Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNS Dimarso

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TNS Dimarso

Hey,

gisteren kreeg ik in de loop van de namiddag een sms aan met de melding dat Dimarso mijn mening nodig heeft en mij gaat contacteren naar 17u.
    Natuurlijk direkt gaan opzoeken wat die doen... Het NID (Nationaal Instituut voor Dataverzameling - onderdeel daarvan) doet dus blijkbaar zo aan marktonderzoek.

En inderdaad rond 17u30 telefoon. Een dame die in redelijk nederlands mij wat vragen wil stellen.
    Ik wou eerst weten waar ze mijn gsm-nummer vandaan hadden. Die dame wist mij te vertellen dat een computer-programma die nummers genereert, en dat ze dan zo contact opnemen. Ze weten dus niet op voorhand wie ze bellen, en zo wou ze mij dan overtuigen.

Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Mij lijkt het meer op spam dan een onderzoek. De computer stuurt een sms naar een random gegenereerd nummer, en als die bevestiging krijgt dat het bericht aagekomen is dan weten ze dat het een bestaand nummer is.

Ik weet niet of jullie hier ook ervaring mee hebben, en wat jullie mening hierover is, maar ik heb daar precies wel problemen mee en heb dan ook niet willen meewerken aan het 'onderzoek'.

Re: TNS Dimarso

daar zou ik ook absoluut niet mee opgezet zijn

da's gewoon spam eerste klas en schending van de privacy dunkt me...

zou me niets verbazen moest je daar stappen tegen kunnen ondernemen.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Dacht ook dat dat kon, verdere stappen ondernemen.
      'k Weet alleen niet waar. Ik dacht eerst aan de ombudsdienst voor Telecom maar dat is voor klachten/geschillen tussen jezelf en de telecom-aanbieder (belgacom, proximus, mobistar, telenet, ...) en dus niet voor bovenvermelde zaken ...

Iemand wel een idee waar ik dit kan melden?

Comment

Als je niet wil deelnemen, laat je dan op de Robinson-lijst plaatsen.
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          robinson-lijst?
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            robinson-lijst?
            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Dacht dat die enkel is voor gepersonaliseerde reclame (post of telefoon). Een onderzoeksbureau maakt geen reclame natuurlijk.
              Oorspronkelijk geplaatst door van de website www . robinson . be
              Om geen commerciële aanbiedingen per telefoon meer te ontvangen van geen enkel bedrijf, bestaat er de Robinson Phone lijst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                had hem net via google gevonden toch bedankt
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Dat zal wel niet werken voor dit soort gegenereerde nummers. Je zal je eigen GSM nummer al moeten achterlaten op de lijst - en ik heb een appelblauw vermoeden dat het telemarketing bureau geen reverse check zal doen op die nummers....

off topic - Ik moet altijd aan deze uit 1995 denken...

Comment

Ik heb vandaag ook zo een ondervrager van het NID (Dimarso) aan de deur gehad. Mijn echtgenote was uitgekozen om deel te nemen aan een enquête over Europa. Zou in opdracht van de Europese Commissie en KUL zijn. Ik heb er ongeveer een half uur mee gesproken en op elk antwoord dat ik gaf met mijn mening over politiek en Europa probeerde hij mij van het tegendeel te overtuigen. Europa was niets dan goeds voor ons enz. en politiekers waren bijna weldoeners. Ik dacht dat mensen die u komen ondervragen neutraal moesten zijn? Ruikt sterk naar beïnvloeding en proberen iets te bewijzen wat ze willen bewijzen. Die vent was bovendien 69 jaar. Zal wel niet vrijwilligerswerk zijn denk ik maar betaald ... door wie?
                    Na een half uur moest ik weg en hij wilde absoluut morgen terugkomen. Nog erger dan getuigen van jehova vond ik.

Comment

Zet je ZEKER NIET op de robinsonlijst!
                      Dat is een lijst die in stand gehouden wordt door een marketingbedrijf en je "wens" om niet gebeld te worden is maar 2 jaar geldig. Het spreekt voor zich dat ze je na die 2 jaar terug lastig vallen.
                      De lijst is trouwens niet bindend.

