Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vallende sterren dees week
Collapse
X
-
-
Re: vallende sterren dees week
Elk jaar , rond 11-12-13-14 augustus vliegt de aarde door een stofwolk. De Perseïden.
De vorige jaren niets gezien wegens : geen tijd/zware bewolking (*)
(*) : schrappen wat niet past.
Deze avond is er een blauwe hemel in Brugge. Hopelijk zien we veel vallende sterren.
Sommige jaren, en sommige ogenblikken, is het een echte "regen" aan vallende sterren, enkele per minuut.
Maak al een lijstje klaar met wensen. Want voor elke vallende ster mag je een wens doen.
Of de wens uitkomst ?
Groetjes
Skitch" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk berichtoveral te zien of enkel in bepaalde richting???
Google wel ....
Boven de noordoostelijke horizon staat het sterrenbeeld Perseus.................
Groetjes
Skitch" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk berichtHey juppekes
Ik ben net binnen van een kwartierke kijken
Ik heb er een vijftal gezien
Die maan was natuurlijk een hele grote spelbreker en hier in Oostende hebben we nog die vuurtoren die telkens drie slagen maakt
Wel de maan.
Comment
-
-
Hey juppekes
De kunst is natuurlijk zoveel mogelijk uit het licht te staan
Ik stond met mijn rug naar de maan en keek een beetje in zuidwestelijke richting, maar dan redelijk hoog gericht
Dan steek ik mij een beetje weg achter de tuinomheining om zo geen storende straatverlichting in mijn zicht te hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk berichtDan steek ik mij een beetje weg achter de tuinomheining om zo geen storende straatverlichting in mijn zicht te hebben
Ik heb ook een half uurtje buiten gelegen en heb er toch wel enkele mooie gezien.
Jammer genoeg heeft het virga jesse ziekenhuis een gigantische spot staan die de hele nacht aanstaat en zo zorgt voor een zeer hinderlijk licht.
Als het vanavond niet te fel bewolkt is ga ik ergens in Zonhoven bij de teut of zo liggen.
Comment
Comment