Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bereik draadloze routers ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bereik draadloze routers ??

Hi folks ,

naar aanleiding van m'n vraagje over ADSL + draadloze router ( waardoor ik door jullie hulp dus het probleem heb kunnen oplossen , gedeeltelijk toch , bedankt daarvoor ) , heb ik dus nu een volgend vraagje ....

Eigenlijk meer een probleem

De situatie is als volgt .....
    De router ( bron ) staat dus in een caravan ( geen ijzeren maar een houten )...
    3 caravans verder zouden we nog ontvangst moeten hebben .....
    Op de dozen van de duurdere routers ( reclame zeker ?? ) staat bijna altijd een bereik van 300m ....niet dus

Ik heb al 2 verschillende routers uitgeprobeerd ...en telkens geen signaal in die caravan een beetje verderop ( afstand is nog geen 50m ).
    Ik heb speciaal de N-routers genomen omdat die schijnbaar verder zouden reiken en sneller zouden zijn....en in de laptop steekt een N-ontvanger ( stick )
    De geprobeerde routers zijn een Linksys ultra-range router en een netgear WNR-3500 ( met volgens de handleiding 8 ingebouwde antennes )
    Is er misschien iemand die ongeveer hetzelfde doel voor ogen had en daar dus een oplossing voor heeft ??
    Of zit er niets anders op dan in die 2e caravan ook een internetaansluiting te laten leggen ??
    Alvast bedankt ....

Owja , thuis heb ik een D-link router( 635 ) staan die perfect werkt tot op de hoek van de straat ....dit is dus een stuk verder dan dat die 2 caravans van elkaar verwijderd zijn ..... Zit het probleem dan in het feit dat het signaal terug ergens binnen moet raken ??
    Ik vraag me dan af hoe het komt dat ik in m'n auto vaak verbinding heb op m'n iPhone ( dat gaat dan ook van ergens binnen naar ergens anders binnen ) ??
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Re: bereik draadloze routers ??

Wat kost 50 meter kabel?
    Neen effe serieus, dit is echt triestig als het niet werkt...

Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

De 300m die de fabrikant meegeeft is onder optimale condities, dus in een open ruimte, zonder iterferentie van andere signalen en zondere eventuele andere dingen die het signaal zouden kunnen beinvloeden.

Kan het zijn der er in de buurt van da caravans ergens een GSM mast of iets van dien aard staat ? Is de caravan soms geisoleerd met glaswol ? Er zijn 1001dingen die het signaal al dan niet kunnen beinvloeden.

Zelf heb ik eens gehad dat het signaal nog geen 10 meter ver ging , zonder een muur of iets ertussen , bleek dat de babyfoon het signaal volledig omzeep hielp.

Je kan natuurlijk ook altijd een CISCO of Juniper signaal versterker aanschaffen , maar die merken kosten belachelijk veel geld, dan zou ik eerder overwegen om een signaal versterker van Linksys te nemen (= Huis Tuin Keuken product van Cisco), D-Link heeft ook zoiets gehad, ik weet niet of het nu nog in hun gamma zit ...
      Nikon Z9 - Nikon D5
      NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

Comment

Mogelijks is de laptop stick inderdaad niet krachtig genoeg. heb je daar al een alternatief voor geprobeerd?

Anders inderdaad met een repeater gaan werken.

Comment

Ingebouwde antennes ... islotie van de caravan en je zal dan niet ver geraken..

SLuit er een buitenantenne op aan en t'zal vliegen ...vergeet hem wel niet te beveiligen en je Broadcast ID uit te zetten of BIPT zal eens aan je deur komen kloppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf73 Bekijk bericht
            Mogelijks is de laptop stick inderdaad niet krachtig genoeg. heb je daar al een alternatief voor geprobeerd?

Anders inderdaad met een repeater gaan werken.
            Die stick is de krachtigste die verkrijgbaar is...heb ook daar al alternatieven voor getest....
            Zal dan waarschijnlijk ergens ander probleem zijn ..gsm mast staat hier nergens ...gewoon open vlakte ..zelfs geen bomen

Waar moet die repeater dan komen ?
            Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

al een pringles cantenna proberen maken ?
              google op 'pringles wifi' e.d. en je krijgt genoeg info..

zo kan je de standaard wifi een veel langer bereik geven in 1 specifieke richting

en probeer ook eens de router en de laptops/ontvangers buiten de caravans te zetten
              dan zie je direkt of het in open lucht werkt en het aan de isolatie van de caravan ligt, of het signaal niet ver genoeg reikt

ga ook eens met de laptop in de hand bij de router staan en verbinding maken, en dan beginnen stappen en zien na hoeveel afstand de verbinding wegvalt..
              Last edited by flipperkast; 30 juli 2008, 14:12. Reden: met een laptop in de hand kom je door het ganse land
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

N gaat inderdaad het verste, maar echt verder dan 100 m zou ik daar zelfs toch niet proberen mee te geraken (en dan in diameter rond de transmitter). Die dingen doen aan collision avoidance (er kunnen er geen 2 tegelijk zenden dat is altijd maar 1tje tegelijk die bezig is), dus pc a moet van pc b weten of die met de router aan het communiceren is. (voor hoe het juist weer in elkaar zit zou ik mijn curus moeten openslaan, en daar is het te warm voor.... maar het is zo iets)

dus als je 100 m rekent (in optimaal geval) moet dat zijn pc a ---> 50 m ---> acces point <----50 m <---- pc b.
                + dat al je netwerkkaarten dan wirelless N moeten ondersteunen, als er daar 1 met b of g tussen zit, werkt die n niet meer
                To make your dreams come true, wake up

Comment

b/g ---> 35m, N ----> 70m

Dat is het bereik volgens de standaard, en N is vandaag de dag nog altijd geen standaard, die zou er wel een deze moeten komen. Maar het kan zijn dat N van fabrikant a niet compatibel is met N van fabrikant b

Comment

Top com 85 mbps power connectors. ( makro 88 euro voor 2 )
                    Ik vermoed dat op een camping op 1 electrisch netwerk zit.

