 13 kies, dan springt hij altijd terug op 1.

Comment

Dit heb ik gedaan, het is me alleen gelukt om de autochannel uit te zetten.
                        Zelfs als ik kanaal 13 kies, dan springt hij altijd terug op 1.
                        Blijkbaar heb je enkele functies aan staan die hem dwingen om Channel 1 te gebruiken.
                        Toch eens de manual van de router lezen.

Comment

Een houten caravan is even erg of erger dan een betonnen constructie met ijzer in.
                          Dat kan al een deel van je probleem verklaren.

Heb nog een externe directionele antenne liggen (15 DBi) . Als je wil kan je deze eens proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door racekonijn Bekijk bericht
                          Hi folks ,

De router ( bron ) staat dus in een caravan ( geen ijzeren maar een houten )...
                          3 caravans verder zouden we nog ontvangst moeten hebben .....
                          Op de dozen van de duurdere routers ( reclame zeker ?? ) staat bijna altijd een bereik van 300m ....niet dus
                          Greetz,

Comment

Die signalen zouden tegengehouden worden door een electriciteitsteller, maar ik lees daar tegenstrijdige dingen over.
                            Als er geen afzonderlijke tellers staan dan zou je moeten weten of de hoofdteller driefasig is of niet. Als de verschillende caravans op verschillende stroomfasen aangesloten zijn dan is er kans dat het niet werkt.
                            Indien het werkt zal je ook die adapters moeten beveiligen, want anders kan men in andere caravans met ook zo'n adapter lekker meesurfen.

Een UTP kabel plaatsen is echt geen optie ? (verreweg het beste resultaat).
                            Zelfs in huis kan het al fout gaan met powerline adapters. Heb er hier ook sinds kort (ZyXEL PLA450) maar op verschillende stroomkringen gaat het niet (buiten bereik melding), op eenzelfde kring werkt het fantastisch snel.

UTP kabel buiten? Steek hem al maar in een geaarde metalen buis of het zou kunnen dat bij de eerste bliksemontlading er wat rook uit je aangesloten apparatuur komt

Externe antennes lijken me het overwegen waard.
                            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Tja, ik krijg al spijt dat ik dit oud topic onder het stof uithaalde.

Ik vermoed dat de caravaneigenaar al lang een oplossing voor zijn probleem heeft.
                              Ik zoek een oplossing binnenshuis. Ik dacht met een kabel van een meter of 3 de antenne bovenop een kast te krijgen in plaats van erin, maar na een vraagje aan een verkoper op ebay meld die mij (heel eerlijk) dat die antenne eigenlijk bedoeld is om op de PC aan te sluiten.
                              Op een vaste PC met externe antenne zal dit wel lukken, maar hoe doe je dit met een laptop?

Nu is de kost van zo'n antenne met 3 m kabel maar een goeie 10€, maar toch had ik graag op voorhand mijn kansen op succes gekend.

Dus herhaal ik mijn vraag even:

Heeft er hier iemand al externe (grotere, platte, buisvormige of...) antennes aan zijn draadloze router gehangen met positief resultaat?

Comment

Tja, ik krijg al spijt dat ik dit oud topic onder het stof uithaalde.

Ik vermoed dat de caravaneigenaar al lang een oplossing voor zijn probleem heeft.
                                Ik zoek een oplossing binnenshuis. Ik dacht met een kabel van een meter of 3 de antenne bovenop een kast te krijgen in plaats van erin, maar na een vraagje aan een verkoper op ebay meld die mij (heel eerlijk) dat die antenne eigenlijk bedoeld is om op de PC aan te sluiten.
                                Op een vaste PC met externe antenne zal dit wel lukken, maar hoe doe je dit met een laptop?

Nu is de kost van zo'n antenne met 3 m kabel maar een goeie 10€, maar toch had ik graag op voorhand mijn kansen op succes gekend.

Dus herhaal ik mijn vraag even:

Heeft er hier iemand al externe (grotere, platte, buisvormige of...) antennes aan zijn draadloze router gehangen met positief resultaat?
                                Ik heb testen gedaan met een zelfbouw Bi-QUAD die toch een goede 100m hier rond het huis werkte, heb met een gaasantenne een draadloos netwerk van 5km overbrugt. Als je wat handig bent kan je een antenne zelf maken ,maar je moet toch wat kennen van antennetheorie en coaxen en specifieke pluggen op die freq.

Voor 10€ en 3 meter coax heb je kans dat je systeem even slecht of goed werkt met de antenne die er nu op zit. Op 2.4ghz en 3 meter coax ( welke ?) kan je al meer verlies hebben, zodat het nog minder werkt. Op 2.4ghz wordt voor lange afstand overbruggen de zender/ontvanger gemonteerd aan de antenne , dus zo'n kort mogelijke coax van antenne naar TX/RX (jouw router bv).

Er zijn al afstanden overbrugt van 44km met een USB stick in een schotel met vrij zicht natuurlijk (geen obstakels in de weg)
                                beetje info

ivm met je vraag over de laptop heb je pcmcia netwerkkaarten met de mogelijkheid externe antenne aan te sluiten.

Wat je zou kunnen proberen is de router op de kas eens te zetten en zie dan de sterkte van je signaal na of er verschil is. Al je het niet zelf kan maken koop eventueel een grotere winstgevende opschroef antenne.
                                Last edited by Fabbe; 13 augustus 2009, 09:02.

Comment

Working...
                                X