Er is wel een lijst die bindend is om dit soort gezever te voorkomen en dat is het belmeniet-register. Die lijst is een initiatief van de overheid en MOET gerespecteerd worden (op straffe van boete) door marketingbedrijven. https://www.bel-me-niet-meer.be/nl/inschrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Zet je ZEKER NIET op de robinsonlijst!
                        Dat is een lijst die in stand gehouden wordt door een marketingbedrijf en je "wens" om niet gebeld te worden is maar 2 jaar geldig. Het spreekt voor zich dat ze je na die 2 jaar terug lastig vallen.
                        De lijst is trouwens niet bindend.

Er is wel een lijst die bindend is om dit soort gezever te voorkomen en dat is het belmeniet-register. Die lijst is een initiatief van de overheid en MOET gerespecteerd worden (op straffe van boete) door marketingbedrijven. https://www.bel-me-niet-meer.be/nl/inschrijven
                        Bedankt voor deze interessante tip.
                        Of dat ook voor Dimarso geldt weet ik echter niet. Misschien wel want het is ook een bedrijf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                          Ik heb vandaag ook zo een ondervrager van het NID (Dimarso) aan de deur gehad. Mijn echtgenote was uitgekozen om deel te nemen aan een enquête over Europa. Zou in opdracht van de Europese Commissie en KUL zijn. Ik heb er ongeveer een half uur mee gesproken en op elk antwoord dat ik gaf met mijn mening over politiek en Europa probeerde hij mij van het tegendeel te overtuigen. Europa was niets dan goeds voor ons enz. en politiekers waren bijna weldoeners. Ik dacht dat mensen die u komen ondervragen neutraal moesten zijn? Ruikt sterk naar beïnvloeding en proberen iets te bewijzen wat ze willen bewijzen. Die vent was bovendien 69 jaar. Zal wel niet vrijwilligerswerk zijn denk ik maar betaald ... door wie?
                          Na een half uur moest ik weg en hij wilde absoluut morgen terugkomen. Nog erger dan getuigen van jehova vond ik.
                          Nog opiniepeilingen gedaan voor hun (en anderen) in de beginjaren 80 en inderdaad, onze eigen mening moesten we voor onszelf houden, soms kregen we adressen, andere keren moesten we zelf personen zoeken tussen die en die leeftijd in de regio die ons werd toegewezen . Toen nog allemaal met pen en papier
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Nog opiniepeilingen gedaan voor hun (en anderen) in de beginjaren 80 en inderdaad, onze eigen mening moesten we voor onszelf houden, soms kregen we adressen, andere keren moesten we zelf personen zoeken tussen die en die leeftijd in de regio die ons werd toegewezen . Toen nog allemaal met pen en papier
                            Er is blijkbaar niet veel verbeterd sedertdien. Ofwel is het de ondervrager die niet deugt. Hij kwam vandaag terug aan de deur en na 5 minuten was ik er van af toen ik hem wees op dingen die niet konden. Ze werken nu met free-lance enquêteurs en dat zal de zaak niet veel verbeterd hebben maar wel goedkoper. Deze ervaring toont aan hoeveel geloof ik nog moet hechten aan de resultaten van die zgn enquêtes...

Comment

Je kan het gesprek altijd zelf stopzetten als je geen zin hebt om mee te werken aan een enquête (de meeste telefoons hebben daarvoor een rood knopje, vroeger moest je de hoorn terug op het telefoontoestel leggen).
                              Als ik zo'n telefoon krijg, dan ben ik "niet geïnteresseerd", en is het altijd heel snel afgelopen.
                              Ik heb al verschillende telefoontjes gekregen van firma's in beveiligingsapparatuur, of die telefoons werkelijk van zo'n firma komen, of van iemand die te weten wil komen of hij hier gemakkelijk binnen raakt, en wat er weg te halen is, dat kan ik onmogelijk weten, daarom zorg ik ervoor dat het gesprek zo snel mogelijk afgelopen is...
                              Als ze hier aan de deur komen om eender wat te verkopen (of om mij te bekeren), dan is ook het eerste wat ik zeg "ik ben niet geïnteresseerd", er wordt zeker nooit iemand binnen gelaten, zelfs niet als het verschrikkelijk slecht weer is.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X