Router --> utp kabel naar powerconnector Topcom --> caravan 1
                    Caravan 2 --> powerconnector 2 Topcom --> Utp kabel --> laptop of PC.

Topcom powerlines zijn beveiligd met een bepaalde code dat op de stekker staan.

Ik moest 40 meter overbruggen in een huis met een garage....
                    Router N techonologie gekocht voor die persoon.
                    Geraak nog geen 20 meter ver....
                    Kabel van telenet naar diene power connector --> waar de router centraal staat op 20 meter, een 2 de powerconnector gezet en zo naar de router.
                    Nu staat router centraal en kan de garage op internet en in het huis ook.

Misschien een optie om te overwegen :-)
                    Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      N gaat inderdaad het verste, maar echt verder dan 100 m zou ik daar zelfs toch niet proberen mee te geraken (en dan in diameter rond de transmitter). Die dingen doen aan collision avoidance (er kunnen er geen 2 tegelijk zenden dat is altijd maar 1tje tegelijk die bezig is), dus pc a moet van pc b weten of die met de router aan het communiceren is. (voor hoe het juist weer in elkaar zit zou ik mijn curus moeten openslaan, en daar is het te warm voor.... maar het is zo iets)

dus als je 100 m rekent (in optimaal geval) moet dat zijn pc a ---> 50 m ---> acces point <----50 m <---- pc b.
                      + dat al je netwerkkaarten dan wirelless N moeten ondersteunen, als er daar 1 met b of g tussen zit, werkt die n niet meer
                      die dingen werken wel in duplex zoals uwe iphone

installeer eens Netstumbler http://netstumbler.nl.malavida.com/d...loaden-windows op je laptop

daarin zie je bestaande wifi's(als er andere zijn) en vind je de jouwe ...er is een ingebouwde signaalmeter voorhanden..zo kan je zien of het signaal sterker wordt als je de router uit de caravan haalt.. wel de laptop op dezelfde plaats houden.
                      Ik heb vorig jaar een accespoint opgesteld voor een garage met een gaasantenne en die doet wel 3km.
                      aa
                      Last edited by Fabbe; 30 juli 2008, 19:42.

Comment

Ik heb voor mijn Linksys router nog deze antenne eens gemaakt:

En dat is dus echt een antenne, het bereik schiet echt omhoog en om het nog wat op te krikken heb ik ook de firmware vervangen door deze van dd-wrt en kon het uitzendvermogen héél hoog zetten .

Het maken van zo'n antenne is echt niet duur maar er zijn er die de biquadjes ook kant en klaar aanleveren. Dit zijn wel gerichte antennen en geen omni's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          die dingen werken wel in duplex zoals uwe iphone

Die dingen communiceren alleen, als ze mogen communiceren, als er niemand anders bezig is. 2 apparaten die tegelijk praten geven botsingen. Zit jij maar eens als zendamateur met 2 door elkaar te praten, 't is genen switch he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht
                            Top com 85 mbps power connectors. ( makro 88 euro voor 2 )
                            Ik vermoed dat op een camping op 1 electrisch netwerk zit.

Router --> utp kabel naar powerconnector Topcom --> caravan 1
                            Caravan 2 --> powerconnector 2 Topcom --> Utp kabel --> laptop of PC.

Topcom powerlines zijn beveiligd met een bepaalde code dat op de stekker staan.

Ik moest 40 meter overbruggen in een huis met een garage....
                            Router N techonologie gekocht voor die persoon.
                            Geraak nog geen 20 meter ver....
                            Kabel van telenet naar diene power connector --> waar de router centraal staat op 20 meter, een 2 de powerconnector gezet en zo naar de router.
                            Nu staat router centraal en kan de garage op internet en in het huis ook.

Misschien een optie om te overwegen :-)
                            Makro goedkoop ? 65,80 euro voor twee Netgear Powerline adapters bij aios.be (staat daar onder netwerk/diversen), misschien zijn er nog goedkopere adressen.
                            Indien die PC's of notebooks in die caravans op een vaste plaats staan is wireless eigenlijk zinloos. Maar het is een formidabele verkoopshype, zodat de brave gebruiker stilaan denkt dat wireless beter is dan via draad of via powerline adapters. Het kan soms handiger zijn, als een notebook steeds verplaatst wordt bv.
                            Als er dus mogelijkheid is om een UTP kabel tussen die caravans te trekken: veruit de beste én goedkoopste én veiligste oplossing.
                            En wil je dan toch absoluut draadloos, dan kan je op het uiteinde van de kabel het signaal in de caravan zelf in een simpel wireless access point steken.
                            Ik zou dan wel dat AP enkel in werking zetten als je het nodig hebt.
                            Last edited by nete; 30 juli 2008, 19:58.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

als die caravans zich gedragen als een kooi van Faraday dan kan je't wel vergeten (voor de onvangst binnen in)

antennes aan de buitenkant plaatsen?
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                              X